Μάθημα : ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ - Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κωδικός : 0501751341

0501751341  -  ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΑΡΑΜΑΡΑΣ

Μάθημα

- Το μάθημα δεν διαθέτει περιγραφή -

Ενότητες

Στην 1η ενότητα θα διερευνήσουμε τις διαφορές της εικονοποιητικής σκέψης από της ορθολογικής/επιστημονικής σκέψης. Θα δούμε πώς η εικονοποιητική σκέψη ή η μυθική σκέψη στη δομή της, δεν ασχολείται τόσο πολύ με τις αιτίες, τις δέχεται ως δεδομένες, μαζί με την ταυτότητα του πράγματος.

 

Την εικονοποιητική σκέψη στην τυπική της έκφραση θα τη συναντήσουμε, στις ζωγραφική των σπηλαίων στην ποίηση, στους μύθους και στα παραμύθια, ενώ την ορθολογική στην εννοιολογική γλώσσα της επιστήμης.

 

Στόχος της ενότητας είναι να διακρίνουμε τους τρόπους με τους οποίους ερμηνεύουν οι άνθρωποι με διαφορετικές εννοιολογικές προσεγγίσεις την ιστορία της τέχνης που πηγάζουν από τις κοινωνικές και πολιτισμικές αλλαγές.

 

ΕΡΓΑΣΙΑ 1η : Η αρχή – Η ανθρώπινη σκέψη Προς την Αφαίρεση και το Σύμβολο

Τι γνωρίζουμε για τις σπηλαιογραφίες ή την ζωγραφική των σπηλαίων;

Ερωτήματα που γεννά η εύρεσή τους

Η ζωγραφική στα σπήλαια της προϊστορίας αποτυπώνει κάτι που υπάρχει ή κάτι που έχει χαθεί και γιατί; να διερευνηθούν τα πιθανά κίνητρα του δημιουργού και να αναζητηθούν οι ανάγκες και τα μέσα έκφρασής του.

Ποιες οι βασικές διαφορές με τον άνθρωπο του σήμερα που κατακλύζεται από εικόνες της διαφήμισης, της κατανάλωσης και εφήμερες που εναλλάσσονται τόσο γρήγορα στον ακριβό χρόνο των ΜΜΕ

Τι σημαίνει παρατηρώ; Η τεχνολογία μας αφήνει χρόνο παρατήρησης;  

Ένα κοινό χαρακτηριστικό; - όλων των τοιχογραφιών της περιόδου αυτής σε όλο τον κόσμο, είναι το κυνήγι, η λεπτομέρεια στην απεικόνιση ζώων με τους ανθρώπους να απεικονίζονται κυρίως ως απλές μορφές και τα αποτυπώματα των χεριών τους. εικόνες

Τι αντιλαμβάνομαι όταν αντικρύζω τις λιθογραφίες του picasso

 

Άσκηση 1α : Μολύβι, γόμμα.

Αποτυπώνουμε στο χαρτί τους ταύρους του picasso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Άσκηση 1β : Μολύβι, μαρκαδόροι, μαρκαδοράκι.

Αποτυπώνω με χρώμα τους ταύρους του Lichtenstein

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3ο στάδιο της άσκησης 1 : Αντιπαραθέτω τον λόγο και τη λογική της δομής των παραπάνω ταύρων με τους ταύρους στα σπήλαια και τον ταύρο ως σύμβολο μαζί με τη συμβολική γλώσσα των άλλων πραγμάτων στο ζωγραφικό έργο της Guernica

 

Σε αυτό το 3ο στάδιο της άσκησης 1 θα διακρίνουμε τη σημασία των δυο δομών σκέψης. Της εικονοποιητικής σκέψης (άγρια σκέψη) και που αυτή διαφοροποιείται, στη δομή της, από την γραμμική ορθολογική σκέψη.

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -