Παρουσίαση/Προβολή

Εργονομία
(0504001106) - ΑΘΗΝΑ-ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΡΑΝΙΚΑ
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα δεν διαθέτει περιγραφή
Ημερομηνία δημιουργίας
Κυριακή 18 Μαΐου 2025
-
ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ
Δομή Μαθήματος
Α Μέρος
1. Εισαγωγή (5 λεπτά) – Προετοιμασία & Ενεργοποίηση Γνώσεων
• Προβάλλουμε στην οθόνη την εικόνα ενός παιδιού που παίζει σε έναν υπολογιστή για πολλές ώρες.
• Ρωτάμε:
o "Τι νομίζετε ότι κάνει αυτό το παιδί;"
o "Τι μπορεί να συμβεί αν κάποιος παίζει όλη μέρα στον υπολογιστή;"
o "Έχετε νιώσει ποτέ κουρασμένοι από την οθόνη;"
• Αναφέρουμε ότι θα ακούσουμε ένα παραμύθι για ένα παιδί που χρησιμοποίησε πάρα πολύ τις συσκευές του.
2. Παρουσίαση Παραμυθιού στην οθόνη (10 λεπτά)
• Επιλέγουμε ένα διαδραστικό παραμύθι "Ο μικρός Νικόλας και η μαγική οθόνη" .
• Το παραμύθι περιγράφει ένα παιδί που περνάει όλη του τη μέρα μπροστά από μια οθόνη και ξεχνάει τους φίλους του, το παιχνίδι και τις άλλες χαρές της ζωής.
• Καθώς διαβάζουμε την ιστορία, κάνουμε παύσεις και ρωτάμε:
o "Τι νομίζετε ότι θα γίνει μετά;"
o "Πώς αισθάνεται ο ήρωας της ιστορίας;"
o "Τι θα κάνατε εσείς στη θέση του;"
3. Δραστηριότητες Μετά το Παραμύθι (10 λεπτά)
Δραστηριότητα 1: "Συζητάμε για το παραμύθι" (5 λεπτά)
• Οι μαθητές καλούνται να περιγράψουν τι είδανε και τι καταλάβανε μέσα από την ιστορία του παραμυθιού.
Δραστηριότητα 2: "Η ζωή μέσα και έξω από την οθόνη" (5 λεπτά)
• Προβάλλουμε στην οθόνη δύο εικόνες:
o Ένα παιδί που περνάει όλη τη μέρα μπροστά στην οθόνη.
o Το ίδιο παιδί που παίζει με φίλους, ζωγραφίζει ή διαβάζει βιβλία.
• Οι μαθητές επιλέγουν ποια εικόνα δείχνει μια πιο ισορροπημένη ζωή και συζητάμε γιατί. Με ποιον από τους ήρωες της φωτογραφίας ταυτίζονται;
Β Μέρος
1. Εισαγωγή (5 λεπτά) - Προετοιμασία και Ενεργοποίηση Γνώσεων
· Προβάλλουμε ένα βίντεο με την εργονομία των υπολογιστών
https://www.youtube.com/watch?v=ZLwIP8cBaWA&t=22s&ab_channel=StephenWatkins
2. Συζητάμε για την σωστή στάση του σώματος αλλά και των περιφερειακών συσκευών στο γραφείο μας την ώρα που εργαζόμαστε στον υπολογιστή, αλλά και την σπουδαιότητα των διαλειμμάτων. Ρωτάμε τα παιδιά αν εφαρμόζουν ήδη κάποιους από τους κανόνες αν όχι συζητάμε αν έχουν παρατηρήσει να αντιμετωπίζουν προβλήματα όταν δεν τηρούν τους παραπάνω κανόνες.
3. Δραστηριότητες μετά την προβολή βίντεο.
o Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και καλούνται να τοποθετήσουν με το ποντίκι έναν εικονικό ήρωα, το μικρό Γιαννάκη, σε σωστή θέση μπροστά στον υπολογιστή, έχοντας ανάλογη καθοδήγηση και ανατροφοδότηση σε κάθε τους προσπάθεια.
https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/757
Κλείσιμο (5 λεπτά) - Αποτύπωση Μαθημάτων- Αυτοαξιολόγηση .
- Οι μαθητές εκφράζουν ένα πράγμα που έμαθαν από το παραμύθι.
- Ζωγραφίζουμε ή γράφουμε (με τη βοήθεια του δασκάλου) κάτι που μας άρεσε από την ιστορία.
- Συμπεραίνουμε: "Η τεχνολογία είναι καλή όταν τη χρησιμοποιούμε με μέτρο!"
o Κουιζ για την εργονομία και φύλλο εργασίας