Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΕΡΕΥΝΩ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΣΤ΄

(9050540251) -  ΠΑΝΩΡΑΙΑ ΜΑΥΡΟΓΟΝΑΤΟΥ

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα "Ερευνώ και Ανακαλύπτω" της ΣΤ΄ Δημοτικού έχει ως στόχο να φέρει τους μαθητές σε επαφή με σύγχρονες ιδέες και θέματα από τον χώρο των φυσικών επιστημών, προσαρμοσμένα στο επίπεδο νοητικής τους ανάπτυξης και στα ενδιαφέροντά τους. Μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες και τη χρήση επιστημονικών προτύπων-μοντέλων, οι μαθητές καλούνται να περιγράψουν, να ερμηνεύσουν και να προβλέψουν φυσικά φαινόμενα, αναπτύσσοντας την κριτική τους σκέψη. Το μάθημα περιλαμβάνει δύο βιβλία, το βιβλίο του μαθητή και το τετράδιο εργασιών, το οποίο αποτελεί το βασικό εργαλείο για τη μεθοδική ερευνητική δουλειά. Το βιβλίο του μαθητή λειτουργεί υποστηρικτικά, προσφέροντας επιπλέον πληροφορίες και στοιχεία που εμπλουτίζουν το περιεχόμενο του τετραδίου εργασιών, καθιστώντας το μάθημα πιο ελκυστικό και ενδιαφέρον.

Ημερομηνία δημιουργίας

Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2024

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Το μάθημα "Ερευνώ και Ανακαλύπτω" της ΣΤ΄ Δημοτικού έχει ως στόχο να φέρει τους μαθητές σε επαφή με σύγχρονες ιδέες και θέματα από τον χώρο των φυσικών επιστημών, προσαρμοσμένα στο επίπεδο νοητικής τους ανάπτυξης και στα ενδιαφέροντά τους. Μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες και τη χρήση επιστημονικών προτύπων-μοντέλων, οι μαθητές καλούνται να περιγράψουν, να ερμηνεύσουν και να προβλέψουν φυσικά φαινόμενα, αναπτύσσοντας την κριτική τους σκέψη. Το μάθημα περιλαμβάνει δύο βιβλία, το βιβλίο του μαθητή και το τετράδιο εργασιών, το οποίο αποτελεί το βασικό εργαλείο για τη μεθοδική ερευνητική δουλειά. Το βιβλίο του μαθητή λειτουργεί υποστηρικτικά, προσφέροντας επιπλέον πληροφορίες και στοιχεία που εμπλουτίζουν το περιεχόμενο του τετραδίου εργασιών, καθιστώντας το μάθημα πιο ελκυστικό και ενδιαφέρον.

    Μαθησιακοί στόχοι

    Οι στόχοι του μαθήματος "Ερευνώ και Ανακαλύπτω" της ΣΤ΄ Δημοτικού περιλαμβάνουν:

    1. Ανάπτυξη επιστημονικού τρόπου σκέψης: Οι μαθητές μαθαίνουν να χρησιμοποιούν επιστημονικές μεθόδους, όπως η παρατήρηση, η διατύπωση υποθέσεων, η πειραματική διερεύνηση και η εξαγωγή συμπερασμάτων.

    2. Κατανόηση φυσικών φαινομένων: Το μάθημα αποσκοπεί να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν βασικές έννοιες και φαινόμενα από τον χώρο των φυσικών επιστημών, όπως η ενέργεια, η ύλη, οι δυνάμεις και οι φυσικές διαδικασίες.

    3. Αναγνώριση και διόρθωση παρανοήσεων: Μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες, οι μαθητές ενθαρρύνονται να αναγνωρίσουν την ανεπάρκεια των αρχικών τους αντιλήψεων και να υιοθετήσουν επιστημονικά έγκυρες ερμηνείες.

    4. Χρήση επιστημονικών μοντέλων: Εισάγονται στη χρήση επιστημονικών προτύπων-μοντέλων για την περιγραφή, ερμηνεία και πρόβλεψη φαινομένων.

    5. Ενίσχυση ερευνητικών δεξιοτήτων: Το μάθημα ενθαρρύνει τη διερεύνηση, την αυτονομία στη μάθηση και τη συνεργασία, μέσω της χρήσης του τετραδίου εργασιών ως βασικού εργαλείου.

    6. Ενίσχυση ενδιαφέροντος για τις φυσικές επιστήμες: Με πλούσιο υλικό, παραδείγματα και δραστηριότητες, οι μαθητές εμπλουτίζουν τη γνώση τους και αναπτύσσουν μια θετική στάση απέναντι στις φυσικές επιστήμες.

    Οι στόχοι αυτοί συμβάλλουν στη διαμόρφωση μαθητών με κριτική σκέψη, περιέργεια και επιστημονική αντίληψη για τον κόσμο γύρω τους.

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Η μέθοδος διδασκαλίας του μαθήματος "Ερευνώ και Ανακαλύπτω" της ΣΤ΄ Δημοτικού βασίζεται στη διερευνητική και ενεργητική μάθηση. Περιλαμβάνει τις εξής βασικές προσεγγίσεις:

    1. Ερευνητική προσέγγιση Οι μαθητές ενθαρρύνονται να θέτουν ερωτήματα, να κάνουν παρατηρήσεις, να διατυπώνουν υποθέσεις, και να τις ελέγχουν μέσω πειραμάτων και δραστηριοτήτων.

    2. Καθοδηγούμενη ανακάλυψη: Ο εκπαιδευτικός παρέχει καθοδήγηση μέσα από ερωτήσεις και δραστηριότητες που βοηθούν τους μαθητές να ανακαλύψουν μόνοι τους βασικές επιστημονικές αρχές και να κατανοήσουν φαινόμενα.

    3. Χρήση επιστημονικών μοντέλων: Οι μαθητές μαθαίνουν να χρησιμοποιούν απλοποιημένα επιστημονικά πρότυπα για να περιγράφουν, να ερμηνεύουν και να προβλέπουν φυσικά φαινόμενα.

    4. Ενεργητική συμμετοχή: Το μάθημα βασίζεται στη συμμετοχή των μαθητών μέσω πειραμάτων, ομαδικών εργασιών και συζητήσεων, δίνοντας έμφαση στη συνεργασία και την ανταλλαγή ιδεών.

    5. Αξιοποίηση διδακτικών εργαλείων: Το τετράδιο εργασιών αποτελεί βασικό εργαλείο για την οργανωμένη ερευνητική δουλειά, ενώ το βιβλίο του μαθητή παρέχει πληροφορίες, παραδείγματα και υλικό για εμπλουτισμό της διδασκαλίας.

    6. Διαθεματική προσέγγιση: Ενσωματώνονται στοιχεία από άλλες επιστήμες, όπως τα μαθηματικά ή η γεωγραφία, ενισχύοντας τη σύνδεση των φυσικών επιστημών με την καθημερινή ζωή.

    7. Επικέντρωση στην ανατροφοδότηση: Ο εκπαιδευτικός, αξιοποιώντας τα ευρήματα της γνωστικής ψυχολογίας, παρέχει διαρκή ανατροφοδότηση στους μαθητές, ώστε να συνειδητοποιήσουν τυχόν παρανοήσεις και να υιοθετήσουν επιστημονικά έγκυρες απόψεις.

    Η μέθοδος αυτή προωθεί την ενεργό συμμετοχή των μαθητών και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, καθιστώντας τη μάθηση βιωματική και ουσιαστική.

    Διδάσκοντες

    Πανωραία Μαυρογονάτου

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    Βιβλίο Μαθητή 

    Τετράδιο Εργασιών