Γαλλικά Γ' γυμνασίου : Πρόγραμμα eTwinning "TWINLETTRES" (Γ1 & Γ3)

ΕΛΕΝΗ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Περιγραφή

    

                                                                                                                                                         

 

σχέδιο των μαθητών του 1ου Γυμνάσιου Ηλιούπολης 

 Twinεπιστολές : μια κριτική ματιά στο κόσμο

Για να συνδεθείτε με τη συνεργατική πλατφόρμα του έργου  https://twinspace.etwinning.net/24460/home

 Για δεύτερη χρονιά, συνεχίζουμε το περσινό επιτυχημένο πρόγραμμα ηλεκτρονικής αδελφοποίησης με σχολεία της Ευρώπης για να γράψουμε συνεργατικά κείμενα που φέρνουν στη σημερινή εποχή, όχι πια τους ήρωες της ελληνικής μυθολογίας, αλλά δημοφιλείς ήρωες της γαλλικής λογοτεχνίας.  Όλες οι δραστηριότητες της δράσης εντάσσονται στο Αναλυτικό πρόγραμμα Διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας και υλοποιούνται την ώρα του μαθήματος των Γαλλικών.

 ΝΕΟ : Το έργο μας τιμήθηκε με το Ειδικό βραβείο Γαλλικής Γλώσσας 2018 στο φετινό διαγωνισμό ευρωπαικών βραβείων eTwinning. Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές μας!       https://www.etwinning.net/el/pub/highlight

Περισσότερα  
Κωδικός: G1618222
Σχ. Μονάδα: Νομός Αττικής - Πειραιάς » Δευτεροβάθμια εκπαίδευση » ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΖΑΝΝΕΙΟ

Θεματικές Ενότητες

αυτή τη φορά για να ετοιμάσουμε την υποδοχή των 16 Ισπανών μαθητών από την Puente la Reina που θα μας επισκεφθούν στο σχολείο την Πέμπτη 19 Απριλίου χάρη στην πρωτοβουλία move2learn,lern2move. Μαζί μας η κα Αγγελή καθηγήτρια Καλλιτεχνικών.

a89abb87.JPG

 Δημοσίευση του ηλεκτρονικού μας βιβλίου με 161 επιστολές και σχέδια, βίντεο, κόμικς, εκφραστική ανάγνωση  από τους μαθητές 10 σχολείων από Βέλγιο, Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Ρουμανία και Τυνησία.

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές μας για τη συμμετοχή τους ! Συνέβαλαν στη συγγραφή οι καθηγήτριες Έλενα Βότση και Ευσταθία Αγγελή.

Παρουσίαση του προγράμματος στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Δραματοποίηση από μαθητές του Γ3 πάνω σε μια ιδέα της Δίνας. Εκφραστική ανάγνωση αποσπασμάτων των επιστολών, Αθηνά, Ηλίας Ζ., Ιωάννης.

Δευτέρα 22/5. Η ομάδα μαθητριών του Γ1, που επινόησε το χαρακτήρα της Juliette Dupond,  παρουσιάζει τις δημιουργίες της και διαβάζει αποσπάσματα από τις επιστολές που έγραψαν.

Λίγο πριν τη λήξη του σχολικού έτους, οι εταίροι μαθητές μας στέλνουν ένα χαιρετισμό : 

και πρώτα-πρώτα οι Ισπανοί μαθητές του Ray Carlos (που επινόησαν το χαρακτήρα του Mai) :

Αλλά και οι μαθητές του Πειραματικού Λύκειου Πανεπιστημίου Μακεδονίας (Θεσσαλονίκη) που τους γνωρίζουμε από την περσινή μας επιτυχημένη συνεργασία :

 

Οι δραστηριότητες ολοκλήρωσης του προγράμματος :

1. τα πρόσωπα που επινόησαν οι μαθητές όλων των σχολείων ανταλλάσουν τώρα γράμματα μεταξύ τους. Ο Jorge και Juliette έχουν στείλει, αλλά και λάβει, αρκετά μηνύματα.

Τετάρτη 3 Μαϊου, τμήμα Γ3 : ο Jorge  γράφει στον Mai, την Anafora Yoda και τον Xing Yiu Takara.

Η συγγραφή των γραμμάτων είναι τώρα συνεργατική. Κάθε μαθητής μπορεί να γράψει το γράμμα όποιου προσώπου θέλει και σε όποιον θέλει χωρίς περιορισμούς.

Για να συμμετάσχετε στις δραστηριότητες συγγραφης, κάντε κλικ εδώ https://twinspace.etwinning.net/24460/pages/page/221398 και γράψτε σε ένα από τα 13 συνεργατικά κείμενα. Δεν χρειάζεται να αποθηκεύσετε, το κείμενό σας αποθηκεύεται αυτόματα.

2. κάθε τάξη πρότεινε μια συνολική εκδοχή για το λόγο δημοσίευσης όλων αυτών των γραμμάτων.  Η πρόταση του Γ1 (Ιζάουρα και Φένια) θεωρήθηκε ως η πιο κατάλληλη. Όλες οι προτάσεις ανέβηκαν εδώ https://twinspace.etwinning.net/24460/pages/page/166284

3. Οι μαθητές μας ετοιμάζουν ένα βίντεο παρουσίασης των χαρακτήρων που επινόησαν. Σκηνοθεσία και βιντεοσκόπηση από μαθητές του Γ3. Διανομή ρόλων, πρόβες και γυρίσματα την εβδομάδα 8 με 12 Μαϊου.

σε λίγο περισσότερα ...

Τετάρτη 26 Απριλίου 2017. Σήμερα με τους μαθητές Γαλλικών του Γ1 προσεγγίσαμε την επιρροή της επιστήμης στη λογοτεχνία του 18ου αι. με αφορμή την ανάλυση της δομής των Περσικών επιστολών. Ο αιώνας του Διαφωτισμού χαρακτηρίζεται από μεγάλη άνοδο της επιστήμης και των ανακαλύψεων. Έτσι αυτή  επηρρεάζει όλους τους τομείς της σκέψης και της δημιουργίας της εποχής.

Η δομή των επιστολών ακολουθεί τα βήματα της εμπειρικής μεθόδου : διατύπωση μιας υπόθεσης - αντικειμενική παρατήρηση, πείραμα, παραδείγματα, επιχειρήματα - επιβεβαίωση της αρχικής υπόθεσης,συμπεράσματα. Εκφράσεις που φανερώνουν τις φάσεις ενός πειράματος :"Αν έβγαινα έξω ...", "Αν βρισκόμουνα...", "Γι αυτό πήρα την απόφαση να...για να δω αν...", "Με το πείραμα αυτό κατάλαβα...".

Κάνε κλικ στην εικόνα για περισσότερα :

 

 

Οι διάφορες τάξεις που συμμετέχουν στο έργο μας έχουν κιόλας επινοήσει 44 χαρακτήρες.

Δείτε τη λίστα με τα ονόματά τους και τις επιστολές που έχουν γράψει εδώ.

Οι μαθητές των Γ1 και Γ3 έγραψαν 26 επιστολές !

Αναλυτικά έγραψαν :

14 επιστολές ο Jorge (Γ3)

3 επιστολές η Juliette Dupond (Τένια Σαββοπούλου από το Α3 και μαθήτριες του Γ1)

5 επιστολές ο Castiel (Γ1)

4 επιστολές ο Ilir Popovitch (Γ1)

ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΚΟΠΩΝ, παρακολουθούμε τακτικά την εξέλιξη του έργου

γιατί σε κάποιες χώρες τα σχολεία κλείνουν μόνο για μια εβδομάδα : 

στον εικονικό τοίχο με τους χαρακτήρες, βλέπουμε τις νέες αναρτήσεις (σχέδια και περιγραφές/ταυτότητα χαρακτήρων)

στον εικονικό τοίχο με τις επιστολές, διαβάζουμε τις επιστολές που αναρτώνται.

