Παρουσίαση/Προβολή

Solve the Enigma of Source Evaluation
(0501040180) - ΣΟΦΙΑ ΜΟΥΓΙΑΚΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος
Αξιολόγηση πηγών διαδικτύου
Οι μαθητές καλούνται να προβληματιστούν σε σχέση με την αξιολόγηση των διαδικτυακών πηγών. Αρχικά, με τη βοήθεια μιας διαδραστικής παρουσίασης, έρχονται σε επαφή με ένα κλασσικό τεστ αξιολόγησης πηγών και το εφαρμόζουν, ώστε να εξοικειωθούν με τα κριτήρια που περιλαμβάνει. Κατόπιν χρησιμοποιώντας το Source Evaluation Scorecard αξιολογούν μια πηγή με βάση όσα έμαθαν. Στη συνέχεια οι μαθητές προτείνουν δικά τους κριτήρια με σκοπό να φτιάξουν, εργαζόμενοι σε ομάδες, ένα Checklist σε μορφή αφίσας, που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους συμμαθητές τους για την αξιολόγηση πηγών. Τέλος καλούνται, χρησιμοποιώντας ένα κατάλληλα διαμορφωμένο H5P documentation tool, να συμπληρώσουν ατομικά μια δομημένη αναφορά αξιολόγησης πηγής για μια πηγή που προτείνουν για ένα συγκεκριμένο project.
Βαθμίδα σχολικής τάξης
Α Γυμνασίου
Υποδομές
Υπολογιστής και βιντεοπροβολέας
Φορητό εργαστήριο tablet ή κινητά τηλέφωνα ή εργαστήριο πληροφορικής με 13 σταθερούς υπολογιστές
Ασύρματο δίκτυο (Hotspot)
Διάρκεια
3 διδακτικές ώρες + 2 ώρες εργασίας στο σπίτι
DigComp Competences
This scenario aims to promote the Competence area 1: Information and Data Literacy and more specifically 1.1 Browsing, searching and filtering data, information and digital content and 1.2 Evaluating data, information and digital content, as described in the DigComp: the European Digital Competence Framework for Citizens that supports the development of digital competences at all stages of education and training.
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (με βάσει το ΝΠΣ Πληροφορικής Γυμνασίου)
Οι μαθητές/τριες αναμένεται να είναι σε θέση να:
ΓΑ-ΨΓΡΑ-ΧΕΦ-ΑΠΕ-5 χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τις λειτουργίες ενός φυλλομετρητή ιστού (web browser) για να περιηγούνται σε επιλεγμένους ιστότοπους και να τους αξιοποιούν στην εύρεση πληροφοριών
ΓΑ-ΨΓΡΑ-ΧΕΦ-ΑΠΕ-7 αξιοποιούν αποτελεσματικά τις μηχανές αναζήτησης για να εντοπίζουν στοχευμένα πληροφορίες στο Διαδίκτυο
ΓΑ-ΨΓΡΑ-ΧΕΦ-ΑΠΕ-8 αναγνωρίζουν την ανάγκη αξιολόγησης των πληροφοριών και των πηγών τους και εφαρμόζουν κριτήρια αξιολόγησής τους
ΕΚΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ (Bloom taxonomy)
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι μαθητές θα είναι σε θέση να:
ΕΣ1 - Εφαρμόζουν ένα σύνολο κριτηρίων για να διαπιστώσουν την αξιοπιστία ή μη μιας πηγής διαδικτύου [Apply]
ΕΣ2 - Αναλύουν διάφορα τεστ αξιολόγησης πηγής που υπάρχουν διαθέσιμα στο internet και συνθέτουν το δικό τους σύνολο οδηγιών (checklist) για την αξιολόγηση πηγών [Analyze/Create]
ΕΣ3 - Να επιχειρηματολογούν για την επιλογή ή απόρριψη μιας πηγής διαδικτύου [Evaluate]
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Αξλ1 - Λαμβάνοντας υπόψη ένα σύνολο κριτηρίων που συζητήθηκαν στην τάξη, οι μαθητές, δουλεύοντας σε ομάδες, θα να εφαρμόσουν τα κριτήρια αυτά για να αξιολογήσουν την αξιοπιστία μιας παρεχόμενης πηγής στο διαδίκτυο. [Εφαρμογή των κριτηρίων του CRAAP test με τη βοήθεια του διαδραστικού Source evaluation Scorecard] - ΕΣ1
Αξλ2 - Εργαζόμενοι σε ομάδες, οι μαθητές θα συνεργαστούν για να αναπτύξουν ένα σύνολο οδηγιών που άλλοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να αξιολογήσουν την αξιοπιστία των πηγών στο διαδίκτυο. [Δημιουργία αφίσας με οδηγίες αξιολόγησης πηγών] - ΕΣ2
Αξλ3 - Οι μαθητές θα συντάξουν μια δομημένη αναφορά στην οποία θα αξιολογούν με κριτικό πνεύμα την καταλληλότητα μιας πηγής στο διαδίκτυο για ένα συγκεκριμένο project, τεκμηριώνοντας κατάλληλα τις επιλογές τους. [Δημιουργία τεκμηριωμένης αναφοράς αξιολόγησης πηγής] - ΕΣ3
Διδακτική Στρατηγική
Το διδακτικό σενάριο που παρουσιάζεται είναι δομημένο με βάση στη διδακτική στρατηγική της Μάθησης με βάση το έργο Project-based Learning (PjBL), προσβλέποντας σε αλλαγή στάσης των μαθητών σε σχέση με τις πληροφορίες που βρίσκουν στο διαδίκτυο και ανάπτυξη κριτικής σκέψης και ικανότητας αξιολόγησης των πληροφοριών αυτών.
Ημερομηνία δημιουργίας
Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2023
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα