ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Δ1 ΓΥΜΝ.
(0550960491) - ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Για τη διδασκαλία του μαθήματος χρησιμοποιούνται:
• Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου (5-8 ), Βιβλίο Μαθητή.
• Τετράδιο Εργασιών, Γ΄ Γυμνασίου (5-8).
• Κείμενα από έγκριτες πηγές, έντυπες ή / και ηλεκτρονικές, καθώς και κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό
για την ανάπτυξη γνωστικών και γλωσσικών δεξιοτήτων εκ μέρους των μαθητών/τριών (βλ. ενδεικτικοί
διαδικτυακοί πόροι για διδακτική αξιοποίηση).
• Γραμματική της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου των Σ. Χατζησαββίδη – Α. Χατζησαββίδου.
• Ερμηνευτικό Λεξικό της Νέας Ελληνικής, Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου των Μ. Γαβριηλίδου, Π. Λαμπροπούλου,
Κ. Αγγελάκου
5η ENOTHTA Eιρήνη – Πόλεμος . . . . . . . . . . . . . . . . . . .87 A. Eισαγωγικά κείμενα . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 Β. Τελικές και αιτιολογικές προτάσεις . . . . . . . . . . . . . . . . . 92 B1. Tελικές προτάσεις . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92 B2. Aιτιολογικές προτάσεις . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .94 Γ. Aναλύοντας το κείμενο στα συστατικά του . . . . . . . . . .97 Δ. Λεξιλόγιο – Oμόηχες και παρώνυμες λέξεις . . . . . . . . . .100 E. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου . . . . . . . . . . . . . . 102 Διαθεματική εργασία . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103 Aνακεφαλαιωτικός πίνακας . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
|
6η ENOTHTA Eνεργοί πολίτες για την υπεράσπιση οικουμενικών αξιών . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105 A. Eισαγωγικά κείμενα . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106 B. Χρονικές και υποθετικές προτάσεις . . . . . . . . . . . . . . . .109 B1. Xρονικές προτάσεις . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109 B2. Yποθετικές προτάσεις . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112 Γ. Υπώνυμα – Oρισμός . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115 Γ1. Yπώνυμα . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .115 Γ2. Oρισμός . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .115 Δ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου . . . . . . . . . . . . . . 118 Διαθεματική εργασία . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120 Aνακεφαλαιωτικός πίνακας . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
|
|
7η ENOTHTA Tέχνη: Μια γλώσσα για όλους, σε όλες τις εποχές . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .121 A. Eισαγωγικά κείμενα . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .122 B. Αποτελεσματικές και εναντιωματικές προτάσεις . . . . . .124 B1. Αποτελεσματικές προτάσεις . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .124 B2. Εναντιωματικές προτάσεις . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .125 Γ. Mετωνυμία . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127 Δ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου . . . . . . . . . . . . . . 129 Διαθεματική εργασία . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .131 Aνακεφαλαιωτικός πίνακας . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
|
|
|
8η ENOTHTA Mπροστά στο μέλλον . . . . . . . . . . . . . . .133 A. Eισαγωγικά κείμενα . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .134 B. Mόρια . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138 Γ. Στίξη . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .140 Δ. Σχήματα λόγου . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142 E. Περίληψη . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145 ΣΤ. Δραστηριότητες παραγωγής λόγου . . . . . . . . . . . . . 148 Διαθεματική εργασία . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .150 Aνακεφαλαιωτικός πίνακας . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150
|
|
ΓΛΩΣΣΑΡΙ . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151
|
ΕΥΡΕΤΗΡΙO OΡΩΝ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153
|
|
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024