Μάθημα : ΑΟΘ

Κωδικός : G432111

G432111  -  ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΒΡΥΩΝΗ

ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 1ο

Ερώτηση 1 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Ποιο είναι το αντικείμενο της Πολιτικής Οικονομίας και ποιες είναι οι τέσσερις γενικές κατηγορίες που μπορούν να ενταχθούν τα προβλήματα που μελετάει;

Ερώτηση 2 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Εξηγήστε με τη βοήθεια του παραδείγματος του Ροβινσώνα Κρούσου τα προβλήματα που απασχολούν την Πολιτική Οικονομία. Ποιο από τα προβλήματα αυτά δεν αντιμετωπίζει ο Ροβινσώνας Κρούσος και γιατί;

Ερώτηση 3 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Να αναπτύξετε τις ιδιότητες των αναγκών

Ερώτηση 4 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Να αναπτύξετε τους λόγους που συντελούν στον πολλαπλασιασμό και την εξέλιξη των αναγκών.

Ερώτηση 5 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Δώστε τον ορισμό του αγαθού και ποια είναι τα κριτήρια με τα οποία μπορούμε να κατατάξουμε σε κατηγορίες τα αγαθά; Ποιες είναι οι κατηγορίες αυτές; Εξηγήστε με τη βοήθεια κατάλληλων παραδειγμάτων.

Ερώτηση 6 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Τι είναι η αγορά; Γιατί ο ορισμός της αγοράς μεταβλήθηκε στην πορεία του χρόνου; Δώστε παραδείγματα αγορών

Ερώτηση 7 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Ποιοι είναι οι κοινωνικοί θεσμοί που ενδιαφέρουν περισσότερο την οικονομία

Ερώτηση 8 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Τι είναι το νοικοκυριό και ποιο το κύριο χαρακτηριστικό του;

Ερώτηση 9 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Ποιες είναι οι αποφάσεις που λαμβάνει ένα νοικοκυριό και από ποιους παράγοντες επηρεάζονται αυτές οι αποφάσεις

Ερώτηση 10 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Ποια είναι η βασική επιδίωξη του νοικοκυριού

Ερώτηση 11 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Ποιες είναι οι δύο σημαντικές παρατηρήσεις που πρέπει να έχει κατά νου όποιος μελετά τα νοικοκυριά

Ερώτηση 12 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Τι είναι οι επιχειρήσεις, ποιος ο αντικειμενικός τους σκοπός και γιατί; Πώς επιτυγχάνεται αυτός ο σκοπός; Υπάρχουν εξαιρέσεις σχετικά με τον αντικειμενικό σκοπό;

Ερώτηση 13 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Τι είναι τα εργατικά σωματεία, ποιος ο αντικειμενικός τους σκοπός και ποιες ήταν οι ιστορικές συνθήκες γέννησής τους;

Ερώτηση 14 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Ποιο το όφελος από τη συμμετοχή στα εργατικά σωματεία; Ποιοι άλλοι όροι χρησιμοποιούνται αντί του εργατικού σωματείου;

Ερώτηση 15 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Τι είναι το κράτος; Να αναφέρετε επιγραμματικά πώς παρεμβαίνει στην οικονομία

Ερώτηση 16 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Δώστε τον ορισμό της παραγωγικής διαδικασίας. Να δώσετε ένα παράδειγμα.

Ερώτηση 17 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Δώστε τους ορισμούς των συντελεστών παραγωγής. Να δώσετε και κατάλληλα παραδείγματα.

Ερώτηση 18 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Τι είναι το ανθρώπινο κεφάλαιο;

Ερώτηση 19 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Τι σημαίνει εν δυνάμει συντελεστής παραγωγής; Δώστε ένα παράδειγμα

Ερώτηση 20 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Ποιο είναι το χαρακτηριστικό στοιχείο των συντελεστών παραγωγής; Τι ισχύει για την ποσότητα των συντελεστών βραχυχρόνια και τι μακροχρόνια;

Ερώτηση 21 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Να διατυπώσετε το κύριο οικονομικό πρόβλημα και να εξηγήσετε σε ποιους παράγοντες οφείλεται

Ερώτηση 22 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Πώς οι άνθρωποι προσπαθούν να ξεπεράσουν το κύριο οικονομικό πρόβλημα;

Ερώτηση 23 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Ποιος είναι ο ορισμός και οι υποθέσεις της Καμπύλης Παραγωγικών Δυνατοτήτων (ΚΠΔ);

Ερώτηση 24 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Πώς αλλιώς ονομάζεται το κόστος ευκαιρίας;

Ερώτηση 25 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Γιατί το κόστος ευκαιρίας είναι συνήθως αυξανόμενο;

Ερώτηση 26 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Τι σχέση έχει το κόστος ευκαιρίας με τις τιμές των αγαθών;

Ερώτηση 27 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Δώστε τον ορισμό του καταμερισμού των έργων. Γιατί ο καταμερισμός των έργων συνδέεται με ανάπτυξη των συναλλαγών;

Ερώτηση 28 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Εξηγήστε γιατί ο καταμερισμός των έργων έχει τεράστια σημασία για τη σημερινή οργάνωση της οικονομίας.

Ερώτηση 29 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του καταμερισμού

Ερώτηση 30 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Ποιο είναι το μειονέκτημα του καταμερισμού;

Ερώτηση 31 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Τι είναι το χρήμα και γιατί αναπτύχθηκε

Ερώτηση 32 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Πώς χωρίζεται η ανταλλαγή με τη χρησιμοποίηση του χρήματος;

Ερώτηση 33 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Δώστε τον ορισμό του οικονομικού κυκλώματος.

Ερώτηση 34 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Σχεδιάστε και περιγράψτε το οικονομικό κύκλωμα.

Ερώτηση 35 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Ποιες είναι δύο σημαντικές παρατηρήσεις σχετικά με τις ροές του οικονομικού κυκλώματος;

Ερώτηση 36 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Δώστε τρία παραδείγματα αβεβαιότητας στην οικονομική ζωή.

Ερώτηση 37 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Πού στηρίζεται η λήψη των αποφάσεων των οικονομούντων ατόμων;

Ερώτηση 38 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Ποιος κλάδος της οικονομίας αναπτύχθηκε σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η αβεβαιότητα;

Ερώτηση 39 (Ελεύθερου Κειμένου — 5 βαθμοί) 

Εξηγήστε με τρία παραδείγματα τι θα σήμαινε αν τα οικονομούντα άτομα είχαν πλήρη γνώση των δεδομένων που επικρατούν