Παρουσίαση/Προβολή

Γλώσσα Α΄Λυκείου
(T119123) - ΜΠΙΛΑΝΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Περιγραφή Μαθήματος
ΝΕOΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΒΙΒΛΙΑ:
• Έκφραση - Έκθεση (τ. Α') των Κ. Αδαλόγλου, Α. Αυδή,Ε. Λόππα, Δ. Τάνη, Χ. Λ. Τσολάκη
• Θεματικοί Κύκλοι (Έκφραση - Έκθεση) των Γ. Μανωλίδη, Θ. Μπεχλιβάνη, Φ. Φλώρου
• Γλωσσικές Ασκήσεις των Γ.Β. Κανδήρου, Δ.Ε. Πασχαλίδη, Σ.Ν. Ρίζου
• Γραμματική Νέας Ελληνικής Γλώσσας των Σ. Χατζησαββίδη, Α. Χατζησαββίδου
Αξιολόγηση: ΕΔΩ
Για την εξέταση της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στην Α’ τάξη Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου οι μαθητές/-τριες αξιολογούνται σε ενιαία τρίωρη εξέταση στην κατανόηση και παραγωγή λόγου. | |||
Δίνονται στους/στις μαθητές/-τριες δύο μη διδαγμένα κείμενα, συνολικής έκτασης έως δύο σελίδων, εκ των οποίων το ένα είναι λογοτεχνικό, αυτοτελές ή απόσπασμα, (ποίημα, διήγημα, νουβέλα, μυθιστόρημα ή θεατρικό έργο)και το δεύτερο μη λογοτεχνικό κείμενο το οποίο μπορεί να είναι αυτοτελές, ελαφρώς διασκευασμένο, ή απόσπασμα, (άρθρο, συνέντευξη, κριτική, δοκίμιο, επιστολή, χρονογράφημα, επιφυλλίδα, εισήγηση-ομιλία). | |||
Τα κείμενα είναι δυνατόν να συνοδεύονται από σύντομο εισαγωγικό σημείωμα χωρίς ερμηνευτικά σχόλια, καιλαμβάνονται με κλήρωση από την Τράπεζα Θεμάτων. | |||
Για τα κείμενα αυτά τίθενται τέσσερα συνολικά θέματα μέσω των οποίων αποτιμάται η ικανότητα των μαθητών/-τριών να κατανοούν το περιεχόμενο των κειμένων, να ερμηνεύουν,να προεκτείνουν δημιουργικά,να διαλέγονται με αυτά,να αξιολογούν στάσεις, αξίες, ιδέες, βασιζόμενοι/ες σε στοιχεία των κειμένων και να παράγουν ερμηνευτικό και κριτικό λόγο. |
|||
Τα θέματα προτείνεται να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και να τίθενται περιορισμοί στην έκταση των απαντήσεων (όπου χρειάζεται). | |||
Το νοηματικό περιεχόμενο του μη λογοτεχνικού κειμένου είναι συναφές με κάποια από τις θεματικές ενότητες που ορίζονται στην εξεταστέα ύλη. ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ |
|||
Γλώσσα, γλωσσική ποικιλία, οπτική γωνία, δημιουργικότητα της γλώσσας • Γλωσσομάθεια |
|||
• Αναλφαβητισμός
|
|||
• Εφηβεία
|
|||
• Αγάπη και έρωτας | |||
• Ενδυμασία και μόδα | |||
• Γηρατειά και νεότητα • Το κωμικό και η σημασία του γέλιου |
|||
Το πρώτο θέμα σχετίζεται με το μη λογοτεχνικό κείμενο και περιλαμβάνει τρία ερωτήματα, διαφορετικά μεταξύ τους, με δυνατότητα κάποιο/κάποια από αυτά να είναι κλειστού τύπου και με ενδεχόμενη αιτιολόγηση της απάντησης. |
|||
Το πρώτο θέμα βαθμολογείται με 35 μονάδες (10+10+15). | |||
Το πρώτο ερώτημα αφορά την κατανόησητου κειμένου ή τη συνοπτική απόδοση των απόψεων-θέσεων που διατυπώνονται για ένα από τα πραγματευόμενα στο κείμενο θέματα. | |||
Το δεύτερο ερώτημα αφορά την οργάνωση του λόγου (συνοχή, συνεκτικότητα, τρόποι ανάπτυξης, συλλογιστική πορεία). | |||
Το τρίτο ερώτημα αφορά τη λειτουργία μορφοσυντακτικών δομών του κειμένου, επικοινωνιακές συνθήκες, πλαίσιο, στόχους, σημειωτικούς τρόπους, βασικές κειμενικές λειτουργίες, λεξιλόγιο, υφολογικά στοιχεία, στίξη, γλωσσικές ποικιλίες |
|||
MH ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ Β ΘΕΜΑ | |||
Το δεύτερο θέμα σχετίζεται με το μη λογοτεχνικό κείμενο και αφορά τη γραπτή παραγωγή κριτικού λόγου επίθέματος που απορρέει και προεκτείνει το κείμενο αναφοράς.Με αυτό καλούνται οι μαθητές/-τριες να κρίνουν,να σχολιάσουν σημεία του κειμένου ή να ανασκευάσουν θέσεις του, αναπτύσσοντας τεκμηριωμένα τις προσωπικές απόψεις τους.Το μαθητικό κείμενο αναπτύσσεται μετη μορφή κειμένου επιχειρηματολογίας (δημόσια ομιλία,επιστολή, άρθρο) και έχει έκταση 350-400 λέξεις.Το δεύτερο θέμα βαθμολογείται με 30 μονάδες. |
|||
ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΝΑΔΩΝ ΓΛΩΣΣΑΣ=65 ΜΟΝΑΔΕΣ |
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2011
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα