Μάθημα : ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΡΟΤΥΠΟΣ 2024-2025
Κωδικός : 0501530685
0501530685 - ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΣΙΜΗ
Περιγραφή Μαθήματος

Αγαπητά μου παιδιά!
Καλώς ήρθατε και φέτος στον όμιλο σχολικής εφημερίδας!
Εύχομαι να συνεργαστούμε με χαρά και κέφι...
Είμαι έτοιμη να ακούσω και φέτος τις ιδέες σας!
Καλή αρχή και ακόμα καλύτερη συνέχεια!
Ιωάννα Κασίμη
Σήμερα θα συζητήσουμε για τα εξής θέματα ως εισαγωγή και για να γνωριστούμε!
-
Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία και την Έρευνα:
- Εξηγήστε τη σημασία της δημοσιογραφίας και τα βασικά της στοιχεία
- Δώστε παραδείγματα από πραγματικές ειδήσεις, εξηγώντας πώς δομείται ένα άρθρο. Βρείτε ένα άρθρο από όπου επιθυμείτε και παρουσιάστε τη δομή του!
-
Δομή Άρθρου:
- Τίτλος: Πώς να δημιουργείτε ελκυστικούς τίτλους.
- Εισαγωγή: Τι είναι το “lead” και πώς προσελκύει το ενδιαφέρον του αναγνώστη.
- Κύριο Κείμενο: Πώς να παραθέτετε την πληροφορία με σειρά σημασίας.
- Συμπέρασμα και Κλείσιμο: Πώς να δίνετε μια ικανοποιητική ολοκλήρωση.
-
Είδη Άρθρων:
- Ρεπορτάζ (Ειδησεογραφικό άρθρο): Εστίαση στην επικαιρότητα του σχολείου και της κοινωνίας.
- Συνέντευξη: Πώς να προετοιμάσετε ερωτήσεις και να διεξάγετε μια συνέντευξη με ενδιαφέροντα πρόσωπα του σχολείου.
- Αρθρογραφία Γνώμης: Έκφραση προσωπικής άποψης πάνω σε θέματα που αφορούν τους μαθητές και την εκπαίδευση.
-
Εικονογράφηση και Διάταξη σελίδων:
- Πώς να επιλέξετε φωτογραφίες και γραφικά που συνοδεύουν τα άρθρα.
- Βασικές οδηγίες για τη διάταξη των σελίδων για εύκολη ανάγνωση και ελκυστική εμφάνιση.
-
Δεοντολογία και Υπευθυνότητα:
- Η αξία της ακρίβειας και της ευθύνης στη δημοσιογραφία.
- Τρόποι να αποφεύγετε τα στερεότυπα και να σέβεστε τις πηγές.
Αγαπητά μου παιδιά!
Την προηγούμενη φορά ασχοληθήκαμε με τις στήλες , με τα άρθρα και τις θεματολογίες, με τις οποίες θα θέλαμε να ασχοληθούμε και αποφασίσαμε να τα καταγράψουμε και να τα οργανώσουμε. Επίσης αυτό που κάναμε: συζητήσαμε, πώς μπορεί ένα κείμενο, το οποίο δημιουργούμε για τη σχολική εφημερίδα, να τραβήξει την προσοχή και να έχει ενδιαφέρον!
Είδαμε άρθρα και μιλήσαμε για τα θετικά και τα αρνητικά τους.
ΣΗΜΕΡΑ:
1. Θα ήθελα να γράψει ο καθένας από εσάς μερικές σκέψεις για το Ίλιον και τον τόπο που βρίσκεται το σχολείο! Τα κείμενά σας γράψτε τα στον τοίχο της σχολικής εφημερίδας και μην ξεχάσετε από κάτω να γράψετε και το όνομά σας!
Στη συνέχεια αυτά τα κείμενα θα ήθελα να τα συγκεντρώσουμε και να τα φτιάξουμε ένα κείμενο, το οποίο θα το μετατρέψουμε σε ραδιοφωνικό (προφορικό κείμενο). Θα φτιάξουμε το 1ο μας Podcast για το European School Radio.
Ας συζητήσουμε, πώς μπορούμε να το κάνουμε αυτό!
2. Στη συνέχεια θα ήθελα να φανείτε δημιουργικοί. Κάντε ομάδες και φτιάξτε ένα τραγουδι για τον τόπο σας! Και τι σχέση έχει αυτό με την εφημερίδα; Πώς δεν έχει! Θέλουμε να είμαστε ευφάνταστοι, δημιουργικοί και να καλωσορίσουμε τους αναγνώστες μας!!!! Ας σκεφτούμε, πώς μπορούμε να το πετύχουμε όσο το δυνατόν καλύτερα!!!!
Καλή μας επιτυχία!
Αγαπητά μου παιδιά!
Την περασμένη φορά μάθαμε πολλά για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να ελέγχουμε τις πηγές μας σχετικά με την αυθεντικότητά τους. Ας ασχοληθούμε σήμερα με:
- Εισαγωγή στην Επικαιρότητα και τη Δημιουργία Άρθρων Ειδήσεων
- Συζήτηση: Ξεκινάμε με μια σύντομη αναφορά σε πρόσφατα νέα από το σχολείο, τη γειτονιά ή τη χώρα. Φέρτε παραδείγματα για ειδήσεις που σας κέντρισαν το ενδιαφέρον.
- Δραστηριότητα: Κάθε ομάδα διαλέγει μία είδηση και γράφει έναν ελκυστικό τίτλο, μία σύντομη εισαγωγή (lead) και ένα κύριο κείμενο 3-4 προτάσεων. Εστιάζουμε στη σαφήνεια και τη σύντομη παρουσίαση.
- Οπτικοποίηση και Εικονογράφηση Άρθρων
- Συζήτηση: Μιλάμε για τη σημασία των εικόνων και των γραφικών σε ένα άρθρο. Ποια εικόνα ταιριάζει σε ένα ρεπορτάζ ή σε ένα άρθρο γνώμης;
- Δραστηριότητα: Κάθε ομάδα βρίσκει μία κατάλληλη εικόνα για το άρθρο που έγραψε και τη συνοδεύει με λεζάντα.
- Δημιουργία Μικρού Ρεπορτάζ: "Μία Μέρα στο Σχολείο"
- Δραστηριότητα: Οι ομάδες παίρνουν συνέντευξη από συμμαθητές, καθηγητές ή άλλο προσωπικό του σχολείου. Προετοιμάζουν 3-4 ερωτήσεις και καταγράφουν σύντομες απαντήσεις.
- Εξασκηθείτε!
4. Αξιολόγηση και Σχέδιο για την Επόμενη Φορά
-
- Κλείνουμε με μια ανασκόπηση των δραστηριοτήτων:
- Τι έμαθε κάθε ομάδα σήμερα;
- Ποιο κομμάτι βρήκαν πιο ενδιαφέρον;
- Σχεδιάζουμε το επόμενο βήμα: Πώς μπορούμε να ολοκληρώσουμε τα άρθρα και να τα παρουσιάσουμε με επαγγελματικό τρόπο;
- Κλείνουμε με μια ανασκόπηση των δραστηριοτήτων:
Αγαπητά μου παιδιά!
Σήμερα θα τελειώσουμε τις εργασίες της προηγούμενης φοράς και θα συνεχίσουμε τις συνεντεύξεις!
Ας εργαστούμε πάνω σε όσα έχουμε αφήσει σε εκκρεμότητα!
Επίσης θα γράψουμε:
1. Για τις εκδρομές της Α, Β, Γ Γυμνασίου
2. Για εκδηλώσεις που έχουμε κάνει στο σχολείο, όπως ο διαγωνισμός ποίησης!
Να είστε όλοι καλά!
Ας συνεχίσουμε σήμερα τις εργασίες μας.... έχουμε πολλές εκκρεμότητες!
Σήμερα θα έχουμε κάποιες σημαντικές εργασίες!
1. Εισαγωγή στη συνεργασία μας με τον όμιλο αστρονομίας! (ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ CLIMATE DETECTIVS - ΕSERO)
Μαζί με τον όμιλο αστρονομίας θα φτιάξουμε μία ομάδα που θα εξερευνήσει το θέμα της λειψυδρίας. Θα παρακολουθήσετε σήμερα μία παρουσίαση που θα μας βοηθήσει να γράψουμε τα άρθρα μας!
2. Κάποια άρθρα θα γραφτούν με τη βοήθεια των συμμαθητών μας που θα αναλάβουν τον ρόλο των ειδικών και εμείς θα είμαστε οι δημοσιογράφοι που τους παίρνουμε συνέντευξη.
3. Πρώτα από όλα όμως θα κάνουμε και εμείς την έρευνά μας:
Χωριζόμαστε σε ομάδες και ερευνούμε, όπως σας παραθέτω παρακάτω:
Α. Η μία ομάδα θα εξερευνήσει τον κύκλο του νερού! (4 άτομα)
Ο κύκλος του Νερού
Πηγές
Animation στα ελληνικά από NASA
https://youtu.be/qt6ZaAz3Dco?t=21 (ο κύκλος του νερού από τη NASA στα ελληνικά)
Πολύ ωραία πηγή, ανοίγουν άρθρα, πατώντας τα λινκ ανοίγουν πολύ ωραία άρθρα, περιέχει σχέδιο μαθήματος και φύλλα εργασίας για τους μαθητές, από όπου παίρνουμε ιδέες
https://gpm.nasa.gov/education/interactive/water-cycle-webquest
https://earthobservatory.nasa.gov/features/Water
Προκειμένου να σας βοηθήσω, μελετώντας τις παραπάνω πηγές, απαντήστε στα παρακάτω ερωτήματα:
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -