Μάθημα : ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ

Κωδικός : D10101

D10101  -   ΔΑΒΙΤΗ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ

Τράπεζα Θεμάτων ΙΕΠ - Θέμα 2.1

Ερώτηση 1 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

24415 2.1 - Επαναλήψεις Για

2.1.Να γράψετε στο τετράδιό σας τους αριθμούς 1,2,3,4,5 της Στήλης Α και δίπλα το γράμμα α,β,γ,δ,ε, στ της Στήλης Β, που αντιστοιχεί στον ακριβή αριθμό των επαναλήψεων κάθε περίπτωσης. Υπάρχει και μια επιπλέον τιμή στην Στήλη Β που δεν αντιστοιχεί σε καμία περίπτωση.

 

Στήλη Α

Στήλη Β

1.

ΓΙΑ  Χ  ΑΠΟ  -6  ΜΕΧΡΙ  -5

  ΕΝΤΟΛΕΣ

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

α. 6

2.

ΓΙΑ  Χ  ΑΠΟ  -6  ΜΕΧΡΙ  -6

    ΕΝΤΟΛΕΣ

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

β. 0

3.

ΓΙΑ  Χ  ΑΠΟ  3  ΜΕΧΡΙ  -2  ΜΕ ΒΗΜΑ  -1

    ΕΝΤΟΛΕΣ

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ  

γ. 2

4.   

ΓΙΑ  Χ  ΑΠΟ  -2  ΜΕΧΡΙ  7  ΜΕ ΒΗΜΑ  2

    ΕΝΤΟΛΕΣ

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ   

 

δ. 5

5.    

ΓΙΑ  Χ  ΑΠΟ  3  ΜΕΧΡΙ  2

    ΕΝΤΟΛΕΣ

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ 

 

ε. 8

 

στ. 1

Ερώτηση 2 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

24641 2.1 - Σύνταξη λογικών εκφράσεων

2.1. Να μετατρέψετε τις πιο κάτω λεκτικές προτάσεις στις αντίστοιχες λογικές εκφράσεις σε ΓΛΩΣΣΑ, χωρίς να κάνετε χρήση συναρτήσεων:

  1. Η τιμή της μεταβλητής number να είναι περιττός αριθμός ή μεγαλύτερος του 50.
  2. Η τιμή της μεταβλητής bathmos να είναι μεταξύ του 1 και του 10 συμπεριλαμβανομένων.
  3. Η τιμή της μεταβλητής poso να είναι πολλαπλάσιο του 3 και να μην ισούται με 300.
  4. Το τετράγωνο της μεταβλητής x μειωμένο κατά 20 να είναι αρνητικός αριθμός.
  5. Το πηλίκο της διαίρεσης της μεταβλητής d με το 2 να ισούται με τον αριθμό 7.5

Ερώτηση 3 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

24647 2.1 - αναγνώριση μεταβλητών, συμβολικών σταθερών, τελεστών συναρτήσεων, εκφράσρων, εντολών

2.1. Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ

ΣΤΑΘΕΡΕΣ

ΣΤ= 5

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Χ, Υ, Μ

ΑΡΧΗ

ΔΙΑΒΑΣΕ Χ

Χ  ← Α_Τ(Χ)

Μ ← Χ mod 2

ΑΝ Χ>=10 ΤΟΤΕ

Υ ← Χ * Μ

ΑΛΛΙΩΣ

Υ ← Χ ^ 2 + ΣΤ

ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

ΓΡΑΨΕ Υ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Βρείτε στο πρόγραμμα και καταγράψτε στο γραπτό σας:

Α.  τις μεταβλητές

Β. τις συμβολικές σταθερές

Γ. τους αριθμητικούς τελεστές

Δ. τους συγκριτικούς τελεστές

Ε.  τους λογικούς τελεστές

ΣΤ.  τις ενσωματωμένες συναρτήσεις της ΓΛΩΣΣΑΣ

Ζ.  τις αριθμητικές εκφράσεις

Η. τις εντολές εισόδου

Αν δεν υπάρχει κάποιο από τα ζητούμενα Α- Η στο δοσμένο πρόγραμμα, εισάγετε δίπλα στο αντίστοιχο γράμμα μία παύλα (-).  

Ερώτηση 4 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

25589 2.1 - μεταγλωττιστής, συνδέτης, εκτελέσιμο, αντικείμενο, τμηματικό, πηγαίο, αντικειμενικό

2.1. Δίνονται οι παρακάτω προτάσεις :

Πρόταση 1: Ο συνδέτης-φορτωτής μετατρέπει το  …….(1)   πρόγραμμα σε  …….(2)  πρόγραμμα.

Πρόταση 2: Ο μεταγλωττιστής μετατρέπει το  ….…(3)  πρόγραμμα σε  ……. (4)   πρόγραμμα.

Πρόταση 3: Ο συντάκτης χρησιμοποιείται για να δημιουργηθεί το  ……..(5)  πρόγραμμα.

και οι ακόλουθες λέξεις:

Α. εκτελέσιμο Β. αντικείμενο Γ. τμηματικό  Δ. πηγαίο Ε. αντικειμενικό.

 

Να γράψετε στο γραπτό σας τους αριθμούς (1–5) των κενών διαστημάτων των προτάσεων και δίπλα το γράμμα της λέξης (Α, Β, Γ, Δ, Ε) που αντιστοιχεί σωστά.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η καθεμία από τις λέξεις Α-Ε χρησιμοποιείται καμία, μία ή  περισσότερες από μία φορές.

Ερώτηση 5 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

25893 2.1 - λογικό ή συντακτικό λάθος

2.1.Κάθε μια από τις παρακάτω πέντε εντολές σε ψευδογλώσσα έχει ένα λάθος. Να χαρακτηρίσετε το λάθος ως λογικό ή συντακτικό.

  1. διάβασε [8]
  2. μέσος_όρος ←  α+β+γ/3
  3. εμβαδό_τραπεζίου ←   (Βμεγάλη+Βμικρή*ύψος/2
  4. εμβαδό_τραπεζίου ←  Βμεγάλη+(Βμικρή*ύψος)/2
  5. διάβασε ‘ονομα’

Ερώτηση 6 (Αντιστοίχιση — 15 βαθμοί) 

25918 2.1 - Μεταγλωττιστής, Διερμηνευτής

2.1. Να αντιστοιχίσετε κάθε στοιχείο της στήλης Α του ακόλουθου πίνακα, με το κατάλληλο στοιχείο της στήλης Β. Δύο από τα στοιχεία της στήλης Α περισσεύουν.

Να γράψετε στο γραπτό σας τον αριθμό της στήλης Α (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7) και δίπλα το γράμμα Α ή Β ή μια παύλα (-) στην περίπτωση που το στοιχείο της στήλης Α δεν αντιστοιχίζεται με κανένα της στήλης Β.

Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Προϊόν του είναι το εκτελέσιμο πρόγραμμα.
A. Μεταγλωττιστής
2. Προϊόν του είναι το αντικείμενο πρόγραμμα.
B. Διερμηνευτής
3. Διαβάζει μία προς μία τις εντολές του αρχικού προγράμματος και για κάθε μια εκτελεί αμέσως μια ισοδύναμη ακολουθία εντολών μηχανής.
C. Καμία επιλογή
4. Δέχεται ένα πρόγραμμα γραμμένο σε γλώσσα υψηλού επιπέδου και παράγει ένα ισοδύναμο πρόγραμμα σε γλώσσα μηχανής.
 
5. Προτού χρησιμοποιηθεί ένα πρόγραμμα, πρέπει να περάσει από τη διαδικασία της μετάφρασης και ακολούθως της σύνδεσης.
 
6. Δέχεται το αντικείμενο πρόγραμμα ως είσοδο και παράγει το πηγαίο πρόγραμμα.
 
7. Η χρήση του έχει το πλεονέκτημα της άμεσης εκτέλεσης και συνεπώς και της άμεσης διόρθωσης.
 

Ερώτηση 7 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

25919 2.1 - λογικό ή συντακτικό λάθος

2.1.

Δίνονται οι παρακάτω λανθασμένες εντολές για τον υπολογισμό του μέσου όρου τριών αριθμών που είναι αποθηκευμένοι στις μεταβλητές Α, Β και Γ, αντίστοιχα:

  1. ΜΟ <-   Α+Β+Γ/3
  2. ΜΟ  <-  (Α+Β+Γ/3
  3. ΜΟ <-   (Α+Β+Γ/3)
  4. ΜΟ <-   (Α+Β+Γ )* 3
  5. ΜΟ <-   (Α+Β+Γ): 3

Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της κάθε εντολής (1, 2, 3, 4, 5) και δίπλα τη λέξη Συντακτικό ή τη λέξη Λογικό, ανάλογα με το είδος του λάθους.

