Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Γλώσσα Α΄Λυκείου

(T119123) -   ΜΠΙΛΑΝΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Περιγραφή Μαθήματος

https://trello.com/invite/b/67c33e253a75fd292a215877/ATTI30ed16f7e9b3ec757999b80a2fecc6aaF1F91844/επικοινωνία

 

ΝΕOΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΒΙΒΛΙΑ:
• Έκφραση - Έκθεση (τ. Α') των Κ. Αδαλόγλου, Α. Αυδή,Ε. Λόππα, Δ. Τάνη, Χ. Λ. Τσολάκη
• Θεματικοί Κύκλοι (Έκφραση - Έκθεση) των Γ. Μανωλίδη, Θ. Μπεχλιβάνη, Φ. Φλώρου
• Γλωσσικές Ασκήσεις των Γ.Β. Κανδήρου, Δ.Ε. Πασχαλίδη, Σ.Ν. Ρίζου
Γραμματική Νέας Ελληνικής Γλώσσας των Σ. Χατζησαββίδη, Α. Χατζησαββίδου

Αξιολόγηση: ΕΔΩ

Για την εξέταση της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στην Α’ τάξη Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου οι μαθητές/-τριες αξιολογούνται σε ενιαία τρίωρη εξέταση στην κατανόηση και παραγωγή λόγου.
Δίνονται στους/στις μαθητές/-τριες δύο μη διδαγμένα κείμενα, συνολικής έκτασης έως δύο σελίδων, εκ των οποίων το ένα είναι λογοτεχνικό, αυτοτελές ή απόσπασμα, (ποίημα, διήγημα, νουβέλα, μυθιστόρημα ή θεατρικό έργο)και το δεύτερο μη λογοτεχνικό κείμενο το οποίο  μπορεί να είναι αυτοτελές, ελαφρώς διασκευασμένο, ή απόσπασμα, (άρθρο, συνέντευξη, κριτική, δοκίμιο, επιστολή, χρονογράφημα, επιφυλλίδα, εισήγηση-ομιλία).
Τα κείμενα είναι δυνατόν να συνοδεύονται από σύντομο εισαγωγικό σημείωμα χωρίς ερμηνευτικά σχόλια, καιλαμβάνονται με κλήρωση από την Τράπεζα Θεμάτων. 
Για τα κείμενα αυτά τίθενται τέσσερα συνολικά θέματα μέσω των οποίων αποτιμάται η ικανότητα των μαθητών/-τριών να κατανοούν το περιεχόμενο των κειμένων,
να ερμηνεύουν,να προεκτείνουν
δημιουργικά,να διαλέγονται με αυτά,να αξιολογούν
στάσεις, αξίες, ιδέες, βασιζόμενοι/ες σε στοιχεία των κειμένων και να παράγουν ερμηνευτικό και κριτικό λόγο.
Τα θέματα προτείνεται να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και να τίθενται περιορισμοί στην έκταση των απαντήσεων (όπου χρειάζεται).
Το νοηματικό περιεχόμενο του μη λογοτεχνικού κειμένου είναι συναφές με κάποια από τις θεματικές ενότητες που ορίζονται στην εξεταστέα ύλη.
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Γλώσσα, γλωσσική ποικιλία, οπτική γωνία, δημιουργικότητα της γλώσσας
• Γλωσσομάθεια
• Αναλφαβητισμός

 

  • Διάλογος
• Εφηβεία
• Αγάπη και έρωτας
• Ενδυμασία και μόδα
• Γηρατειά και νεότητα
• Το κωμικό και η σημασία του γέλιου
Το πρώτο θέμα σχετίζεται με το μη λογοτεχνικό κείμενο και περιλαμβάνει τρία ερωτήματα, διαφορετικά μεταξύ τους, με δυνατότητα κάποιο/κάποια από αυτά να είναι κλειστού τύπου και με ενδεχόμενη αιτιολόγηση της
απάντησης.
Το πρώτο θέμα βαθμολογείται με 35 μονάδες (10+10+15).
Το πρώτο ερώτημα αφορά την κατανόησητου κειμένου ή τη συνοπτική απόδοση των απόψεων-θέσεων που διατυπώνονται για ένα από τα πραγματευόμενα στο κείμενο θέματα.
Το δεύτερο ερώτημα αφορά την οργάνωση του λόγου (συνοχή, συνεκτικότητα, τρόποι ανάπτυξης, συλλογιστική πορεία).
Το τρίτο ερώτημα αφορά τη λειτουργία μορφοσυντακτικών δομών του κειμένου, επικοινωνιακές συνθήκες, πλαίσιο, στόχους,
σημειωτικούς τρόπους, βασικές κειμενικές λειτουργίες, λεξιλόγιο, υφολογικά στοιχεία, στίξη, γλωσσικές ποικιλίες
MH ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ Β ΘΕΜΑ

Το δεύτερο θέμα σχετίζεται με το μη λογοτεχνικό κείμενο και αφορά τη γραπτή παραγωγή κριτικού λόγου επίθέματος που απορρέει και προεκτείνει το κείμενο αναφοράς.Με αυτό καλούνται οι μαθητές/-τριες να κρίνουν,να σχολιάσουν σημεία του κειμένου ή να ανασκευάσουν θέσεις του, αναπτύσσοντας τεκμηριωμένα τις προσωπικές απόψεις τους.Το μαθητικό κείμενο αναπτύσσεται μετη μορφή κειμένου επιχειρηματολογίας (δημόσια ομιλία,επιστολή, άρθρο) και έχει έκταση 350-400 λέξεις.Το δεύτερο θέμα βαθμολογείται με 30 μονάδες.
 ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΝΑΔΩΝ ΓΛΩΣΣΑΣ=65 ΜΟΝΑΔΕΣ

 

 

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2011