Μάθημα : Τεχνολογία Α Γυμνασίου_etwinning1_24-25
Κωδικός : 0501759607
0501759607 - ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΠΑΝΟΣ
Περιγραφή Μαθήματος

-
Ομάδα στόχος
Κύριος σκοπός της μεθόδου της "Ατομικής Εργασίας" είναι η διδασκαλία να μην επικεντρώνεται στην απομνημόνευση κάποιων τεχνολογικών γνώσεων, αλλά να προσανατολίζεται στην εξοικείωση των μαθητών με μια μεθοδική διαδικασία επίλυσης τεχνολογικών προβλημάτων. Η μέθοδος αυτή θα βοηθήσει μελλοντικά τους μαθητές στην αντιμετώπιση των τεχνολογικών προβλημάτων που πιθανόν να αντιμετωπίσουν.
Σκοπός του μαθήματος είναι οι μαθητές:
-Να σχεδιάζουν με το χέρι και με όργανα σχεδίασης τις τρεις όψεις του σχεδίου.
- Να εφαρμόζουν τους κανόνες του σχεδίου.
- Να αναγνωρίζουν τις όψεις του σχεδίου όταν αυτό τους ζητηθεί.
Για να δείτε την παρουσίαση του μαθήματος πατήστε εδώ.
Δείτε το Παράρτημα Β σχολικού βιβλίου που περιγράφει βασικές αρχές σχεδίασης
Επίσης δείτε εδώ παράδειγμα σχεδίασης φορτηγού.
Πριν ξεκινήσετε να διαβάζετε τις οδηγίες για την ολοκλήρωση της εργασίας, πρέπει να έχετε συμβουλευτεί το βιβλίο σας, σελ 31-47.
- Στην εργασία αυτή καταγράφουμε τα εργαλεία και το υλικό ή τα υλικά για την κατασκευή.
- Επίσης καταγράφουμε την πορεία (Φάσεις) κατασκευής που θα ακολουθήσουμε.
Παράδειγμα με φάσεις κατασκευής Ανεμόμυλου
Για να δείτε της φάσης κατασκευής σαν ιστορία πατήστε εδώ
Η εργασία πρέπει να την ανεβάσετε στην πλατφόρμα e class είναι
4.3 Πορεία κατασκευής αντικειμένου - Επιλογή Υλικών και Εργαλείων
Η απάντησή σας θα ξεκινά ως εξής:
πχ.
Φάση 1η
- πχ Κατασκευή βάσης
- Το Υλικό κατασκευής είναι ξύλο, κοντρα πλακέ, χαρτόνι κλπ
- Οι διαστάσεις του κομματιού ή του τεμαχίου ή της επιφάνεια είναι πχ (200*120*10) mm.
- Για την κοπή θα χρησιμοποιήσω σιγάτσα (πριόνι) ή σέγα ή χαρτοκόφτη ή κοπίδι ή ψαλίδι κλπ.
- Κόβουμε την επιφάνεια που έχουμε ή το κομμάτι ή το τεμάχιο στις διαστάσεις με πριόνι ή με κοπίδι ή με ψαλίδι κλπ.
- Ελέχγουμε τις διαστάσεις (Αφού γίνει το κόψιμο ελέγχουμε τις διαστάσεις αν είναι σύμφωνα με το σχέδιο).
- Αν είναι εντάξει προχωράμε στην επόμενη φάση
- Αν όχι διορθώνουμε το σχέδιο ή το κομμάτι που έχουμε κόψει για να μην το ξεχάσουμε και μετά προχωράμε στην επόμενη φάση.
- Βγάζουμε φωτογραφιες σ' αυτή και σε κάθε φάση. (Προσοχή μη το ξεχάσουμε είναι σημαντικό)
Αφού είναι όλα εντάξει μετην 1η φάση προχωράμε στην επόμενη.
Φάση 2η
Ακολουθούμε το ίδιο μοτίβο και εδώ δηλαδή
πχ
Κατασκευή μηχανής τρένου διαστάσεων κλπ.
.
.
συνεχίζουμε στις επόμενες φάσεις μέχρι
Στάδιο Φινιρίσματος
Λειαίνω όλα τα κομμάτια ή το κομμάτι με λίμα του Ξυλουργού, γυαλόχαρτο, Σφουγγάρι γυαλόχαρτο κλπ.
Στάδιο βαψίματος
Βάφω όλα τα κομμάτια ή το κομμάτι με χρώμα που έχω αποφασίσει.
Στάδιο Συναρμολόγησης - Ηλεκτρικών Συνδέσεων
Στο στάδιο αυτό συναρμολογούμε όλα τα κομμάτια μεταξύ τους και πραγματοποιούμε τις ηλεκτρικές συνδέσεις και αν όλα πήγαν καλά έχετε τελειώσει την κατασκευή.
Συγχαρητήρια!!!
Με βάση το υλικό που συγκέντρωσε ο μαθητής στην αρχή της εργασίας του, τις πληροφορίες που αντάλλαξε με τους συμμαθητές του στα σεμινάρια, αλλά και τις εμπειρίες του κατά τη διάρκεια της κατασκευής θα προχωρήσει στη συγγραφή της γραπτής εργασίας.
Η γραπτή εργασία θα έχει τη μορφή τεχνικού εγχειριδίου και θα συνοδεύει την κατασκευή του. Με αυτή ο μαθητής θα συνδέει το πρακτικό μέρος της εργασίας του (κατασκευή) με το απαραίτητο θεωρητικό.
Στην εργασία αυτή ο μαθητής θα πρέπει:
- Να περιγράψει το έργο που μελέτησε
- Να το εντάξει στην αντίστοιχη τεχνολογική ενότητα, αλλά και στο σύνολο των δημιουργημάτων του ανθρώπου
- Να παρουσιάσει τη μέθοδο εργασίας του (θεωρητική και κατασκευαστική).
Η εργασία θα αποτελείται από κείμενο και θα έχει ενσωματωμένα σχέδια, εικόνες, διαγράμματα. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές μιας τάξης θα παρουσιάσουν ένα σύνολο από γραπτές εργασίες που θα αντιστοιχούν σε ένα σημαντικό αριθμό τεχνολογικών δημιουργημάτων της ενότητας.
Η συγγραφή της γραπτής εργασίας θα γίνεται παράλληλα με την εξέλιξη της κατασκευής. Στην εργασία αυτή ο μαθητής εκτός των άλλων θα καταγράψει και τα προβλήματα που συνάντησε καθώς και τον τρόπο με τον οποίο τα αντιμετώπισε.
Το 5ο κεφάλαιο βρίσκεται στο βιβλίο της Τεχνολογίας στις σελίδες 48 έως 55.
Ο δ η γ ί ε ς γ ι α τ η Σ υ γ γ ρ α φ ή Γ ρ α π τ ή ς Ε ρ γ α σ ί α ς
Η γραπτή εργασία (κεφάλαιο 5ο του βιβλίου) που θα συνοδεύσει την κατασκευή σας θα είναι γραμμένη σύμφωνα με τη φόρμα (πρότυπο) που σας έχει δοθεί και να είναι μέσα σε ένα ντοσιέ με έλασμα και με χρώμα της αρεσκείας σας. Θα περιλαμβάνει δώδεκα (12) ενότητες που αναφέρονται στη συνέχεια.
Κάθε ενότητα θα αρχίζει με καινούργια σελίδα [καινούργιο φύλλο] άσχετα εάν είναι
γεμισμένη. Η επικεφαλίδα κάθε ενότητας θα είναι γραμμένη με διαφορετικό χρώμα από το
κείμενο, με κεφαλαία γράμματα και υπογραμμισμένη.
Το ψηφιακό αρχείο της Γραπτής Εργασίας που θα παραδώσετε - ανεβάσετε θα έχει την ονομασία ως εξής:
ΕΠΩΝΥΜΟ ΟΝΟΜΑ_ΤΑΞΗ ΟΜΑΔΑ_ΘΕΜΑ και θα έχει τη μορφή σε doc, Pdf, ppt ).
Κάντε κλίκ στο σύνδεσμο για να δείτε την παρουσίαση των κεφαλαίων της γραπτής εργασίας σας
Για να δείτε τα κεφάλαια της γραπτής εργασίας πατήστε εδώ.
Δείτε εδώ την παρουσίαση των κεφαλαίων της γραπτής εργασίας
Δείτε τις οδηγίες της γραπτής εργασίας περιληπτικά πατώντας εδώ
Για την υποβολή της γραπτής εργασίας πατήστε εδώ ή πηγαίνετε στο μενού Εργασίες.
Σημαντικό
- Για να φτιάχνετε κεφαλίδες και υποσέλιδα σε Word στην γραπτή εργασία μπορείτε να δείτε το παρακάτω βιντεάκι
- Για να φτιάξετε πίνακα περιεχομένων σε Word στην γραπτή εργασία μπορείτε να δείτε το παρακάτω βιντεάκι
Καλή συγγραφή.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -