Παρουσίαση/Προβολή

(9521661152) - ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΣΑΓΡΕΔΟΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα αφορά στην εκμάθηση βασικών ρυθμικών αξιών (ολόκληρα, μισά, τέταρτα, όγδοα, δέκαταέκτα). Στο σχέδιο μαθήματος ενσωματώνονται δωρεάν ψηφιακά εργαλεία από το διαδίκτυο σε προτεινόμενες δραστηριότητες, ώστε οι μαθητές να αντιλαμβάνονται τις ρυθμικές αξίες, να τις κατανοούν, και να τις χρησιμοποιούν για τη δημιουργία αυτοσχεδιαστικών ρυθμικών μοτίβων. Επιπρόσθετα, προτείνονται δραστηριότητες αξιολόγησης βασισμένες σε παιχνιδοποίηση, ώστε οι μαθητές να βαθμολογηθούν μέσα από παιχνίδια ερωτήσεων, για να ερευνηθεί ο βαθμός κατάκτησης των διδακτικών στόχων.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Το μάθημα αφορά στην εκμάθηση βασικών ρυθμικών αξιών (ολόκληρα, μισά, τέταρτα, όγδοα, δέκαταέκτα). Στο σχέδιο μαθήματος ενσωματώνονται δωρεάν ψηφιακά εργαλεία από το διαδίκτυο σε προτεινόμενες δραστηριότητες, ώστε οι μαθητές να αντιλαμβάνονται τις ρυθμικές αξίες, να τις κατανοούν, και να τις χρησιμοποιούν για τη δημιουργία αυτοσχεδιαστικών ρυθμικών μοτίβων. Επιπρόσθετα, προτείνονται δραστηριότητες αξιολόγησης βασισμένες σε παιχνιδοποίηση, ώστε οι μαθητές να βαθμολογηθούν μέσα από παιχνίδια ερωτήσεων, για να ερευνηθεί ο βαθμός κατάκτησης των διδακτικών στόχων.
Μαθησιακοί στόχοι
- Οι μαθητές να αντιληφθούν τις βασικές ρυθμικές αξίες.
- Να κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ των ολόκληρων, μισών, τετάρτων, ογδόων και δέκατων έκτων.
- Να δημιουργήσουν και να χρησιμοποιήσουν αυτοσχεδιαστικά ρυθμικά μοτίβα.
- Να αναπτύξουν τις δεξιότητες συνεργασίας και συμμετοχής σε βιωματικές και ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες.
Βιβλιογραφία
Βιβλία
- Cooper, G. & Meyer, L. B. (1963). "The Rhythmic Structure of Music".
- Gordon, E. (1997). "Learning Sequences in Music: A Contemporary Music Learning Theory"
- Kodály, Z. (1974). "The Selected Writings of Zoltán Kodály".
- Dalcroze, É. (1921). "Rhythm, Music, and Education".
Διαδικτυακές Πηγές
- TeachMusicToday.com
- MusicTeacherResources.org
Μέθοδοι διδασκαλίας
Για το συγκεκριμένο μάθημα, θα χρησιμοποιηθούν διαφορετικές μαθητοκεντρικές μέθοδοι διδασκαλίας που εστιάζουν στην ενεργή συμμετοχή, τη συνεργασία και τη βιωματική εμπλοκή των μαθητών. Οι μέθοδοι που θα εφαρμοστούν είναι:
- Κοινωνικοπολιτισμική Προσέγγιση
- Βιωματική Μάθηση
- Μάθηση μέσω Ανακάλυψης
- Ομαδοσυνεργατική Μάθηση
- Μάθηση μέσω παιχνιδοποίησης
- Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
Μέθοδοι αξιολόγησης
Ειδικά σχεδιασμένες και οργανωμένες δραστηριότητες στην τάξη:
Παιχνίδια ρυθμού από το λογισμικό Εμμέλεια το μουσικό χωριό
https://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-mousiki-a-st/d16-web/
Παιχνίδια ρυθμού στην ιστοσελίδα https://4four.io/
Προαπαιτούμενα
Το κεφάλαιο 5 από το βιβλίο της Γ - Δ Δημοτικού
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2172/Mousiki_G-D-Dimotikou_html-empl/index5.html
Το κεφάλαιο 7 από το βιβλίο της Γ - Δ Δημοτικού
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2172/Mousiki_G-D-Dimotikou_html-empl/index7.html
Το κεφάλαιο 15 από το βιβλίο της Γ - Δ Δημοτικού
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2172/Mousiki_G-D-Dimotikou_html-empl/index15.html
Διδάσκοντες
Το μάθημα δημιουργήθηκε από τον εκπαιδευτικό μουσικής του σχολείου Οδυσσέα Σαγρέδο
Ομάδα στόχος
Βασικά χαρακτηριστικά της ομάδας στόχου
- Ηλικία & Τάξη: μαθητές της Ε’ Δημοτικού
- Αριθμός μαθητών: 22 μαθητές
- Προϋπάρχουσες γνώσεις: έχουν ήδη διδαχθεί τις ρυθμικές έννοιες
- Διαφοροποιήσεις & Ειδικές Ανάγκες: Δεν υπάρχουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και δίγλωσσοι μαθητές
Προτεινόμενα συγγράμματα
Βιβλίο μουσικής και τετράδιο εργασιών μαθητή ΣΤ΄Δημοτικού
Βιβλίο εκπαιδευτικού ΣΤ' Δημοτικού
Σχεδιάζοντας το σχολικό μάθημα μουσικής, Περακάκη Ελισσάβετ
Εφαρμοσμένη ΜουσικήΠαιδαγωγική Αργυρίου Μαρία