Ερώτηση 8 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

25928 2.1 - Σύνταξη λογικών εκφράσεων

2.1

Να μετατρέψετε τις πιο κάτω λεκτικές προτάσεις στις αντίστοιχες λογικές εκφράσεις σε ΓΛΩΣΣΑ:

  1. Η απόλυτη τιμή της ακεραίας μεταβλητής Χ να είναι περιττός αριθμός.
  2. Η τιμή της μεταβλητής Θ να είναι μεταξύ του 0 και του 100, εξαιρουμένων των ακραίων τιμών.
  3. Η τιμή της ακέραιας μεταβλητής ΑΡ να ισούται με το 50 ή να είναι πολλαπλάσιο του 3.
  4. Το ακέραιο μέρος της μεταβλητής Ζ να ισούται με το τετράγωνο της μεταβλητής Κ.
  5. Το πηλίκο της ακέραιας διαίρεσης της μεταβλητής Ψ με το 5 να ισούται με τον αριθμό 10.

Ερώτηση 9 (Αντιστοίχιση — 15 βαθμοί) 

25933 2.1 - Στατικές, Δυναμικές δομές

2.1 Να αντιστοιχίσετε κάθε στοιχείο της στήλης Α του ακόλουθου πίνακα, με το κατάλληλο στοιχείο της στήλης Β.  Ένα από τα στοιχεία της στήλης Α περισσεύει.

Να γράψετε στο γραπτό σας τον αριθμό της στήλης Α (1, 2, 3, 4, 5, 6) και δίπλα το γράμμα Α ή Β ή μια παύλα (—) στην περίπτωση που το στοιχείο της στήλης Α δεν αντιστοιχίζεται με κανένα της στήλης Β.

Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Σ’ αυτές τις δομές είναι δυνατόν να εισαχθούν νέοι κόμβοι και να διαγραφούν υπάρχοντες.
A. Στατικές Δομές Δεδομένων
2. Οι κόμβοι τους αποθηκεύονται σε συνεχόμενες θέσεις στη μνήμη.
B. Δυναμικές Δομές Δεδομένων
3. Στην πράξη υλοποιούνται με πίνακες.
C. Καμία επιλογή
4. Δεν υποστηρίζουν τη λειτουργία της Προσπέλασης.
 
5. Υποστηρίζονται από τη ΓΛΩΣΣΑ.
 
6. Στην πράξη υλοποιούνται με λίστες, δέντρα κλπ.
 

Ερώτηση 10 (Αντιστοίχιση — 15 βαθμοί) 

25938 2.1 - Συνάρτηση, Διαδικασία

2.1. Ποιος τύπος υποπρογράμματος (Διαδικασία ή Συνάρτηση) είναι ο πιο κατάλληλος για την υλοποίηση των παρακάτω υποπρογραμμάτων;

Να γράψετε στο γραπτό σας τους αριθμούς 1-5 και δίπλα τη λέξη Διαδικασία ή Συνάρτηση, αντίστοιχα. Στην περίπτωση που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε οποιονδήποτε από τους δύο τύπους να γράψετε τη λέξη Συνάρτηση.

Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Υποπρόγραμμα που υπολογίζει κι επιστρέφει το άθροισμα των στοιχείων ενός πίνακα τον οποίο δέχεται ως παράμετρο.
A. Διαδικασία
2. Υποπρόγραμμα που δέχεται ως παραμέτρους 2 ακέραιες μεταβλητές και αντιμεταθέτει τις τιμές τους.
B. Συνάρτηση
3. Υποπρόγραμμα που διαβάζει τιμές σ’ έναν μονοδιάστατο πίνακα και στη συνέχεια υπολογίζει κι επιστρέφει το άθροισμα των στοιχείων του.
 
4. Υποπρόγραμμα που δέχεται ως παράμετρο ένα δισδιάστατο πίνακα Α[10,5] κι επιστρέφει ένα μονοδιάστατο πίνακα Β[10] του οποίου κάθε στοιχείο είναι το άθροισμα της αντίστοιχης γραμμής του πίνακα Α.
 
5. Υποπρόγραμμα που δέχεται ως παραμέτρους έναν πίνακα ακεραίων 40 θέσεων και την τιμή μιας ακεραίας μεταβλητής την οποία αναζητεί μεταξύ των στοιχείων του πίνακα κι επιστρέφει την τιμή Αληθής αν την εντοπίσει σε κάποια θέση του πίνακα ή την τιμή Ψευδής στην αντίθετη περίπτωση.
 

Ερώτηση 11 (Αντιστοίχιση — 15 βαθμοί) 

25943 2.1 - Συνάρτηση, Διαδικασία

2.1. Ποιος τύπος υποπρογράμματος (Διαδικασία ή Συνάρτηση) είναι ο πιο κατάλληλος για την υλοποίηση των παρακάτω υποπρογραμμάτων;

Να γράψετε στο γραπτό σας τους αριθμούς 1-5 και δίπλα τη λέξη Διαδικασία ή Συνάρτηση, αντίστοιχα. Στην περίπτωση που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε οποιονδήποτε από τους δύο τύπους να γράψετε τη λέξη Συνάρτηση.

Στήλη Α Κάντε την αντιστοιχία Στήλη B
1. Υποπρόγραμμα που υπολογίζει κι εμφανίζει το άθροισμα των στοιχείων ενός πίνακα τον οποίο δέχεται ως παράμετρο.
A. Διαδικασία
2. Υποπρόγραμμα που δέχεται ως παραμέτρους 2 ακέραιες μεταβλητές Α, Β κι επιστρέφει τη λέξη ΝΑΙ αν Α=Β ή τη λέξη ΟΧΙ στην αντίθετη περίπτωση.
B. Συνάρτηση
3. Υποπρόγραμμα που δέχεται ως παραμέτρους δύο πίνακες ακεραίων 40 θέσεων και υπολογίζει κι επιστρέφει το πλήθος των κοινών στοιχείων των δύο πινάκων.
 
4. Υποπρόγραμμα που δέχεται ως παραμέτρους δύο πραγματικούς αριθμούς και υπολογίζει κι επιστρέφει το άθροισμα και το γινόμενο τους.
 
5. Υποπρόγραμμα που δέχεται ως παράμετρο έναν πίνακα ακεραίων 40 θέσεων κι εμφανίζει τα στοιχεία του.
 

Ερώτηση 12 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

25947 2.1 - Παραβίαση κριτηρίων

2.1. Δίνονται οι παρακάτω αλγόριθμοι σε ψευδογλώσσα.

Αλγόριθμος Α

Διάβασε ΑΡ

Αν  ΑΡ mod 2 = 0 τότε

   ΑΠΟΤ← 2*ΑΡ+1

αλλιώς

   ΑΠΟΤ←1/(ΑΡ-3)

Τέλος_αν

Εμφάνισε  ΑΠΟΤ

Τέλος Α

Αλγόριθμος Β

x ← 1

Όσο x<>0 επανάλαβε

   Διάβασε y

   ΑΠΟΤ ←  x + y

   x ←   x + 1

Τέλος_επανάληψης

Εμφάνισε  ΑΠΟΤ

Τέλος Β

Αλγόριθμος Γ

Διάβασε ΑΡ

Αν  ΑΡ mod 2 = 0 τότε

   ΑΠΟΤ← 1/(ΑΡ-3)

   Εμφάνισε  ΑΠΟΤ

αλλιώς

   ΑΠΟΤ←2*ΑΡ+1

Τέλος_αν

Τέλος Γ

Να γράψετε στο γραπτό σας το όνομα του κάθε αλγορίθμου (Α, Β ή Γ) και δίπλα ποιο από τα κριτήρια που πρέπει να πληροί ένας αλγόριθμος παραβιάζεται σε κάθε περίπτωση. Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.

Ερώτηση 13 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

26147 2.1 - Εισαγωγή σε Στοίβα, Εισαγωγή σε Ουρά, Λίστες, Εξαγωγή σε Ουρά, Εξαγωγή σε Στοίβα, Πίνακες, Στοίβα, Ουρά, Δισδιάστατος Πίνακας

2.1 Να αντιστοιχίσετε κάθε στοιχείο της στήλης Α του ακόλουθου πίνακα, με το κατάλληλο στοιχείο της στήλης Β. Τα στοιχεία της στήλης Β μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε καμία, μία ή περισσότερες από μία φορές.

Στήλη Α

Στήλη Β

1.   ώθηση

Α. Εισαγωγή σε Στοίβα

2.   εξαγωγή

Β. Εισαγωγή σε Ουρά

3.   απώθηση

Γ. Λίστες

4.   εισαγωγή

Δ. Εξαγωγή σε Ουρά

5.   Τελευταίο Μέσα, Πρώτο Έξω (LIFO)

Ε. Εξαγωγή σε Στοίβα

6.   Πρώτο Μέσα, Πρώτο Έξω (FIFO)

ΣΤ. Πίνακες

7.   Στατική δομή

Ζ. Στοίβα

8.   Δυναμική δομή

Η. Ουρά

9.   Υπερχείλιση

Θ. Δισδιάστατος Πίνακας

10. Υποχείλιση

 

11. Τα δεδομένα αποθηκεύονται σε συνεχόμενες θέσεις μνήμης

 

12. Τα δεδομένα δεν αποθηκεύονται σε συνεχόμενες θέσεις μνήμης

 

13.           Για την υλοποίηση των βασικών λειτουργιών (εισαγωγή και εξαγωγή δεδομένων) της δομής δεδομένων χρειάζονται δύο μεταβλητές-δείκτες.