Επιλέγουμε μια επιστολή και ετοιμάζουμε μια απάντηση.

 

 

 

 Μπορούμε να τις διαβάσουμε στον παρακάτω εικονικό τοίχο.

ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 13-21 ΜΑΡΤΙΟΥ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΩΝ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΔΑ

Τα σχέδια μας, στο μάθημα των Καλλιτεχνικών με τη κυρία Αγγελή, ανέβηκαν στο Twinspace και απέσπασαν πολύ θετικά σχόλια

ΝΕΟ Όμως και στο Γ3 κάναμε την αρχή την Τετάρτη 6/3 : γράμματα του Jorge για την κίνηση στους δρόμους και την οδική συμπεριφορά των  κατοίκων του Πειραιά.

1. Μήνυμα για τη κίνηση στο λιμάνι (Ιάσονας) ΔΗΜΟΣΙΕΎΤΗΚΕ

2.Οδική συμεριφορά οδηγών (Φένια, Ιωάννης, Φωτεινή, Ρένια : σύνθεση) ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ

3.Οδική συμπεριφορά πεζών και τρόπος χρήσης handsfree  (Μαρία-Στέλλα, Θωμάς : σύνθεση)

 4.Συμπεράσματα για την πρώτη εβδομάδα εγκατάστασης στον Πειραιά (Δίνα, Παναγιώτης : συνεργασία)

Made with Padlet

 Ενημέρωση & οδηγίες για την πορεία του έργου μας :

Οι μαθητές του Γ3 στις 3/2 και 8/2 έφτιαξαν το πορτραίτο του επιστολογράφου: Jorge Gaias Rebamma, Ισπανός φοιτητής ιατρικής.

Οι μαθητές του Γ1 στις 3/2 και ολοκλήρωσαν στις 2/3 με 3 χαρακτήρες : Castiel, Juliette Dupond, και Ilir Popovich.

 

Made with Padlet

Δες την παρουσίαση με ιδέες και λεξιλόγιο

 

Στο μεταξύ πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη ανάμεσα στους Ισπανούς, Τυνήσιους και Ιταλούς μαθητές εταίρους μας. Βλέπουμε  αποσπάσματα εδώ :

οι Βέλγοι, οι Ισπανοί, οι Γάλλοι μαθητές και οι μαθητές της Θεσσαλονίκης σχημάτισαν και εκείνοι ομάδες μαζί μας ! Συνδεθείτε στο συγκεντρωτικό πίνακα για να δείτε τους μαθητές της ομάδας σας  https://twinspace.etwinning.net/24460/pages/page/151746

Δες τον εικονικό τοίχο (padlet) της ομάδας σου και διάβασε τα κείμενα που ανέβασαν οι μαθητές : 

1.Le manque d’authenticité dans les relations sociales. Lettre 28. ρηχότητα και έλλειψη αυθεντικότητας στις κοινωνικές σχέσεις

2.Curiosité frivole de la société mondaine. Intolérance et ethnocentrisme. Lettre 30.αδιακρισία, επιπολαιότητα των Παριζιάνων. Εθνοκεντρισμός και έλλειψη ανοχής στη διαφορετικότητα.

3.Critique de la monarchie absolue (l’absurdité du pouvoir). Lettre 37.κριτική της απόλυτης μοναρχίας (αυθαιρεσία της εξουσίας)

4.Les gens qui veulent tout savoir sur la vie des autres. Lettre 87. οι άνθρωποι που θέλουν να μαθαίνουν τα πάντα για τους άλλους

5.Les extravagances de la mode. Lettre 99.οι υπερβολές της μόδας : ντύσιμο, τρόποι ζωής...

κάθε ομάδα διαβάζει το γράμμα που διάλεξε, συζητά και γράφει ένα κείμενο "Αν ο Μοντεσκιέ ζούσε στν εποχή μας, για ποιές καταστάσεις της σημερινής καθημερινής ζωής στη χώρα μας - ή και σε ευρύτερη ή παγκόσμια κλίμακα - θα ασκούσε χιουμοριστική κριτική γύρω από το θέμα του γράμματος ; ". Το κείμενο μπορεί να συνοδεύεται από εικόνες, σχέδια, βίντεο, φωνή ... αν θέλετε.

Μπορείτε να στέλνετε τα κείμενά σας από τώρα σε εμένα για διόρθωση. Και οι μαθητές των άλλων σχολείων θα ανεβάσουν σε λίγο τα κείμενά τους εδώ και θα φτιάξουμε 5 ομάδες από όλα τα σχολεία.

 

 

 

Φωτογραφίες ενώ διαβάζουν τις κάρτες. Λίγο πριν από τα Χριστούγεννα μας έστειλαν τις δικές τους.

Made with Padlet

Στο Βήμα 1 του έργου μας, διαβάζουμε για να εμπνευστούμε και να γράψουμε τις δικές μας ιστορίες.

Περιμένοντας τις κάρτες μας οι ισπανοί εταίροι μας σκέφτηκαν να κάνουν το παρακάτω βίντεο για να δείξουν πώς δουλεύουν στη διάρκεια του βήματος 1.

Τι διαβάζουν ; Βρείτε το !  ϊσως σας βοηθήσει να ρίξετε μια ματιά και στη σελίδα BD του Twinpsace 

 

 

TWINLETTRES INSPIRATION 2º ESO from MatHug on Vimeo.

 

Στις διακοπές μαθαίνω περισσότερα για τον Montesquieu και τις Περσικές επιστολές κάνοντας μια έρευνα στο διαδίκτυο :

 

Θα μας απαντήσουν παρουσιάζοντας τα χριστουγεννιάτικα έθιμα της χώρας τους

Οι μαθητές από το ισπανικό γυμνάσιο Padres Reparadores της Puente la Reina και το ιταλικό γυμνάσιο Santomasi - Scacchi της Gravina in Puglia παρουσιάζονται και μιλούν για το σχολείο τους.

 Οι μαθητές του Ζάννειου ετοιμάζονται να αλληλογραφήσουν με τους Ισπανούς μαθητές. 

 

 

Δείτε εδώ την παρουσίαση του σχολείου των Ισπανών μαθητών

Διαβάστε εδώ την παρουσίαση των Ιταλών μαθητών

 

Οι μαθητές του Γ1 που συμμετέχουν στο έργο :

 

 Οι μαθητές του Γ3 που συμμετείχαν και στο περσινό πρόγραμμα "Twincontes" :

 

Κάνε κλικ στο σύνδεσμο για να συνδεθείς χωρίς κωδικό

κάνε κλικ εδώ για να μπεις στο forum (απαιτείται όνομα χρήστη και κωδικός). 

Στη συνέχεια, κάνε κλικ στο forum "Collège Expérimental Zanneio" για να μπεις στο χώρο που οι μαθητές του σχολείου μας παρουσιάζονται. Γράψε το μήνυμά σου. Μη ξεχάσεις να το φυλάξεις στο τέλος. 

 

Μπορείς να μπεις στο forum και των άλλων  σχολείων για να διαβάσεις τα μηνύματα άλλων μαθητών και να τους αφήσεις σχόλια αν θέλεις. 

Όταν τελειώσεις, κάνε αποσύνδεση.

Καλή περιήγηση !

Εξασκούμαι στη συγγραφή μιας κάρτας διακοπών.

Να μια σύνθεση των καρτών που έγραψαν οι μαθητές Γαλλικών του Γ1 και Γ3. Την εικόνα εκτύπωσε ο Παναγιώτης από το Γ1.

Σε λίγο και άλλοι μαθητές του έργου από τα άλλα σχολεία θα ανεβάσουν τα γραπτά τους.

Made with Padlet

ασκήσεις διαμεσολάβησης στη ξένη γλώσσα (σύνδεση με ΚΠγ)

Ημερολόγιο