Παρουσίαση/Προβολή

ΑΓΓΛΙΚΑ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
(9120384382) - ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΩΒΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ημερομηνία δημιουργίας
Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2024
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Το Πρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ) στηρίζεται σε τρεις βασικές αρχές οι οποίες καθορίζουν τη φύση των μαθημάτων.
1. Απευθύνεται σε παιδιά με αναδυόμενο σχολικό γραμματισμό στη μητρική γλώσσα και στοχεύει σε κοινωνικούς γραμματισμούς στην ξένη γλώσσα,τους οποίους τα παιδιά έχουν ήδη αναπτύξει στη μητρική.
2.Επικεντρώνεται στην εξατομικευμένη μάθηση μέσα από κατάλληλες για την ηλικία δραστηριότητες και όχι στη διδασκαλία μιας συγκεκριμένης ύλης.
3.Στο ΠΕΑΠ η εκμάθηση της αγγλικής δεν έχει ως τελικό σκοπό την ανάπτυξη της επικοινωνιακής ικανότητας που έχει ο ιδανικός φυσικός ομιλητής της αγγλικής γλώσσας, ή γενικότερα το αγγλόφωνο πολιτισμικό υποκείμενο, αλλά την καλλιέργεια ενός διαπολιτισμικού ήθους επικοινωνίας.
Μαθησιακοί στόχοι
Γενικοί παιδαγωγικοί στόχοι
- ΑΤΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων
- Ανάπτυξη συνεργατικών δεξιοτήτων
- Αυτοεκτίμηση
- Σεβασμός για άτομα ή ομάδες διαφορετικές γλωσσικά και πολιτισμικά, με διαφορετικές ικανότητες, προτιμήσεις, κλπ.
- Αφύπνιση διαπολιτισμικού και διαγλωσσικού ήθους επικοινωνίας
- ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
- Αναλυτικές και συνθετικές γνωστικές δεξιότητες
- Στρατηγικές μάθησης
-
Οπτική αντίληψη
-
Ακουστική αντίληψη
-
Επαγωγικές μαθησιακές δεξιότητες
Μέθοδοι διδασκαλίας
- Χρήση συνδυασμού προσεγγίσεων και μεθοδολογιών εκμάθησης της γλώσσας και ενσωμάτωση ποικίλων τεχνικών για την παρακίνηση ενδιαφέροντος (π.χ. Suggestopedia, Τotal Physical Response, κ.τ.λ.)
- Επιλογή δραστηριοτήτων που θα επιτυγχάνουν τους γενικότερους παιδαγωγικούς στόχους (ανάπτυξη συνεργατικότητας, στρατηγικών μάθησης, κ.τ.λ.)
- Επιλογή διασκεδαστικών και δημιουργικών δραστηριοτήτων που να καλύπτουν διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης της νέας γνώσης.
Διδάσκοντες
Βωβού Γεωργία: τμήμα Α2
Προτεινόμενα συγγράμματα
Το υλικό που περιλαμβάνεται σε αυτό το εκπαιδευτικό πακέτο με τίτλο Alpha English εκπονήθηκε στο πλαίσιο του
Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ), το οποίο σχεδιάστηκε με σκοπό να εισάγει
τους μαθητές της Α΄ και Β΄ Δημοτικού στη χαρά της εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας και να τους βοηθήσει να αναπτύξουν
θετική στάση απέναντι στην ξενόγλωσση εκπαίδευση. Το ΠΕΑΠ επίσης αποσκοπεί στο να αναπτυχθούν τα παιδιά γνωστικά,
κοινωνικά και συναισθηματικά, καθώς επίσης και να αποκτήσουν κοινωνικούς γραμματισμούς με όχημα την αγγλική γλώσσα.
Το υλικό της Α’ Δημοτικού εστιάζει στον προφορικό λόγο και αφορμάται από το ενδιαφέρον των εμπειρογνωμόνων που
είχαν την επιστημονική ευθύνη για το εκπαιδευτικό υλικό να εξοικειωθεί καταρχάς το παιδί με την αγγλική γλώσσα στην
καθημερινότητά του (να ακούσει και να ζωγραφίσει, να δώσει ή να ακολουθήσει οδηγίες παίζοντας και χορεύοντας, να
ζητήσει ή να ρωτήσει για κάτι που θέλει, να κατανοήσει ένα τραγούδι ή μια απλή ιστορία κλπ.), ειδικά στην Α΄ Δημοτικού
όπου τα παιδιά εκπαιδεύονται στη συνεργασία, στην αυτονόμησή τους και αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες.
Η επιλογή των θεμάτων των ενοτήτων έγινε με γνώμονα τα ενδιαφέροντα των μικρών Ελλήνων μαθητών, λαμβάνοντας
υπόψη τις εμπειρίες και τις γνώσεις τους – εξωσχολικές και σχολικές. Πιο συγκεκριμένα, ελήφθησαν υπόψη οι θεματικές των
γνωστικών αντικειμένων που προβλέπονται για την Α΄ Δημοτικού.
Ο σχεδιασμός των επιμέρους γλωσσικών δραστηριοτήτων (language activities) βασίστηκε στις αρχές της ολιστικής
προσέγγισης της γνώσης και της συνεργατικής μάθησης, με αποτέλεσμα κάθε δραστηριότητα να υπηρετεί γλωσσικούς και
ευρύτερα επικοινωνιακούς αλλά και παιδαγωγικούς στόχους.
Τα γλωσσικά στοιχεία κάθε διδακτικής-μαθησιακής δραστηριότητας είναι ενταγμένα σε συγκεκριμένες επικοινωνιακές
περιστάσεις, οικείες στα ηλικιακά δεδομένα των παιδιών, σχετικές με το εκάστοτε θέμα. Τα γλωσσικά στοιχεία που αποτελούν
αντικείμενο διδασκαλίας και εκμάθησης είναι επαρκώς περιορισμένα και ανακυκλώνονται συνεχώς, δίνοντας την ευκαιρία
στα μικρά παιδιά να εξοικειώνονται με τον προφορικό λόγο και να κατανοούν λεκτικά νοήματα όπως και νοητικές σχέσεις.