 

14. Για την υλοποίηση των βασικών λειτουργιών (εισαγωγή και εξαγωγή δεδομένων) της δομής δεδομένων χρειάζεται μία μεταβλητή -δείκτης.

 

15.  Α[10,3]

 

Ερώτηση 14 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

26152 2.1 - αριθμητικές και λογικές πράξεις

2.1 Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της κάθε γραμμής όπως φαίνεται παρακάτω και δίπλα το αποτέλεσμα της πράξης, θεωρώντας ότι η μεταβλητή a=10 και η μεταβλητή  b=20:

  1. a = 20
  2. a = 20  Ή  a = 10
  3. a = 10  ΚΑΙ  a = 20
  4. ( b - a ) >= 20
  5. a^2  <=  100   ΚΑΙ  ( ΟΧΙ  a  >=10 )
  6. a  <=  20  ΚΑΙ   b  > 10
  7. ( a  <>  10 )   Ή   ( b  <>  0 )
  8. a^2  +  b   DIV   2
  9. a  +  Α_Μ( 5.678 )
  10. a^2
  11. ( a  =  2  *  5  ΚΑΙ  b  >  5 )  Ή  ( ( ΟΧΙ ( a = 5 ) )  ΚΑΙ  b  =  20 )
  12. a  mod  b
  13. a  div  b
  14. a  /  b  *  2
  15. 2  *  a  /  b

Ερώτηση 15 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

26154 2.1 - εκφράσεις σε ΓΛΩΣΣΑ

2.1.Να γράψετε στο τετράδιο σας  τις παρακάτω μαθηματικές εκφράσεις σε γλώσσα προγραμματισμού «ΓΛΏΣΣΑ»

 

α.

 

β. 

γ. 

 δ.

 ε. 

 

Ερώτηση 16 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

26248 2.1 - Υπολογισμός λογικών εκφράσεων

2.1

Δίδονται τρεις ακέραιες μεταβλητές α, β, γ με τιμές α = 3, β=8 και γ=4. Να αντιστοιχίσετε στο τετράδιό σας τις ακόλουθες λογικές εκφράσεις με τα γράμματα Α, εφόσον είναι «Αληθής» ή Β, εάν είναι «Ψευδής»

Δίδονται τρεις ακέραιες μεταβλητές α, β, γ με τιμές α=3, β=8 και γ=4. Να αντιστοιχίσετε στο τετράδιό σας τις λογικές εκφράσεις της Στήλης Α με τις τιμές της Στήλης Β, που αντιστοιχούν στη σωστή εκτέλεση κάθε περίπτωσης. 

 

Στήλη Α 

Στήλη Β  

1.   ΟΧΙ((β-γ+α)> 5)

Α. Αληθής 

2.   (α >= β) ΚΑΙ (γ>=α)

3.   (β>α) ΚΑΙ (γ<β) Η (α>γ)

4.   ΟΧΙ((α<>β)) ΚΑΙ (β<>2*γ)

 

Β. Ψευδής

5.   (α<β) Η (γ>β-α)

 

 

Ερώτηση 17 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

27109 2.1 - στάδια επίλυσης, κατανόηση, καθορισμός απαιτήσεων

2.1

A) Να συμπληρώσετε τις λέξεις που λείπουν επιλέγοντας μία από τις παρακάτω. (Δίδεται μία παραπάνω).

Η …1… ενός προβλήματος αποτελεί …2… δύο παραγόντων, της σωστής …3… εκ μέρους του δημιουργού του και της αντίστοιχα σωστής …4…  από τη …5…  εκείνου που καλείται να το αντιμετωπίσει. {επίλυση, κατανόηση, συνάρτηση, πλευρά, ερμηνείας, διατύπωσης}

B)Να αντιστοιχίσετε τους τρεις σωστούς όρους της στήλης Α με τις σωστές περιγραφές της στήλης Β και με τη σωστή σειρά

Τα στάδια αντιμετώπισης ενός προβλήματος είναι τρία:

 

Α

Β

1

Ανάλυση

Απαιτείται η σωστή και πλήρης αποσαφήνιση των δεδομένων και των ζητούμενων του προβλήματος

2

Κατανόηση

Το αρχικό πρόβλημα διασπάται σε άλλα επί μέρους απλούστερα προβλήματα

3

Επίλυση

Συντίθενται οι επιμέρους λύσεις σε μία συνολική

Γ)Να συμπληρώσετε τις λέξεις που λείπουν:

Η σωστή επίλυση ενός προβλήματος προϋποθέτει τον επακριβή προσδιορισμό των ...1...που παρέχει το πρόβλημα. Απαιτεί επίσης την λεπτομερειακή καταγραφή των …2... που αναμένονται σαν αποτελέσματα της επίλυσης του προβλήματος.

Ερώτηση 18 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

27544 2.1 - Συντακτικά, λογικά λάθη

2.1 Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, το οποίο διαβάζει 10 ακέραιους αριθμούς από το πληκτρολόγιο και υπολογίζει και τυπώνει το γινόμενό τους και το άθροισμά τους.

1

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α1

2

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

3

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Σ,Γ,Χ

4

ΑΡΧΗ

5

  Σ  <-  1

6

  Γ  <-  0

7

  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΕΩΣ 10

8

    ΓΡΑΨΕ 'Δώσε ακέραιο αριθμό: '

9

    ΔΙΑΒΑΣΕ χ

10

    Σ  <-  Σ + Χ

11

    Γ  <-  Γ * Χ

12

  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

13

  ΓΡΑΨΕ 'Το άθροισμα των αριθμών είναι:  ', Σ

14

  ΓΡΑΨΕ 'Το γινόμενο των αριθμών είναι: ', Χ

15

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Α1

Το πρόγραμμα περιέχει 5 λάθη καθένα από τα οποία ανήκει σε μια από τις παρακάτω κατηγορίες: α. Συντακτικά λάθη  β. Λογικά λάθη 

Για καθένα από τα 5 λάθη του προγράμματος:

Να γράψετε στο τετράδιο σας τον αριθμό της γραμμής στην οποία βρίσκεται το λάθος και δίπλα του την σωστή εντολή και την αντίστοιχη κατηγορία λάθους (α ή β).

Ερώτηση 19 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

27549 2.1 - Επαναλήψεις Για

2.1 Να γράψετε στο τετράδιο σας τους αριθμούς 1, 2, 3, 4, 5 της Στήλης Α και δίπλα το γράμμα α, β, γ, δ, ε, στ της Στήλης Β που αντιστοιχεί στον ακριβή αριθμό των επαναλήψεων κάθε περίπτωσης. Υπάρχειτιμή στη Στήλη Β που δεν αντιστοιχεί σε δύο περιπτώσεις.

Στήλη Α

Στήλη Β

1.

ΓΙΑ Κ ΑΠΟ 3 ΜΕΧΡΙ 3

    Εντολές

ΤΕΛΟΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

α. Δεν εκτελείται καμία φορά

2.

ΓΙΑ Κ ΑΠΟ 10 ΜΕΧΡΙ 3

    Εντολές

ΤΕΛΟΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

β. 1 φορά

3.

ΓΙΑ Κ ΑΠΟ 3 ΜΕΧΡΙ 0 ΜΕ_ΒΗΜΑ -1

    Εντολές

ΤΕΛΟΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

γ. 4 φορές

4.

ΓΙΑ Κ ΑΠΟ 5 ΜΕΧΡΙ 10 ΜΕ_ΒΗΜΑ -2

    Εντολές

ΤΕΛΟΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

δ. Άπειρες φορές (ατέρμων βρόχος)

5.

ΓΙΑ Κ ΑΠΟ 5 ΜΕΧΡΙ 10 ΜΕ_ΒΗΜΑ 0

    Εντολές

ΤΕΛΟΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

 

 

Ερώτηση 20 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

27754 2.1 - Συντακτικά λάθη, Λάθη κατά την εκτέλεση, Λογικά λάθη

2.1.Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, το οποίο διαβάζει 10 θετικούς ακέραιους αριθμούς, τους αποθηκεύει σε ένα μονοδιάστατο πίνακα και υπολογίζει και τυπώνει αυτόν με την ελάχιστη τιμή καιτο άθροισμά τους:

1

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Β-1

2

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

3

  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Α[10], i, min, S

4

ΑΡΧΗ

 

5

  k <- 1

6

  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10

7

    ΔΙΑΒΑΣΕ Α[i] 

8

    k <- k + 1

9

  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

10

  S<-0

 

11

  min <- Α[1]

12

  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ k

13

    ΑΝ Α[i] > min ΤΟΤΕ

14

      min <- Α[i]

15

      S<- S+Α[i]

16

    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

17

  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

18

ΓΡΑΨΕ min , S

19

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το πρόγραμμα περιέχει 5 λάθη καθένα από τα οποία ανήκει σε μία από τις παρακάτω κατηγορίες:

α) Λάθη κατά την υλοποίηση (συντακτικά λάθη).

β) Λάθη κατά την εκτέλεση (λάθη που οδηγούν σε αντικανονικό τερματισμό του προγράμματος).

