Παρουσίαση/Προβολή

Προστασία Λογισμικού-Ιοί
(0504001107) - ΑΘΗΝΑ-ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΡΑΝΙΚΑ
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα δεν διαθέτει περιγραφή
Ημερομηνία δημιουργίας
Σάββατο 24 Μαΐου 2025
-
Προστασία Λογισμικού-Ιοί
Τα κύρια σημεία της 2ης παρακολούθησης της διδασκαλίας περιγράφονται επιγραμματικά ως εξής:
• Θεματικό πεδίο: Πληροφορική
• Θεματική ενότητα: Κεφάλαιο 7, Μορφές κακόβουλου λογισμικού, Τρόποι προστασίας από ιούς, Δημιουργία ισχυρών κωδικών πρόσβασης
• Γενικά προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα (σκοπός): Οι μαθητές να ενημερωθούν για τις μορφές κακόβουλου λογισμικού και πως ρυθμίζουμε την ασφάλεια του υπολογιστικού συστήματος (αντϊικό πρόγραμμα) αλλά και για τη σπουδαιότητα της δημιουργίας ισχυρών κωδικών πρόσβασης
Στόχοι – προϋποθέσεις για την επίτευξη θετικού παιδαγωγικού κλίματος:
· να υπάρχει αποδοχή μεταξύ των μαθητών και αποδοχή των μαθητών από τον εκπαιδευτικό
· να νιώθουν όλοι ασφάλεια
· να συμμετέχουν όσο το δυνατόν περισσότεροι μαθητές στη μαθησιακή διαδικασία
· να επιλέγονται μαθησιακοί στόχοι που να ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των μαθητών και να προκαλούν το ενδιαφέρον τους ανατροφοδότηση
Διδακτικές Μέθοδοι με ιδιαίτερη εστίαση
🔹 1. Ερωτοαπαντήσεις – Διερευνητική Συζήτηση
Η διδασκαλία ξεκινά με ερωτήσεις που προκαλούν σκέψη και εμπλοκή των μαθητών, ώστε να διερευνηθούν οι αρχικές τους γνώσεις και εμπειρίες (π.χ. “Γνωρίζουμε τι είναι το κακόβουλο λογισμικό;”).
🔹 2. Πολυμέσα – Οπτικοακουστικό Υλικό
Ενισχύει την κατανόηση μέσω εικόνας και ήχου, ειδικά για μαθητές με οπτικό τρόπο μάθησης.
🔹 3. Διαδραστική Μάθηση μέσω Ψηφιακού Εργαλείου (Gamification)
Ενίσχυση της εμπλοκής και ανατροφοδότηση με παιγνιώδη μορφή( Χρήση online quiz στο Quizizz).
🔹 4. Ομαδοσυνεργατική Μέθοδος
Καλλιέργεια συνεργατικών δεξιοτήτων και ενεργός συμμετοχή μέσα από παραγωγική εργασία.
🔹 5. Εφαρμογή στη Πράξη – Μάθηση μέσω Πράξης (Learning by doing)
Οι μαθητές εφαρμόζουν στην πράξη όσα έμαθαν θεωρητικά, ενισχύοντας τη βιωματική μάθηση.
🔹 6. Ανατροφοδότηση (Feedback) και Αναστοχασμός
Ενίσχυση της εμπέδωσης και της αναστοχαστικής σκέψης.
🔹 7. Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
Χρήση προσαρμογών (οπτικά βοηθήματα, απλοποίηση, εικόνες) για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Στη σχολική τάξη να επικρατεί μία ατμόσφαιρα, η οποία να αποτελεί ελκυστικό στοιχείο για την προσέλευση των μαθητών στη σχολική αίθουσα και για την κατά το δυνατόν ενεργότερη συμμετοχή τους στη διαδικασία της διδασκαλίας και μάθησης.
· Χρησιμοποίηση κατάλληλων τεχνικών.
· Δημιουργία καλού και θετικού κλίματος στην τάξη.
· Επίτευξη διδακτικών στόχων (δεξιότητες, στάσεις, γνώσεις)
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού: Καρανίκα Αθηνά-Ειρήνη
Τάξη Γ, ημερομηνία: 23/5/25
Μάθημα: Πληροφορική
Διδακτική ενότητα: Μορφές κακόβουλου λογισμικού, Τρόποι προστασίας από ιούς και Δημιουργία ισχυρών κωδικών πρόσβασης
Διάρκεια : 40 λεπτά
Διδακτικοί Στόχοι:
- Οι μαθητές να κατανοήσουν τη σημασία της προστασίας του υπολογιστικού συστήματος από το κακόβουλο λογισμικό
- Να γνωρίζουν τους τρόπους προστασίας από το κακόβουλο λογισμικό
- Να είναι σε θέση να εξηγούν τις έννοιες "ιός" και "κακόβουλο λογισμικό"
- Να κατανοήσουν την σημασία χρήσης ισχυρών κωδικών πρόσβασης.
- Να γνωρίσουν βασικούς κανόνες δημιουργίας ασφαλών κωδικών.
- Να εφαρμόσουν τους κανόνες μέσα από δραστηριότητα.
Διδακτική Διαδικασία:
Α Μέρος
1. Εισαγωγή (5 λεπτά)
Συζήτηση και Παρουσίαση Προβλήματος:
Η εκπαιδευτικός ξεκινάει ρωτώντας τους μαθητές:
-"Γνωρίζουμε τι είναι το κακόβουλο λογισμικό;"
-"Γνωρίζουμε πως μπορούμε να προστατευτούμε από το κακόβουλο λογισμικό;"
2. Κύριο Μέρος (5 λεπτά)
Προβολή βίντεο για τα είδη κακόβουλου λογισμικού.
Η εκπαιδευτικός ξεκινάει ρωτώντας τους μαθητές:
-"Έχει κολλήσει ποτέ κάποιο ιό ο υπολογιστής σας;"
-"Τι συνέβη και πως το αντιμετωπίσατε;"
Συζήτηση
3. Δραστηριότητες (5 λεπτά)
On -line κουιζ για το κακόβουλο λογισμικό
Β Μέρος
1. Εισαγωγή (5 λεπτά)
Συζήτηση και Παρουσίαση Προβλήματος:
Η εκπαιδευτικός ξεκινάει ρωτώντας τους μαθητές:
- "Τι είναι ένας κωδικός πρόσβασης; Γιατί τον χρησιμοποιούμε;"
Στη συνέχεια, θα προβληθεί στην οθόνη το βίντεο του saferinternet4kids.gr "Εσείς ξέρετε από κωδικούς", το οποίο θα εισάγει τους μαθητές στη σημασία της δημιουργίας ισχυρών κωδικών, επίσης μια σύντομη και διδακτική ιστορία θα παρουσιαστεί στην οθόνη για την δημιουργία ισχυρών κωδικών (power point).
2. Κύριο Μέρος (10 λεπτά)
Παρουσίαση των Κανόνων Δημιουργίας Ισχυρών Κωδικών
Η εκπαιδευτικός παρουσιάζει τους κανόνες με τη βοήθεια διαφανειών:
- Ο κωδικός πρέπει να έχει τουλάχιστον 8 χαρακτήρες.
- Χρησιμοποιούμε κεφαλαία και πεζά γράμματα.
- Προσθέτουμε αριθμούς και σύμβολα.
- Αποφεύγουμε προσωπικές πληροφορίες (όπως το όνομα ή την ημερομηνία γέννησης).
- Μπορούμε να χρησιμοποιούμε φράσεις για να θυμόμαστε τον κωδικό.
3. Δραστηριότητα Εφαρμογής (10 λεπτά)
Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και δημιουργούν μια παρουσίαση στο power point. Εκεί αναφέρουν τα είδη κακόβουλου λογισμικού και παραδείγματα αντιϊκών προγραμμάτων και τέλος δημιουργούν δικούς τους ισχυρούς κωδικούς ακολουθώντας τους κανόνες που έμαθαν. Από το διαδίκτυο θα αντλήσουν τις παραπάνω πληροφορίες. Ωστόσο θα τους μοιραστούν και εικόνες-αφίσες που θα περιέχουν πολλά από τα βασικά στοιχεία που τους ζητούνται. Η εκπαιδευτικός τους καθοδηγεί και δίνει παραδείγματα.
4. Αυτοαξιολόγηση
Μοιράζονται φύλλα εργασίας.
5. Ανατροφοδότηση και Κλείσιμο (5 λεπτά)
Η εκπαιδευτικός ρωτάει τους μαθητές ποια είδη κακόβουλου λογαριασμού θυμούνται και ποιες είναι οι επιπτώσεις αν προσβληθεί ο υπολογιστής μας.
- "Ποιος μπορεί να μας πει πως προστατευόμαστε από το κακόβουλο λογισμικό; "
Επίσης
Η εκπαιδευτικός επαναλαμβάνει τους βασικούς κανόνες για την δημιουργία ισχυρών κωδικών και ρωτά τους μαθητές:
- "Ποιος μπορεί να μας πει έναν καλό κωδικό;
"Τι μάθαμε σήμερα για την ασφάλεια στο διαδίκτυο και την δημιουργία ισχυρών κωδικών;"
Οι μαθητές μοιράζονται τις εντυπώσεις τους και η εκπαιδευτικός κλείνει το μάθημα υπενθυμίζοντας τη σημασία της ασφάλειας στο διαδίκτυο αλλά και την σημασία χρήσης ισχυρών κωδικών.
Προσαρμογές για τις Ανάγκες των Μαθητών