Παρουσίαση/Προβολή

(PDE1124) - ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ, ΜΑΡΙΑ ΝΕΖΗ
Περιγραφή Μαθήματος
Πρόκειται για μάθημα που επιχειρεί τη διαθεματική αναπλαισίωση των γνώσεων των μαθητών/τριών για την αφήγηση και οργανώνεται με εργαλεία (σύγχρονης και ασύγχρονης) εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Μπορεί να αξιοποιηθεί σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου και λυκείου με τις αναγκαίες προσαρμογές.
Για να λύσετε απορίες τεχνικής φύσης μπορείτε να μπείτε εδώ (για μαθητές/τριες): https://docs.openeclass.org/el:student
ή εδώ (για εκπαιδευτικούς): https://docs.openeclass.org/el:teacher
* Ο πίνακας απεικονίζει το έργο της Georgia O’Keeffe "Oriental Poppies" (1928) και βρίσκεται στο Weisman Art Museum.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 20 Απριλίου 2020
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Αγαπητά μας παιδιά,
σε αυτό το μάθημα θα έχουμε την ευκαιρία:
- να ξαναθυμηθούμε όσα έχουμε μάθει σχετικά με την αφήγηση και τα μυστικά της,
- να "αναγνώσουμε" ποικίλα αφηγηματικά κείμενα (δημοσιογραφικά, λογοτεχνικά, ιστοριογραφικά κ.ά.) σύγχρονα αλλά και παλαιότερα, προφορικά, πολυτροπικά, πολυμεσικά, υπερκείμενα, ψηφιακά ή ψηφιοποιημένα
- να γίνουμε αφηγητές/τριες ιστοριών δουλεύοντας είτε μόνοι μας είτε μαζί με φίλους/φίλες μας.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν την περιπέτεια της αφήγησης!
Μαθησιακοί στόχοι
Μέσα από αυτή την περιπέτεια επιδιώκουμε:
- να μάθουμε να αναγνωρίζουμε τα χαρακτηριστικά της αφήγησης ως πράξης επικοινωνίας σε ποικίλα κείμενα
- να θυμηθούμε τα "μυστικά" της αφήγησης (δομή, γλώσσα, αφηγηματικές τεχνικές, αφηγηματικούς τρόπους)
- να "μπούμε στην κουζίνα" αφηγητών και να ανακαλύψουμε τις "συνταγές" τους
- να μάθουμε να συσχετίζουμε το επικοινωνιακό πλαίσιο των αφηγήσεων με τις επιλογές των αφηγητών, για να αποτιμούμε την αποτελεσματικότητά τους
- να μάθουμε να αφηγούμαστε ιστορίες σε ποικίλα επικοινωνιακά πλαίσια
- να ασκηθούμε να αναθεωρούμε τις αφηγήσεις μας αξιοποιώντας τα σχόλια των "αναγνωστών" μας.
Μέθοδοι διδασκαλίας
Στο ταξίδι των αναγνώσεων που θα επιχειρήσουμε θα δουλέψουμε από απόσταση! Θα συνδυάσουμε σύγχρονη και ασύγχρονη επικοινωνία!
Στις τηλε-διασκέψεις μας θα έχουμε την ευκαιρία:
- να βάζουμε τους στόχους μας σε κάθε φάση της δουλειάς μας
- να οργανώνουμε τα βήματα της διαδικασίας που θα ακολουθούμε
- να θέτουμε ερωτήματα, απορίες
- να λύνουμε παρεξηγήσεις
- να παρουσιάζουμε μέρος ή το σύνολο της δουλειάς που έχουμε αναλάβει
- να παίρνουμε ανατροφοδότηση για ό,τι έχουμε κάνει
- να μοιραζόμαστε την εμπειρία μας από αυτό το ταξίδι.
Στην ηλεκτρονική μας τάξη το "ταξίδι μας" έχει οργανωθεί σε ενότητες/σταθμούς, έτσι ώστε:
- να έχουμε μια σαφή εικόνα της αποστολής και του έργου που πρέπει να φέρουμε σε πέρας
- άλλοτε να δουλεύουμε μόνοι μας άλλοτε σε ομάδες
- να αναλαμβάνουμε ποικιλία δραστηριοτήτων (ασκήσεις, εργασίες, συζητήσεις στην ομάδα, κουβεντούλα, ιστολόγιο)
- να αναζητούμε υλικό όχι μόνο στα σχολικά μας βιβλία αλλά και σε δικτυακούς τόπους
- να αξιολογούμε μόνοι μας τη δουλειά μας, να σχολιάζουμε τη δουλειά των συμμαθητών/τριών μας, να παίρνουμε ανατροφοδότηση.
Διδάσκοντες
Κατερίνα Αραμπατζή και Μαρία Νέζη
Ομάδα στόχος
Στην περιπέτεια της αφήγησης μπορούν να συμμετέχουν μαθητές/τριες από όλες τις τάξεις του γυμνασίου και του λυκείου. Μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις προτάσεις που παρουσιάζονται εδώ κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές.