ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1ο

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Το Scratch έχει προβλέψει ένα ειδικό αντικείμενο, το σκηνικό,  για να εισάγουμε το υπόβαθρο-φόντο μπροστά από το οποίο οι πρωταγωνιστές μας εκτελούν τις εντολές μας. Το σκηνικό αποτελεί το χώρο μέσα στον οποίο δραστηριοποιείται η οντότητα. Τα αντικείμενα κινούνται και δρουν μέσα στο σκηνικό.

Στο Scratch τα έργα οικοδομούνται από αντικείμενα που λέγονται μορφές (sprite). Μπορούμε να αλλάξουμε την εμφάνιση μιας μορφής δίνοντάς της μια διαφορετική ενδυμασία (costume). Για ενδυμασία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιαδήποτε εικόνα: μπορούμε να δημιουργήσουμε μία εικόνα στον Επεξεργαστή Ζωγραφικής, να εισάγουμε μια από τον σκληρό μας δίσκο ή μία από το διαδίκτυο.

Στο Scratch οι μορφές εκτελούν τις εντολές που ορίζουμε πάνω στη σκηνή. Μπορούμε να ορίσουμε τη θέση της κάθε μορφής και το πώς θα κινείται δηλώνοντας τις συντεταγμένες που επιθυμούμε.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ :1 ΑΠΛΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ Scratch

  1. Άνοιγμα του Scratch και φόρτωση του αντικειμένου πένα
  2. Μετακινήστε την γάτα μέσα στην σκηνή και βρείτε τις συντεταγμένες της αυτή τη στιγμή στη σκηνή ;
  3. Χ = _________ Υ = _________
  4. Κάντε ενεργή την άλλη μορφή που προσθέσατε και βρείτε τις συντεταγμένες της αυτή τη στιγμή
  5. στη σκηνή ;
  6. Χ = _________ Υ = _________
  7. Εντολή πήγαινε στο χ… κα ψ ….
  8. Εντολή κινήσου ομαλά …. Δευτερόλεπτα στο χ.., ψ…
  9. Διαφορά και ομοιότητα των παραπάνω εντολών
  10. Δώστε εντολή στη Γάτα να κινηθεί 40 βήματα μπροστά: και 40 βήματα πίσω :
  11. Δώστε εντολή στη Γάτα να στρίψει δεξιά 90 και στη συνέχεια 90 αριστερά.