Μάθημα : ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΡΟΤΥΠΟΣ 2024-2025

Κωδικός : 0501530685

0501530685  -  ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΣΙΜΗ

Μάθημα

 

Αγαπητά μου παιδιά! 

Καλώς ήρθατε και φέτος στον όμιλο σχολικής εφημερίδας!

Εύχομαι να συνεργαστούμε με χαρά και κέφι...

Είμαι έτοιμη να ακούσω και φέτος τις ιδέες σας!

Καλή αρχή και ακόμα καλύτερη συνέχεια!

Ιωάννα Κασίμη

Ενότητες

Σήμερα θα συζητήσουμε για τα εξής θέματα ως εισαγωγή και για να γνωριστούμε!

  • Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία και την Έρευνα:

    • Εξηγήστε τη σημασία της δημοσιογραφίας και τα βασικά της στοιχεία 
    • Δώστε παραδείγματα από πραγματικές ειδήσεις, εξηγώντας πώς δομείται ένα άρθρο. Βρείτε ένα άρθρο από όπου επιθυμείτε και παρουσιάστε τη δομή του!
  • Δομή Άρθρου:

    • Τίτλος: Πώς να δημιουργείτε ελκυστικούς τίτλους.
    • Εισαγωγή: Τι είναι το “lead” και πώς προσελκύει το ενδιαφέρον του αναγνώστη.
    • Κύριο Κείμενο: Πώς να παραθέτετε την πληροφορία με σειρά σημασίας.
    • Συμπέρασμα και Κλείσιμο: Πώς να δίνετε μια ικανοποιητική ολοκλήρωση.
  • Είδη Άρθρων:

    • Ρεπορτάζ (Ειδησεογραφικό άρθρο): Εστίαση στην επικαιρότητα του σχολείου και της κοινωνίας.
    • Συνέντευξη: Πώς να προετοιμάσετε ερωτήσεις και να διεξάγετε μια συνέντευξη με ενδιαφέροντα πρόσωπα του σχολείου.
    • Αρθρογραφία Γνώμης: Έκφραση προσωπικής άποψης πάνω σε θέματα που αφορούν τους μαθητές και την εκπαίδευση.
  • Εικονογράφηση και Διάταξη σελίδων:

    • Πώς να επιλέξετε φωτογραφίες και γραφικά που συνοδεύουν τα άρθρα.
    • Βασικές οδηγίες για τη διάταξη των σελίδων για εύκολη ανάγνωση και ελκυστική εμφάνιση.
  • Δεοντολογία και Υπευθυνότητα:

    • Η αξία της ακρίβειας και της ευθύνης στη δημοσιογραφία.
    • Τρόποι να αποφεύγετε τα στερεότυπα και να σέβεστε τις πηγές.

Αγαπητά μου παιδιά!

Την προηγούμενη φορά ασχοληθήκαμε με τις στήλες , με τα άρθρα και τις θεματολογίες, με τις οποίες θα θέλαμε να ασχοληθούμε και αποφασίσαμε να τα καταγράψουμε και να τα οργανώσουμε. Επίσης αυτό που κάναμε: συζητήσαμε, πώς μπορεί ένα κείμενο, το οποίο δημιουργούμε για τη σχολική εφημερίδα, να τραβήξει την προσοχή και να έχει ενδιαφέρον!

Είδαμε άρθρα και μιλήσαμε για τα θετικά και τα αρνητικά τους.

 

ΣΗΜΕΡΑ: 

1. Θα ήθελα να γράψει ο καθένας από εσάς μερικές σκέψεις για το Ίλιον και τον τόπο που βρίσκεται το σχολείο! Τα κείμενά σας γράψτε τα στον τοίχο της σχολικής εφημερίδας και μην ξεχάσετε από κάτω να γράψετε και το όνομά σας!

Στη συνέχεια αυτά τα κείμενα θα ήθελα να τα συγκεντρώσουμε και να τα φτιάξουμε ένα κείμενο, το οποίο θα το μετατρέψουμε σε ραδιοφωνικό (προφορικό κείμενο). Θα φτιάξουμε το 1ο μας Podcast για το European School Radio.

Ας συζητήσουμε, πώς μπορούμε να το κάνουμε αυτό!

2. Στη συνέχεια θα ήθελα να φανείτε δημιουργικοί. Κάντε ομάδες και φτιάξτε ένα τραγουδι για τον τόπο σας! Και τι σχέση έχει αυτό με την εφημερίδα; Πώς δεν έχει! Θέλουμε να είμαστε ευφάνταστοι, δημιουργικοί και να καλωσορίσουμε τους αναγνώστες μας!!!! Ας σκεφτούμε, πώς μπορούμε να το πετύχουμε όσο το δυνατόν καλύτερα!!!!

Καλή μας επιτυχία!

Αγαπητά μου παιδιά!

Την περασμένη φορά μάθαμε πολλά για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να ελέγχουμε τις πηγές μας σχετικά με την αυθεντικότητά τους. Ας ασχοληθούμε σήμερα με:

  1. Εισαγωγή στην Επικαιρότητα και τη Δημιουργία Άρθρων Ειδήσεων
    • Συζήτηση: Ξεκινάμε με μια σύντομη αναφορά σε πρόσφατα νέα από το σχολείο, τη γειτονιά ή τη χώρα. Φέρτε παραδείγματα για ειδήσεις που σας κέντρισαν το ενδιαφέρον.
    • Δραστηριότητα: Κάθε ομάδα διαλέγει μία είδηση και γράφει έναν ελκυστικό τίτλο, μία σύντομη εισαγωγή (lead) και ένα κύριο κείμενο 3-4 προτάσεων. Εστιάζουμε στη σαφήνεια και τη σύντομη παρουσίαση.

  1. Οπτικοποίηση και Εικονογράφηση Άρθρων
    • Συζήτηση: Μιλάμε για τη σημασία των εικόνων και των γραφικών σε ένα άρθρο. Ποια εικόνα ταιριάζει σε ένα ρεπορτάζ ή σε ένα άρθρο γνώμης;
    • Δραστηριότητα: Κάθε ομάδα βρίσκει μία κατάλληλη εικόνα για το άρθρο που έγραψε και τη συνοδεύει με λεζάντα.

  1. Δημιουργία Μικρού Ρεπορτάζ: "Μία Μέρα στο Σχολείο"
    • Δραστηριότητα: Οι ομάδες παίρνουν συνέντευξη από συμμαθητές, καθηγητές ή άλλο προσωπικό του σχολείου. Προετοιμάζουν 3-4 ερωτήσεις και καταγράφουν σύντομες απαντήσεις.
    • Εξασκηθείτε!

4. Αξιολόγηση και Σχέδιο για την Επόμενη Φορά

    • Κλείνουμε με μια ανασκόπηση των δραστηριοτήτων:
      • Τι έμαθε κάθε ομάδα σήμερα;
      • Ποιο κομμάτι βρήκαν πιο ενδιαφέρον;
    • Σχεδιάζουμε το επόμενο βήμα: Πώς μπορούμε να ολοκληρώσουμε τα άρθρα και να τα παρουσιάσουμε με επαγγελματικό τρόπο;

Αγαπητά μου παιδιά!

Σήμερα θα τελειώσουμε τις εργασίες της προηγούμενης φοράς και θα συνεχίσουμε τις συνεντεύξεις!

Ας εργαστούμε πάνω σε όσα έχουμε αφήσει σε εκκρεμότητα!

Επίσης θα γράψουμε:

1. Για τις εκδρομές της Α, Β, Γ Γυμνασίου

2. Για εκδηλώσεις που έχουμε κάνει στο σχολείο, όπως ο διαγωνισμός ποίησης!

 

Να είστε όλοι καλά!

Ας συνεχίσουμε σήμερα τις εργασίες μας.... έχουμε πολλές εκκρεμότητες!

Τι θα λέγατε να ασχοληθούμε με "χιουμοριστικά" Χριστουγεννιάτικα θέματα;
 
Σας προτείνω άρθρα γνώμης! 
 
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΓΝΩΜΗΣ:

Τα άρθρα γνώμης είναι ένας τρόπος να εκφράσεις τις απόψεις σου, να ανοίξεις συζητήσεις και να μοιραστείς τις ιδέες σου. Για να πετύχεις ένα ενδιαφέρον και αποτελεσματικό άρθρο, ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές:


1. Διάλεξε ένα Σαφές Θέμα

Ξεκίνα με μια κεντρική ιδέα ή ερώτηση που θέλεις να εξερευνήσεις. Το θέμα πρέπει να είναι συγκεκριμένο, ενδιαφέρον και να αφορά το κοινό σου.

Παράδειγμα: Αντί για "Τα Χριστούγεννα είναι όμορφα", δοκίμασε "Πώς να κάνουμε τα Χριστούγεννα λιγότερο καταναλωτικά".


2. Ξεκαθάρισε τη Θέση σου

Πες από την αρχή ποια είναι η άποψή σου. Οι αναγνώστες θέλουν να ξέρουν τι πιστεύεις και πού κατευθύνεται το άρθρο σου.

Παράδειγμα: "Πιστεύω ότι η λειψυδρία είναι ένα πρόβλημα που μπορεί να λυθεί με απλές καθημερινές ενέργειες από όλους μας."


3. Γνώση και Έρευνα

Στήριξε την άποψή σου με στοιχεία, παραδείγματα ή δεδομένα. Ένα καλά τεκμηριωμένο άρθρο έχει περισσότερη δύναμη.

Συμβουλή: Χρησιμοποίησε αξιόπιστες πηγές, αλλά φρόντισε να μην "πνίγεις" το κείμενο με υπερβολικά στοιχεία.


4. Γράψε με Απλό και Άμεσο Ύφος

Απέφυγε τη σύνθετη γλώσσα και τα πολλά τεχνικά στοιχεία. Το άρθρο σου πρέπει να είναι κατανοητό και ευχάριστο στην ανάγνωση.

Συμβουλή: Γράψε όπως θα μιλούσες σε έναν φίλο. Έτσι θα νιώσεις πιο άνετα, και το ίδιο θα νιώσει και ο αναγνώστης.


5. Φτιάξε μια ξεκάθαρη δομή

Ένα άρθρο γνώμης χρειάζεται να έχει αρχή, μέση και τέλος:

  • Εισαγωγή: Παρουσίασε το θέμα και τη θέση σου.
  • Κύριο Μέρος: Ανέπτυξε τα επιχειρήματά σου, δίνοντας παραδείγματα και αποδείξεις.
  • Συμπέρασμα: Κλείσε με μια ισχυρή πρόταση που θα αφήσει εντύπωση.

6. Απόφυγε τις Γενικότητες

Εξήγησε το "γιατί" πίσω από κάθε άποψη. Οι αναγνώστες πρέπει να καταλάβουν γιατί υποστηρίζεις κάτι και πώς κατέληξες σε αυτό το συμπέρασμα.

Λάθος: "Ο αθλητισμός είναι καλός."
Σωστό: "Ο αθλητισμός βελτιώνει την ψυχική υγεία, αφού μειώνει το άγχος και ενισχύει την αυτοπεποίθηση."


7. Πρόσεξε τον Τόνο σου

Μείνε ευγενικός, ακόμα κι αν εκφράζεις έντονη άποψη. Ένα άρθρο γνώμης είναι πιο πειστικό όταν δεν προσβάλλει ή αποξενώνει τον αναγνώστη.


8. Πρόσθεσε Προσωπικές Εμπειρίες

Οι ιστορίες ή τα παραδείγματα από τη ζωή σου δίνουν χρώμα στο άρθρο σου και βοηθούν τον αναγνώστη να συνδεθεί με αυτό που γράφεις.

Παράδειγμα: "Όταν αποφάσισα να μειώσω τη σπατάλη νερού στο σπίτι μου, συνειδητοποίησα πόσο εύκολο είναι να κάνουμε τη διαφορά."


9. Κατέληξε με Μια Πρόσκληση για Σκέψη ή Δράση

Το άρθρο σου πρέπει να αφήνει τον αναγνώστη με κάτι να σκεφτεί ή να κάνει.

Παράδειγμα: "Αν όλοι μειώσουμε τη χρήση πλαστικών στο σπίτι μας, μπορούμε να βοηθήσουμε τον πλανήτη μας. Εσύ από πού θα ξεκινήσεις;"


10. Διάβασε το Ξανά

Πριν δημοσιεύσεις το άρθρο σου, διάβασέ το για να διορθώσεις λάθη και να βεβαιωθείς ότι το ύφος είναι σωστό. Ζήτα τη γνώμη κάποιου φίλου αν χρειαστεί.


Ακολούθησε αυτές τις συμβουλές και το άρθρο σου θα είναι ζωντανό, δυνατό και καλογραμμένο! 😊

 
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΧΙΟΥΜΟΡΙΣΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

1. "Οδηγός Επιβίωσης για το Χριστουγεννιάτικο Τραπέζι"

  • Τι να κάνεις όταν το φαγητό τελειώνει, αλλά η πείνα όχι.
  • Στρατηγικές για να αποφύγεις "παράξενες και άβολες στιγμές" στις συναντήσεις με την οικογένεια. 

2. "Ο Άγιος Βασίλης αποκαλύπτεται: Τι κρύβει ο μύθος του"

  • Αληθινές ιστορίες από τα ξωτικά για τη ζωή στο εργαστήριο.
  • Ο Ρούντολφ: Μύθος ή το πρώτο influencer με κόκκινη μύτη;

3. "Χριστουγεννιάτικα Δέντρα: Εφιάλτης ή στολίδι;"

  • Οι 5 τύποι ανθρώπων που στολίζουν δέντρο (Ο τελειομανής, ο "πάμε όπως να ‘ναι" κ.λπ.).
  • Τα μυστικά των κατοικίδιων: Γιατί τα γατιά αγαπούν την καταστροφή των στολιδιών;
  • Πώς να βρεις τη χαμένη γιρλάντα όταν όλα μοιάζουν ίδια.

4. "10 Πράγματα που Όλοι Κάνουμε στις Γιορτές (αλλά δεν το παραδεχόμαστε)"

  • Βάζουμε ταπεράκι με μελομακάρονα από το σπίτι της γιαγιάς.
  • Φτιάχνουμε βασιλόπιτα και προσπαθούμε να κλέψουμε το φλουρί.
  • Ακούμε το "Last Christmas" και λέμε "πάλι αυτό;" ενώ το χορεύουμε.

5. "Πώς να Εξηγήσεις στα Παιδιά Ότι ο Άγιος Βασίλης Είναι Απασχολημένος φέτος"

  • "Ο Άγιος Βασίλης έχει καραντίνα".
  • "Τα ξωτικά βγήκαν σε απεργία".
  • "Είναι σε συνεργασία με το e-shop, γι' αυτό θα έρθουν με κούριερ".

6. "Τα 5 Στάδια του Χριστουγεννιάτικου Ψώνιου"

  • Ενθουσιασμός: "Φέτος θα πάρω τα καλύτερα δώρα!"
  • Πανικός: "Τι αγοράζεις σε κάποιον που έχει ήδη όλα;"
  • Απελπισία: "Πάρε μια κάρτα δώρου, τελείωσα".

