Μάθημα : Χημεία Β' Γυμνασίου

Κωδικός : 0501711263

0501711263  -  ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΝΤΑΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Μάθημα

Το μάθημα της Χημείας της Β΄ τάξης είναι ένα ταξίδι από τον κόσμο που βλέπουμε, τον μακρόκοσμο, σ' αυτόν που δε βλέπουμε, τον μικρόκοσμο. 

 

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Η ύλη του βιβλίου είναι ταξινομημένη σε τέσσερις ενότητες.

    Στην Ενότητα 1 περιλαμβάνονται τα κεφάλαια:

    • Τι είναι η Χημεία και γιατί τη μελετάμε
    • Καταστάσεις των υλικών
    • Φυσικές ιδιότητες των υλικών

    Στην Ενότητα 2 περιλαμβάνονται τα κεφάλαια:

    • Το νερό στη ζωή μας
    • Το νερό ως διαλύτης - Μείγματα
    • Περιεκτικότητα διαλύματος - Εκφράσεις περιεκτικότητας
    • Ρύπανση του νερού
    • Διαχωρισμός μειγμάτων
    • Διάσπαση του νερού - Χημικές ενώσεις και χημικά στοιχεία
    • Χημική αντίδραση
    • Άτομα και μόρια
    • Υποατομικά σωματίδια - ιόντα
    • Σύμβολα χημικών στοιχείων και χημικών ενώσεων
    • Χημική εξίσωση

    Στην Ενότητα 3  περιλαμβάνονται τα κεφάλαια:

    • Σύσταση του ατμοσφαιρικού αέρα
    • Οξυγόνο
    • Διοξείδιο του άνθρακα
    • Η ρύπανση του αέρα

    Τέλος, στην Ενότητα 4 περιλαμβάνονται τα κεφάλαια:

    • Το έδαφος και το υπέδαφος
    • Ρύπανση του εδάφους

    Μαθησιακοί στόχοι

    Με το τέλος της Ενότητας 1 οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

    • Εκτιμούν το πλήθος και την ποικιλία των αντικειμένων με τα οποία ασχολείται η Χημεία, καθώς και την προσφορά της στη ζωή μας.
    • Αντιλαμβάνονται ότι η χρήση χημικών ουσιών έχει άλλοτε ευεργετικές και άλλοτε επιβλαβείς επιδράσεις στον άνθρωπο ή στο περιβάλλον.
    • Περιγράφουν τη φυσική κατάσταση των υλικών, τους παράγοντες που την επηρεάζουν, καθώς και τις μεταβολές της φυσικής κατάστασης των υλικών.
    • Περιγράφουν τις φυσικές ιδιότητες των υλικών.

    Με το τέλος της Ενότητας 2 οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

    • Εκτιμούν τη μεγάλη σημασία του νερού
    • Παρασκευάζουν μείγματα διάφορων ουσιών, να διακρίνουν ένα μείγμα σε ομογενές ή ετερογενές, να ορίζουν τι είναι διάλυμα, διαλύτης και διαλυμένη ουσία
    • Ορίζουν τις εκφράσεις περιεκτικότητας ενός διαλύματος, να υπολογίζουν την περιεκτικότητα ενός διαλύματος από ποσοτικά δεδομένα και να υπολογίζουν τις ποσότητες του διαλύτη και της διαλυμένης ουσίας ενός διαλύματος γνωστής περιεκτικότητας.
    • Αναφέρουν τις κυριότερες αιτίες ρύπανσης των φυσικών υδάτινων πόρων και να προτείνουν τρόπους αποφυγής ή περιορισμού της ρύπανσης.
    • Διακρίνουν τις διάφορες μεθόδους διαχωρισμού των μειγμάτων στα συστατικά τους.
    • Ορίζουν τα χημικά στοιχεία και τις χημικές ενώσεις
    • Ορίζουν τη χημική αντίδραση και να διακρίνουν τα αντιδρώντα από τα προϊόντα μιας αντίδρασης
    • Ορίζουν το άτομο και το μόριο, να διακρίνουν τα μόρια των χημικών στοιχείων από τα μόρια των χημικών ενώσεων, να αναπαριστούν τα μόρια με τη χρήση προσομοιωμάτων
    • Κατονομάζουν τα συστατικά των ατόμων, να αναφέρουν τα κυριότερα γνωρίσματα των υποατομικών σωματιδίων και να ορίζουν το μαζικό και τον ατομικό αριθμό ενός ατόμου
    • Αναγνωρίζουν και να γράφουν τα σύμβολα ορισμένων χημικών στοιχείων και χημικών ενώσεων

    Με το τέλος της Ενότητας 3 οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

    • Αναφέρουν τα βασικά συστατικά του αέρα
    • Αναφέρουν τις φυσικές ιδιότητες του οξυγόνου, να ορίζουν την καύση και την οξείδωση
    • Αναφέρουν τις φυσικές ιδιότητες και τις χρήσεις του διοξειδίου του άνθρακα
    • Αναφέρουν τους κυριότερους ρύπους της ατμόσφαιρας και να προτείνουν τρόπους αντιμετώπισης

    Με το τέλος της Ενότητας 4 οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

    • Περιγράφουν τον ρόλο του εδάφους στη διατήρηση της ζωής και να γνωρίζουν τα συστατικά του υπεδάφους
    • Γνωρίζουν τους κυριότερους ρύπους του εδάφους και του υπεδάφους και να αναφέρουν τις επιπτώσεις της ρύπανσης του εδάφους και του υπεδάφους στο οικοσύστημα

     

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Η διδακτική μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί στηρίζεται στις εξής αρχές:

    • της εποπτείας
    • του εποικοδομητισμού
    • της επαγωγής
    • της καθοδηγούμενης ανακάλυψης
    • του παιδοκεντρισμού
    • της ελκυστικότητας και της πρόκλησης του ενδιαφέροντος

    Διδάσκοντες

    Ο διδάσκων του μαθήματος είναι ο Βασίλης Ντατσόπουλος, Χημικός.

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    1. «Χημεία» Β ́ Γυμνασίου των Αβραμιώτη Σ., Αγγελοπούλου Β., Καπελώνη Γ., Σινιγάλια Π.,
    Σπαντίδη Δ., Τρικαλίτη Α., και Φίλιου Γ., έκδοση ΙΤΥΕ Διόφαντος
    2. Χημεία Β ́ Γυμνασίου, Εργαστηριακός Οδηγός των Αβραμιώτη Σ., Αγγελοπούλου Β.,
    Καπελώνη Γ., Σινιγάλια Π., Σπαντίδη Δ., Τρικαλίτη Α., και Φίλιου Γ., έκδοση ΙΤΥΕ Διόφαντος
    3. Χημεία Β ́ Γυμνασίου, Τετράδιο Εργασιών των Αβραμιώτη Σ., Αγγελοπούλου Β., Καπελώνη
    Γ., Σινιγάλια Π., Σπαντίδη Δ., Τρικαλίτη Α., και Φίλιου Γ., έκδοση 2007

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -