ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β3

ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΕΛΙΣΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

Περιγραφή

Στην προκαταρκτική συζήτηση στην τάξη, οι μαθήτριες και οι μαθητές στο μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας, εκδήλωσαν την επιθυμία τους να ασχοληθούν με θέμα το σχολείο, τον σχολικό χώρο, τη σχολική αίθουσα. Ταυτόχρονα κατέθεσαν το ενδιαφέρον τους, η επεξεργασία του θέματος να αγγίξει πτυχές που άπτονται ενός κοινωνικού προβληματισμού. Επίσης, να εντάξουν τις αναζητήσεις και τον προβληματισμό τους περί το θέμα σε ένα πλαίσιο σημερινής πραγματικότητας - επικαιρότητας, τόσο τοπικά (στην Αθήνα, στην Ελλάδα) όσο και ευρύτερα (Ευρώπη, σημερινός κόσμος, τεχνολογική εποχή, σύγχρονα γεγονότα, κλπ.).

Ως αρχή, προτείνεται η επαφή με μια περισσότερο κριτική θέαση της πραγματικότητας μέσα από κριτικά κείμενα για τον χώρο - αρχικά με τη γενική του, οικεία έννοια της κατοίκησης , και στη συνέχεια, εξειδικεύοντας στα σχολικά περιβάλλοντα.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της τάξης στη συνέχεια θα αναλάβουν με περισσότερες πρωτοβουλίες την πλοήγηση του μαθήματος προς πιθανές κατευθύνσεις που θα ανακαλύπτουν στ

Περισσότερα  
Κωδικός: EL53190
Σχ. Μονάδα: Νομός Αττικής - Α' Αθήνας » Δευτεροβάθμια εκπαίδευση » 17ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
Προστατεύονται όλα τα δικαιώματα
Προστατεύονται όλα τα δικαιώματα

Εβδομαδιαία μορφή

Αντιλαμβανόμαστε το χώρο γύρω μας - τον χώρο της σχολικής αίθουσας ή των άλλων χώρων του σχολείου - κυρίως από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του: τις διαστάσεις και τις αναλογίες του, το σχήμα του. Επίσης από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της υλικότητάς του: τα χρώματα και τα υλικά, την υφή και την ακουστική τους, τη φωτεινότητα, τη θερμότητα, ακόμα και την οσμή του. Όλα αυτά τα δεδομένα προσλαμβάνουν οι αισθήσεις μας. Έτσι, σε πρώτη άποψη φαίνονται ως αντικειμενικά και αποτελούν το υλικό (τα δεδομένα) για συλλογισμούς και αξιολογήσεις μας. Βλέποντας το χώρο με αυτά τα μάτια λέμε ότι πρόκειται για τον "φυσικό" χώρο.

Βλέποντας από μια διαφορετική οπτική γωνία, μπορούμε να καταλάβουμε ότι ο τρόπος που διαμορφώνεται ο χώρος γύρω μας αντικατοπτρίζει τον τρόπο με τον οποίο σχετίζονται οι άνθρωποι μεταξύ τους. Οι ανθρώπινες σχέσεις "αποτυπώνονται", κατά κάποιον τρόπο, στη διαμόρφωση του χώρου και του εξοπλισμού του. Αυτό συμβαίνει με την σχολική αίθουσα, όπως συζητήσαμε στην τάξη: το πώς σχετίζονται μαθητές και εκπαιδευτικοί, οι μαθητές μεταξύ τους, ποιά είναι η ρουτίνα μιας "τυπικής" λειτουργίας μαθητών και καθηγητών μέσα στην τάξη και έξω από αυτήν, κλπ. Κοιτώντας έξω από τα όρια του σχολείου, αντλώντας από το οικείο παράδειγμα της κατοίκησης, μπορούμε να καταλάβουμε ότι η γειτονιά, το χωριό ή η πόλη δεν είναι απλώς ενότητες δομημένου χώρου (το σύνολο των κτιρίων και του υπαίθριου χώρου που μεσολαβεί ανάμεσά τους).  Στην πραγματικότητα, η γειτονιά, το χωριό ή η πόλη καθρεφτίζουν τη δομή της ανθρώπινης κοινωνίας, τον τρόπο που σχετίζονται οι άνθρωποι μεταξύ τους, το σύνολο των σχέσεών τους. Υιοθετώντας τότε αυτό το βλέμμα, αναφερόμαστε σε αυτό που αποκαλούμε κοινωνικό χώρο.

Από την άλλη μεριά, μπορούμε επίσης να αναλογιστούμε ότι ο δομημένος χώρος αντανακλά και τον τρόπο ζωής και συμπεριφοράς των ανθρώπων, τις συνήθειες, τα ήθη, τις αξίες τους (ό,τι θεωρούν σημαντικό ή ασήμαντο, σωστό ή λάθος, καλό ή κακό, κλπ.). Εξετάζοντας τον χώρο γύρω μας υπό αυτό το διαφορετικό πρίσμα συμφωνούμε ότι μιλούμε για εκείνα τα χαρακτηριστικά του που συνιστούν ό,τι αποκαλούμε πολιτισμικό χώρο.

Συνεπώς, ο δομημένος χώρος που μας περιβάλλει - προϊόν ανθρώπινων ενεργειών - είναι το πεδίο όπου αποτυπώνονται από τη μια το σύνολο των σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων και από την άλλη, ο πολιτισμός τους. Αυτά αλληλοδιαμορφώνονται. Είδαμε προηγουμένως ότι οι σχέσεις των ανθρώπων αλλά και ο πολιτισμός τους παίζουν καθοριστικό ρόλο στο πώς διαμορφώνεται ο χώρος. Ταυτόχρονα όμως, και ο χώρος με τη σειρά του επηρεάζει και διαμορφώνει σε κάποιο βαθμό τις ανθρώπινες σχέσεις, καθώς και τις συνήθειες, τα ήθη και τις αξίες. Αυτό συμβαίνει γιατί ο χώρος και εκφράζει και αναπαράγει και διαμορφώνει πρότυπα – ο χώρος υπό αυτή την έννοια είναι ένα πολιτιστικό φαινόμενο.

Συμπερασματικά, μπορούμε να βλέπουμε τον χώρο γύρω μας - στην περίπτωσή μας, τον χώρο του σχολείου - ως προς τις τρεις αυτές διαστάσεις, ώστε να έχουμε πληρέστερη εικόνα της πραγματικότητας που ερευνούμε. Έχουμε έτσι τη δυνατότητα, ως ερευνητική ομάδα, να αναδείξουμε πλευρές της καθημερινότητας του σχολείου, οι οποίες είναι αρχικά αθέατες στους περισσότερους από εμάς, λόγω της συνήθειας.

Η δουλειά μας, στο πλαίσιο αυτής της ερευνητικής εργασίας, μπορεί να θεωρηθεί πρωτότυπη. Οι περισσότερες σκέψεις, διατυπωμένες σε δημοσιευμένα κείμενα (άρθρα, βιβλία, κλπ.), αφορούν την αντίληψη, ανάδειξη και κριτική των πολλαπλών "διαστάσεων" του χώρου της κατοίκησης. Για να οξύνουμε το βλέμμα μας ως προς το δικό μας θέμα (το σχολείο), θα είναι χρήσιμο να διαβάσουμε κείμενα (βιβλιογραφία) που αφορούν την "κατοικία". Από αυτές τις περιγραφές του χώρου-κατοικία θα επιδιώξουμε να αντλήσουμε τη λογική τους και θα προσπαθήσουμε να την μεταφέρουμε στο θέμα "χώρος-σχολείο".

 

Βιβλιογραφία

  • Περιγραφή ενός χώρου/κτιρίου:

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A110/246/1824,5881/

 

  • Η πολυκατοικία ως θερμοκοιτίδα, ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ ΠΟΛΗ 07.12.2014

http://www.kathimerini.gr/794503/article/politismos/polh/h-polykatoikia-ws-8ermokoitida/

 

  • η Αυλή μας, Μαρία Ιορδανίδου

"...η Mαρία Iορδανίδου, με την κοφτερή παρατηρητική της ματιά και το πυκνό της γράψιμο, ζωντανεύει το σήμερα: την εποχή της τσιμεντένιας πολυκατοικίας, της μόλυνσης του περιβάλλοντος, της αυτοκαταστροφής. Mεσ? από τον μικρό χώρο μιας «αυλής», κατορθώνει να μας παρουσιάσει τον σύγχρονο άνθρωπο και τα προβλήματα της καθημερινής ζωής..."

Βιβλιοπωλείον της Εστίας 2009, Σελίδες: 126, ISBN: 9789600501834

(Απόσπασμα του κειμένου εδώ: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL105/229/1694,5432/ )

 

  • “ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ ΣΤΟΝ ΚΑΛΑΤΡΑΒΑ” σειρά μεταφορτώσιμων ταινιών από τηλεοπτική σειρά της ΕΤ1 αυτοτελών ντοκιμαντέρ για την αρχιτεκτονική και το (νεο)ελληνικό πολιτισμό:

Tι σχέση έχει ο Καλλικράτης, ο αρχιτέκτονας της Ακρόπολης,

με τις μεζονέτες στο Γέρακα; Ο εργολάβος πολυκατοικιών της Αγίας Παρασκευής με τον Ερνέστο Τσίλερ; Το μαντρί ενός βοσκού έξω από τη Θεσσαλονίκη με τα έργα του Καλατράβα; Τι και ποιους αφορά τελικά η αρχιτεκτονική στο νεοελληνικό κράτος; και ποια είναι τα όρια μέσα στα οποία ασκείται και αναλύεται;

 Εκπομπή 11η: «Αρχιτεκτονικοί οραματισμοί για την ιδανική πόλη και κοινωνία»

http://webtv.nerit.gr/ntokimanter/15dek2014-apo-ton-kallikrati-ston-kalatrava/

Εκπομπή 9η: «ΑΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΕΙΣ ΠΑΛΑΙΩΝ ΚΤΙΣΜΑΤΩΝ»

http://webtv.nerit.gr/ntokimanter/10dek2014-apo-ton-kallikrati-ston-kalatrava/

Εκπομπή 7η: «Οι αγορές στις ελληνικές πόλεις»

http://webtv.nerit.gr/ntokimanter/08dek2014-apo-ton-kallikrati-ston-kalatrava/

Εκπομπή 6η: «Μεγαλοαστικά προάστια και εξοχικές κατοικίες»

http://webtv.nerit.gr/ntokimanter/05dek2014-apo-ton-kallikrati-ston-kalatrava/

Εκπομπή 5η: «Δημόσια κτίρια με πολιτιστικές λειτουργίες» 

http://webtv.nerit.gr/ntokimanter/apo-kallikrati-ston-kalatraba/04dek2014-apo-ton-kallikrati-ston-kalatrava/

Εκπομπή 4η: «Αναζητώντας τον χαμένο ανοιχτό δημόσιο χώρο«

http://webtv.nerit.gr/ntokimanter/03dek2014-apo-ton-kallikrati-ston-kalatrava/

Εκπομπή 3η: «Δημόσια κτίρια και χώροι με το αποτύπωμα της ιστορίας«

http://webtv.nerit.gr/ntokimanter/02dek2014-apo-ton-kallikrati-ston-kalatrava/

Εκπομπή 2η: «Μύθοι και Ιδεολογήματα της ελληνικής αρχιτεκτονικής»

http://webtv.nerit.gr/ntokimanter/01dek2014-apo-ton-kallikrati-ston-kalatrava/

Εκπομπή 1η: «Η εξέλιξη της πολυκατοικίας«

http://webtv.nerit.gr/ntokimanter/26noe2014-apo-ton-kallikrati-ston-kalatrava/

 

  • Μια περιήγηση στο χώρο είναι περιήγηση στην ιστορία και τον πολιτισμό: «Μια μέρα γεμάτη ιστορία, αρχιτεκτονική και πολιτισμό στην Πλατεία Αμερικής» http://atenistas.org/2014/12/29/amerikis/

 

 

"...Στην Ευρώπη η αναθεώρηση των προγραμμάτων για τα σχολικά κτήρια έχει αρχίσει από τις αρχές του 20ου αιώνα.

Η εκπαίδευση δεν πρέπει να βασίζεται σε κανόνες, αλλά κυρίως στην ενεργοποίηση και την ανάπτυξη της ατομικότητας του μαθητή. Γράφει η Elen Key.

Στην Ελλάδα, μετά την αναταραχή των Μαρασλιακών στα τέλη της δεκαετίας του ’20, πραγματοποιούνται στις αρχές της δεκαετίας του ’30, εκπαιδευτικά συνέδρια ιδιαίτερα προοδευτικής λογικής.

Οι προτάσεις που ανακοινώνονται σ’ αυτά τα συνέδρια, της Μαρίας Κλεάνθους, συνεργάτιδας του Δημήτρη Γληνού, για την εισαγωγή του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία και του μαθήματος στο ύπαιθρο, έχουν ήδη εφαρμοστεί στην Ευρώπη.

Δεν μπορώ να πιστέψω ότι ο Πικιώνης και ο Μητσάκης δεν ήταν ενήμεροι αυτών των εξελίξεων, όταν μάλιστα ο Πικιώνης, ήδη από το 1925, έχει σχεδιάσει με τον Εμ. Κριεζή ένα μεγάλο σχολείο στην Αίγινα..."

...

"...

Εδώ έχουμε ξεχάσει τους προτεινόμενους από το υπουργείο τύπους. Ούτε μεσημβρινός καλυμμένος διάδρομος υπάρχει, ούτε κλειστός βορινός. Μαθητές και καθηγητές πηγαίνουν στις τάξεις τους Υπαιθρίως!

Οι δημόσιοι χώροι του σχολείου αναπτύσσονται παράλληλα με την οδό Σίνα και η στοά που υποδέχεται τον επισκέπτη οδηγεί: αριστερά, όπως βλέπετε, στις ενοποιημένες εδώ βιβλιοθήκες μαθητών και δασκάλων και δεξιά στην αίθουσα χειροτεχνίας, το μαγειρείο και την κατοικία φύλακα στο ημιυπόγειο.

Δεξιά και αριστερά από τον μεγάλο όγκο του κεντρικού κτηρίου των γραφείων διοίκησης, στον όροφο του οποίου βρίσκεται η αίθουσα Ωδικής και εορτών, αφήνονται δύο στενωποί ελέγχου προς την ιδιωτικότερου χαρακτήρα περιοχή των τάξεων, των χώρων διαλείμματος, και γυμναστικής που καταλαμβάνει την ημιυπόγεια στάθμη του κεντρικού κτηρίου.

Οι τάξεις έχουν πλήρη αυτονομία.

Αφού δοκίμασε ο Πικιώνης διάφορες λύσεις, προτείνει μια τάξη που επαναλαμβάνεται και λειτουργεί ως ανεξάρτητο κτήριο μέσα στο μεγάλο. Διαθέτει το δικό της Υπαίθριο χώρο, προστατευμένο από μια καλοσχεδιασμένη πέργκολα- προστέγασμα που την προστατεύει από τον σκληρό μεσημβρινό ήλιο

Ο διαμπερής αερισμός εξασφαλίζεται με την καθιέρωση φεγγιτών στη μεσημβρινή και στην βορινή πλευρά της κάθε τάξης, μια πρωτοβουλία που σπάνια συναντιέται στα υπόλοιπα σχολεία..."

 

Μπορείτε να διαβάσετε το πλήρες κείμενο στη θέση:

http://atelier66texts.blogspot.gr/2011/02/blog-post_4690.html

 

Επίσης, μια σημαντική εποχή για τα σχολικά κτίρια στην Ελλάδα αποτελεί η εποχή του μεσοπολέμου. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ:

Τα νέα σχολικά κτίρια της δεκαετίας του '30

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE%B1_%CE%9D%CE%AD%CE%B1_%CE%A3%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AC_%CE%9A%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%B1_%CF%84%CE%BF%CF%85_%2730

και φυσικά να κάνετε περισσότερη αναζήτηση μόνοι σας!

Μετά από αυτό το σημείο είστε σε καλύτερη θέση για να περιγράψετε, να καταλάβετε και να αναλύσετε το περιβάλλον του δικού μας σχολείου.

 

Βλέπουμε το θέμα μας ως ένα σύνολο (διαμορφώνεται για λίγο καιρό ακόμη) που συντίθεται από επιμέρους πτυχές/πλευρές/όψεις.

Κάθε μία από αυτές μπορεί να αποτελεί μια μερική, εξειδικευμένη εργασία - ας την ονομάσουμε "εργασία-ανάθεση". Έτσι μπορούμε να έχουμε μια "εργασία-ανάθεση" που θα καλύπτει τη θεωρητική αναζήτηση του θέματός μας. Για παράδειγμα (1) οι έννοιες του χώρου όταν μιλούμε για σχολείο, (2) η σχέση του "χώρου" της μιας μορφής ή της άλλης με συγκεκριμένες παιδαγωγικές θεωρήσεις, (3) μια ιστορική ανασκόπιση του σχολικού χώρου στην Ελλάδα, κλπ. κλπ.

Μια άλλη "εργασία-ανάθεση" μπορεί να είναι η αναζήτηση και επεξεργασία (κριτική παρουσίαση, σύγκριση) παραδειγμάτων από διαφορετικά μέρη του κόσμου (χρησιμοποιώντας κείμενα, φωτογραφίες ή βίντεο) και η σύνδεσή τους με διαφορετικά εκπαιδευτικά/παιδαγωγικά παραδείγματα.

Άλλο παράδειγμα "εργασίας-ανάθεσης" μπορεί να είναι η αναζήτηση του "σχολικού χώρου" με ιδιαίτερη ταυτότητα (δηλ. νόημα ως προς το "γιατί" είναι έτσι ή αλλοιώς διαμορφωμένος), όπως παρουσιάζεται σε διάφορες μορφές τέχνης: πώς παρουσιάζεται ένα ενδιαφέρον παράδειγμα σχολείου στον κινηματογράφο, η στην πεζογραφία, ή στη ζωγραφική, κλπ.

Μια άλλη εκδοχή θα ήταν η αναζήτηση σχολείων-παραδειγμάτων στον κοντικό μας χώρο, στη γειτονιά ή στην Αθήνα ευρύτερα. Η διοργάνωση επίσκεψης για αναγνώριση-παρουσίαση-(συν)κριτική τους είναι μια ακόμη "εργασία-ανάθεση".

Όπως είναι κατανοητό, οι διαφορετικές "εργασίες-αναθέσεις" θα αντιστοιχούν σε διαφορετικές ΟΜΑΔΕΣ εργασίας!

Κάποιες εργασίες είναι σταθερές και ανεξέρτητες από το περιεχόμενο της έρευνάς μας: η οργάνωση (επικοινωνίες, προγραμματισμός κλπ.) και η τεχνική υποστήριξη (σύνθεση του κειμένου της εργασίας μας από τα κομμάτια των ομάδων, ετοιμασία της παρουσίασης του power point, κλπ), είναι κάποιες από αυτές. Ενδεχομένως θα υπάρξει αυτόνομη ομάδα, ή μπορεί επιλεγμένα μέλη από κάθε άλλη ομάδα να αποτελέσουν όταν χρειαστεί αυτή την ομάδα εργασίας.

ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ, ΚΑΛΕΙΣΤΕ ΝΑ ΠΡΟΣΕΛΘΕΤΕ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΕ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΣΑΣ ΙΔΕΕΣ, σχετικά με το ποιές μπορεί να είναι επί μέρους "εργαίες-αναθέσεις", ώστε να δημιουργήσουμε γρήγορα τις ομάδες σας.

Μπορείτε να μεταβείτε στο αριστερό μενού, ΕΓΓΡΑΦΑ και να βρείτε μερικές φωτογραφίες σχολικού χώρου.

Παρατηρήστε τις με προσοχή και ετοιμότητα να κρίνετε και να συγκρίνετε.

Μεταβείτε στο μενού (αριστερά) ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ για να ακολουθήσετε τις οδηγίες.

Θα χρειαστεί να κρατήσετε σημειώσεις με τις σκέψεις σας σε έκταση περίπου 250 λέξεων (λιγώτερο από μια σελίδα Α4), τις οποίες θα παραδώσετε στον καθηγητή σας την ίδια ημέρα.

Μπορείτε να δείτε το υπόλοιπο της ταινίας που παρακολουθήσαμε σήμερα στον παρακάτω σύνδεσμο:

http://www.pbs.org/video/2365591760/

Η ταινία ήταν ένα ντοκυμαντέρ. Παρακολουθώντας την με κριτική ματιά προετοιμαστείτε να απαντήσετε στο επόμενο μάθημα σε ερωτήσεις όπως οι παρακάτω:

  • Τι μάθαμε;
  • Ποιά σκηνή ή σκηνές πιστεύετε ότι θα θυμάστε ακόμα και ένα μήνα μετά την προβολή και γιατί αυτές τις σκηνές;
  • Υπήρχε κάποιο μέρος της ταινίας που σας εξέπληξε; Πιστεύετε ότι κάποιος άνθρωπος από διαφορετική φυλή, εθνότητα, θρησκεία, σεξουαλικό προσανατολισμό, θα αισθανόταν έκπληξη από το ίδιο σημείο της ταινίας;

Παρατηρώντας με προσοχή:

  • Με ποιά συγκεκριμένα χαρακτηριστικά η Elliott απέδωσε τον "ανώτερο" ή "κατώτερο" χαρακτήρα των εκάστοτε ομάδων, και πώς αυτά τα χαρακτηριστικά αντανακλούν τα συνήθη στερεότυπα των διακρίσεων (εδώ, μεταξύ λευκών και μαύρων);
  • Πώς κατάφερνε η Elliott να δημιουργεί μειονεκτική θέση σε αυτούς που τοποθετούσε στην "κατώτερη" ομάδα; Πώς ερμήνευε επιλεκτικά τις συμπεριφορές των μαθητών της κατώτερης ομάδας, με τρόπο που επιβεβαίωνε τα αρνητικά στερεότυπα που τους απέδιδε;
  • Ενώ είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί παιδιά της 3ης δημοτικού δυσκολεύονταν να αρνηθούν υπακοή στη δασκάλα τους, στο ίδιο πείραμα στους ενήλικες σοφρονιστικούς υπαλλήλους γιατί δεν αντιστάθηκε κανείς;

 Επιπλέον πληροφορίες για την ταινία: https://en.wikipedia.org/wiki/A_Class_Divided

Πριν από τη συνάντηση αυτής της εβδομάδας θα χρειαστεί:

1) Να έχετε ξεφυλλίσει το όλο το περιεχόμενο αυτής της ιστοσελίδας (ώστε να βοηθήσετε τον εαυτό σας να επιλέξει ομάδα και επι μέρους εργασία)

2) Να έχετε καταλήξει στην πρώτη επιλογή σας για ένταξη σε ομάδα ανάθεσης επιμέρους εργασίας, καθώς και να προτείνετε τον εαυτό σας για μια δεύτερη.

 

 

 

1

When reading is an act of daring

"Όταν το διάβασμα γίνεται μια τολμηρή πράξη" - διαβάστε το άρθρο στον παρακάτω σύνδεσμο:

http://ideas.ted.com/gallery-when-reading-is-a-brave-act-of-daring/

Τι συμπεράσματα βγάζετε ; Πώς σχετίζεται το άρθρο με το θέμα μας; Πώς συγκρίνεται η περιγραφόμενη κατάσταση με ό,τι διερευνάτε εσείς; Προκύπτει κάτι νέο σε σχέση με την ιδέα που είχατε ως τώρα για το διάβασμα; Τί είναι

αυτό;

  • (Προσπαθώντας να απαντήσετε στις παραπάνω ερωτήσεις θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε αυτή τη διάσταση του θέματος - ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ)
  • (Οι ΟΜΑΔΕΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ θα μπορούν να αντλήσουν από εδώ οπτικοακουστικό υλικό για την παρουσίαση της εργασίας - ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ πάντα την πηγή του υλικού που χρησιμοποιούμε! )

2

Why boys should read girl books

Διαβάστε το άρθρο. (http://ideas.ted.com/why-boys-should-read-girl-books/)  Ποιό είναι το θέμα της "συζήτησης" που απασχολεί την αρθρογράφο; Τι συμπεράσματα μπορούμε να βγάλουμε; Το σχολείο επιτελεί το έργο του με τα διάφορα μαθήματα που διδάσκονται οι μαθητές του. Διαφαίνονται, κατά τη γνώμη σας, άλλα "μέσα", με τα οποία οι μαθητές μαθαίνουν στο σχολείο; Ποιά είναι αυτά; Πόσο εμφανή ή πόσο αφανή είναι;

  • (Προσπαθώντας να απαντήσετε στις παραπάνω ερωτήσεις θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε αυτή τη διάσταση του θέματος - ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ)
  • (Οι ΟΜΑΔΕΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ θα μπορούν να αντλήσουν από εδώ οπτικοακουστικό υλικό για την παρουσίαση της εργασίας - ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ πάντα την πηγή του υλικού που χρησιμοποιούμε! )
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ!!!
- Τετάρτη, 11 Ιανουαρίου 2017 -

Για όσες και όσους ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ παραδώσει την ανάθεση της 11ης εβδομάδας (ανάγνωση άρθρου-ανάπτυξη-απάντηση ερωτημάτων), μπορείτε να το κάνετε και να το στείλετε ηλεκτρονικά στη δ/νση email του μαθήματος.

Επίσης, για όσους δεν το έχουν κάνει ήδη:

Ξαναβλέποντας όλο το υλικό που έχει αναρτηθεί εδώ, στη σελίδα e-class, και αντλώντας από αυτό (έμπνευση), θα πρέπει να γράψετε ένα κείμενο με θέμα της επιλογής σας (ανάλογα και με την ομάδα στην οποία ανήκετε).

Με αυτό θα αξιολογηθεί η ατομική σας συμβολή στην επεξεργασία και ανάπτυξη της συνολικής ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. Έκταση κειμένου: 2 σελίδες Α4, χαρακτήρες μεγέθους  το πολύ 12, διάστημα γραμμών το πολύ 1,5.

Μέχρι ΠΕΜΠΤΗ, 19 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

 

Δείτε τα Έγγραφα (στο μενού αριστερά):

1) ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΗΜΕΙΟΥ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ

2) ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΣΤΑ ΛΟΥΤΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Τα επόμενα μαθήματα Ερευνητικής Εργασίας στο Β3

 

1

Παρασκευή   31.03.17

*  Επεξεργασία των εργασιών ομάδων

2

Παρασκευή   07.04.17

ΚΕΝΟ (απουσία διδάσκοντα)

 

 

ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΠΑΣΧΑ

3

Παρασκευή   28.04.17

*    Επεξεργασία των εργασιών ομάδων:

·        Ενδιάμεση υποβολή γραπτών

·        Συγκέντρωση υλικών των κατασκευών

      Με email

4

Παρασκευή   05.05.17

*    Παρουσίαση εργασιών ομάδων –  

      Εγκατάσταση των κατασκευών στο σχολείο

5

Παρασκευή   12.05.17

*    Τελική υποβολή – επίσημη παρουσίαση

      εργασιών και κατασκευών

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις