Γαλλικά Γ' Γυμνασίου (Γ3). Πρόγραμμα eTw 2018-19. "TWINFEUILL'TON"

ΕΛΕΝΗ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Περιγραφή

"Twinfeuill'ton : amours et préjugés de jadis à nos jours"

Twinfeuill'ton : έρωτας και προκατάληψη άλλοτε και τώρα"

ένα έργο ηλεκτρονικής αδελφοποίησης eTwinning  

https://twinspace.etwinning.net/72583/home

Με  την ευκαιρία του Ευρωπαικού Έτους πολιτιστικής Κληρονομιάς, οι μαθητές του νέου μας έργου δημιουργικής γραφής θα επιχειρήσουν να γράψουν συνεργατικά ένα μυθιστόρημα σε συνέχειες έχοντας σαν αφετηρία το ιπποτικό μυθιστόρημα Aucassin et Nicolette. Οι περιπέτειες του νεαρού ζευγαριού που θα πρέπει να ξεπεράσει διάφορα κοινωνικά εμπόδια για να μπορέσει να ενωθεί, θα ωθήσουν τους μαθητές να προβληματιστούν γύρω από τις προκαταλήψεις, τα στερεότυπα, το ρατσισμό και την ανθρώπινη και πολιτιστική ποικιλομορφία, αλλά και να συνειδητοποιήσουν τη δύναμη του έρωτα που, "ανίκητος στη μάχη", θα καταφέρει να ξεπεράσει όλα τα εμπόδια.

 

 

Κωδικός: G1618307
Σχ. Μονάδα: Νομός Αττικής - Πειραιάς » Δευτεροβάθμια εκπαίδευση » ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΖΑΝΝΕΙΟ

Ενότητες

Για την Παρασκευή 17 Μαίου, διαβάζουμε το κείμενο της παρακάτω παρουσίασης ...

και κάνουμε την άσκηση αντιστοίχισης 

Παράλληλα με τα γυρίσματα του βίντεο, φέραμε στην εποχή μας τα τέσσερα επεισόδια που διαβάσαμε. Συγκεκριμένα, κάθε μαθητής επεξεργάστηκε το κομμάτι που είχε αποδώσει στην εκφραστική ανάγνωση. Το κείμενο που προέκυψε δημοσιεύθηκε στο συνεργατικό τοίχο http://meetingwords.com/oopdgjvhGD που εμπεριέχεται στη σελίδα του Twinspace "Rédaction collaborative du 1er chapitre"https://twinspace.etwinning.net/72583/pages/page/503534.

Το κείμενό μας συνέχισαν μαθητές του Γυμνασίου Πολίχνης και θα ακολουθήσουν και άλλοι εταίροι μαθητές. Παρακολουθείστε τη συνεργατική συγγραφή εδώ 

Σχέδιο της Τζωρτζίνας Σαγρή στο μάθημα των καλλιτεχνικών με τη κα Αγγελή :

Μετά τις προετοιμασίες, πρόβες και γυρίσματα, δημοσιεύθηκε το βίντεό μας. Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές για το όμορφο αποτέλεσμα !

 

Κείμενο σελ 1

Κείμενο σελ 2-3

GROUPE 1 : Parlé  (αφήγηση & διάλογοι) 

Georgette     αρχείο ήχου

Ténia

Elephteria    αρχείο ήχου

Marc            αρχείο ήχου αργά

GROUPE 2 : Chanté  (τραγουδιστό)  μουσική

Stella         αρχείο ήχου

Maya

Néfélie

GROUPE 3 : Parlé  (αφήγηση & διάλογοι)

 Savvas      αρχείο ήχου

Théo

Jean

 

 

Σε ομάδες, παίρνουμε αποφάσεις για τις περιστάσεις της δράσης του έργου. Κάθε ομάδα προτείνει την αποψή της σχετικά με :

πού διαδραματίζεται η πρώτη σκηνή ;

πότε ;

ποιά είναι τα πρόσωπα που συμμετέχουν ;

για ποιό λόγο διαφωνούν / συγκρούονται σχετικά μα την ένωση των δυο νέων ;

πώς αντιδρά η κάθε πλευρά ;

πώς εξελίσσεται και τελειώνει αυτό το πρώτο κεφάλαιο ;

Ένας αντιπρόσωπος από κάθε ομάδα αναλαμβάνει να διαπραγματευθεί με τους αντιπροσώπους των ομάδων των άλλων εταίρων για να καταλήξουν σε μια κοινή απόφαση για την πλοκή. Για να συμμετέχεις στη συζήτηση, συνδέσου με τον κωδικό σου eTwinning στο σύνδεσμο

https://twinspace.etwinning.net/72583/pages/page/503534

Οι απαντήσεις μαθητών 4 σχολείων στο ερωτηματολόγιο :

Στο παρακάτω padlet κάθε ομάδα αναπτύσσει την άποψή της σχετικά με τις διακρίσεις που εμποδίζουν την ένωση δυο νέων 

Δημιουργήθηκε με το Padlet

Τα πορτραίτα του  Aucassin και της  Nicolette  στη σημερινή εποχή από τους μαθητές της τάξης μας.

Aucassin

 Nicolette

Τα τελικά πορτραίτα των δυο πρωταγωνιστών έτσι όπως τα φαντάστηκαν οι μαθητές των επτά εταίρων σχολείων και απάντησαν σε ένα κοινό για όλους ερωτηματολόγιο

 

Ύστερα από τη δραστηριότητα "Ας φανταστούμε τη συνέχεια του μυθιστορήματος", καιρός να δούμε ποιά είναι η αληθινή πλοκή της ιστορίας έτσι όπως την επινόησε ο συγγραφέας του Aucassin et Nicolette. Ας δούμε το φημισμένο βίντεο της Lotte Reiniger :

 

Οι εταίροι μαθητές έφτιαξαν και εκείνοι ένα μεγάλο αριθμό αρχείων για να διηγηθούν τη συνέχεια της ιστορίας του Aucassin και της Nicolette έτσι όπως τη φαντάστηκαν. Οι δημιουργίες τους είναι συγκεντωμένες στον παρακάτω εικονικό τοίχο (που βρίσκεται στη σελίδα του Twinspace https://twinspace.etwinning.net/72583/pages/page/490763)

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ : εξερευνώ το padlet * και ανοίγω να διαβάσω όσα αρχεία μου τράβηξαν την προσοχή. Κάνω σχόλια ή like  σε εκείνα που μου άρεσαν περισσότερο.

* κάνε κλικ στο βελάκι πάνω δεξιά για να ανοίξεις το padlet σε νέο παράθυρο στην οθόνη του υπολογιστή σου

Δημιουργήθηκε με το Padlet

 

Λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία, οι μαθητές του Γ3 παρουσιάστηκαν και ευχήθηκαν Καλές Γιορτές στους εταίρους μαθητές του προγράμματος από το Βέλγιο, την Ισπανία, Ιταλία, Ρουμανία και Τυνησία.

Οι Ιταλοί μαθητές από τη Ferrara μας έστειλαν τις ευχές τους και τραγούδησαν ένα Χριστουγεννιάτικο τραγούδι 

Στη διάρκεια των διακοπών, επισκέπτομαι συχνά το Twinspace  του έργου για να βλέπω τις ευχές των άλλων τάξεων, αλλά και (με τον κωδικό μου) να δω τα λαικς, να διαβάσω ή να γράψω σχόλια και ευχές.

Απομένει να ολοκληρώσει την ιστορία του και το groupe 4.

NEO. Και το Groupe 1 ολοκλήρωσε την ιστορία του :

 

Groupe 3 : η ιστορία τους που έγινε κόμικ από την Ελευθερία (το 1ο μέρος με ευτυχές τέλος και το 2ο μέρος με λυπηρό τέλος)

 Άνοιξε ή/και κατέβασε στον υπολογιστή σου το αρχείο σε μορφή pdf

http://eclass.sch.gr/modules/document/file.php/G1618307/bdAucassinGROUPE%203.pdf

Groupe 2 : η ιστορία που έγραψαν και εικονογράφησαν οι μαθητές 

Τρίτη 11 Δεκεμβρίου. Η πρώτη δραστηριότητα συνεργατικής συγγραφής της φετινής χρονιάς :οι 4 ομάδες του Γ3 προσέγγισαν το θέμα από διαφορετική οπτική γωνία. 

ΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗ :

1. https://translate.google.gr/?hl=fr#view=home&op=translate&sl=el&tl=fr 

2. ηλεκτρονικό λεξικό https://www.lexilogos.com/grec_moderne_dictionnaire.htm

3. για τον ορθό σχηματισμό ενός ρήματος,  συμβουλεύομαι το ηλεκτρονικό λεξικό ρημάτων https://leconjugueur.lefigaro.fr/frlistedeverbe.php  

αλλά κυρίως

4. στο σύνδεσμο  https://fr.glosbe.com/el/fr/, αν εισάγω στο πεδίο πάνω αριστερά τη φράση που θέλω να μεταφράσω, θα εμφανιστεί δεξιά όχι μόνο η μετάφραση των μεμονωμένων λέξεων στα γαλλικά, αλλά και ένα πλήθος φράσεων στις δυο γλώσσες. Διαλέγω εκείνη που μου ταιριάζει.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗ:

συμβουλεύομαι το σύνδεσμο , το σύνδεσμο ή το σύνδεσμο    ή/ και τον παρακάτω εικονικό τοίχο 

Δημιουργήθηκε με το Padlet

 

 

le texte des deux histoires imaginées par les élèves de Ferrara  / το κείμενο των 2 ιστοριών που επινόησαν οι μαθητές της Φερράρα.

vocabulaire du texte / λεξιλόγιο του κειμένου 

mots-croisés entraînement vocabulaire / σταυρόλεξο για εμπέδωση λεξιλογίου

Απαντώ στο διαδραστικό σταυρόλεξο της Puente la Reina https://quizizz.com/admin/quiz/5c005b655aaca8001ae17ece/twinfeuillton-aucassin-et-nicolette-le-refus

Κάνοντας κλικ στο δεξιό μενού Solo game, μπορώ να εισέλθω σε ένα διαδραστικό περιβάλλον πραγματικού παιχνιδιού με διασκεδαστικά γραφικά και ηχητικά εφέ.

quiz%20mathilde%20hugrel%20REFUS.jpg

Βλέπω και μια ευφάνταστη παρουσίαση του Βελγίου από τους μαθητές του λυκείου του Vorselaar : 

ΑΣΚΗΣΗ 1.

Βλέπω το power point του μαθήματος και αξιοποιώ τους συνδέσμους και τον ήχο. Απαντώ στις ερωτήσεις του κουίζ https://quizizz.com/admin/quiz/5bf42804c3da61001b4a1f4d/aucassin-et-nicolette-le-roman. Διαβάζω το αρχείο με το κουίζ εδώ

ΑΣΚΗΣΗ 2 :

Βλέπω το power point που ετοίμασε ο Sergio, μαθητής της Puente la Reina.

Α) στις διαφάνειες 2 και 3, περιέχονται λέξεις σχετικές με την εξέλιξη της αρχιτεκτονικής των μεσαιωνικών κάστρων. Βρίσκω τι σημαίνουν στο ηλεκτρονικό λεξικό https://www.lexilogos.com/galliko_lexiko.htm Σημειώνω στο λεξιλογιο του ντοσιέ μου τη σημασία τους. Για περισσότερα, δες  http://www.chateauxmedievaux.com/

Β) στη διαφάνεια 7, βλέπω το βίντεο με τίτλο "La vie quotidienne dans un château fort / η καθημερινή ζωή σε ένα οχυρωμένο κάστρο." Απαντώ στο quiz.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ Activités interactives / Διαδραστικές δραστηριότητες

1. Révision lexique portrait physique. Mots-croisés : trouve le contraire et complète la phrase. 

     Επανάληψη λεξιλόγιου πορτραίτου. Σταυρόλεξο : βρες το αντίθετο και συμπλήρωσε την πρόταση.

2. Lis le portrait des deux jeunes sur le Twinspace du projet, puis réponds aux questions du quiz.

    Διάβασε την περιγραφή των δυο νέων στο Twinspace  του έργου και στη συνέχεια απάντησε στις ερωτήσεις του κουίζ.

 3. Place les mots au bon endroit. JCloze / Τοποθέτησε τις λέξεις στη σωστή θέση. Άσκηση με κενά.

Παρασκευή 9 Νοεμβρίου : ενημέρωση για τις δραστηριότητες που θα ακολουθήσουν

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -