Μάθημα : ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : 0501715528
0501715528 - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΣΕΛΙΟΣ
Περιγραφή Μαθήματος

Γειά σας παιδιά!!
Καλώς ήρθατε στο ηλεκτρονικό μάθημα των τμημάτων Α2 και Α3 της Α΄ Γυμνασίου.
Εύχομαι καλή και δημιουργική χρονιά σε όλους!
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να περιγράφουν τη φύση και τις βασικές ιδιότητες των φυσικών αριθμών.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- έχουν εμπεδώσει την έννοια των φυσικών αριθμών
- επεξηγούν τη διάταξη των φυσικών αριθμών
- συσχετίζουν τους φυσικούς αριθμούς με τα σημεία ενός άξονα
- περιγράφουν και χρησιμοποιούν τη διαδικασία στρογγυλοποίησης των φυσικών αριθμών
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να χρησιμοποιούν τις ιδιότητες της πρόσθεσης και του πολλαπλασιασμού των φυσικών αριθμών.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- χρησιμοποιούν τις ιδιότητες της πρόσθεσης και του πολλαπλασιασμού
- διακρίνουν τη χρησιμότητα της επιμεριστικής ιδιότητας του πλλλαπλασιασμού
- υπολογίζουν παραστάσεις που περιέχουν την πράξη της αφαίρεσης
- εφαρμόζουν τον κανόνα του πολλαπλασιασμού φυσικού αριθμού με δύναμη του 10
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να εφαρμόζουν τις δυνάμεις των φυσικών αριθμών και να επεξεργάζονται με επιτυχία παραστάσεις που περιέχουν περισσότερες από μία πράξη.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- επεξηγούν την έννοια του τετραγώνου και του κύβου ενός φυσικού αριθμού ως δύναμη
- χειρίζονται τις δυνάμεις για να κάνουν σύντομα πράξεις
- αναγνωρίζουν τη σειρά προτεραιότητας των πράξεων και να την εφαρμόζουν στις παραστάσεις
- υπολογίζουν τα αναπτύγματα των φυσικών αριθμών με χρήση των δυνάμεων του 10
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να επεξηγούν την ταυτότητα της Ευκλείδειας διαίρεσης και να τη χρησιμοποιούν στην επίλυση ενός αριθμητικού προβλήματος.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- επεξηγούν την ταυτότητα της Ευκλείδειας διαίρεσης
- ελέγχουν την ταυτότητα της Ευκλείδειας διαίρεσης
- εφαρμόζουν την ταυτότητα σε ένα αριθμητικό πρόβλημα
- συσχετίζουν τη διάιρεση δύο φυσικών αριθμών με το ανάπτυγμα της ταυτότητας
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα χρήσης των ΕΚΠ και ΜΚΔ για την σύντομη επεξεργασία και επίλυση καθημερινών προβλημάτων.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- υπολογίζουν το ΕΚΠ και τον ΜΚΔ δύο ή περισσότερων αριθμών
- επιλέγουν ποιό από τα δύο μπορούν να αξιοποιήσουν στην επίλυση προβλημάτων
- αναλύουν έναν αριθμό σε γινόμενο πρώτων παραγόντων
- επαληθεύουν αν ένας αριθμός είναι διαιρετός με το 2, το 3, το 4, κ.λ.π.
- περιγράφουν τη λειτουργία και την χρησιμότητα του "Κόσκινου του Ερατοσθένη"
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να περιγράφουν την έννοια του κλάσματος, μέσα από διαδικασίες χωρισμού σε μέρη ενός μεγέθους.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- επεξηγούν τον τρόπο χωρισμού ενός μεγέθους σε μέρη
- αναζητούν σχέσεις μεταξύ δύο ομοειδών ποσοτήτων
- υπολογίζουν με τη μέθοδο της αναγωγής στη μονάδα, του συνόλου από ένα μέρος του
- υπολογίζουν το μέρος από ένα σύνολο με τη μέθοδο της αναγωγής στη μπονάδα (διαδικασία αντίστροφη της προηγούμενης)
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να αναγνωρίζουν την έννοια των ισοδύναμων κλασμάτων, μέσω του χωρισμού με διαφορετικούς τρόπους του ίδιου μέρους ενός όλου.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- ελέγχουν την ισοδυναμία δύο κλασμάτων με την ιδιότητα "χιαστί"
- επεξηγούν την διαδικασία απλοποίησης ενός κλάσματος
- μετατρέπουν κλάσματα σε ομώνυμα
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να εφαρμόζουν τη διαδικασία της σύγκρισης των κλασμάτων μεταξύ τους.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- συγκρίνουν δύο κλάσματα με ίσους αριθμητές και διαφορετικούς παρονομαστές
- συγκρίνουν δύο ομώνυμα κλάσματα
- συγκρίνουν δύο ετερώνυμα κλάσματα αφού πρώτα τα μετατρέψουν σε ομώνυμα
- εφαρμόζουν τον τρόπο τοποθέτησης κλασμάτων σε σημεία της ευθείας των αριθμών
- κατασκευάζουν ένα κλάσμα που βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ομώνυμα κλάσματα με αριθμητές διαδοχικούς φυσικούς αριθμούς
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να χρησιμοποιούν την πρόσθεση και την αφαίρεση κλασμάτων σε αριθμητικές παραστάσεις και να διακρίνουν την αναγκαιότητα, όπου χρειάζεται, της μετατροπής των κλασμάτων σε ομώνυμα.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- χρησιμοποιούν την πρόσθεση και την αφαίρεση κλασμάτων στους υπολογισμούς τους
- μετατρέπουν μεικτά κλάσματα σε απλά και αντίστροφα
- προσθέτουν και να αφαιρούν μεικτά κλάσματα
- επιλύουν απλά προβλήματα πρόσθεσης και αφαίρεσης κλασμάτων
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να επεξηγούν τον τρόπο πολλαλπλασιασμού κλασμάτων.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- εφαρμόζουν τον τρόπο πολλαπλασιασμού αριθμού επί κλάσμα
- εφαρμόζουν τον τρόπο πολλαλπλασιασμού δύο κλασμάτων
- υπολογίζουν το γινόμενο μικτών κλασμάτων
- επιλύουν απλά προβλήματα χρησιμοποιώντας τον πολλαπλασιασμό κλασμάτων
- υπολογίζουν τις τιμές παραστάσεων με παρενθέσεις
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να εφαρμόζουν τον τρόπο της διαίρεσης δύο κλασμάτων.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- περιγράφουν και εφαρμόζουν τη διαδικασία της διαίρεσης δύο κλασμάτων
- υπολογίζουν παραστάσεις με τέσσερις πράξεις και σύνθετα κλάσματα
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα της εισαγωγής και χρήσης των δεκαδικών κλασμάτων και των δεκαδικών αριθμών ως υποδιαιρέσεις των φυσικών αριθμών.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- διακρίνουν τον τρόπο μετατροπής κλασμάτων σε δεκαδικούς αριθμούς και το αντίστροφο
- μετατρέπουν δεκαδικά κλάσματα σε δεκαδικούς αριθμούς και το αντίστροφο
- τοποθετούν τους δεκαδικούς αριθμούς στην ευθεία των αριθμών
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να εφαρμόζουν τις μονάδες για την μέτρηση ενός βασικού φυσικού μεγέθους.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- αναγνωρίζουν τις μονάδες μέτρησης ενός φυσικού μεγέθους
- μετατρέπουν μια μονάδα μέτρησης στις υποδιαιρέσεις ή τα πολλαπλάσιά της
- επιλέγουν την κατάλληλη μονάδα μέτρησης που θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν
- χρησιμοποιούν τις μονάδες μέτρησης στην επίλυση σχετικών προβλημάτων
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να συσχετίζουν τα ποσοστά με εκφράσεις της καθημερινότητας.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- συσχετίζουν εκφράσεις της καθημερινής ζωής με τα ποσοστά
- μετατρέπουν κλάσματα σε ποσοστά και αντίστροφα
- χρησιμοποιούν τα ποσοστά για την εξαγωγή συμπερασμάτων
- εξαγάγουν συμπεράσματα από την σύγκριση των ποσοστών
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να χρησιμοποιούν τα ποσοστά σε διάφορα προβλήματα όπως: υπολογισμός φορολογίας, έκπτωση της τιμής ενός προϊόντος κ.α.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- χρησιμοποιούν τα ποσοστά σε προβλήματα τοκισμού κεφαλαίου
- εφαρμόζουν τα ποσοστά για τον υπολογισμό της έκπτωσης σε τιμές προϊόντων
- υπολογίζουν μέσω ποσοστών θέματα φορολογίας, εισπράξεων και αμοιβών.
