Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

(0501850305) -  ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ

Περιγραφή Μαθήματος

Η Α΄ Γυμνασίου είναι μια μεταβατική τάξη για το μαθητή. Όπως και σε άλλα κύρια μαθήματα έτσι και στα Μαθηματικά καλείται να καλύψει μέσω επανάληψης την ύλη του Δημοτικούκαι παράλληλα να προχωρήσει σε νέες έννοιες που θα του χρησιμεύσουν για να συνδεθεί με τις επόμενες τάξεις του Γυμνασίου.

Ημερομηνία δημιουργίας

Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2021

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    ΜΕΡΟΣ Α' ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ - ΑΛΓΕΒΡΑ

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο - Οι φυσικοί αριθμοί

    1.1. Φυσικοί αριθμοί - Διάταξη Φυσικών - Στρογγυλοποίηση
    1.2. Πρόσθεση, αφαίρεση και πολλαπλασιασμός φυσικών αριθμών
    1.3. Δυνάμεις φυσικών αριθμών
    1.4. Ευκλείδεια διαίρεση - Διαιρετότητα
    1.5. Χαρακτήρες διαιρετότητας - ΜΚΔ - ΕΚΠ - Ανάλυση αριθμού σε γινόμενο πρώτων παραγόντων 

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - Τα κλάσματα

    2.1. Η έννοια του κλάσματος
    2.2. Ισοδύναμα κλάσματα
    2.3. Σύγκριση κλασμάτων
    2.4. Πρόσθεση και αφαίρεση κλασμάτων
    2.5. Πολλαπλασιασμός κλασμάτων
    2.6. Διαίρεση κλασμάτων

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο - Δεκαδικοί αριθμοί

    3.1. Δεκαδικά κλάσματα - Δεκαδικοί αριθμοί - Διάταξη δεκαδικών αριθμών - Στρογγυλοποίηση
    3.2. Πράξεις με δεκαδικούς αριθμούς - Δυνάμεις με βάση δεκαδικό αριθμό
    3.3. Υπολογισμοί με τη βοήθεια υπολογιστή τσέπης
    3.4. Τυποποιημένη μορφή μεγάλων αριθμών
    3.5. Μονάδες μέτρησης

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο - Εξισώσεις και Προβλήματα

    4.1. Η έννοια της εξίσωσης - Οι εξισώσεις: α+χ=β, χ-α=β, α-χ=β, α·χ=β, α:χ=β και χ:α=β
    4.2. Επίλυση προβλημάτων
    4.3. Παραδείγματα επίλυσης προβλημάτων

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο - Ποσοστά

    5.1 Ποσοστά

    5.2. Προβλήματα με ποσοστά

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο - Ανάλογα ποσά - Αντιστρόφως ανάλογα ποσά

    6.1. Παράσταση σημείων στο επίπεδο
    6.2. Λόγος δύο αριθμών - Αναλογία
    6.3. Ανάλογα ποσά - Ιδιότητες αναλόγων ποσών
    6.4. Γραφική παράσταση σχέσης αναλογίας
    6.5. Προβλήματα αναλογιών
    6.6. Αντιστρόφως ανάλογα ποσά

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7ο - Θετικοί και αρνητικοί αριθμοί

    7.1. Θετικοί και αρνητικοί αριθμοί (Ρητοί αριθμοί) - Η ευθεία των ρητών - Τετμημένη σημείου
    7.2. Απόλυτη τιμή ρητού - Αντίθετοι ρητοί - Σύγκριση ρητών
    7.3. Πρόσθεση ρητών αριθμών
    7.4. Αφαίρεση ρητών αριθμών
    7.5. Πολλαπλασιασμός ρητών αριθμών
    7.6. Διαίρεση ρητών αριθμών
    7.7. Δεκαδική μορφή ρητών αριθμών
    7.8. Δυνάμεις ρητών αριθμών με εκθέτη φυσικό
    7.9. Δυνάμεις ρητών αριθμών με εκθέτη ακέραιο
    7.10. Τυποποιημένη μορφή μεγάλων και μικρών αριθμών

    ΜΕΡΟΣ B' ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο - Βασικές γεωμετικές έννοιες

    1.1. Σημείο - Ευθύγραμμο τμήμα - Ευθεία - Ημιευθεία - Επίπεδο - Ημιεπίπεδο
    1.2. Γωνία - Γραμμή - Επίπεδα σχήματα - Ευθύγραμμα σχήματα - Ίσα σχήματα
    1.3. Μέτρηση, σύγκριση και ισότητα ευθυγράμμων τμημάτων - Απόσταση σημείων - Μέσο ευθύγραμμου τμήματος
    1.4. Πρόσθεση και αφαίρεση ευθυγράμμων τμημάτων
    1.5. Μέτρηση, σύγκριση και ισότητα γωνιών - Διχοτόμος γωνίας
    1.6. Είδη γωνιών - Κάθετες ευθείες
    1.7. Εφεξής και διαδοχικές γωνίες - Άθροισμα γωνιών
    1.8. Παραπληρωματικές και συμπληρωματικές γωνίες - Κατακορυφήν γωνίες
    1.9. Θέσεις ευθειών στο επίπεδο
    1.10. Απόσταση σημείου από ευθεία - Απόσταση παραλλήλων
    1.11. Κύκλος και στοιχεία του κύκλου
    1.12. Επίκεντρη γωνία - Σχέση επίκεντρης γωνίας και του αντίστοιχου τόξου - Μέτρηση τόξου
    1.13. Θέσεις ευθείας και κύκλου

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - Συμμετρία

    2.1. Συμμετρία ως προς άξονα
    2.2. Άξονας συμμετρίας
    2.3. Μεσοκάθετος ευθύγραμμου τμήματος
    2.4. Συμμετρία ως προς σημείο
    2.5. Κέντρο συμμετρίας
    2.6. Παράλληλες ευθείες που τέμνονται από μία άλλη ευθεία

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο - Τρίγωνα - Παραλληλόγραμμα - Τραπέζια

    3.1. Στοιχεία τριγώνου - Άθροισμα γωνιών τριγώνου
    3.2. Είδη τριγώνων - Ιδιότητες ισοσκελούς τριγώνου
    3.3. Παραλληλόγραμμο - Ορθογώνιο - Ρόμβος - Τετράγωνο - Τραπέζιο - Ισοσκελές τραπέζιο
    3.4. Ιδιότητες παραλληλογράμμου - Ορθογωνίου - Ρόμβου - Τετραγώνου - Τραπεζίου -
    Ισοσκελές τραπεζίου

    Μαθησιακοί στόχοι

    Μ­ε κατάλληλες δραστηριότητ­ες οι μαθητές αναμένεται να καταστούν ικανοί να:
    • Εκτελούν με ευχέρεια τις πράξεις μεταξύ ακεραίων, δεκαδικών και κλασματικών αριθμών.
    • Χρησιμοποιούν την έννοια της μεταβλητής για τη διατύπωση των ιδιοτήτων των πράξεων και την επίλυση απλών εξισώσεων.
    • Εκτιμούν το μέτρο ενός μεγέθους ή το αποτέλεσμα μιας πράξης.
    • Χρησιμοποιούν το κλάσμα ως τελεστή και ως πηλίκο και λύνουν προβλήματα με τις πράξεις μεταξύ των κλασμάτων.
    • Διακρίνουν τα ανάλογα και τα αντιστρόφως ανάλογα ποσά και επιλύουν βασικά προβλήματα εφαρμογών.
    • Χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τα γεωμετρικά όργανα για τις μετρήσεις και τις κατασκευές γεωμετρικών σχημάτων.
    • Διακρίνουν τα βασικά γεωμετρικά σχήματα και γνωρίζουν τις ιδιότητές τους.
    • Χρησιμοποιούν κατάλληλες στρατηγικές για την επίλυση προβλημάτων.
    • Ακριβολογούν και χρησιμοποιούν σε ένα πρώτο επίπεδο τη μαθηματική ορολογία.

    ΠΗΓΗ:https://mathsitias.weebly.com/

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Η διδασκαλία του μαθήματος στηρίζεται κυρίως στη βιωματική μέθοδο, η οποία έχει ως βασική  αρχή την ενεργητική συμμετοχή του μαθητή και ακολουθεί τα εξής βήματα:

    (α) Εμπειρία: Ο καθηγητής εξετάζει και ελέγχει τις εμπειρίες του κάθε μαθητή, ώστε να μπορέσει να αποφανθεί αν ο τελευταίος είναι έτοιμος να δεχθεί τις καινούργιες γνώσεις.

    (β) Σύνδεση: Ο καθηγητής προσπαθεί να καλύψει τυχόν κενά των μαθητών του, ώστε να μπορέσουν αυτοί να συνδέσουν το νέο αντικείμενο μάθησης με τα προηγούμενα.

    (γ) Ταξινόμηση των στοιχείων της νέας ενότητας με ιεραρχία.

    (δ) Σχεδιασμός και εκτέλεση της διδασκαλίας σύμφωνα με τα προηγούμενα βήματα.

    (ε) Επαλήθευση της καινούργιας γνώσης με βάση τις προηγούμενες.

    (στ) Αξιολόγηση της διαδικασίας της μάθησης.

    Η βιωματική μέθοδος διδασκαλίας, της οποίας εισηγητής ήταν ο Dewey δίνει μεγάλη έμφαση στην ενεργό συμμετοχή του μαθητή και στη μάθηση μέσα από πραγματικές προβληματικές καταστάσεις. Είναι μία σύγχρονη μέθοδος διδασκαλίας, η οποία σε αντίθεση με τις παλαιότερες έχει ως σκοπό την ανάπτυξη της ικανότητας σκέψης στο παιδί, τη σφαιρική ολοκλήρωση της προσωπικότητάς του και όχι την απλή αποθήκευση γνώσεων και την παθητικότητα. Εκτός των άλλων, λαμβάνει υπόψη  την αλληλεπίδραση των μαθητών μεταξύ τους και με τον καθηγητή και διαθέτει ευελιξία, ώστε να βρίσκει εφαρμογή σε πολλά μαθήματα.

    ΠΗΓΗ:https://blogs.sch.gr/isiglavas/archives/758

    Διδάσκοντες

    Αναγνωστοπούλου Σταυρούλα

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    1) Μαθηματικά Α΄ Γυμνασίου

    Εκδότης: Εκδόσεις Μπάρλας
    ISBN: 9786185238025
    Αριθμός Σελίδων: 576
     
    2) ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    ISBN: 978-960-493-838-4