Συμπληρώστε τα κενά

Η καμπύλη προσφοράς - Νόμος προσφοράς

Σκοπός κάθε επιχείρησης είναι η μεγιστοποίηση του . Αυτό είναι αποτέλεσμα δύο
μεγεθών, του παραγωγής και των της επιχείρησης. Το κόστος παραγωγής
εξαρτάται από την . Τα έσοδα εξαρτώνται από την πώλησης του
προϊόντος και την που παράγει και προσφέρει στην αγορά (Συνολικά έσοδα = Τιμή
x ποσότητα).
Εάν η τιμή πώλησης του προϊόντος είναι και η επιχείρηση μπορεί να πουλά όποια
ποσότητα θελήσει να παράγει, τότε το κέρδος της επιχείρησης εξαρτάται από το και την
παραγόμενη ποσότητα. Όσο το κατά μονάδα προϊόντος κόστος , η επιχείρηση αυξάνει
την παραγωγή της, ακόμα και με την ίδια τιμή πώλησης, γιατί αυξάνει το της. Το αντί-
θετο συμβαίνει, αν το κατά μονάδα προϊόντος κόστος αυξάνεται. Επομένως, η επιχείρηση θα
πρέπει να βρει την για την οποία μεγιστοποιείται το κέρδος της. Αυτό συμβαίνει,
όταν το οριακό κόστος είναι ίσο με την . Αυτό σημαίνει ότι, αν η τιμή του προϊόντος μετα-
βληθεί, η επιχείρηση μεταβάλλει την παραγόμενη και, συνεπώς, την προσφερόμενη ποσότητα
ακολουθώντας την καμπύλη του . Έτσι στην ουσία το ανερχόμενο τμήμα της
καμπύλης του , που βρίσκεται πάνω από την καμπύλη του
κόστους, αποτελεί τη βραχυχρόνια καμπύλη προσφοράς της επιχείρησης. Επομένως, η
επιχείρηση δεν προσφέρει για τιμές που είναι από το μέσο μεταβλητό κόστος. Η
σχέση αυτή της καμπύλης προσφοράς με το οριακό κόστος θα αναλυθεί διεξοδικά στο Έκτο
Κεφάλαιο.
Η καμπύλη προσφοράς (Supply, S) μιας επιχείρησης δείχνει τις ποσότητες του αγαθού που
είναι να παράγει και να προσφέρει σε κάθε τιμή του αγαθού.

Όταν η τιμή (ceteris paribus), και
η προσφερόμενη ποσότητα, και αντίστροφα, όταν μειώνεται η τιμή (ceteris paribus), μει-
ώνεται και η προσφερόμενη ποσότητα. Αυτό αποτελεί και το νόμο της . Γραφι-
κά η καμπύλη προσφοράς έχει κλίση και ανέρχεται λόγω της προηγούμενης σχέσης.