ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Β Γυμνασίου

ΠΑΣΧΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Περιγραφή

Όλες οι πληροφορίες που χρειάζεστε για το μάθημα της Πληροφορικής.

  1. Στο υλικό βρείτε παλαιά διαγωνίσματα, σχετικές παρουσιάσεις και φύλλα εργασίας
  2. Στους συνδέσμους βρείτε το απαραίτητο υλικο όλες τις μαθητικές ενότητες ανά κατηγορία
To ΓΥΜΝΑΣΙΟ μας έχει ραδιοφωνικό σταθμό
YOUNGSTERS RADIO
Κωδικός: G1761125
Σχ. Μονάδα: Νομός Σερρών » Δευτεροβάθμια εκπαίδευση » ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΤΟΥΣΗΣ
Νομός Σερρών » Δευτεροβάθμια εκπαίδευση » ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΤΩ ΠΟΡΟΙΩΝ
Νομός Σερρών » Δευτεροβάθμια εκπαίδευση » ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΥΡΩΝΕΙΑΣ
Νομός Σερρών » Δευτεροβάθμια εκπαίδευση » ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΟΥ ΠΕΤΡΙΤΣΙΟΥ

Ενότητες

1. Ετοιμασία πλάνου εργαστηρίου

2. Συζήτηση στη τάξη για τα τρέχοντα προβλήματα/ενδιαφέροντα του καθενός σχετικά με τη Πληρφορική & Καθημερινή Τεχνολογία

3. Το Εσωτερικό του Η/Υ.

  Δραστηριότητα 1

(Κεντρική Μονάδα, Μητρική Πλακέτα, Εσωτερικές Κάρτες, Θύρες, Περιφεριακές Συσκευές)

Δραστηριότητα 2

(Το μυαλό του Υπολογιστή, Κοίτα πως λειτουργεί ένας Η/Υ)

Οταν έχετε χρόνο δείτε όλη την ξεκαρδιστική παράσταση του κουκλοθέατρου Ayusaya : "ΕΝΑ ΜΑΜΟΥΘ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΉ ΜΟΥ. (Εξηγώντας την Πληροφορική σ' έναν πρωτόγονο)".
 
  1. Ερωτήσεις επανάληψης
  • Γιατί χρησιμοποιούμε το δυαδικό σύστημα (0, 1) στον Η/Υ και όχι το δεκαδικό;
  • Δυαδικό Σύστημα - Πλήθος Καταστάσεων Δραστηριότητα
  • Τι είναι ο κώδικας ASCII; Δραστηριότητα

Τεστ  1.3 Αναπαράσταση Συμβόλων

 

-- ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ ΣΤΟ ΔΥΑΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

-- ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΑΠΟ ΔΕΚΑΔΙΚΟ ΣΤΟ ΔΥΑΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΡΙΘΜΗΣΗΣ

-- Η ΚΡΥΠΤΟΓΡΑΦΗΣΗ

 

2.  1.4 Αναπαράσταση εικόνων  -  > Δραστηριότητα 1<  >Δραστηριότητα 2< 

 

3. 1.5 Τι επιλέγουμε αναλογικό ή ψηφιακό;

  • με την εξέλιξη της τεχνολογίας η διαφορά ποιότητας δεν είναι πλέον ευδιάκριτη.
  • Η ψηφιακή αναπαράσταση, όμως, έχει το μεγάλο πλεονέκτημα να μένει αναλλοίωτη στο πέρασμα του χρόνου και η ποιότητά της να είναι σταθερή.
  • Η τεχνολογία, όσο εξελίσσεται, τελειοποιεί την τεχνική της ψηφιοποίησης (μετατροπή μιας αναλογικής τιμής σε ψηφιακή)

Ποια πλεονεκτήματα και ποια μειονεκτήματα έχουμε, αν αποθηκεύσουμε ένα τραγούδι σε ψηφιακή μορφή;

 

4. Επαναληπτική Εργαστηριακή Δραστηριότητα - Ενότητα 5 Αξιολόγηση

5. 

  • Βρείτε από τον πίνακα ASCII (Κεφάλαιο 1-Πίνακας 1.2) πώς μπορεί να αναπαρασταθεί η λέξη DOG (ντογκ αγγλική λέξη που σημαίνει σκύλος) στον υπολογιστή από τα δυαδικά ψηφία 0 και 1.

 

D O G
     

6. Επαναληπτικό φύλλο εργασίας


 

Διαδραστικό βιβλίο
 

Μάθηματα 3-4

 

2.1 Ο Προσωπικός Υπολογιστής εσωτερικά - Δραστηριότητα 1

  1. Για ποιες λειτουργίες είναι υπεύθυνο το τροφοδοτικό;
  2. Μητρική Πλακέτα - Δραστηριότητα 2
  3. Ποια είναι τα είδη της κύριας μνήμης;
  4. Τι αποθηκεύεται στη μνήμη ROM;

 

2.2 Εσωτερικές Κάρτες - Δραστηριότητα 3

  1. Γιατί είναι απαραίτητη η κάρτα γραφικών;
  2. Τι κάρτα επέκτασης χρειαζόμαστε, για να συνδέσουμε ένα μικρόφωνο στον Η/Υ;

2.3 Θύρες Σύνδεσης - Δραστηριότητα 4 - Δραστηριότητα 5

 

 

 

 

 

Γενικά μία εφαρμογή στον υπολογιστή χαρακτηρίζεται ως εφαρμογή πολυμέσων, όταν:

  • Συνδυάζει διάφορες μορφές αναπαράστασης της πληροφορίας (κείμενο, εικόνα, ήχο, κινούμενη εικόνα, βίντεο).
  • Συνδέει ποικίλες πληροφορίες μεταξύ τους με μη γραμμικό τρόπο (όπως και στον Παγκόσμιο Ιστό, οι πληροφορίες σε μία εφαρμογή πολυμέσων είναι ειδικά δομημένες).
  • Η μη γραμμική οργάνωση των εφαρμογών πολυμέσων μας δίνει την δυνατότητα να αλληλεπιδρούμε με τον υπολογιστή και να επιλέγουμε τις πληροφορίες που θέλουμε. Σε αντίθεση με μία τηλεοπτική εκπομπή, ο χρήστης δεν παρακολουθεί παθητικά τη ροή εξέλιξης της εφαρμογής, αλλά μπορεί να παρεμβαίνει, όπως για παράδειγμα σε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι, καθορίζοντας τη μορφή, τη σειρά και την ταχύτητα με την οποία παρουσιάζεται η πληροφορία. Η ιδιότητα αυτή ονομάζεται αλληλεπιδραστικότητα χρήστη-υπολογιστή.

3.2

Εικόνα - Φωτογραφία

ΕΙΚΟΝΟΣΤΟΙΧΕΙΑ (PIXELS) - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1

Ανάλυση της εικόνας: εκφράζει τον αριθμό των εικονοστοιχείων μιας εικόνας σε κάθε διάστασή της

π.χ. 800Χ600 pixels Tί σημαίνει;

ΧΡΩΜΑ: κάθε εικονοστοιχείο μιας εικόνας στην οθόνη του υπολογιστή έχει ένα μοναδικό χρώμα. Το χρώμα αυτό παράγεται από το συνδυασμό διαφορετικών τόνων των βασικών χρωμάτων: του κόκκινου (Red), του πράσινου (Green) και του μπλε (Blue). Με τον συνδυασμό των διαφορετικών τόνων των τριών αυτών χρωμάτων μπορεί να επιτευχθεί τελικά η εμφάνιση οποιουδήποτε χρώματος στην οθόνη. 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2 - Χρωματικές Συνιστώσεις Εικόνας

Βάθος Χρώματος: Το πλήθος των διαφορετικών χρωμάτων που έχουν χρησιμοποιηθεί, για να χρωματιστούν τα εικονοστοιχεία της οθόνης, ονομάζεται βάθος χρώματος.

Όταν λέμε ότι μια εικόνα έχει βάθος χρώματος 24 bit, τότε εννοούμε ότι έχουν χρησιμοποιηθεί:

8 bit για το κόκκινο χρώμα + 8 bit για το μπλε χρώμα + 8 bit για το πράσινο χρώμα. 

Πόσα διαφορετικά χρώματα ΔΗΛΑΔΗ;

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3 - Συμπληρώστε η δραστηριότητα του βιβλίου σας RGB Color Mix

Μέγεθος της εικόνας: 

Πολλές φορές χρειάζεται να γνωρίζουμε πόσα Byte καταλαμβάνει μια εικόνα σε ένα αποθηκευτικό μέσο για να μπορούμε να τη διαχειριστούμε καλύτερα. Το μέγεθος μιας εικόνας υπολογίζεται από τον τύπο:

 

Μέγεθος εικόνας (σε Byte) = (Οριζόντιος αριθμός εικονοστοιχείων x
Κάθετος αριθμός εικονοστοιχείων x Βάθος χρώματος): 8

 

η διαίρεση με το 8 χρησιμεύει για να μετατρέψουμε τα bit σε Byte.

Επομένως, μια εικόνα με ανάλυση 1024x768 και βάθος χρώματος 8 bit χρειάζεται, για να αποθηκευτεί στη μνήμη χώρο: (1024x768x8) :8 = 786.432 Byte, δηλαδή μπορεί να αποθηκευτεί σε μία δισκέτα.

Ποιό είναι το μέγεθος σε Byte μιας εικόνας 800Χ600 με βάθος χρώματος 16 bit;

 

Ποιό είναι το μέγεθος σε Byte μιας εικόνας 2000Χ1024 με βάθος χρώματος 8 bit;

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4 - ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕMAILS ΣΤΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

 

 

 

 

 

 

Δημιουργία μαθητικών emails στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο - Προετοιμασία για μελλοντικές WEB 2.0 δραστηριότητες

 

 

Movie Maker Εκπαιδευτικό μάθημα για την έκδοση Win 7 & Win 8

Επιλογή Εργασιών:  

1. Μία πόλη τη Ευρώπης

2. Η πόλη της Θεσσαλονίκης

3. Ένα Ελληνικό νησί

4. Η Ακρόπολη των Αθηνών

5. Δέκα καλύτερα αυτοκίνητα (μία ομάδα)

Η δέσμευση της εργασίας γίνεται με απόστολή email στο gmail μου.

Πολυμεσικά αντικείμενα:

 

Αν στο σπίτι σας έχετε XP το Movie Maker είναι εγκατεστημένο.

Αν δε μπορείτε να το βρείτε αναζητήστε το με το όνομά του.

Το εικονίδιό του είναι : 

Αν δεν έχετε XP,Μεταφορτώνετε (Κατεβάζετε) το Movie Maker από εδώ

Αν έχετε Windows 7-8 και δεν βρίσκετε το Movie Maker καταβάστε το από εδώ

  • Συνδεόμαστε με τον λογαριασμό Gmail μας
  • Ανοίγουμε την υπηρεσία Youtube Και μεταφορτώνουμε την εργασία μας στο Movie Maker
  • Στέλνουμε με email στο PASCHOSV@GMAIL.COM τον σύνδεσμο με το Youtube Video μας
  • Ο καθηγητής σας στέλνει ένα email με διαμοιραζόμενο έγγραφο EXCEL με την υπηρεσία Google Docs
  • Συμπληρώνετε τα ζητούμενα στοιχεία σας.

Δείτε εδώ το διαδραστικό σας βιβλίο

Σημεία που πρέπει επίσης να προσέχουμε σε μία νέα ιστοσελίδα, που επισκεπτόμαστε είναι:

  • Σε ποιόν ανήκει η ιστοσελίδα; Έχει κύρος ο ιδιοκτήτης της; (Αν ανήκει σε κάποιο πανεπιστήμιο, σε μια βιβλιοθήκη, σε ένα μουσείο ή σε ένα δημόσιο οργανισμό, τότε μπορούμε να είμαστε πιο σίγουροι για την αξιοπιστία της.)
  • Ποιος είναι ο σκοπός της; (Να πληροφορήσει, να επεξηγήσει, να διαφημίσει, να πείσει ή να πουλήσει;)
  • Πόσο αισθητικά προσεγμένη είναι; (Χρησιμοποιεί γραφικά, είναι καλά σχεδιασμένα τα μενού επιλογών, έχει πρωτότυπες εικόνες;)
  • Μήπως υπάρχουν συντακτικά ή ορθογραφικά λάθη;
  • Πόσο πλούσια σε συνδέσεις είναι η ιστοσελίδα; Πρέπει να υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός διαφορετικών συνδέσεων που θα μας παραπέμπουν σε άλλες σχετικές και έγκυρες πηγές, ώστε να έχουμε ευρύτερη και περισσότερο αντικειμενική πληροφόρηση.
  • Καλύπτει με αρκετό υλικό και σε βάθος τα θέματα που παρουσιάζει; (Συγκρίνετε τις πληροφορίες που περιέχει με παλαιότερες γνώσεις σας. Αναζητήστε πρόσθετες πληροφορίες από άλλες ιστοσελίδες και έντυπο υλικό).
  1.  Η Ιστορία των μηχανών Αναζήτησης
  2. Πώς δουλεύει μία μηχανή αναζήτησης;
  3. Πως μπορώ να κάνω καλές αναζητήσεις στο διαδίκτυο
  4. 10 Αναζητήσεις στο Google που ξαφνιάζουν
  5. Γράψτε την λέξη Φαρμακείο, Pizza
  6.  Περισσότερα Tips Google αναζήτησης

   


Ένα πρόγραμμα είναι η αναπαράσταση - η υλοποίηση ενός αλγορίθμου γραμμένη σε γλώσσα κατανοητή για έναν υπολογιστή.
Ένα πρόγραμμα, δηλαδή, αποτελείται από μία σειρά εντολών που δίνονται στον υπολογιστή με σκοπό να εκτελέσει κάποια συγκεκριμένη λειτουργία ή να υπολογίσει κάποιο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Η εργασία σύνταξης των προγραμμάτων ονομάζεται προγραμματισμός, ενώ τα άτομα που γράφουν και συντάσσουν ένα πρόγραμμα ονομάζονται προγραμματιστές.

Με το πρόγραμμα δημιουργίας υπολογιστικών φύλλων Excel μπορεί ο καθένας να συλλέξει τις πληροφορίες του σε ηλεκτρονική μορφή, να κάνει πολλούς και διάφορους υπολογισμούς, ναδημιουργήσει διαγράμματα και να μεταδώσει τις επεξεργασμένες πληροφορίες του σε σελίδες στο διαδίκτυο.

 

Google Docs/ Excel/Φόρμες

Ασκήσεις

ασκήσεις 2

 

1. Ταξινόμηση & Γραφήματα στα υπολογιστικά Φύλλα

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

2. Χρήση Φίλτρων στα υπολογιστικά φύλλα

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ


Ένα πρόγραμμα είναι η αναπαράσταση - η υλοποίηση ενός αλγορίθμου γραμμένη σε γλώσσα κατανοητή για έναν υπολογιστή.
Ένα πρόγραμμα, δηλαδή, αποτελείται από μία σειρά εντολών που δίνονται στον υπολογιστή με σκοπό να εκτελέσει κάποια συγκεκριμένη λειτουργία ή να υπολογίσει κάποιο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Η εργασία σύνταξης των προγραμμάτων ονομάζεται προγραμματισμός, ενώ τα άτομα που γράφουν και συντάσσουν ένα πρόγραμμα ονομάζονται προγραμματιστές.

  • EASY LOGO - Τα πρώτα μου βήματα στον δομημένο προγραμματισμό - ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ - ΕΝΤΟΛΕΣ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΔΙΑΔΙΑΚΑΣΙΕΣ - ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ

  • LIGHTBOT lu, com, ελληνικο 

 

   

 

CODE.ORG DANCE ΠΑΡΤΥ ΧΟΡΟΥ

 

Με τους παρακάτω συνδέσμους κάνουμε ένα εγαστηριακό brainstorming για την κατασκευή ιστοσελίδας σε Wordpress

1. Εγκατάσταση WordPress για Αρχάριους

2. Πως να φτιάξετε δωρεάν, μόνοι σας, μια ιστοσελίδα!

3. Πως Έφτιαξα Μόνος Μου Ένα Site Σε WordPress

 

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις