Μάθημα : ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ

Κωδικός : D10101

D10101  -   ΔΑΒΙΤΗ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ

Εκσφαλμάτωση

Ερώτηση 1 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Να εντοπίσετε, περιγράψετε και κατηγοριοποιήσετε τα λάθη στο παρακάτω τμήμα αλγορίθμου

(κατηγοριοποίηση σε : λάθος κατά την υλοποίηση, λάθος κατά την εκτέλεση, λογικό λάθος)

Διάβασε "δώσε αριθμό", α

Αν α  >  4 τότε

   β <-  Τ_Ρ(χ - 5)

αλλιώς

   β <-  (5 + α ^ 2) / α

Τέλος_αν

Εμφάνισε 'Αποτέλεσμα : , β'

Ερώτηση 2 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Να εντοπίσετε, περιγράψετε και κατηγοριοποιήσετε τα λάθη στο παρακάτω τμήμα αλγορίθμου

Διάβασε α

β <- α / 2

Αν  β  mod 2 = 1 τότε

    Εμφάνισε 'περιττός'

Αλλιώς

    Εμφάνισε 'άρτιος'

Τέλος_αν

Ερώτηση 3 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

Δίνεται το παρακάτω πρόβλημα και 3 λύσεις του

Σε μια εταιρία οι πωλητές δικαιούνται μπόνους ανάλογα με το ύψος των πωλήσεων τους, με βάση τον παρακάτω πίνακα :

Πωλήσεις σε ευρώ Ποσοστό Μπόνους
πάνω από 100 έως και 300 6
πάνω από 300 10

Να εντοπίσετε και κατηγοριοποιήσετε τα πιθανά λάθη που μπορεί να υπάρχουν.

Λύση 1 Λύση 2 Λύση 3

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ μπόνους

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

    ΑΚΕΡΑΙΕΣ : π, μ

ΑΡΧΗ

ΔΙΑΒΑΣΕ π

ΑΝ π <= 300 ΚΑΙ π > 100 ΤΟΤΕ

     μ <- π * 6 / 100

ΑΛΛΙΩΣ

     μ <- π * 10 / 100

ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

ΓΡΑΨΕ 'Το μπόνους είναι:',μ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ μπόνους

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

    ΑΚΕΡΑΙΕΣ : π, μ

ΑΡΧΗ

ΔΙΑΒΑΣΕ π

ΑΝ π <= 300  ΤΟΤΕ

     μ <- π * 6 / 100

ΑΛΛΙΩΣ

     μ <- π * 10 / 100

ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

ΓΡΑΨΕ 'Το μπόνους είναι:',μ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ μπόνους

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

    ΑΚΕΡΑΙΕΣ : π, μ

ΑΡΧΗ

ΔΙΑΒΑΣΕ π

ΑΝ π <= 300 ΚΑΙ π > 100 ΤΟΤΕ

     μ <- π * 6 / 100

ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ π  > 300 ΤΟΤΕ

     μ <- π * 10 / 100

ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

ΓΡΑΨΕ 'Το μπόνους είναι:',μ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Ερώτηση 4 (Ελεύθερου Κειμένου — 10 βαθμοί) 

Να εντοπίσετε, περιγράψετε και κατηγοριοποιήσετε τα λάθη στο παρακάτω πρόγραμμα

Να γίνει πρόγραμμα που θα διαβάζει το όνομα και το βαθμό σε ένα μάθημα, αγνώστου πλήθους μαθητών. Το πρόγραμμα θα τερματίζεται όταν δοθεί βαθμός αρνητικός ή 0.

Θα εμφανίζει :

α) το όνομα και το βαθμό του μαθητή με το μεγαλύτερο βαθμό

β) το μέσο όρο των βαθμών των μαθητών.

Λύση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΒΑΘΜΟΣ

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

     ΑΚΕΡΑΙΕΣ : Πλήθος , Max,

     ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ : Β, S, Max

     ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ : Onmax , ον

Πλήθος <- 0

S <- 0

Max <- -1

Onmax <- '    '

Διάβασε Β 

Όσο Β <> 0 και Β >= 0 επανέλαβε

    Διάβασε ον

    Αν Β > Max  τότε

       Max <- Β

       Onmax <- ον

    Τέλος_αν

    S <- S + Β

    Πλήθος <- Πλήθος + 1

    Διάβασε ον

Τέλος_Επανάληψης

Αν Πλήθος <> 0 τότε

     ΜΟ <- S / Πλήθος

Τέλος_αν

Γράψε ΜΟ, Πλ, Max, Onmax

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Ερώτηση 5 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

Να εντοπίσετε, περιγράψετε και κατηγοριοποιήσετε τα λάθη στο παρακάτω πρόγραμμα

Να γίνει πρόγραμμα που :

  • θα διαβάζει άγνωστο πλήθος αριθμών
  • θα εμφανίζει το μέσο όρο τους

Η διαδικασία θα τερματίζεται όταν δοθεί ο αριθμός -1

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ μεσος

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

     ΑΚΕΡΑΙΕΣ : π,

     ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ : Σ, α

     ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ : Onmax , ον

ΑΡΧΗ

π <- 0

Σ <- 0

ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

     ΔΙΑΒΑΣΕ α

     Σ <-  Σ + α

     π <-  π + 1

ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ α = -1

ΓΡΑΨΕ π / Σ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