γ) Λογικά λάθη (λάθη που παράγουν λανθασμένα αποτελέσματα).

Για καθένα από τα 5 λάθη του προγράμματος:

  1. Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της γραμμής στην οποίαβρίσκεται το λάθος και δίπλα του την αντίστοιχη κατηγορία λάθους (α, β,γ).

Μονάδες 5

  1. Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.

Μονάδες 10

Ερώτηση 21 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

28923 2.1 - Επαναλήψεις Όσο

2.1

Να γράψετε στο τετράδιο σας τους αριθμούς 1, 2, 3, 4, 5 της Στήλης Α και δίπλα το γράμμα α, β, γ, δ της Στήλης Β που αντιστοιχεί στον ακριβή αριθμό των επαναλήψεων κάθε περίπτωσης. Υπάρχειτιμή στη Στήλη Β που αντιστοιχεί σε δύο περιπτώσεις. 

Στήλη Α 

Στήλη Β 

1. 

i ← 10

ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

i ← i + 2

ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ i > 10

α.1 φορά 

2. 

i ← 0

ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

i ←  i + 1

ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ  i > 4

β. 3 φορές 

3. 

i ← -1

ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

i ← i * 2

ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ  i > 0

γ. 5 φορές 

4. 

i  ←  8

ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

i ←  i  div  2

ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ  i = 0

δ. Άπειρες φορές (ατέρμων βρόχος) 

5. 

i ←  5

ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

i ← i + 2

ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥi<0

  

 

Ερώτηση 22 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

28925 2.1 - Επαναλήψεις Για

2.1 Το παρακάτω τμήμα κώδικα εκτελεί διαφορετικές επαναλήψεις ανάλογα με τις τιμές των μεταβλητών i, j και β.

ΓΙΑ   i   ΑΠΟ  κ  ΜΕΧΡΙ   λ   ΜΕ_ΒΗΜΑ   β

 ΕΝΤΟΛΕΣ

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Να γράψετε στο τετράδιο σας τους αριθμούς 1, 2, 3, 4, 5 της Στήλης Α και δίπλα το γράμμα α, β, γ, δ, ε, στ της Στήλης Β που αντιστοιχεί στον ακριβή αριθμό των επαναλήψεων κάθε περίπτωσης. Υπάρχειτιμή στη Στήλη Β που αντιστοιχεί σε δύο περιπτώσεις.

Στήλη Α

Στήλη Β

1.

     κ =2

     λ = 0

     β = -1

α. Δεν εκτελείται καμία φορά

2.

       κ = 1

       λ = 5

       β = 0

β. 3 φορές

3.

       κ = 5

       λ = 0

       β = 2

γ. 4 φορές

4.

       κ = -3

       λ = 3

       β = 2

δ. Άπειρες φορές (ατέρμων βρόχος)

5.

       κ = 2

       λ = 0

       β = 0

 

 

Ερώτηση 23 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

28927 2.1 - Εντολές εκχώρησης

2.1 Να μετατρέψετε σε εντολές εκχώρησης τις παρακάτω εκφράσεις:

α. Διπλασίασε την τιμή της μεταβλητής k

β. Καταχώρησε στο xτο μέσο όρο των μεταβλητών b, c, d

γ. Μείωση την τιμή του y στο μισό

δ. Εκχώρησε στο j το υπόλοιπο της ακέραιας διαίρεσης του x με το y

ε. Καταχώρησε στο aτο ακέραιο μέρος της διαίρεσης του b με το c

Ερώτηση 24 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

28931 2.1 - Αριθμητική έκφραση, Μεταβλητή, Δομή δεδομένων, Αριθμητικός Τελεστής, Λογική έκφραση, Δεσμευμένη λέξη

2.1 Να γράψετε στο τετράδιο σας τους αριθμούς 1, 2, 3, 4, 5 της Στήλης Α και δίπλα το γράμμα α, β, γ, δ,ε, σττης Στήλης Β. Υπάρχειτιμή στη Στήλη Β που δεν αντιστοιχεί σε καμία περιπτώσεις.

Στήλη Α

 

Στήλη Β

 

1.ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

α.Αριθμητική έκφραση

2. ΒΑΘΜΟΙ[10,15]

β.Μεταβλητή

3. 3 * x + 5 / y - 7

γ.Δομή δεδομένων

4. Α ΚΑΙ Β Η ( ΟΧΙ Γ )

δ.Αριθμητικός Τελεστής

5. div

ε.Λογική έκφραση

 

στ. Δεσμευμένη λέξη

Ερώτηση 25 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

29212 2.1 - Επαναλήψεις Όσο, Μέχρις_ότου

2.1 Να γράψετε στο τετράδιο σας τους αριθμούς 1, 2, 3, 4, 5 της Στήλης Α και δίπλα το γράμμα α, β, γ, δ της Στήλης Β που αντιστοιχεί στον ακριβή αριθμό των επαναλήψεων κάθε περίπτωσης. Υπάρχειτιμή στη Στήλη Β που αντιστοιχεί σε δύο περιπτώσεις.

Στήλη Α

Στήλη Β

1.

Α  ← 100

ΟΣΟ Α<10 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ

     Β  ←  Α ^ 3

     Α  ←  Α + 10

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

α. Δεν εκτελείται καμία φορά

2.

Α  ←  100

ΟΣΟ Α>10 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ

     Α  ←  Α + 10

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

β.3φορές

3.

Α ← 1000

ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

     Α ← Α - 200

ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α < 0

γ.5 φορές

4.

Α ← 10

ΟΣΟ Α<=20 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ

     Χ ← Χ + 2

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

δ. Άπειρες φορές (ατέρμων βρόχος)

5.

X ← 0

A ← 2

ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

   Χ ← Χ + 1

   Α ← Α + 2

ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α >= 8

 

 

Ερώτηση 26 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

29214 2.1 - Κλήση υποπρογράμματος

2.1 Να γράψετε στο τετράδιο σας τους αριθμούς 1, 2, 3, 4, 5 της Στήλης Α και δίπλα το γράμμα α, β, γ, δ,ε, σττης Στήλης Β που αντιστοιχεί στη κλήση ενός υποπρογράμματος (Διαδικασία ή Συνάρτηση) στο Κύρο πρόγραμμα. Υπάρχειτιμή στη Στήλη Β που δεν αντιστοιχεί σε καμία περιπτώσεις.

 

 

Στήλη Α

Υποπρόγραμμα

Στήλη Β

Κλήση υποπρογράμματος στο κύριο πρόγραμμα

1. ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΟ(χ,ψ): ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ

α.ΚΑΛΕΣΕ ΕΙΙΣΑΓΩΓΗ_ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ(Χ)

2. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Μ_Ο(Α,Β,ΜΕΣΟΣ_ΟΡΟΣ)

β.Μέσος_ΌροςßΜΟ(Α,Β)

3. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ_ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ(Α)

γ.ΚΑΛΕΣΕ Μ_Ο(χ,ψ,ΜΟ)

4. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗ_ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ(Α)

δ.ΑΘΡ ← ΑΘΡΟΙΣΜΑ(Χ,Υ)

5. ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΑΘΡΟΙΣΜΑ(Α,Β):ΑΚΕΡΑΙΑ

ε.ΚΑΛΕΣΕ ΕΜΦΑΝΙΣΗ_ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ(χ)

 

στ. ΚΑΛΕΣΕ Μ_Ο(Χ,Ψ)

 

Ερώτηση 27 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

29219 2.1 - Δομή επανάληψης, FIFO, LIFO, Δομή επιλογής, Λογικός τελεστής, Λογική έκφραση

2.1 Να γράψετε στο τετράδιο σας τους αριθμούς 1, 2, 3, 4, 5 της Στήλης Α και δίπλα το γράμμα α, β, γ, δ,ε, σττης Στήλης Β. Υπάρχειτιμή στη Στήλη Β που δεν αντιστοιχεί σε καμία περιπτώσεις.

Στήλη Α

Στήλη Β

1. Στοίβα

α.Δομή επανάληψης

2. Ουρά

β.Πρώτο μέσα, πρώτο έξω (FIFO)

3. ΕΠΙΛΕΞΕ Χ

….

   ΤΕΛΟΣ ΕΠΙΛΟΓΩΝ

γ.Τελευταίο μέσα, Πρώτο έξω(LIFO)

4. (Α>10) Ή (ΟΧΙ Β>3)

δ.Δομή επιλογής

5. Α ← 10

   ΟΣΟ Α > 50 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ

       Α ← Α + 10

       ΓΡΑΨΕ Α

   ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ε.Λογικός τελεστής

 

στ. Λογική έκφραση

 

Ερώτηση 28 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

29966 2.1 - Δυαδικό δέντρο αναζήτησης

2.1. Δίνονται οι παρακάτω αριθμοί: 6,18,14,9,15,21,11,5,3,31. Να σχεδιάσετε το δυαδικό δέντρο αναζήτησης που θα προκύψει αν τοποθετηθούν αυτοί οι κόμβοι με αυτή τη σειρά.

Ερώτηση 29 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

30163 2.1 - λογικές προτάσεις, επανάληψη

2.1

A) Ο χρονισμός των φαναριών ελέγχου κυκλοφορίας μπορεί να προγραμματιστεί με ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει σειριακή εκτέλεση εντολών. Εάν τα φανάρια λειτουργούν συνεχώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο Δομή Ακολουθίας; ΝΑΙ / ΟΧΙ και γιατί;

B)Δίδονται οι προτάσεις Π1: 5 > 4, Π2: 3 < 1. Να ελέγξετε εάν ισχύουν οι λογικές προτάσεις:

  1. i) ΟΧΙ (Π1 Η Π2) = (ΟΧΙ Π1) ΚΑΙ (ΟΧΙ Π2)
  2. ii) ΟΧΙ (Π1 ΚΑΙ Π2) = (ΟΧΙ Π1) Η (ΟΧΙ Π2)

Ερώτηση 30 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

30165 2.1 - {συναρτήσεις, έκφρασης, μεταβλητές, αλγοριθμικές, μαθηματικές, εκτέλεση}

2.1

Α)Να συμπληρώσετε τους όρους που λείπουν από αυτούς που παρατίθενται. (Δίδεται ένας παραπάνω):

Για τη σύνταξη μιας αριθμητικής …1… χρησιμοποιούνται αριθμητικοί τελεστές, σταθερές, …2…, …3… και παρενθέσεις.

Οι αριθμητικές εκφράσεις υλοποιούν απλές ή σύνθετες …4… πράξεις.

Κάθε αριθμητική έκφραση μας δίνει σαν αποτέλεσμα μια αριθμητική τιμή, που βρίσκεται μετά την …5… πράξεων.

{συναρτήσεις, έκφρασης, μεταβλητές, αλγοριθμικές, μαθηματικές, εκτέλεση}

 

Β) Πως ονομάζεται ο αριθμός 100 στην παρακάτω δομή;

ΟΣΟ sum < 100 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ

Sum ←  Sum  +  x

ΔΙΑΒΑΣΕ  x

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Ερώτηση 31 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

30167 2.1 - λογική έκφραση - θεμα

2.1 Δίνονται οι τιμές των μεταβλητών Χ=16 και Ψ=8 και η παρακάτω έκφραση:

(ΟΧΙ (9mod5 = 10-4*2^2)) ΄H (X>Ψ ΚΑΙ “X”>“Ψ”)

Να υπολογίσετε την τιμή της έκφρασης αναλυτικά, ως εξής:

α. Να αντικαταστήσετε τις μεταβλητές με τις τιμές τους.

β. Να εκτελέσετε τις αριθμητικές πράξεις.

γ. Να αντικαταστήσετε τις συγκρίσεις με την τιμή ΑΛΗΘΗΣ, αν η σύγκριση είναι αληθής, ή με την τιμή ΨΕΥΔΗΣ, αν η σύγκριση είναι ψευδής.

δ. Να εκτελέσετε τις λογικές πράξεις, ώστε να υπολογίσετε την τελική τιμή της έκφρασης.

ε. Να εκτελέσετε τις λογικές πράξεις, ώστε να υπολογίσετε την τελική τιμή της έκφρασης αν αντικατασταθεί το  Ή μεταξύ των δύο παρενθέσεων, με το ΚΑΙ.

Ερώτηση 32 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

30174 2.1 - επιλογή :(

2.1

A) Για να ελέγξετε την πληκτρολόγηση των κεφαλαίων χαρακτήρων του Ελληνικού αλφαβήτου σε έναν αλγόριθμο χρησιμοποιείτε δομή πολλαπλής επιλογής χωρίς εμφωλεύσεις αποκλειστικά με απλή συνθήκη. Ελέγχεται δηλαδή διαδοχικά η εισαγωγή του Α, του Β κοκ.Ποιος είναι ο ελάχιστος αριθμός εντολών αλλιώς_αν που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και γιατί;. Να υποθέσετε ότι ο χαρακτήρας έχει πληκτρολογηθεί σωστά. 

B) Να συμπληρώσετε τις λέξεις που λείπουν: Η τελική τιμή μιας ...1... εξαρτάται από την ...2...  των πράξεων και τη χρήση των παρενθέσεων.  

Ερώτηση 33 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

30205 2.1 - Εκφράσεις σε ΓΛΩΣΣΑ

2.1 Να μετατρέψετε τις πιο κάτω λεκτικές προτάσεις στις αντίστοιχες συνθήκες ελέγχου (λογικές εκφράσεις) σε ΓΛΩΣΣΑ:

1.Ο αριθμός x να είναι άρτιος

2.Η τιμή της μεταβλητής y να είναι διψήφιος αριθμός

3.Η μεταβλητή z να είναι πολλαπλάσιο του 2 και του 3

4.H πραγματική μεταβλητή a να είναι ακέραιος αριθμός

5.Η τετραγωνική ρίζα της μεταβλητής b να ισούται με το πηλίκο της διαίρεσης του b με το 10

Ερώτηση 34 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

30207 2.1 - τι θα εμφανίσει, αριθμητικές πράξεις

2.1 Να υπολογίσετε ποια τιμή θα εμφανιστεί στην οθόνη του υπολογιστή μετά την εκτέλεση κάθε τμήματος προγράμματος της Στήλης Α και να το γράψετε στην αντίστοιχη θέση της Στήλης Β.

 

Στήλη Α

Στήλη Β

α. x  ←  0

    y  ←  1

    a  ← x  DIV  y

    b  ← x  MOD  y

    ΓΡΑΨΕ  a + b

 

 

βx ←  0.5

     y ←  4

     z  ←  ( x * y ) MOD y

     ΓΡΑΨE z

 

 

γ.  x  ←  5  MOD ( 23 DIV 7 )

     y  ←  x  DIV  2

     z  ← ( x ^ y )

     ΓΡΑΨE z

 

 

Ερώτηση 35 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

30245 2.1 - Εντολές εκχώρησης (λανθασμένες)

2.1.Ποιες από τις παρακάτω εντολές εκχώρησης σε ΓΛΩΣΣΑ είναι λανθασμένες; Αιτιολογήστε την απάντηση σας, γράφοντας τον αύξοντα αριθμό της κάθε λανθασμένης εντολήςκαι ακολούθως την αιτιολογία σας.

1.  Υψος  ←  ‘190 εκατοστά’

2.  α+β  ←  123

3.  8  ←   β

4.  έγινε  ←  ‘Αληθής’

5.  έγινε  ←   Ψευδής

6.   Ομάδα  ←    αίματος

7.   χ-ψ   ←   6

8.   3χ   ←   χ + 3

9.   χ3  ←  χ + 2

10. Χ+ ←   Χ * Κ + Λ

 

  1.  

Ερώτηση 36 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

30247 2.1 - Πίνακας

2.1.Δίνεται ο παρακάτω πίνακας ΠΙΝεπτά θέσεων.

5

7

4

12

-1

6

1

 

Υπολογίστε και γράψτε στο τετράδιό σας ποιες θα είναι οι τιμές των παρακάτω εκφράσεων σε ΓΛΩΣΣΑ.

  1. ΠΙΝ[5]
  2. ΠΙΝ[ ΠΙΝ[7] ]
  3. ΠΙΝ[1+5]
  4. ΠΙΝ[ ΠΙΝ[6]-ΠΙΝ[3] ]
  5. ΠΙΝ[ [ ΠΙΝ[5]+ΠΙΝ[ ΠΙΝ[7] ]

Ερώτηση 37 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

30346 2.1 - λογικές πράξεις

2.1 Να γράψετε στο τετράδιο σας την τιμή που παίρνει κάθε μια από τις παρακάτω λογικές εκφράσεις για τις τιμές των μεταβλητών χ=-1 και ψ=-2, γράφοντας τους αριθμούς 1, 2, 3, της Στήλης Α και δίπλα το γράμμα α ή β της Στήλης Β.

Στήλη Α

Στήλη Β

1. χ<=ψ

α.ΑΛΗΘΗΣ

2. χ>=-2 ΚΑΙ ψ<=-5

β.ΨΕΥΔΗΣ

3.χ>=-2 Ή ψ<=-5

 

4. χ<ψ ΚΑΙ χ>0 Ή χ+5>0

 

5. χ<ψ ΚΑΙ (χ>0 Ή χ+5>0)

 

Ερώτηση 38 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

30348 2.1 - επιλογή : διαδικασία / συνάρτηση

2.1 Να γράψετε στο τετράδιο σας τους αριθμούς της Στήλης Α και δίπλα το γράμμα α ή β ή α και β της Στήλης Β, ώστε να προκύπτει η σωστή αντιστοίχιση.

 

 

Στήλη Α

Στήλη Β

1. Εισαγωγή δεδομένων

α.Διαδικασία

2. Υπολογισμός του Μέσου Όρου ενός μαθητή σε ένα μάθημα.

β.Συνάρτηση

3.Εκτύπωση του Μέσου όρου ενός μαθητή.

 

4. Εύρεση του εμβαδού και της περιμέτρου ενός κύκλου.

 

5. Υπολογισμός του ΦΠΑ ενός προϊόντος.

