Επαγγελματικός Προσανατολισμός.
Η σημασία των ήπιων δεξιοτήτων.
H ολιστική θεώρηση των μαθημάτων πέρα από απαιτήσεις εξετάσεων. |
Θετικές πτυχές στην ιδιότητα του ηγέτη |
Χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτουν οι ηγέτες |
Πιθανές δυσκολίες στο έργο ενός ηγέτη |
Συζήτηση των δύο εκπαιδευτικών |
4 ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΤΗΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ |
|
α. Διαπραγματεύομαι την διαδικασία πριν από την απόκλιση απόψεων για ένα θέμα. Πρώτα τα μέρη που διαπραγματεύονται συμφωνούν ποια διαδικασία θα τηρηθεί στη διαπραγμάτευση: π.χ. Θα διαπραγματεύονται μόνοι τους ή μέσω τρίτων; Θα παρίστανται τρίτοι; Θα στηριχθούν σε έγγραφα/ γραπτά κείμενα ή σε προφορική συζήτηση; |
γ. Κατανοώ ποια πρόσωπα: 1.ασκούν επίδραση στη διαπραγμάτευση εμφανώς ή αφανώς, 2. δέχονται επίδραση από την διαπραγμάτευση, υπό την έννοια ότι το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης διαμορφώνει συχνά συνθήκες ζωής για πρόσωπα που δεν διαπραγματεύονται, αλλά είναι στον κύκλο των διαπραγματευόμενων. |
β.Εξηγώ ποιοι παράγοντες ή ποια γεγονότα ενδέχεται να δυσκολέψουν/εμποδίσουν τη διαπραγμάτευση: π.χ. Τι έχει ήδη προηγηθεί ή τι αναμένεται να συμβεί, ώστε να καθορίζει τα συναισθήματα των διαπραγματευόμενων; |
δ.Κατανοώ με ποια προσέγγιση προσέρχονται τα πρόσωπα στη διαπραγμάτευση:
–Θέλουν να επιλυθεί το ζήτημα ή να γίνει διαμάχη, μέσω της οποίας “επιβεβαιώνουν” τον εαυτό τους;
–Έχουν αίσθημα ισότητας ή ανωτερότητας προς τα άλλα διαπραγματευόμενα μέρη;
–Έχουν ορίζοντα βραχυπρόθεσμων/ προσωρινών ή μακροπρόθεσμων/ σταθερών επιλογών;
–Αποδέχονται την εκδοχή να υποχωρήσουν προς χάρη της διαπραγμάτευσης ή απορρίπτουν κάθε υποχώρηση δήθεν ως ένδειξη αδυναμίας;
|
ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΕΙΛΗΤΙΚΟ ΤΙΜΗΜΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ |
|
Σκοπός είναι η διαπραγμάτευση να δημιουργεί αξία ωφέλειας για όλα τα μέρη με τη συνεργασία τους.
Προς αυτό συντελεί να αποφεύγεται ο εγκλωβισμός της σκέψης μόνο στο πώς θα αποφύγουμε να καταβάλουμε τίμημα ή στο πώς θα προκαλέσουμε αυξημένο τίμημα στην άλλη πλευρά. Η έννοια «τίμημα» ωθεί σε διχαστική προσέγγιση προς το άλλο/τα άλλα μέρος/μέρη της διαπραγμάτευσης. |