ΟΜΙΛΙΑ/ ΕΙΣΗΓΗΣΗ

 

1.ΠΡΟΣΦΩΝΗΣΗ:  Χαιρετισμός προς το ακροατήριο. 

Επίσημο ακροατήριο = Κυρίες και κύριοι 

Δημοτικές Αρχές = Κύριε Δήμαρχε, Αξιότιμα μέλη του δημοτικού συμβουλίου της πόλης μας 

Επιστημονική ημερίδα, διάλεξη = Κύριοι, Αγαπητοί Σύνεδροι 

Βουλή των Εφήβων, συνέδριο νέων = Αγαπητοί συνάδελφοι της βουλής, Φίλοι και φίλες 

Συνομήλικο ακροατήριο = Αγαπητοί συμμαθητές, Φίλοι και φίλες 

Ακροατήριο στο σχολικό περιβάλλον = Κύριοι διευθυντά, Κύριοι καθηγητές, Αγαπητοί γονείς 

  1. ΠΡΟΛΟΓΟΣ:

 Παρουσιάζω επιγραμματικά το θέμα και σκοπιά από την οποία θα το αντιμετωπίσω. Δηλώνω έμμεσα την ιδιότητά μου. Κινώ το ενδιαφέρον του ακροατηρίου. 

- Συγκεντρωθήκαμε όλοι εδώ σήμερα με αφορμή (λ.χ. τον εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας του παιδιού). Αξιοποιώντας την ευκαιρία που μου δίνεται, θα ήθελα και εγώ να διατυπώσω κάποιες σκέψεις σχετικά με… 

- Ως μέλος της Βουλής των Εφήβων θα ήθελα να καταθέσω από το βήμα αυτό κάποιους προβληματισμούς σχετικά με… 

- Ξεκινώντας την ομιλία μου, θα ήθελα να εκφράσω τη θερμή υποστήριξη, τη δική μου αλλά και όλων πιστεύω των συνομηλίκων μου, στο θεσμό της Βουλής των Εφήβων…

 Θεωρώ ιδιαίτερα σημαντική την ευκαιρία που μας δίνεται να δημοσιοποιήσουμε τις απόψεις μας πάνω σε ζητήματα ζωτικά για τη νεολαία και την κοινωνία ευρύτερα…

 

  1. ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ:

Αναπτύσσω επιχειρηματολογία. Διατυπώνω σκέψεις/ διαπιστώσεις / προτάσεις στο τρίτο πρόσωπο.  

- Ως μέλη της σχολικής κοινότητας / ως ενεργοί πολίτες της σύγχρονης κοινωνίας όλοι έχουμε πείρα των προβλημάτων / έχουμε αντιμετωπίσει  τα προβλήματα, τις δυσκολίες… 

- Δεν κρίνω σκόπιμο να αναφερθώ εκτενώς στις συνέπειες που επιφέρει… καθώς όλοι σας τις γνωρίζετε από την εμπειρία σας / χάρη στη μόρφωσή σας / μέσα από την επαγγελματική σας ενασχόληση. Θα σταθώ λοιπόν στα μέτρα που μπορούν να ληφθούν για την εξάλειψη των δυσμενών επιπτώσεων που όλοι υφιστάμεθα.  

- Νομίζω πως όλοι θα συμφωνήσετε πως το πρόβλημα είναι έντονο / είναι μια από τις μάστιγες της εποχής μας. Τις επιπτώσεις του τις έχουμε υποστεί όλοι μας, άλλος περισσότερο, άλλος λιγότερο. Ποιος από μας (λ.χ. δεν έχει πιεστεί από το άγχος να επιλέξει εύστοχα κατεύθυνση σπουδών και περαιτέρω επαγγελματικής ενασχόλησης, σε μια εποχή όπου το φάσμα της ανεργίας φαντάζει εξίσου απειλητικό για όλους μας; Ποιος δε γνωρίζει από το συγγενικό ή το φιλικό του περίγυρο μορφωμένους και άξιους νέους, που δυσκολεύονται να αποκατασταθούν επαγγελματικά; 

- Θα ήθελα να αναφερθώ / δεν θα μπορούσα να παραλείψω / είναι για μένα αναγκαίο να / θα μου ήταν αδύνατο να μην τονίσω / επισημαίνω ότι / θα υπογραμμίσω ότι 

- Ας θυμηθούμε όλοι μας / ας προβληματιστούμε πάνω / όλοι αναρωτιόμαστε / θα γνωρίζετε βέβαια / είναι γνωστό σε όλους μας / κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει / δεν πρέπει να λησμονήσουμε ότι / ευθύνη ή χρέος όλων μας είναι… 

  1. ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Τονίζω ένα σημείο (διαπίστωση, πρόταση). Διατυπώνω συμπέρασμα που προκύπτει από την προηγούμενη ανάλυση. Εκφράζω ευχή, ελπίδα, ευχαριστίες, προτροπή για το μέλλον.

- Ολοκληρώνοντας την ομιλία μου, θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή στην ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων… και να σας ευχαριστήσω για την προσοχή σας και για το χρόνο που μου διαθέσατε.  

- Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω για άλλη μια φορά (λ.χ. την οξύτητα του προβλήματος / το μέγεθος της ευθύνης που βαραίνει) και να εκφράσω την ευχή / την ελπίδα ότι θα σταθούμε όλοι στο ύψος που η περίσταση απαιτεί / ότι η πολιτεία / η κοινωνία / οι αρμόδιοι φορείς αλλά και όλοι μας θα επιδείξουμε τη δέουσα στάση, ώστε η κατάσταση να βελτιωθεί.  

- Ας αναλάβουμε λοιπόν όλοι μας την πρωτοβουλία / οφείλουμε επομένως να αναλάβουμε την ευθύνη / είναι χρέος όλων μας / ας μην εφησυχάζουμε λοιπόν… 

 

  1. ΑΠΟΦΩΝΗΣΗ

 Σας ευχαριστώ. Σας ευχαριστώ πολύ.  Σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας.   Σας ευχαριστώ προκαταβολικά για την ανταπόκρισή σας........................