Παρουσίαση/Προβολή

ΙΣΤΟΡΙΑ Γ ΤΑΞΗ
(9050482138) - ΙΟΥΛΙΑΣΟΦΙΑ ΔΕΣΠΟΤΙΔΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος
Το βιβλίο που κρατάς στα χέρια σου θα σε ταξιδέψει χιλιάδες χρόνια πριν, τότε που οι αρχαίο Έλληνες έφτιαχναν χιλιάδες μύθους που περνούσαν από χείλη σε χείλη, από παππούδες και γιαγιάδες στα εγγόνια, σαν παραμύθια. Τους μύθους αυτούς οι ποιητές τους έκαναν ποιήματα, οι ζωγράφοι ζωγραφιές και οι γλύπτες αγάλματα. Τους πιο όμορφους από αυτούς θα τους βρεις σε τούτο το βιβλίο.
Αν διαβάσεις λοιπόν με προσοχή τα κείμενα και παρατηρήσεις τις εικόνες του, θα βρεις ότι μέσα στους μύθους κρύβονται μεγάλες αλήθειες που τις πιστεύουμε μέχρι και σήμερα. Με συντροφιά αυτό το βιβλίο, θα περάσεις από το χώρο της Μυθολογίας στο χώρο της Ιστορίας. Θα μάθεις δηλαδή για τους πρώτους ανθρώπους που ζήσανε, δημιουργήσανε, δουλέψανε και παίξανε στην ελληνική γη, πριν από πολλά-πολλά χρόνια.
Το βιβλίο αυτό συνοδεύεται κι από ένα τετράδιο εργασιών. Ελπίζουμε, τα παιχνίδια, οι ερωτήσεις και οι κατασκευές που περιέχει, να σε διασκεδάσουν, δίνοντάς σου την ευκαιρία, παίζοντας και δημιουργώντας, να γνωρίσεις καλύτερα το θαυμαστό κόσμο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.
Δεν έχεις παρά να απολαύσεις τους μύθους και να ανακαλύψεις την ιστορία.
Οι συγγραφείς
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Μαθησιακοί στόχοι
1. Ειδικοί στόχοι (ενδεικτικά)
Στις τέσσερις ανώτερες τάξεις του δημοτικού σχολείου η Ιστορία διδάσκεται ως
χωριστό μάθημα. Με τη διδασκαλία της επιδιώκεται οι μαθητές:
• Να έλθουν σε επαφή με τους σημαντικότερους ελληνικούς μύθους και
ειδικότερα με αυτούς που έχουν παγκόσμια απήχηση.
• Να κατανοήσουν βασικές ιστορικές έννοιες ευρύτερης και μερικότερης
αναφοράς, να τις συσχετίζουν και να καταλήγουν σε δυνητικές γενικεύσεις.
• Να γνωρίσουν σημαντικά γεγονότα και εξελίξεις της ελληνικής Ιστορίας από την
αρχαιότητα ώς σήμερα, καθώς και στοιχεία της Ιστορίας των άλλων πολιτισμών
και λαών και να τα συσχετίζουν.
• Να βιώσουν την αλλαγή που συντελείται στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων
σε διάστημα μακρών χρονικών περιόδων.
• Να αναπτύξουν την ικανότητα της κατανόησης του χρόνου και της χρήσης των
σχετικών όρων.
• Να εξοικειωθούν με την ορολογία της ιστορικής επιστήμης και να αποκτήσουν το
αναγκαίο λεξιλόγιοΔιδάσκοντες
ΔΕΣΠΟΤΙΔΟΥ ΙΟΥΛΙΑ-ΣΟΦΙΑ
Προτεινόμενα συγγράμματα
Αγών, Μικρός Οδηγός Έκθεσης, ΥΠΠΟ, 2004.
Ανακαλύπτω την τέχνη, Αναγέννηση, Δεληθανάσης, 1994.
Αρμενίζοντας στο χρόνο. Το πλοίο στην ελληνική τέχνη, Καπόν, Αθήνα 1995.
Αρχαία ελληνικά νομίσματα, Εκδ. Αθηνών Α.Ε., Αθήνα1996.
Βαλαβάνης Π. κ. ά., Ηρακλής ήρως μέγιστος, οδηγός της ομώνυμης έκθεσης, Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής
Ιστορίας-Κέντρο Γαία και Γενική Γραμματεία Ολυμπιακών Αγώνων-ΥΠΠΟ, Αθήνα 2004.
Γαβριλάκη Ε.- Κάντα Α., Αρχαιολ. Μουσείο Ρεθύμνου, ΥΠΠΟ.
Ελλάς, ΕΟΤ, 2000.
Ελληνική Μυθολογία, επιμ. Ι. θ. Κακριδή, τόμοι 5, Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα 1986.
Ελληνική Τέχνη, Αρχαία αγγεία, Εκδοτική Αθηνών, Εκδ. Αθηνών Α.Ε., Αθήνα1996.
Ελληνική Τέχνη, Αρχαία γλυπτά, Εκδ. Αθηνών Α.Ε., Αθήνα 1995.
Ελληνική Τέχνη, Η αυγή της ελληνικής τέχνης, Εκδ. Αθηνών Α.Ε., Αθήνα 1995.
Ελληνικός πολιτισμός, ΟΕΔΒ, 2001.
θεόφιλος, Εμπορική Τράπεζα, Αθήνα 1967.
θεοχάρης, Δ., Νεολιθική Ελλάς, Εθνική Τράπεζα, Αθήνα 1973.
Ιακωβίδης, Σ. Ε., Άργος, Τίρυνς, Ναύπλιον, Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα 1999.
Ιστορία Τέχνης Larousse, τ. Α', Βιβλιόραμα, Αθήνα 1990.
Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, τόμοι Α'. Β'. Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα 1971.
Κροντηρά Λ., Πρώτη γνωριμία με την Κρήτη του Μίνωα, Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα 1987.
Κροντηρά Λ., Γνωριμία με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Εκ. Αθηνών, Αθήνα1985.
Κοπιδάκης Μ., θάλαττα- θάλαττα, Μικρός ναυτίλος, Ηράκλειο 2002.
Κωφού Α, Κρήτη, Εκδοτική Αθηνών, Α.Ε., Αθήνα 1990.
Mind and body, Οδηγός ομώνυμης έκθεσης, ΥΠΠΟ, 1989.
Μυθολογία, Larousse, μετ. Κ.Νίταρης, Μεταίχμιο, Αθήνα 2003.
Μυλωνάς Γ., Πολύχρυσοι Μυκήναι, Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα 1983.
Οι πρώτοι άνθρωποι, Δεληθανάσης, Αθήνα 1989.
Ομήρου Οδύσσεια, Α' Γυμνασίου, ΟΕΔΒ, Αθήνα 2003.
Παπαθανασόπουλος Γ., Νεολιθικά- Κυκλαδικά, Μέλισσα, Αθήνα 1981.
Περιοδικό National Geographic, τ. Αύγ. 2001.
Πίνη Ε., Στην ακρόπολη των Μυκηνών, ΥΠΠΟ.
Πλατή Μ., Παίζοντας στην αρχαία Ελλάδα, Ίδρυμα Ν.Π.Γουλανδρή, Αθήνα 1998.
Ρισπέν Ζαν, Μυθολογία της αρχαίας Ελλάδος, μετ. Κ. Ζαρούκα, Τριήρης.
Τα ελληνικά μουσεία, Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα 1974.
Το Νεολιθικό χωριό στο Διμήνι, ΥΠΠΟ.
Τσοτάκου-Καρβέλη Αικ., Εικονογραφημένο λεξικό της ελληνικής μυθολογίας για παιδιά, Γνώση, Αθήνα 1992.
Φακίνου Ε, Ελληνικό Πανόραμα, Κέδρος, Αθήνα 1995.
Χατσηασλάνη Κ., Των Αθήνηθεν Άθλων, ΥΠΠΟ, Αθήνα 2003.
Ψαρράκη-Μπελεσιώτη Ν., Αναζητώντας τα ίχνη του Ηρακλή, εκπαιδευτικές προτάσεις, Μουσείο Γουλανδρή
Φυσικής Ιστορίας- Γενική Γραμματεία Ολυμπιακών Αγώνων-ΥΠΠΟ, Αθήνα 2004.
Ψαρράκη-Μπελεσιώτη Ν., Αναζητώντας τα ίχνη του Ηρακλή μέσα από το μύθο, την τέχνη, τα κείμενα,
εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου, για την έκθεση Ηρακλής ήρως μέγιστος,
Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας- Γενική Γραμματεία Ολυμπιακών Αγώνων-ΥΠΠΟ, Αθήνα 2004.