Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ

(thriskeftikaBlykeiou) -  ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΙΩΡΑΣ

Περιγραφή Μαθήματος

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2020

  • Επείγουσα Διαδικτυακή Εκπαίδευση: Η περίπτωση του COVID-19

    Βασικός σκοπός στην Έκτακτη Επείγουσα Διαδικτυακή Εκπαίδευση δεν είναι η δημιουργία ενός νέου σταθερού εκπαιδευτικού οικοσυστήματος για την αντικατάσταση του συμβατικού αλλά η ταχεία παροχή προσωρινής πρόσβασης στην εκπαίδευση με τρόπο αξιόπιστα διαθέσιμο κατά την διάρκεια της κρίσης. Είναι φανερό ότι η Έκτακτη Επείγουσα Διαδικτυακή Εκπαίδευση είναι ένα δημιουργικής επίλυσης πρόβλημα, ή ακόμα και αφορμή για μετάβαση σε ένα υβριδικό μοντέλο εκπαίδευσης, που απαιτεί πρωτοτυπία και παραγωγή πολλαπλών εναλλακτικών λύσεων που να αξιοποιούν τις τεχνολογικές δυνατότητες της εποχής ανάλογα με τις ανάγκες της κατάστασης. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι τα προσωρινά μαθήματα που δημιουργούνται σε καταστάσεις εφαρμογής Έκτακτης Επείγουσας Διαδικτυακής Εκπαίδευσης δεν θα πρέπει να θεωρούνται αποδεκτές λύσεις για μακροχρόνια και μόνιμη εφαρμογή, διότι για τη δημιουργία ποιοτικών διαδικτυακών μαθημάτων απαιτείται επίπονη μακροχρόνια εργασία.

    Διαχείριση της επικοινωνίας και υποστήριξη των εμπλεκόμενων. Είναι σημαντικό να γίνει αποτελεσματική διαχείριση της επικοινωνίας με τους μαθητές, τους γονείς και τους συναδέλφους. Είναι απαραίτητο να γίνουν σαφείς σε όλους οι προσδοκίες από το μάθημα στο επόμενο διάστημα. Οι μαθητές/γονείς θα πρέπει να γνωρίζουν τους εναλλακτικούς τρόπους και το «πρωτόκολλο» της επικοινωνίας με τον εκπαιδευτικό για την επίλυση θεμάτων σχετικά με το μάθημα π.χ. e-mail, τηλέφωνο με ώρες διαθεσιμότητας, sms, instance messaging, forum, εικονικές ώρες γραφείου π.χ. στο δωμάτιο των εκπαιδευτικών στο Webex ή στο Skype. Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν μαθητές και γονείς στο σπίτι και να εναρμονίζουν τις πρακτικές τους. Υπάρχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις ανάμεσα στα παιδιά σε σχέση με την ποσότητα και την ποιότητα του απαραίτητου εξοπλισμού, την πρόσβαση στο διαδίκτυο και τον εξοπλισμό, τον διαθέσιμο χώρο και χρόνο, την δυνατότητα των γονιών να υποστηρίξουν τα παιδιά, κ.ά. Για παράδειγμα, μπορεί και οι δύο γονείς να τηλε-εργάζονται τις ώρες που τα παιδιά πρέπει να παρακολουθήσουν το μάθημα και σαν αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει διαμοιρασμός του εξοπλισμού στο σπίτι. Πρέπει, ακόμα, να ληφθεί υπόψη ότι οι μαθητές εμφανίζουν σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ τους όσον αφορά τα κίνητρα και την ικανότητα ανεξάρτητης μάθησης και διαχείρισης του χρόνου τους και της εκπαιδευτικής διαδικασίας και μερικοί από αυτούς θα βρίσκονται σε μειονεκτική θέση κατά την εφαρμογή της διαδικτυακής εκπαίδευσης. Εκπαιδευτικοί, από διάφορες χώρες, που εφαρμόζουν διαδικτυακή διδασκαλία αναφέρουν ότι συχνά ελέγχουν μαθητές για την συνεπή παρακολούθηση και επικοινωνούν με τους γονείς σχετικά. Η διαδικτυακή εκπαίδευση απαιτεί σημαντικό φόρτο εργασίας και για αυτό πρέπει και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί να αναπτύξουν τεχνικές διαχείρισης κρίσεων των μαθητών, των συναδέλφων και των εαυτών τους, με τακτικό πρόγραμμα, διαλείμματα, φυσική άσκηση, τακτικό πρόγραμμα ύπνου, κοινωνική αλληλεπίδραση έστω και διαδικτυακή, ημερήσιους και εβδομαδιαίους στόχους, και περιορισμό της διάσπασης και της υπερ-πληροφόρησης από τα συστήματα κοινωνικής δικτύωσης κ.λπ.