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να διακρίνουν την αξία της χρήσης της εξίσωσης για την επίλυση ενός απλού προβλήματος
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- αναγνωρίζουν και να ορίζουν τον άγνωστο κατά την επίλυση ενός προβλήματος με εξίσωση
- διακρίνουν τους περιορισμούς που μπορεί να έχει μια μεταβλητή σε μια μαθηματική έκφραση
- μετατρέπουν τις λεκτικές σε μαθηματικές εκφράσεις και αντίστροφα
- αντικαθιστούν παραστάσεις με γράμματα
- μετατρέπουν σύνθετες μαθηματικές εκφράσεις σε απλούστερες
- επαληθεύουν αριθμητικές παραστάσεις όταν αντικαθιστούμε τα γράμματα με συγκεκριμμένες τιμές
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να αναγνωρίζουν διαισθητικά και εμπειρικά την έννοια των αρνητικών αριθμών καθώς και την ανάγκη εισαγωγής τους στα μεγέθη που επιδέχονται αντίθεση.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- συσχετίζουν τους αρνητικούς αριθμούς με μεγέθη που βρίσκονται 'κάτω' από το μηδέν
- διακρίνουν τους θετικούς από τους αρνητικούς αριθμούς
- διακρίνουν τους ομόσημους και τους ετερόσημους αριθμούς
- επεξηγούν τη χρήση των αρνητικών αριθμών
- συνδυάζουν ένα σημείο του άξονα των αριθμών με την τετμημένη του
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να αναγνωρίζουν διαισθητικά και εμπειρικά την απόσταση δύο σημείων του άξονα των ρητών αριθμών καθώς και τη διάταξη των ρητών αριθμών.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- τοποθετούν τους ρητούς αριθμούς στον άξονα
- διατάσουν τους ρητούς αριθμούς στον άξονα
- διακρίνουν τους αντίθετους ρητούς αριθμούς
- συνδυάζουν την απόσταση ενός ρητού αριθμού από το μηδέν με την απόλυτη τιμη
- αναγνωρίζουν τους ρητούς που έχουν δεδομένη απόλυτη τιμή
- συγκρίνουν τους ρητούς αριθμούς
- συσχετίζουν τα σημεία του άξονα με τις τετμημένες τους
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να αναγνωρίζουν την έννοια του αλγεβρικού αθροίσματος δύο ρητών αριθμών και να επεξηγούν τους κανόνες που διέπουν το άθροισμα.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- έχουν αναπτύξει τις δεξιότητες για τον τρόπο υπολογισμού του αθροίσματος δύο αριθμών
- εφαρμόζουν τους κανόνες της πρόσθεσης των ρητών
- υπολογίζουν το άθροισμα πολλών προσθετέων
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να αναγνωρίζουν την έννοια της διαφοράς δύο ρητών αριθμών και να εφαρμόζουν τον τρόπο υπολογισμού της.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- εφαρμόζουν τον ορισμό της αφαίρεσης ρητών αριθμών
- επιλύουν εξισώσεις που περιέχουν ή οδηγούν σε διαφορές ρητών αριθμών
- υπολογίζουν αριθμητικές παραστάσεις που περιέχουν αθροίσματα και διαφορές
- επιλύουν αριθμητικές παραστάσεις που απαιτούν απαλειφή παρενθέσεων
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να αναγνωρίζουν την έννοια του γινομένου δύο ρητών αριθμών και να εφαρμόζουν τον τρόπο υπολογισμού του.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- εφαρμόζουν τους κανόνες που διέπουν τα πρόσημα στο γινόμενο δύο ρητών αριθμών
- αναγνωρίζουν την επέκταση των ιδιοτήτων του πολλαπλασιασμού από τους φυσικούς στους ρητούς.
- ανακαλούν την έννοια του αντίστροφου αριθμού.
- εφαρμόζουν την επιμεριστική ιδιότητα
- χρησιμοποιούν τον τρόπο του υπολογισμού του προσήμου του γινομένου πολλών παραγόντων (συσχετίζοντάς το με το πλήθος των παραγόντων)
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να αναγνωρίζουν την έννοια του πηλίκου δύο ρητών αριθμών ως πολλαπλασιασμό με τον αντίστροφο του διαιρέτη.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- εφαρμόζουν την διαίρεση δύο ρητών ως πολλαπλασιασμό με τον αντίστροφο του διαιρέτη
- υπολογίζουν το πρόσημο του πηλίκου δύο ρητών αριθμών
- συσχετίζουν το πηλίκο ως λόγο δύο ρητών αριθμών
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να επεξηγούν τις αρχικές βασικές έννοιες της γεωμετρίας.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- περιγράφουν και να διακρίνουν αρχικές έννοιες της γεωμετρίας όπως σημείο, ευθύγραμμο τμήμα κ.λ.π.
- εφαρμόζουν τους ορισμούς των κοινών γεωμετρικών εννοιών
- επιλέγουν σημεία του επιπέδου και να σχεδιάζουν βασικά αρχικά σχήματα
- συσχετίζουν την έννοια του επιπέδου με φράσεις που περιέχουν την λέξη επίπεδο με τη γεωμετρική ή την μεταφορική της σημασία
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να περιγράφουν την έννοια της γωνίας και των στοιχείων που την ορίζουν καθώς και τις έννοιες κυρτό-μη κυρτό ευθύγραμμο σχήμα.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- επεξηγούν την έννοια της γωνίας
- αναγνωρίζουν τα στοιχεία που την ορίζουν
- κατηγοριοποιούν τα ευθύγραμμα σχήματα σε κυρτά-μη κυρτά
- συγκρίνουν δύο σχήματα
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να συσχετίζουν τις μονάδες μέτρησης με το μήκος των ευθυγράμμων τμημάτων και να τα συγκρίνουν χρησιμοποιώντας τις μονάδες μέτρησης ή τον διαβήτη.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- κατασκευάζουν ένα ευθύγραμμο τμήμα με δεδομένο μήκος
- χρησιμοποιούν τις μονάδες μέτρησης μήκους για την σύγκριση ευθυγράμμων τμημάτων
- χρησιμοποιούν τον διαβήτη εναλλακτικά για να κάνουν σύγκριση ευθυγράμμων τμημάτων
- κατασκευάζουν το μέσο ενός ευθυγράμμου τμήματος
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να υπολογίζουν το άθροισμα και τη διαφορά ευθυγράμμων τμημάτων.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- υπολογίζουν το άθροισμα ευθυγράμμων τμημάτων
- υπολογίζουν τη διαφορά ευθυγράμμων τμημάτων
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να συγκρίνουν γωνίες μεταξύ τους και να κατασκευάζουν τη διχοτόμο μιας γωνίας.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- διακρίνουν ότι το μέτρο μιας γωνίας εξαρτάται μόνο από το άνοιγμά της (και όχι από το μήκος των πλευρών της)
- χρησιμοποιούν το μοιρογνωμόνιο για τον προσδιορισμό του μέτρου μιας γωνίας
- κατασκευάζουν τη διχοτόμο μιας γωνίας με δύο τρόπους (μοιρογνωμόνιο, διαβήτη)
- συγκρίνουν δύο γωνίες με διάφορους τρόπους
Σκοπός
Ο σκοπός της ενότητας είναι οι μαθητές να συσχετίζουν το μέτρο μιας γωνίας με την γεωμετρική της ονομασία και να σχεδιάζουν δύο κάθετες ευθείες.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- κωδικοποιούν το άνοιγμα μιας γωνίας με την αντίστοιχη ορολογία
- διακρίνουν την έννοια της καθετότητας με τις έννοιες οριζόντιο-κάθετο
- χρησιμοποιούν το ορθογώνιο τρίγωνο για να σχεδιάσουν κάθετες μεταξύ τους ευθείες
- χρησιμοποιούν με επιτυχία τα γεωμετρικά όργανα στις κατασκευές τους
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -