Επαγγελματικός Προσανατολισμός.

 

Η σημασία των ήπιων δεξιοτήτων. 

 

H ολιστική θεώρηση των μαθημάτων 

πέρα από απαιτήσεις εξετάσεων. 

Θετικές πτυχές 

στην ιδιότητα του ηγέτη

Χαρακτηριστικά 

που πρέπει να διαθέτουν οι ηγέτες

Πιθανές δυσκολίες 

στο έργο ενός ηγέτη

Συζήτηση των δύο εκπαιδευτικών

 

 

4 ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΤΗΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ

α. Διαπραγματεύομαι την διαδικασία πριν από την απόκλιση απόψεων για ένα θέμα. 

Πρώτα τα μέρη που διαπραγματεύονται συμφωνούν ποια διαδικασία θα τηρηθεί στη διαπραγμάτευση: π.χ. Θα διαπραγματεύονται μόνοι τους ή μέσω τρίτων; Θα παρίστανται τρίτοι; Θα στηριχθούν σε έγγραφα/ γραπτά κείμενα ή σε προφορική συζήτηση;

γ. Κατανοώ ποια πρόσωπα: 

1.ασκούν επίδραση στη διαπραγμάτευση εμφανώς ή αφανώς, 

2. δέχονται επίδραση από την διαπραγμάτευση, υπό την έννοια ότι το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης διαμορφώνει συχνά συνθήκες ζωής για πρόσωπα που δεν διαπραγματεύονται, αλλά είναι στον κύκλο των διαπραγματευόμενων.

β.Εξηγώ ποιοι παράγοντες ή ποια γεγονότα ενδέχεται να δυσκολέψουν/εμποδίσουν τη διαπραγμάτευση: 

π.χ. Τι έχει ήδη προηγηθεί ή τι αναμένεται να συμβεί, ώστε να καθορίζει τα συναισθήματα  των διαπραγματευόμενων;

δ.Κατανοώ με ποια προσέγγιση προσέρχονται τα πρόσωπα στη διαπραγμάτευση:

 

–Θέλουν να επιλυθεί το ζήτημα ή να γίνει διαμάχη, μέσω της οποίας “επιβεβαιώνουν” τον εαυτό τους;

 

–Έχουν αίσθημα ισότητας ή ανωτερότητας προς τα άλλα διαπραγματευόμενα μέρη;

 

–Έχουν ορίζοντα βραχυπρόθεσμων/ προσωρινών ή μακροπρόθεσμων/ σταθερών επιλογών;

 

–Αποδέχονται την εκδοχή να υποχωρήσουν προς χάρη της διαπραγμάτευσης ή απορρίπτουν κάθε υποχώρηση  δήθεν ως ένδειξη αδυναμίας;

 

ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ 

ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΕΙΛΗΤΙΚΟ ΤΙΜΗΜΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΗΣ  ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

Σκοπός είναι η διαπραγμάτευση να δημιουργεί αξία ωφέλειας για όλα τα μέρη με τη συνεργασία τους. 

 

Προς αυτό συντελεί να αποφεύγεται ο εγκλωβισμός της σκέψης μόνο στο πώς θα αποφύγουμε να καταβάλουμε τίμημα ή στο πώς θα προκαλέσουμε αυξημένο τίμημα στην άλλη πλευρά. 

Η έννοια «τίμημα» ωθεί σε διχαστική προσέγγιση προς το άλλο/τα άλλα μέρος/μέρη της διαπραγμάτευσης.