Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Γεωμετρία Α΄ Λυκείου

(T192177) -  Πάγκαλος Παναγιώτης, Αγγέλου Ρηγίνα

Περιγραφή Μαθήματος

Κεφ. 1ο: Εισαγωγή στην Ευκλείδεια Γεωμετρία
1.1 Το αντικείμενο της Ευκλείδειας Γεωμετρίας
1.2 Ιστορική αναδρομή στη γένεση και ανάπτυξη της Γεωμετρίας

Κεφ. 3ο: Τρίγωνα
3.1 Είδη και στοιχεία τριγώνων
3.2 1ο Κριτήριο ισότητας τριγώνων (εκτός της απόδειξης του θεωρήματος)
3.3 2ο Κριτήριο ισότητας τριγώνων (εκτός της απόδειξης του θεωρήματος )
3.4 3ο Κριτήριο ισότητας τριγώνων (εκτός της απόδειξης του θεωρήματος)
3.5 Ύπαρξη και μοναδικότητα καθέτου (εκτός της απόδειξης του θεωρήματος)
3.6 Κριτήρια ισότητας ορθογώνιων τριγώνων (εκτός της απόδειξης των θεωρημάτων Ι, ΙΙ και ΙΙΙ)
3.7 Κύκλος - Μεσοκάθετος – Διχοτόμος
3.10 Σχέση εξωτερικής και απέναντι γωνίας (εκτός της απόδειξης του θεωρήματος)
3.11 Ανισοτικές σχέσεις πλευρών και γωνιών (εκτός της απόδειξης του θεωρήματος)
3.12 Tριγωνική ανισότητα (εκτός της απόδειξης του θεωρήματος)
3.13 Κάθετες και πλάγιες (εκτός της απόδειξης του θεωρήματος ΙΙ)
3.14 Σχετικές θέσεις ευθείας και κύκλου (εκτός της απόδειξης του θεωρήματος)
3.15 Εφαπτόμενα τμήματα
3.16 Σχετικές θέσεις δύο κύκλων
3.17 Απλές γεωμετρικές κατασκευές
3.18 Βασικές κατασκευές τριγώνων

Κεφ. 4ο: Παράλληλες ευθείες
4.1. Εισαγωγή
4.2. Τέμνουσα δύο ευθειών - Ευκλείδειο αίτημα (εκτός της απόδειξης του πορίσματος ΙΙ της σελ. 76, και των προτάσεων Ι, ΙΙ, ΙΙΙ και ΙV )
4.3. Γωνίες με πλευρές παράλληλες
4.4. Αξιοσημείωτοι κύκλοι τριγώνου (εκτός της απόδειξης του θεωρήματος που αναφέρεται στον εγγεγραμμένο κύκλο τριγώνου)
4.5. Άθροισμα γωνιών τριγώνου
4.6. Άθροισμα γωνιών κυρτού ν-γώνου (εκτός της απόδειξης του πορίσματος)

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 16 Μαρτίου 2020

  • Κεφ. 4ο : Παράλληλες ευθείες

    Κεφ. 4ο : Παράλληλες ευθείες. (Να διατεθούν 8 δ.ω.)
    Οι μαθητές έχουν διαπραγματευθεί την έννοια της παραλληλίας ευθειών σε προηγούμενες τάξεις. Εδώ να δοθεί βάρος στην εμπέδωση όρων, ιδιοτήτων και κατασκευών (π.χ. υπό τύπο «προβλημάτων») με χρήση των γεωμετρικών μεθόδων και μεθοδολογικών εργαλείων που έχουν κατακτήσει οι μαθητές εν τω μεταξύ.
    Nα μη ζητηθούν ασκήσεις από τα σύνθετα. θέματα.