7. "Προβλήματα των Χριστουγέννων που Μόνο Έλληνες Καταλαβαίνουν"

  • Το σπίτι γεμίζει κουραμπιέδες και μελομακάρονα, αλλά θες γαλακτομπούρεκο.
  • Οι γείτονες στολίζουν σαν να είναι ο διαγωνισμός της Eurovision.
  • Πώς να αποφύγεις τα ρεβεγιόν χωρίς να φανείς αντικοινωνικός.

8. "Οδηγός για Έξυπνους: Τι να Απαντήσεις στις Κλασικές Χριστουγεννιάτικες Ερωτήσεις"

  • "Τι έκανες φέτος;" (Απάντηση: "Σώζω τον κόσμο από τον καναπέ μου.")
  • "Έχεις βρει κανέναν/καμία;" (Απάντηση: "Ναι, το Netflix.")
  • "Τι δώρο θες;" (Απάντηση: "Να μην με ρωτάς τι δώρο θέλω.")

9. "Οι 5 Τύποι Στολισμένων Σπιτιών στη Γειτονιά"

  • Το σπίτι-αεροδρόμιο (φώτα παντού, ο Άγιος Βασίλης κάνει προσγείωση).
  • Το minimal (Ένα δέντρο και αυτό με μισή γιρλάντα).
  • Το γειτονικό show (Ανταγωνίζεται Disneyland στο στολισμό).

10. "Πώς να Κρατήσεις το Σπίτι Χριστουγεννιάτικο με Κατοικίδια"

  • Τι σημαίνει το "Όχι!" όταν το λες σε γάτες.
  • Κρυφές στρατηγικές για να απομακρύνεις το σκυλί από τη βασιλόπιτα.
  • Τι κάνεις όταν το δέντρο καταλήγει στο πάτωμα (πάλι).

Ελπίζω να σας δώσουν έμπνευση! 😊

Σήμερα θα έχουμε κάποιες σημαντικές εργασίες!

1. Εισαγωγή στη συνεργασία μας με τον όμιλο αστρονομίας! (ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ CLIMATE DETECTIVS - ΕSERO)

Μαζί με τον όμιλο αστρονομίας θα φτιάξουμε μία ομάδα που θα εξερευνήσει το θέμα της λειψυδρίας. Θα παρακολουθήσετε σήμερα μία παρουσίαση που θα μας βοηθήσει να γράψουμε τα άρθρα μας!

2. Κάποια άρθρα θα γραφτούν με τη βοήθεια των συμμαθητών μας που θα αναλάβουν τον ρόλο των ειδικών και εμείς θα είμαστε οι δημοσιογράφοι που τους παίρνουμε συνέντευξη.

3. Πρώτα από όλα όμως θα κάνουμε και εμείς την έρευνά μας:

Χωριζόμαστε σε ομάδες και ερευνούμε, όπως σας παραθέτω παρακάτω:

Α. Η μία ομάδα θα εξερευνήσει τον κύκλο του νερού! (4 άτομα)

Ο κύκλος του Νερού

Πηγές

https://www.usgs.gov/special-topics/water-science-school/science/o-ydrologikos-kyklos-water-cycle-greek

https://www.usgs.gov/special-topic/water-science-school/science/water-cycle-greek?qt-science_center_objects=0#2

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%8D%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%8D

https://www.deyava.gr/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B2%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD/%CE%BF-%CE%BA%CF%8D%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%8D/

Animation στα ελληνικά από NASA

https://youtu.be/qt6ZaAz3Dco?t=21 (ο κύκλος του νερού από τη NASA στα ελληνικά)

Πολύ ωραία πηγή, ανοίγουν άρθρα, πατώντας τα  λινκ ανοίγουν πολύ ωραία άρθρα, περιέχει σχέδιο μαθήματος και φύλλα εργασίας για τους μαθητές, από όπου παίρνουμε ιδέες

https://gpm.nasa.gov/education/interactive/water-cycle-webquest

https://earthobservatory.nasa.gov/features/Water

Προκειμένου να σας βοηθήσω, μελετώντας τις παραπάνω πηγές, απαντήστε στα παρακάτω ερωτήματα:

 

Φυσικά! Ακολουθούν υποερωτήματα που μπορούν να καθοδηγήσουν τα παιδιά για να εστιάσουν στην ουσία του κύκλου του νερού, διαβάζοντας τις πηγές που παραθέσατε:


Υποερωτήματα για τον Κύκλο του Νερού

  1. Τι είναι ο κύκλος του νερού;

    • Ποια είναι η γενική ιδέα πίσω από τον κύκλο του νερού;
    • Γιατί είναι σημαντικός για τον πλανήτη;
  2. Ποιες είναι οι βασικές διαδικασίες του κύκλου του νερού;

    • Τι είναι η εξάτμιση και από πού προέρχεται το νερό που εξατμίζεται;
    • Τι είναι η συμπύκνωση και πώς σχηματίζονται τα σύννεφα;
    • Πώς πραγματοποιείται η βροχόπτωση;
    • Τι είναι η απορροή και πώς επηρεάζει τα ποτάμια και τις λίμνες;
    • Τι σημαίνει «διήθηση» και τι ρόλο παίζει ο υδροφόρος ορίζοντας;
  3. Ποιος είναι ο ρόλος του ήλιου στον κύκλο του νερού;

    • Πώς ο ήλιος επηρεάζει την εξάτμιση;
    • Ποια είναι η σημασία της ενέργειας που παρέχει ο ήλιος;
  4. Ποιος είναι ο ρόλος των φυτών στον κύκλο του νερού;

    • Τι είναι η διαπνοή;
    • Πώς συμμετέχουν τα φυτά στη μετακίνηση του νερού στην ατμόσφαιρα;
  5. Πώς επηρεάζεται ο κύκλος του νερού από τον άνθρωπο;

    • Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τη φυσική ροή του κύκλου του νερού (π.χ. αστική ανάπτυξη, μόλυνση);
    • Πώς μπορούμε να προστατέψουμε το νερό και τον κύκλο του;
  6. Πώς συνδέεται ο κύκλος του νερού με τη ζωή στη Γη;

    • Ποια είναι η σημασία του κύκλου του νερού για τη γεωργία, τα οικοσυστήματα και τον καιρό;
    • Τι θα συνέβαινε αν ο κύκλος του νερού διακοπτόταν;
  7. Πώς μπορούμε να παρατηρήσουμε τον κύκλο του νερού;

    • Ποια παραδείγματα μπορούμε να βρούμε στην καθημερινή μας ζωή (π.χ. νερό που εξατμίζεται από τη θάλασσα, νερό που παγώνει);
    • Πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα πείραμα για να παρατηρήσουμε τη συμπύκνωση ή την εξάτμιση;
  8. Τι μαθαίνουμε από τη NASA για τον κύκλο του νερού;

    • Πώς παρουσιάζεται ο κύκλος του νερού μέσω των διαδραστικών εργαλείων της NASA;
    • Ποια είναι η σημασία των δορυφόρων για την παρακολούθηση του κύκλου του νερού;
  9. Πώς συνδέεται ο κύκλος του νερού με την κλιματική αλλαγή;

    • Πώς επηρεάζεται ο κύκλος του νερού από την υπερθέρμανση του πλανήτη;
    • Πώς επηρεάζονται τα φαινόμενα βροχής, ξηρασίας και οι υδροφόροι ορίζοντες;

 

Β ΟΜΑΔΑ: Το νερό στη γη (4 παιδιά)

Μελετήστε τα παρακάτω:

Από πού προήλθε το νερό στη Γη;

Παρατηρώντας τη Γη από το διάστημα, ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του πλανήτη μας είναι το νερό, τόσο σε υγρή όσο και σε παγωμένη μορφή, που καλύπτει περίπου το 75% της επιφάνειας της Γης. Τα γεωλογικά στοιχεία δείχνουν ότι μεγάλες ποσότητες νερού έχουν κυλήσει στη Γη τα τελευταία 3,8 δισεκατομμύρια χρόνια - το μεγαλύτερο μέρος της ύπαρξής της. Πιστεύεται ότι αρχικά έφτασε στην επιφάνεια μέσω των εκπομπών αρχαίων ηφαιστείων, το νερό είναι μια ζωτική ουσία που ξεχωρίζει τη Γη από τους υπόλοιπους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος. Συγκεκριμένα, το νερό φαίνεται να είναι απαραίτητο συστατικό για την ανάπτυξη και τη τροφοδότηση της ζωής. Πηγή: https://earthobservatory.nasa.gov/features/Water

Το νερό υπάρχει παντού στη Γη

Το νερό βρίσκεται σχεδόν παντού στη Γη. Επιπλέον, είναι η μόνη γνωστή ουσία που μπορεί να υπάρχει φυσικά ως αέριο, υγρό και στερεό εντός του σχετικά μικρού εύρους θερμοκρασιών και πιέσεων του αέρα που βρίσκονται στην επιφάνεια της Γης. Πηγή: https://earthobservatory.nasa.gov/features/Water

Πόσο νερό υπάρχει στη Γη; Πώς κατανέμεται;

Συνολικά, η περιεκτικότητα σε νερό της Γης είναι περίπου 1,39 δισεκατομμύρια κυβικά χιλιόμετρα (331 εκατομμύρια κυβικά μίλια), με το μεγαλύτερο μέρος του, περίπου το 96,5%, να βρίσκεται στους παγκόσμιους ωκεανούς. Όσο για το υπόλοιπο, περίπου το 1,7% αποθηκεύεται στους πολικούς παγετώνες, τους παγετώνες και το μόνιμο χιόνι, και ένα άλλο 1,7% αποθηκεύεται σε υπόγεια ύδατα, λίμνες, ποτάμια, ρυάκια και έδαφος. Μόνο το ένα χιλιοστό του 1% του νερού στη Γη υπάρχει ως υδρατμός στην ατμόσφαιρα. Πηγή: https://earthobservatory.nasa.gov/features/Water

Πού βρίσκεται το νερό στη Γη;

https://www.usgs.gov/special-topics/water-science-school/science/where-earths-water

 

Ο κύκλος του Νερού

Πηγές

https://www.usgs.gov/special-topics/water-science-school/science/o-ydrologikos-kyklos-water-cycle-greek

https://www.usgs.gov/special-topic/water-science-school/science/water-cycle-greek?qt-science_center_objects=0#2

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%8D%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%8D

https://www.deyava.gr/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B2%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD/%CE%BF-%CE%BA%CF%8D%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%8D/

Animation στα ελληνικά από NASA

https://youtu.be/qt6ZaAz3Dco?t=21 (ο κύκλος του νερού από τη NASA στα ελληνικά)

Πολύ ωραία πηγή, ανοίγουν άρθρα, πατώντας τα  λινκ ανοίγουν πολύ ωραία άρθρα, περιέχει σχέδιο μαθήματος και φύλλα εργασίας για τους μαθητές, από όπου παίρνουμε ιδέες

https://gpm.nasa.gov/education/interactive/water-cycle-webquest

https://earthobservatory.nasa.gov/features/Water

ΠΡΟΣΟΧΗ: Θέλουμε όμως και παιδιά για την ηχογράφηση της ραδιοφωνικής εκπομπής μας

Θέλουμε και παιδιά που θα συνεχίσουν να δουλεύουν πάνω στο ντοκυμαντέρ μας!

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -