Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Θρησκευτικά Β Γυμνασίου

(G485234) -  ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Περιγραφή Μαθήματος

Γενικοί σκοποί και προσανατολισμοί του ΜτΘ  στο Γυμνάσιο

  1. Να οικοδομήσει ένα στιβαρό μορφωτικό πλαίσιο/πεδίο γνώσης και κατανόησης του Χρι­στιανισμού και της Ορθοδοξίας, ως πνευματικής και πολιτισμικής παράδοσης της Ελλά­δας και της Ευρώπης αλλά και ως ζωντανής πηγής έμπνευσης, πίστης, ηθικής και νοηματοδότησης, για τον κόσμο και τον άνθρωπο, τη ζωή και την ιστορία.
  2. Να παρέχει στους μαθητές, ανεξάρτητα από την προσωπική τους θρησκευτική τοπο­θέ­τηση, ικανοποιητική κατάρτιση για τη φύση και τον ρόλο του θρησκευτικού φαι­νο­μέ­νου, στο σύνολό του και στις επιμέρους εκφάνσεις του, δηλαδή τις μεγάλες και ζω­ντανές θρησκείες του κόσμου, εφόσον θεωρούνται πηγές πίστης, πολιτισμού και ηθι­κού τρόπου ζωής.
  3. Να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις και να προσφέρει τις ευκαιρίες, ώστε οι μαθητές να αναπτύξουν ικανότητες και επάρκειες –αλλά και διαθέσεις και στάσεις– που χα­ρα­κτηρίζουν τον θρησκευτικά εγγράμματο άνθρωπο, καλλιεργώντας παράλληλα την ηθι­κή και κοινωνική του ευαισθησία.
  4. Να συντελέσει στη γνωριμία, στην κριτική κατανόηση, στον σεβασμό και στον διά­λο­γο μεταξύ ανθρώπων με διαφορετικές απόψεις, αντιλήψεις ή δεσμεύσεις πάνω σε ζη­­τήματα πίστης και ηθικού προσανατολισμού.
  5. Να συνεισφέρει δημιουργικά στον ελεύθερο και υπεύθυνο αυτοπροσδιορισμό της προ­­σω­πικής ταυτότητας των μαθητών, καθώς και στην ολόπλευρη (θρησκευτική, γνω­­­στική, πνευματική, κοινωνική, ηθική, ψυχολογική, αισθητική και δημιουργική) ανά­­πτυξή τους, μέσα από την αναζήτηση του νοήματος και την υπαρξιακή ανα­μέ­τρηση με την πολυπλοκότητα του μυστηρίου της ζωής.

Ειδικοί στόχοι

  1. την κριτική κατανόηση των δογματικών, λατρευτικών, υπαρξιακών και πολιτισμικών εκφράσεων της Ορθόδοξης Εκκλησίας, των άλλων μεγάλων χριστιανικών ομολογιών, καθώς και άλλων θρησκευμάτων,
  2. την ανάδειξη των οικουμενικών αξιών τόσο του Χριστιανισμού όσο και των άλλων θρη­σκειών του κόσμου,
  3. τη διερεύνηση πτυχών και όψεων της τοπικής θρησκευτικής ιστορίας και παράδοσης, με στόχο τη γνώση, τη διαφύλαξη και την ανανέωση της τοπικής πολιτισμικής κλη­ρο­­νομιάς,
  4. την προσέγγιση της θρησκευτικής πίστης γενικότερα και του Χριστιανισμού ιδιαί­τε­ρα με πολλαπλά κριτήρια (πολιτισμικά, ηθικά, κοινωνικά, ιστορικά, προσωπικά, θεο­λο­γικά),
  5. την αποκωδικοποίηση του θρησκευτικού υποβάθρου των πολιτισμικών παραδόσεων και την αναγνώριση των θρησκευτικών διαστάσεων του σύγχρονου πολιτισμού,
  6. την κατανόηση των αξιών αλλά και των αρνητικών ή επικίνδυνων εκφράσεων που κά­ποιες θρησκείες εμπεριέχουν, διατηρούν ή υποβάλλουν,
  7. την κατανόηση της εποχής και των αναγκών της και τη μεθερμηνεία του θεολογικού λό­γου στις σύγχρονες πολυπολιτισμικές κοινωνίες,
  8. τον προβληματισμό και την έμπρακτη ευαισθητοποίηση απέναντι στα κοινωνικά προ­­βλήματα της εποχής, τα υπαρξιακά ερωτήματα και τα ηθικά διλήμματα του αν­θρώπου,
  9. τον σεβασμό του δικαιώματος κάθε ανθρώπου στη θρησκευτική ελευθερία, στην ανα­ζή­τηση και στον θρησκευτικό αυτοπροσδιορισμό,
  10. την αναγνώριση και τον σεβασμό στην ιδιαίτερη θρησκευτική και πολιτιστική προέ­λευ­ση και συνάφεια κάθε μαθητή,
  11. την ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης και τη διαφύλαξη του φυσικού περιβάλλοντος,
  12. την ανθρωπιστική προσέγγιση της θρησκευτικής μάθησης, με την παράλληλη αξιο­ποίη­ση των δυνατοτήτων που προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία,
  13. την ανάδειξη του ολιστικού και μεταμορφωτικού για τον άνθρωπο χαρακτήρα της θρη­σκευτικής εκπαίδευσης,
  14. τη θεμελίωση της θρησκευτικής εκπαίδευσης σε στέρεες παιδαγωγικές θεωρήσεις και στη συνεχή ενημέρωση για τις σύγχρονες φιλοσοφικές αντιλήψεις περί γνώσης και τον διάλογο μαζί τους,
  15. τη συνεισφορά του ΜτΘ στη διαμόρφωση μαθητών που αναπτύσσουν θετική γνώμη και στάση προς τη μάθηση, εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και ευθύνη για τον κόσμο.

Ημερομηνία δημιουργίας

Κυριακή 15 Μαρτίου 2020