ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Για ένα παιδί που κοιμάται
- ΘΕΜΑ:
- ΒΑΣΙΚΗ ΙΔΕΑ:
- ΕΝΟΤΗΤΕΣ: 1Η ΕΝΟΤΗΤΑ:
2Η ΕΝΟΤΗΤΑ:
3Η ΕΝΟΤΗΤΑ:
- ΧΡΟΝΟΣ:
ΤΟΠΟΣ:
- ΗΡΩΑΣ:
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ:
- Νύχτα- στίχοι 1-8 Περιγράψτε τις εικόνες:
- Όλη τη μέρα- στίχοι 9-15. Τι κάνει το παιδί την ημέρα; Γράψτε τα ρήματα των ενεργειών του:
- Τα χιονισμένα βουνά- στίχοι 16-20: Τι θυμάται το παιδί;
- ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ: Βρείτε όσα σχήματα λόγου μπορείτε
( Μεταφορές, Παρομοιώσεις, Επαναλήψεις, Αντιθέσεις, Προσωποποιήσεις)
- Οι μηχανές επιβλέπουν, αποσταμένες μα άγρυπνες
- επιβλέπουν σαν άκακοι γίγαντες τον ύπνο του μικρού
- εισπράττει κέρματα ή την εύλογη αγανάκτηση
- όχι σαν βότσαλα γυαλιστερά μεγάλης θάλασσας,
- όχι σαν ποδοβολητό του αλόγου ενός ανίκητου στρατηλάτη
- αλλά να , σαν τα κέρματα στην τσέπη
- σαν το φτύσιμο στο βλέμμα του πελάτη
- σαν τούτο το βουητό της σχάρας
- ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ: Πώς νιώθει το παιδί στην Ελλάδα και γιατί;
- Γιατί τα ελληνικά , που ήξερε εδώ στην Ελλάδα ακούγονται αλλιώτικα;
- ΑΦΗΓΗΤΗΣ (Υπογραμμίστε τα σωστά)
- Α΄πρόσωπος /Γ΄πρόσωπος
- ουδέτερος, παντογνώστης αφηγητής.
- συμμετέχει/ δε συμμετέχει στην ιστορία
- ΣΤΙΧΟΥΡΓΙΑ (Υπογραμμίστε τα σωστά)
- ελεύθερος στίχος/ομοιοκαταληξία/ άνισες στροφές και στίχοι/
- παραδοσιακή στιχουργία/νεωτερική ποίηση
- Βρήκατε στο φανάρι το ημερολόγιο του παιδιού. Τι θα μπορούσε να γράφει; Γράψτε.
- Ένας δημοσιογράφος ρωτάει το παιδί πληροφορίες για την οικογένειά του. Φανταστείτε και γράψτε τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις.
- Συναντάτε το παιδί έξω από το φούρνο και σας σκουντάει κατά λάθος. Τι έγινε μετά; Περιγράψτε τη σκηνή ή Γράψτε το σε μορφή διαλόγου.