 

Ερώτηση 39 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

30350 2.1 - αριθμητικές πράξεις

2.1 Να υπολογίσετε τις τελικές τιμές των παρακάτω αριθμητικών πράξεων, γράφοντας στο τετράδιο σας τον αριθμό της αριθμητικής πράξης και δίπλα το αποτέλεσμα της πράξης:

  1. 2^3-3*3+15
  2. 15div 12
  3. 15 mod 12
  4. 12 div 15
  5. 12 mod 15

Ερώτηση 40 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

30377 2.1 - αριθμητικές πράξεις

2.1.Δίδονται τρεις ακέραιες μεταβλητές x, y, z με τιμές x = 10, y = 7 και  z = 5. Να αντιστοιχίσετε στο τετράδιό σας τις εκφράσεις της Στήλης Α με τις τιμές της Στήλης Β, που αντιστοιχούν στο σωστό αποτέλεσμα κάθε έκφρασης. Στη στήλη Β υπάρχουν δύο επιπλέον τιμές.

Στήλη Α

Στήλη Β

1.     x div 3 mod z

Α. 0

2.     z*2^2 – 2*y*(-1) ^4

Β. 2

3.     A_T(A_M(x/3)+2)

Γ. 7

4.     A_M(z/3+0.5)

Δ. 3

5.     A_M(x*y*1/z/3)

Ε. 6

 

ΣΤ. 5

Ζ. 4

Ερώτηση 41 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

30379 2.1 - Πίνακας

2.1.Δίνεταιoμονοδιάστατος πίνακας Α 5 θέσεων ακεραίων με τα εξής στοιχεία:

1

2

3

4

5

5

3

6

2

7

 

Να γράψετε στο τετράδιό σας τους αριθμούς 1,2,3,4,5 της  Στήλης Α και δίπλα το γράμμα α, β της Στήλης Β, που αντιστοιχεί στο αποτέλεσμα της κάθε εντολής. Στη στήλη Β υπάρχουν δύο επιπλέον τιμές.

Στήλη Α

Στήλη Β

1.Γράψε A[A[2]]

α.     2

2.Γράψε A[2] + A[3]

β.6

3.Γράψε A[A[5] - 2]

γ.3

4.   Γράψε A[5] - 2

δ.5

5.  Γράψε A[A[5] mod 3 + A[2]]

ε.9

 

στ.  1

ζ.    7

Ερώτηση 42 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

30381 2.1 - Δυαδικό δέντρο

2.1.Δίνεται το παρακάτω δυαδικό δένδρο. Να συμπληρώσετε τους κενούς κόμβους βάζοντας ένα από τους παρακάτω αριθμούς σε κάθε κόμβο ώστε να προκύψει δυαδικό δέντρο αναζήτησης.

42,29,74,61,67

 

Ερώτηση 43 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

30456 2.1 - Γράφοι

2.1.Να θεωρηθεί ότι ο Χάρης, η Μαίρη, ο Ιάκωβος και η Αιμιλία είναι χρήστες δύο πολύ γνωστών κοινωνικών δικτύων: του Instagram και του Twitter.

Α) Αν η Μαίρη ακολουθεί τον Χρήστο και ο Χρήστος ακολουθεί την Μαίρη στο Twitter να σχεδιάσετε τον κατευθυνόμενο γράφο που δείχνει τη σχέση αυτή.

Μονάδες 5

Β) Αν ο Χάρης, η Μαίρη, ο Ιάκωβος και η Αιμιλία είναι φίλοι στο Instagram, να σχεδιάσετε τον μη κατευθυνόμενο γράφο που δείχνει τη σχέση τους αυτή.

Μονάδες 10

Ερώτηση 44 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

30784 2.1 - {εξόδου, εντός, εντολές, ενημέρωση, αρχικοποίηση, επανάληψης }

2.1 Να συμπληρώσετε τις λέξεις που λείπουν επιλέγοντας την κατάλληλη από αυτές που παρατίθενται. (Δίδεται μία παραπάνω):

Σε μια δομή επανάληψης μπορεί να εμφανιστούν λογικά λάθη που σχετίζονται με:

  • τη συνθήκη …1… ή τερματισμού,
  • την …2… της συνθήκης,
  • την …3… της συνθήκηςεντός του βρόχου επανάληψης,
  • τις …4… που περιλαμβάνονται …5… του βρόχου

{εξόδου, εντός, εντολές, ενημέρωση, αρχικοποίηση, επανάληψης }

Ερώτηση 45 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

30790 2.1 - Διαίρει και βασίλευε {κατασκευής, υποπροβλημάτων, μικρότερα, τυποποίηση, υποδιαιρούν, σχεδίασης}

2.1 Να συμπληρώσετε τα κενά με τις λέξεις που παρατίθενται στο τέλος του κειμένου (δίδεται μία παραπάνω).

Η «Διαίρει και Βασίλευε» (divide and conquer) αποτελεί μια μέθοδο …1… αλγορίθμων στην οποία εντάσσονται οι τεχνικές που …2… ένα πρόβλημα σε μικρότερα υποπροβλήματα, που έχουν την ίδια …3… με το αρχικό πρόβλημα, αλλά είναι …4… σε μέγεθος. Με όμοιο τρόπο, τα υποπροβλήματα αυτά μπορούν να διαιρεθούν σε ακόμη μικρότερα υποπροβλήματακ.ο.κ. Έτσι η επίλυση ενός προβλήματος έγκειται στη σταδιακή επίλυση των όσο το δυνατόν μικρότερων …5…, ώστε τελικά να προκύψει η συνολική λύση του αρχικού ευρύτερου προβλήματος.

{κατασκευής, υποπροβλημάτων, μικρότερα, τυποποίηση, υποδιαιρούν, σχεδίασης}

Ερώτηση 46 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

30798 2.1 - Χρήση πινάκων, Τυπικές επεξεργασίες

2.1

A)Να αντιστοιχίσετε στα αριθμημένα κενά τις λέξεις που λείπουν με αυτές που παρατίθενται στο τέλος. (Δίδεται μία παραπάνω).

Γενικά, αν τα δεδομένα που εισάγονται σε ένα …1… πρέπει να …2… στη μνήμη μέχρι το τέλος της …3…, τότε η χρήση πινάκων …4… ή συχνά είναι …5… για την επίλυση του προβλήματος.

{διατηρούνται, πρόγραμμα, βοηθάει, εκτέλεσης, απαραίτητη, αλγόριθμο}

B) Στον παρακάτω πίνακα αναφέρονται επεξεργασίες που γίνονται σε καθορισμένα εκ των προτέρων σύνολα δεδομένων. Να αντιστοιχίσετε κάθε λειτουργία σε τυπική επεξεργασία πινάκων.

 

Επεξεργασίες σε καθορισμένα σύνολα δεδομένων

 

Τυπικές επεξεργασίες πινάκων

1

Ορισμός σημαιοφόρου

Α

Υπολογισμός αθροισμάτων στοιχείων του πίνακα

2

Εύρεση τηλεφώνου κηδεμόνα

Β

Εύρεση του μέγιστου ή ελάχιστου στοιχείου

3

Βαθμολογικός μέσος όρος

Γ

Ταξινόμηση των στοιχείων του πίνακα

4

Έκδοση φθίνουσας βαθμολογικής κατάστασης μαθητών τμήματος

Δ

Αναζήτηση ενός στοιχείου του πίνακα

5

Αλφαβητική κατάσταση επιτυχόντων μαθητών από όλες τις ομάδες προσανατολισμού

Ε

Κατάτμηση ενός πίνακα σε τέσσερις

 

 

ΣΤ

Συγχώνευση δύο πινάκων.

 

Ερώτηση 47 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

30806 2.1 - Σειριακή αναζήτηση

2.1 Σε πρόγραμμα υλοποίησης του αλγόριθμου της σειριακής αναζήτησης χωρίς τερματισμό του αλγορίθμου όταν βρεθεί το ζητούμενο στοιχείο αναζητούμε τη θέση ενός στοιχείου που υπάρχει περισσότερες από μία φορές στον πίνακα.

Α) Ποια θέση θα μας επιστρέψει το πρόγραμμα και γιατί;

Β) Τι επιπλέον πρέπει να προστεθεί στον κώδικα ώστε να μας επιστρέφει πόσες φορές και σε ποιες θέσεις υπάρχει το ζητούμενο στοιχείο;

Ερώτηση 48 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

31114 2.1 - Δέντρο

2.1 Δίνεται η ακολουθία αριθμών 55,144, 21, 34, 89, 5, 233, 13,  οι οποίοι εισάγονται σε δυαδικό δέντρο αναζήτησης με τη σειρά.

  1. Να σχεδιάσετε το τελικό δέντρο μετά την τοποθέτηση των αριθμών.

Μονάδες 7

  1. Ποιος αριθμός έχει μπει στη ρίζα και ποιοι αριθμοί έχουν μπει στα φύλλα του δέντρου;

Μονάδες 5

  1. Ποιοι αριθμοί έχουν μπει στους γονείς των φύλλων;

Μονάδες 3

Ερώτηση 49 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

31139 2.1 - Στοίβα

2.1 Δίνεται η ακολουθία αριθμών : 5, 9, 3, 6, 10, 14 τους οποίους ωθούμε σε στοίβα  7 θέσεων (με σειρά από τα αριστερά προς τα δεξιά).

  1. Να σχεδιάσετε τη στοίβα μετά την τοποθέτηση των αριθμών.

Μονάδες 7

  1. Να σχεδιάσετε τη στοίβα που προκύπτει μετά από 2 απωθήσεις από τη στοίβα του ερωτήματος 1.

Μονάδες 4

  1. Να σχεδιάσετε τη στοίβα που προκύπτει μετά τις ωθήσεις των αριθμών 1, 2 στη στοίβα του ερωτήματος 2.

Μονάδες 4

Ερώτηση 50 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

31143 2.1- Ουρά

2.1 Δίνεται η ακολουθία αριθμών: 5, 11, 3, 7, 13, 19 τους οποίους εισάγουμε με τη σειρά σε ουρά  7 θέσεων η οποία υλοποιείται με μονοδιάστατο πίνακα. 

  1. Να σχεδιάσετε την ουρά μετά την τοποθέτηση των αριθμών

Μονάδες 6

  1. Να σχεδιάσετε την ουρά πουπροκύπτει μετά από 2 εξαγωγές από την ουρά του ερωτήματος 1.

Μονάδες 4

  1. Να σχεδιάσετε την ουρά μετά πουπροκύπτει μετά από τις εισαγωγές των αριθμών 2, 17 στην ουρά του ερωτήματος 2.

Μονάδες 5

Ερώτηση 51 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

31342 2,1 - Επαναλήψεις Όσο, Μέχρις_ότου, Για

2.1.Επιλέξτε τι θα εκτυπωθεί σαν αποτέλεσμα της εκτέλεσης του καθενός από τα παρακάτω τμήματα εντολών σε ΓΛΩΣΣΑ:

1.

Χ  <- 1

ΟΣΟ Χ <9ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ

            Χ  <- Χ * 3

            ΓΡΑΨΕ Χ

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ΓΡΑΨΕ Χ

α) 1 3 9 9

β) 3 3 6 9

γ) 1 3 6 9

δ) 3 9 9

2.

ΓΙΑ I ΑΠΟ 5 ΜΕΧΡΙ -5 ΜΕ_ΒΗΜΑ -3

            ΓΡΑΨΕ I

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

α) 5  2  -3

β) -5 2 -1 -4

γ) 5 2 -1

δ) -3 -1 2 5

3.

Χ <-0

sum<-0

ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

            sum <- sum+ Χ

            Χ  <- Χ + 1

ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Χ < 4

ΓΡΑΨΕ sum

α) 10

β) 5

γ) 3

δ) 0

 

Ερώτηση 52 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

31344 2.1 - Επαναλήψεις Όσο, Για, Μέχρις_ότου

2.1.Επιλέξτε τι θα εκτυπωθεί σαν αποτέλεσμα της εκτέλεσης του καθενός από τα παρακάτω τμήματα εντολών σε ΓΛΩΣΣΑ:

1.

Ι <-  3

ΟΣΟ ( Ι 8) ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ

            Ι  <-  Ι + 2

            ΓΡΑΨΕ Ι

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

α)  3 5 7 9

β) 3 5 7

γ) 5 6 8 9

δ)  5 7 9

2.

Χ<-0

ΓΙΑ I ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3 ΜΕ ΒΗΜΑ 2

            Χ <- Χ+ I

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ΓΡΑΨΕ I, Χ

α) 5 4

β) 5 5

γ) 4 4

δ) 50

3.

Χ <-  1

ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

            ΓΡΑΨΕ Χ

            Χ <- Χ + 1

ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Χ > 6

α) 1 2 3 4 5

β) 1 2 3 4 5 6

γ) 1 2 3 4

δ) 2 3 4 5

 

Ερώτηση 53 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

33031 2.1 - Ταξινόμηση επιλογής

2.1

Α) Τα κατσαβίδια σε μια εργαλειοθήκη τοποθετούνται με μια συγκεκριμένη σειρά. Καθώς τοποθετούνται στην εργαλειοθήκη η συγκεκριμένη εργασία με ποια υπολογιστική διαδικασία προσμοιάζει και γιατί;

Β) Να συμπληρώσετε τις λέξεις που λείπουν επιλέγοντας την κατάλληλη από αυτές που παρατίθενται (δίδονται δύο παραπάνω).

Η ταξινόμηση  με επιλογή (…1… sort), αποτελεί έναν βασικό τρόπο …2…, που υλοποιείται πχ. σε έναν μονοδιάστατο πίνακα 20 θέσεωνως εξής:

1.Επιλέγεται πχ. το μικρότερο στοιχείο του πίνακα.

2. …3…  το ελάχιστο μικρότερο στοιχείο με το πρώτο στοιχείο του πίνακα.

3.Τα βήματα 1 & 2 …4… για τα υπόλοιπα στοιχεία συνολικά …5.. φορές.

{selection, 19, 21, επαναλαμβάνονται, ανταλλάσσεται, insertion, ταξινόμησης}

Ερώτηση 54 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

33173 2.1 - Δέντρο - Γράφος

2.1 Δίνονται οι παρακάτω δομές. Να σημειώσετε στο γραπτό σας τον αριθμό της δομής και τη λέξη Γράφος αν η συγκεκριμένη δομή είναι μόνο γράφος ή τη λέξη Δέντρο αν είναι η συγκεκριμένη δομή είναι και δέντρο.

Ερώτηση 55 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

33175 2.1 - Επαναλήψεις Για

2.1

Παρακάτω δίνονται κάποια τμήματα αλγορίθμου τα οποία έχουν εμφανίζουν τον χαρακτήρα ‘*’ στην  οθόνη.Να γράψετε τον αριθμό του τμήματος αλγορίθμου με το γράμμα το οποίο αντιστοιχεί στοπλήθος των ‘*’ που θα εμφανίσει το συγκεκριμένο τμήμα.

 

1.      

Για i από 1 μέχρι 4
  Για j από 1 μέχρι 3
     Εμφάνισε "*"
  Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης

Α. 7


Β. 14


Γ. 12


Δ. 10

2.      

Για i από 1 μέχρι 4
  Για j από 1 μέχρι i
      Εμφάνισε "*"
  Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης

3.      

Για i από 1 μέχρι 4
  Εμφάνισε "*"
  Για j από 1 μέχρι i
    Εμφάνισε "*"
  Τέλος_επανάληψης
Τέλος_επανάληψης

Ερώτηση 56 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

33277 2.1 - Ουρά

2.1

Α) Να συμπληρώσετε τις λέξεις που λείπουν στο παρακάτω κείμενο από αυτές που παρατίθενται στο τέλος. (Δίδεται μία παραπάνω).

Κατά την εξαγωγή ενός στοιχείου από μια ουρά (χωρίς να γίνεται…1… περιεχομένων), …2… ο δείκτης …3… κατά ένα (δείχνει στην επόμενη θέση του πίνακα) χωρίς στην πραγματικότητα να γίνεται καμία παρέμβαση στα περιεχόμενα του …4… (χωρίς να …5…  κάποιο στοιχείο).

{αυξάνεται, ολίσθηση, πίνακα,διαγράφεται, front, μειώνεται)

Β) Σε μια ουρά (χωρίς διαδικασία ολίσθησης των περιεχομένων)η οποία είναι ήδη καταχωρημένη σε πίνακα 20 θέσεων υπάρχουν τα στοιχεία ΑΤΕΡΜΩΝ, να γράψετε τη σειρά λειτουργιών που πρέπει να γίνουν (ΕΙΣΑΓΩΓΗ ?, ΕΞΑΓΩΓΗ) ώστε στο τέλος στην ουρά να υπάρχουν διαδοχικά τα στοιχεία ΝΙΚΗΣ

Ερώτηση 57 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

33281 2.1 - {περιορισμένης, δηλώνονται, εμβέλεια, άσχετα, απεριόριστης, σταθερές}

2.1 Στο παρακάτω κείμενο σχετικό με την εμβέλεια μεταβλητών – σταθερών, να συμπληρώσετε τους όρους που λείπουν χρησιμοποιώντας έναν από αυτούς που παρατίθενται στο τέλος του κειμένου. (Δίδεται ένας παραπάνω),

Σύμφωνα με την αρχή της …1…. εμβέλειας όλες οι μεταβλητές και όλες οι …2.. είναι γνωστές και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε οποιοδήποτε τμήμα του προγράμματος, …3.. που δηλώθηκαν.

Η περιορισμένη …4… υποχρεώνει όλες τις μεταβλητές που χρησιμοποιούνται σε έναν τμήμα προγράμματος να …5… σε αυτό το τμήμα.

{περιορισμένης, δηλώνονται, εμβέλεια, άσχετα, απεριόριστης, σταθερές}

Ερώτηση 58 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

33443 2.1 - Επαναλήψεις Για

2.1. Τα ακόλουθα τμήματα εντολών σε ΓΛΩΣΣΑ έχουν γραφεί για να υπολογίζουν και να εμφανίζουν το άθροισμα 10 ακεραίων που δίνονται από το χρήστη. Να αντιστοιχίσετε κάθε στοιχείο της στήλης Α του ακόλουθου πίνακα, με το κατάλληλο στοιχείο της στήλης Β.

ΣΤΗΛΗ Α

ΣΤΗΛΗ Β

1.

ΑΘΡ ← 0
ΓΙΑ  Ι  ΑΠΟ  0  ΜΕΧΡΙ  9
   ΔΙΑΒΑΣΕ  Χ
   ΑΘΡ← ΑΘΡ + Χ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ  ΑΘΡ

Α. Το τμήμα εντολών περιέχει λογικό λάθος.


 


Β. Το τμήμα εντολών περιέχει συντακτικό λάθος.


 


Γ. Το τμήμα εντολών θα  υπολογίσει και θα εμφανίσει το ζητούμενο αποτέλεσμα.

2.

ΑΘΡ ← 0
ΓΙΑ  Ι  ΑΠΟ  1  ΜΕΧΡΙ  10
   ΔΙΑΒΑΣΕ  Χ
   ΑΘΡ← ΑΘΡ + Χ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ  Χ

3.

ΑΘΡ ← 0
ΓΙΑ  Ι  από  1  ΜΕΧΡΙ  10
   ΔΙΑΒΑΣΕ  Χ
   ΑΘΡ← ΑΘΡ + Χ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ  ΑΘΡ

4.

ΑΘΡ ← 0
ΓΙΑ  Ι  ΑΠΟ  1  ΕΩΣ  10
   ΔΙΑΒΑΣΕ  Χ
   ΑΘΡ← ΑΘΡ + Χ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ  ΑΘΡ

5.

ΑΘΡ ← 0
ΓΙΑ  Ι  ΑΠΟ  10  ΜΕΧΡΙ  1
   ΔΙΑΒΑΣΕ  Χ
   ΑΘΡ← ΑΘΡ + Χ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ  ΑΘΡ

 

Να γράψετε στο γραπτό σας τον αριθμό του κάθε τμήματος εντολών της στήλης Α (1, 2, 3, 4, 5) και δίπλα το γράμμα Α ή Β ή Γ, αντίστοιχα.

Ερώτηση 59 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

33449 2.1 - Δομή επιλογής - χαρακτηρισμός

2.1 Να αντιστοιχίσετε κάθε στοιχείο της στήλης Α του ακόλουθου πίνακα, με το κατάλληλο στοιχείο της στήλης Β.  

ΣΤΗΛΗ Α

ΣΤΗΛΗ Β

1. Αν  συνθήκη1  τότε

      εντολές1

  Αλλιώς

      εντολές2

    Τέλος_αν

Α. Εμφωλευμένη δομή επιλογής ΑΝ


Β. Σύνθετη δομή επιλογής ΑΝ


Γ. Πολλαπλή δομή επιλογής ΑΝ


Δ. Πολύπλοκη δομή επιλογής ΑΝ


Ε. Μονή δομή επιλογής ΑΝ


ΣΤ. Απλή δομή επιλογής ΑΝ


Ζ. Δομή επιλογής ΑΝ με σύνθετη συνθήκη

2. Αν συνθήκη τότε

        εντολές

    Τέλος_αν

3. Αν συνθήκη1 τότε

       Αν συνθήκη2 τότε

          εντολές

       Τέλος_αν

    Τέλος_αν

4. Αν συνθήκη1  ΚΑΙ συνθήκη2 τότε

         εντολές

    Τέλος_αν

5. Αν  συνθήκη1  τότε

      εντολές1

  Αλλιώς_αν συνθήκη2  τότε

      εντολές2

    Τέλος_αν

 

Να γράψετε στο γραπτό σας τον αριθμό της στήλης Α (1- 5) και δίπλα το κατάλληλο γράμμα από τη στήλη Β (Α-Ζ).  Δύο στοιχεία της στήλης Β περισσεύουν.

Ερώτηση 60 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

33453 2.1 - συντακτικό ή λογικό λάθος

2.1. Το ακόλουθο πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ έχει γραφεί για να διαβάζει δύο ακέραιους και στη συνέχεια με τη βοήθεια μιας συνάρτησης ΣΥΝ1 να υπολογίζει και να εμφανίζει το γινόμενό  τους.

1

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΚΥΡΙΟ

2

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

3

ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Χ,Υ, Ζ

4

ΑΡΧΗ

5

ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

6

ΓΡΑΨΕ  ‘ΔΩΣΤΕ ΔΥΟ ΘΕΤΙΚΟΥΣ ΑΚΕΡΑΙΟΥΣ:’

7

ΔΙΑΒΑΣΕ Χ, Υ

8

ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ  Χ>0   Ή Υ >0

9

ΣΥΝ1(Χ,Υ,Ζ)

10

ΓΡΑΨΕ ‘Αποτέλεσμα: ’,   Ζ

11

ΤΕΛΟΣ ΚΥΡΙΟ

   

12

ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΣΥΝ1(Α,Β)

13

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ

14

ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Α, Β, ΑΠΟΤ

15

ΑΡΧΗ

16

ΑΠΟΤ<-  Α * Β

17

ΕΠΙΣΤΡΕΨΕ ΑΠΟΤ

18

ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ

 

Το πρόγραμμα, όμως, έχει 5 λάθη. Να εντοπίσετε τα λάθη αυτά και για το καθένα να γράψετε τον αριθμό της εντολής στην οποία το εντοπίσατε, το είδος του λάθους (συντακτικό ή λογικό) καθώς και μια σύντομη περιγραφή του λάθους.

Ερώτηση 61 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

34248 2.1 - αριθμητικές και λογικές πράξεις

2.1 Να υπολογίσετε ποια λογική τιμή (ΑΛΗΘΗΣ, ΨΕΥΔΗΣ) θα εμφανιστεί στην οθόνη του υπολογιστή μετά την εκτέλεση κάθε τμήματος προγράμματος της Στήλης Α και να τη γράψετε στην αντίστοιχη θέση της Στήλης Β.

 

Στήλη Α

Στήλη Β

 

α.x ← 6 DIV (2 MOD 5)

     y  ← x-2

     z  ←  (x > y) KAI (x + y < 0)

ΓΡΑΨΕ z

 

 

β.a  ← 3^2 MOD 2

b  ←  (a  div  2  > 1)

c  ←  OXI (b  KAI  a  =  0)

ΓΡΑΨΕ  c

 

 

γ.  x  ← 4 MOD (15  DIV  5)

      y  ← x DIV 2

      z  ←  (x^y)

ΓΡΑΨE (x>y) KAI (y<z)

 

 

 

Ερώτηση 62 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

34250 2.1 - Τύπος δεδομένου

2.1 Να γράψετε στο τετράδιό σας τους αριθμούς 1, 2,3 , 4 ,5 της Στήλης Α, όπου είναι τιμές μεταβλητών και δίπλα το γράμμα α, β, γ, δ, ε της Στήλης Β που αντιστοιχεί στον τύπο της μεταβλητής. Στη στήλη Β υπάρχει μια τιμή που δεν αντιστοιχεί στη στήλη Α.

 

Στήλη Α

(τιμή μεταβλητής)

Στήλη B

(τύπος μεταβλητής)

1.      ’ΑΛΗΘΗΣ’

α. ΑΚΕΡΑΙΑ

2.      ΑΛΗΘΗΣ

β. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ

3.      32

γ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ

4.      -15.2

δ. ΛΟΓΙΚΗ

5.      ‘25’ + ‘32’

ε. Μη έγκυρος τύπος

Ερώτηση 63 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

34250 2.1 - Δέντρο

2.1 Να γράψετε στο τετράδιό σας τους αριθμούς 1, 2,3 , 4 ,5 της Στήλης Α, όπου εμφανίζονται δυαδικά δένδρακαι δίπλα τη λέξη ΝΑΙ ή ΟΧΙ, εάν το αντίστοιχο δένδρο είναι δυαδικό δένδρο αναζήτησης.

Ερώτηση 64 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

34383 2.1 - Δέντρο, γράφος

2.1 Να γράψετε στο τετράδιό σας τους αριθμούς 1, 2,3 , 4 ,5 της Στήλης Α, όπου είναι δομές δεδομένων,  και δίπλα το γράμμα α ή β της Στήλης Β που είναι το είδος της δομής.

Α. ΔΕΝΤΡΟ

 

Β. ΓΡΑΦΟΣ

Ερώτηση 65 (Ελεύθερου Κειμένου — 15 βαθμοί) 

34419 2.1 - Φύλλο ή Ρίζα, υποδέντρο

2.1 Έχετε το παρακάτω δένδρο:

Να γράψετε στο τετράδιό σας :

  1. Τι είναι ο κόμβος 57 στο παραπάνω δένδρο Φύλλο ή Ρίζα;
  2. Ο κόμβος 57 πόσα υποδένδρα έχει και κάθε υποδένδρο με ποιο κόμβο ξεκινά;
  3. Ο κόμβος 20 πόσα υποδένδρα έχει και κάθε υποδένδρο με ποιο κόμβο ξεκινά;
  4. Ο κόμβος 65 πόσα υποδένδρα έχει και κάθε υποδένδρο με ποιο κόμβο ξεκινά;
  5. Οι κόμβοι 6, 45 και 72 πόσα υποδένδρα έχουν και με τι κόμβο ξεκινούν;