Ωριαίο Διαγώνισμα στο Μάθημα των Θρησκευτικών της Γ Λυκείου.

Βαθμός: _____________ Διδακτέα Ύλη: Δ.Ε 1.1-1.3.                        Τμήμα:  Γ 1 Ομάδα:  Α

Ονοματεπώνυμο μαθητή/τριας:  ________________________________________

Α. Ερωτήσεις Κλειστού Τύπου (10 μονάδες):

Α. 1. Συντόμου Απαντήσεως: Ποια είναι τα ερωτήματα για τη δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου που θέτει η επιστήμη και ποια η θεολογία; Σήμερα επιστήμη και θεολογία συγκρούονται ή αλληλοσυμπληρώνονται; [ΔΕ 1.1] (3 μονάδες) ___________________________________________________________________________

Α. 2. Πολλαπλής επιλογής: Επιλέξτε το α, το β ή το γ. Αναλύστε την απάντηση σας. Η σωστή στάση της ηθικής απέναντι στα επιτεύγματα της τεχνολογίας είναι: Α. ο Τεχνολογικός Μεσσιανισμός.  Β. Η απόρριψη της τεχνολογίας και η ρομαντική επιστροφή στην φύση. Γ. Η κριτική στάση. Γιατί; [ΔΕ 1.2] (2 μονάδες):______________________________________________________________________________________________________________________________________________

Α. 3. Σωστό ή Λάθος; Η Δαρβινική θεωρία για την εξέλιξη των ειδών έρχεται σ’ αντίθεση με την δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου από την θεολογία. Σ ή Λ  Γιατί; [ΔΕ 1.2] (3 μονάδες) ________________________________________________________________________________________________________________________________________

Α. 4. Συμπλήρωσης κενού: Συμπληρώστε τα κενά με τις παρακάτω λέξεις (2 περισσεύουν): διάδοχος, λύτρωση, πνεύμα, σκοπός, τεχνική, αγάπη, ειρήνη.

«Το τεχνικό __________ επικράτησε στην Ευρώπη, όταν η ___________ που προσέφερε η Εκκλησία έπαψε να είναι κέντρο και _________ της ζωής των ανθρώπων. Από την άποψη αυτή η ___________ παρουσιάζεται σαν ____________ του Χριστιανισμού». Γαλίτης, Αποκάλυψη και Εκκλησία. [ΔΕ 1.2] (2 μονάδες).

Β. Ερωτήσεις Ανοικτού Τύπου (10 μονάδες):

Β. 1. Ανάπτυξης: «Υπάρχει κάτι που διαφεύγει από τα όρια της τεχνικής. Αυτή είναι η ανθρώπινη ελευθερία. Το καίριο, κύριο και ζωτικό αίτημα δεν είναι η πρόοδος, η ευημερία, η ανάπτυξη, η ποσοτική αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος ή ακόμη και η βελτίωση των βασικών όρων της καθημερινότητας, αλλά η ποιότητα της ζωής, η ελευθερία και η ανθρωπιά, δηλ. η βιωσιμότητα του βίου μας». Μάριος Μπέζγος,  Τεχνολογία και Θεολογία. Ποια τα χαρακτηριστικά της βιωσιμότητας του βίου και ποια του τεχνικού βίου; [ΔΕ 1.2] (5 μονάδες);

Β. 2. Ανάπτυξης και κρίσεως: «Από πού γνωρίζουμε ότι υπάρχει ο πνευματικός κόσμος; Ποιος μας είπε ότι υπάρχει; Αν μας το ρωτήσουν . . . . θα τους απαντήσουμε το εξής: μας το είπε η καρδιά μας. Διότι υπάρχουν δύο τρόποι να γνωρίζει κανείς κάτι. Ο πρώτος είναι αυτός . . . . τον οποίο χρησιμοποιεί η επιστήμη για να γνωρίσει τον υλικό κόσμο. Υπάρχει όμως και ένας άλλος τρόπος, που η επιστήμη δεν τον ξέρει και δεν θέλει να τον ξέρει. Είναι η γνώση μέσω καρδιάς». Άγιος Λουκάς, Λόγοι και ομιλίες. Με ποια θέματα ασχολείται η επιστήμη και με ποια η Θεολογία;; [ΔΕ 1.1]. (5 μονάδες).

Καλή Επιτυχία Ο Εισηγητής: Στυλ. Βάσσης (ΠΕ 01):