Παρουσίαση/Προβολή

Α Γυμνασίου - Πληροφορική
(G635228) - ΜΑΡΚΟΣ ΚΡΗΤΙΚΑΚΗΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα είναι εργαστηριακό και χωρίζεται στις ενότητες που βλέπετε παρακάτω.
Οι εργασίες της κάθε ενότητας βρίσκονται αριστερά στις <Εργασίες> και είναι διαθέσιμες σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, ανάλογα με τις προθεσμίες υποβολής.
Στις <Ανακοινώσεις> θα υπάρχουν οδηγίες για το μάθημα αν και εφόσον χρειάζεται.
Τα <Μηνύματα> είναι χρήσιμα σε περίπτωση που κάποιος χρήστης του μαθήματος θέλει να στείλει προσωπικό μήνυμα στον εκπαιδευτικό.
Ο <Τοίχος> δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να δημοσιοποιήσουν απορίες και σκέψεις τους για το μάθημα.
Μη διστάσετε να προτείνετε βελτιώσεις, εφόσον είναι στις δυνατότητες της πλατφόρμας, θα τις υλοποιήσουμε για να γίνει το μάθημα καλύτερο.
Προσοχή
Μαθητές που ΔΕ διαθέτουν υπολογιστή στον τόπο διαμονής τους ΚΑΙ σύνδεση στο Internet δεν έχουν καμία υποχρέωση όσον αφορά το e-class
Ημερομηνία δημιουργίας
Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2020
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Η ανάπτυξη των μαθητών συνίσταται σε τέσσερις διαστάσεις (συνιστώσες) σύμφωνα με τις οδηγίες που προτείνονται:
Τεχνολογική: Περιλαμβάνει τεχνικές γνώσεις για θεμελιώδεις έννοιες Πληροφορικής (π.χ.
υλικό, λογισμικό, δίκτυα, στοιχεία ψηφιακής τεχνολογίας) και ικανότητες χρήσης βασικών περιβαλλόντων των Τ.Π.Ε. (επεξεργασία κειμένου, υπολογιστικά φύλλα, λογισμικό παρουσιάσεων, υπηρεσίες Διαδικτύου κ.λπ.).Γνωστική: Περιγράφει τις θεμελιώδεις δεξιότητες αξιοποίησης των ΤΠΕ ως εργαλεία έρευνας, δημιουργίας, επικοινωνίας και μάθησης στο πλαίσιο όλων των μαθημάτων του Προγράμματος Σπουδών αλλά και της καθημερινής σχολικής ζωής των μαθητών.
Επίλυση προβλήματος (problem solving): Αφορά την εφαρμογή και ολοκλήρωση των
τεχνικών και γνωστικών δεξιοτήτων του πληροφορικού γραμματισμού με στόχο την
επίλυση προβλημάτων και την ανάπτυξη υπολογιστικής σκέψης
Κοινωνικές δεξιότητες: Οι μαθητές ως ψηφιακοί ιθαγενείς (digital natives) θα πρέπει
επίσης να αναπτύξουν εκείνες τις κοινωνικές στάσεις και δεξιότητες που διαμορφώνουν τη
σύγχρονη ψηφιακή κουλτούρα και την ταυτότητα του ηλεκτρονικού πολίτη (e-citizenship).
Η διάσταση αυτή αφορά σε ζητήματα πληροφορικής ηθικής και δεοντολογίας, σε κώδικες
διαχείρισης και αξιοποίησης πληροφοριών από πηγές, στην ικανότητα του κριτικού
αναγνώστη και δημιουργού πολυτροπικού κειμένου, σε ζητήματα ηλεκτρονικής ασφάλειας,
προστασίας προσωπικών δεδομένων κ.λπ.).Η εκπαιδευτική διαδικασία απαιτεί την ενεργό συμμετοχή κάθε μαθητή, τη συνεχή
αλληλεπίδραση και συνεργασία με τον διδάσκοντα και, κυρίως, με τους συμμαθητές του.
Η διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο έχει σαφή εργαστηριακό προσανατολισμό.
Το Εργαστήριο Πληροφορικής αποτελεί για τους μαθητές χώρο μελέτης, έρευνας,
ενεργητικής συμμετοχής και συνεργασίας, ώστε να ενθαρρύνεται και να ευνοείται η
διερευνητική προσέγγιση της γνώσης, η αλληλεπιδραστική και συνεργατική μάθηση, η
αυτενέργεια και η δημιουργικότητα.