Περιγραφή Μαθήματος

"Ελπίζουμε μελετώντας αυτό το βιβλίο να ανακαλύψεις τη φυσική που υπάρχει σε ό,τι κάνεις ή βλέπεις, να αντιληφθείς τη μελέτη της φυσικής ως μια γοητευτική διαδικασία που σου ανοίγει ένα νέο παράθυρο στον κόσμο που σε περιβάλλει και τελικά να αγαπήσεις τη φυσική"
Οι συγγραφείς του σχολικού βιλίου
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 2
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 3
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 4
Χρησιμοποιούμε στην τάξη το περιβάλλον του εγγράφου Περιβάλλον GeoGebra για δραστηριότητα σημείου αναφοράς, θέσης, μετατόπισης
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 5
Μπορούμε να κατανοήσουμε την έννοια της ταχύτητας μέσω του https://www.youtube.com/watch?v=iOAVA8R7aZY
Όπως είχε ανακοινωθεί στην τάξη στο προηγούμενο μάθημα , στο Μάθημα 6 θα γίνει μέτρηση ταχύτητας με δραστηριότητα που θα γίνει στο σχολείο. Οι μαθητές καταγράφουν μετρήσεις και υπολογίζουν μέση ταχύτητα. Συζήτηση για τη μέση ταχύτητας και τη στιγμιαία ταχήτητα ενός σώματος. Δεν υπάρχει εργασία για το σπίτι, θα γίνουν όλα στην τάξη.
1. Επεξεργαζόμαστε τα δεδομένα από τη δραστηριότητα που κάναμε στο Μάθημα 6 στο προαύλιο του σχολείου και γράφουμε στο τετράδιό μας τους υπολογισμούς και τα συμπεράσματά μας.
Για το σπίτι θα υπολογίσετε και θα γράψετε στο τετράδιό σας τις μέσες ταχύτητες των τριών μαθητών στη δραστηριότητα που κάναμε στο προαύλιό μας. Οι ταχύτητες θα υπολοτιστούν σε m/s και σε km/h.
1. Συζητάμε για τις μέσες ταχυτητες σε m/s και σε km/h των τριών μαθητών στο πείραμα που κάναμε στο προαύλιό μας, όπως τις υπολογίσατε στην εργασία που είχατε για το σπίτι. Συζητάμε για μετατροπές μονάδων σε παράγωγα μεγέθη.
2. Ελέγχουμε όσα γράψατε στην Άσκηση 5 του Εργαστηριακού οδηγού που είχατε να ολοκληρώσετε για στο σπίτι σε προηγούμενο μάθημα.
3. Απαντάμε στην τάξη σε επιλεγμένες ερωτήσεις που δεν ολοκληρώσαμε από σελ. 38-39.
Για το σπίτι θα έχετε όσα δεν προλάβουμε να ολοκληρώσουμε στην τάξη.
Προσομειώσεις προς συζήτηση στην τάξη και προς δική σας χρήση στο σπίτι:
Μέτρο μετατόπισης και μήκος διαδρομής
Στην τάξη θα ασχοληθούμε με Ερωτήσεις και Ασκήσεις των σελ. 38-39 του σχολικού βιβλίου και θα έχετε ως εργασία όσα δεν προλάβουμε στην τάξη.
Είναι εκτός διδακτέας ύλης: 1ιιι σελ. 38, 3v,vi σελ. 39, Εφάρμοσε τις γνώσεις ... 1,2 σελ. 39 και οι ασκήσεις 1,3,4,6 σελ. 40.
Ολοκληρώνουμε τις ερωτήσεις και ασκήσεις του μαθήματος 9 , τις δύο τελευταίες τις έχετε ια το σπίτι.
Λύνουμε τις ασκήσεις που είχατε για το σπίτι.
και κάνουμε εισαγωγή στο Κεφ. 3. Συζητάμε και καταγράφουμε πώς αντιλαμβανόμαστε την έννοια της δύναμης, πώς αντιλαμβανόμαστε τις έννοιες: Δύναμη και κίνηση, Δύναμη και παραμόρφωση, Δύναμη και αλληλεπιδράσεις. Καταγράφουμε παραδείγματα για κάθε περίπτωση.
Συζητάμε επίσης για τις κατηγορίες των δυνάμεων : αυτές που ασκούνται κατά την επαφή δύο σωμάτων (δυνάμεις επαφής) και αυτές που ασκούνται από απόσταση. Παραδείγματα.
Ως εργασία για το σπίτι θα έχετεε να μελετήσετε τις σελίδες 43-45 του βιβλίου όπου αναφέρονται όλα τα προηγούμενα.
(χωρίς την παράγραφο Μέτρηση της δύναμης σελ. 45).
Συζητάμε στην τάξη πώς αντιλαμβάνεστε ότι μια δύναμη προκαλεί παραμόρφωση, αλλαγή ταχύτητας και τις έννοιες δυνάμεις και αλληλεπδράσεις.
Συζητάμε επίσης τις κατηγορίες των δυνάμεων:
Γράψτε και απαντήστε στο τετράδιό σας τις ερωτήσεις:
Ποιες είναι οι δύο κατηγορίες των δυνάμεων, τι είναι η καθεμια και γράψτε από δύο παραδείγματα. ( (σελ. 45 σχολικού βιβλίου).
Ποια είναι η σχέση μιας δύναμης με την επιμήκυνση που αυτή προκαλεί σε ένα ελατήριο? Ποιος κα πότε διατύπωσε αυτόν τον Νόμο ? (θα διαπιστώσουμε τον Νόμο αυτόν στο εργαστήριο σε επόμενο μάθημα).
Ποια είναι η μονάδα μέτρησης της δύναμης στο Διεθνές Σύστημα μονάδων (S.i.) ;
Δύο σημαντικές δυνάμεις είναι η Βαρυτική δύναμη και η δύναμη της Τριβής. Εξηγήστε με λίγα λόγια τι είναι η καθεμια.
Μαθαίνουμε στην τάξη πώς μπορούμε να παραστήσουμε μια δύναμη ως διάνυσμα.
Δραστηριότητες από το Φωτόδεντρο:
Η δύναμη ως αίτιο παραμόρφωσης ή αλλαγής ταχύτητας ή και τα δύο.
Στο μάθημα αυτό οι μαθητές σε ομάδες μετράνε στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του σχολείου την επιμήκυνση ενός ελατηρίου τοποθετώντας σε αυτό σώματα γνωστής μάζας ξεκινώντας με μια μάζα και στη συνέχεια την διπλασιάζουν και μετά την τριπλασιάζουν... Οι μαθητές καταγράφουν τις παρατηρήσεις τους για να συζητηθούν στο επόμενο μάθημα και να καταλήξουμε στο Νόμο του Hook.
1. Συζητάμε τις μετρήσεις που καταγράψατε στο εργαστήριο Φυσικής στο προηγούμενο μάθημα και διατυπώνουμε το Νόμο του Ηοοκ.
2. Απαντάμε στην Ερώτηση 1 σελ. 59-60 του βιβλίου.
3. Συζητάμε για το διανυσματικό χαρακτήρα της δύναμης (σελ. 46)
4. Μαθαίνουμε κάποια χαρακτηριστικά της Βαρυτικής Δύναμης (σελ. 47)
5. Μαθαίνουμε τι είναι η Τριβή.
1. Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 16
2. Δραστηριότητα: Φύλλο εργασίας για σύνθεση δυνάμεων
Τι είναι η αεροτράπεζα
Μαθαίνουμε τον 1ο Νόμο του Νεύτωνα με τη βοήθεια του 10λεπτου βίντεο στον σύνδεσμο 1ος Νόμος του Νεύτωνα
Τια το σπίτι:
Μελετήστε την παράγραφο 3.4 Δύναμη και ισορροπία και την παράγραφο 3.5 Ισορροπία υλικού σημείου χωρίς την παράγραφο Ανάλυση δυνάμεων και ισορροπία.
Πατήστε για ΜΑΘΗΜΑΤΑ 18 & 19
Παρακολουθήστε το βίντεο για την ΑΔΡΑΝΕΙΑ
Πατήστε για το ΜΑΘΗΜΑ 20
Βίντεο για τον 3ο Νόμο του Νεύτωνα
Η ύλη του διαγωνίσματος που θα γίνει 20/12/2024 θα είναι ολόκληρο το κεφάλαιο 3 όπως το διδαχθήκαμε. Μελετήστε από το eclass τα μαθήματα από το 11ο μέχρι και αυτό εδώ.
Προετοιμαστείτε για το διαγώνισμα πατώντας Προετοιμασία για Διαγώνισμα
Εισαγωγή με δραστηριότητα (μολύβι) συζήτηση, βιντεομάθημα Εισαγωγή στην πίεση: έννοια τύπος μονάδες εφαρμογές
Στο τέλος του μαθήματος θα πρέπει να γνωρίζουμε κυρίως:
Πίεση - Δύναμη , δύο διαφορετικές έννοιες και δύο διαφορές τους
Τον τύπο της πίεσης
Την μονάδα της πίεσης
Να εξηγούμε τα αποτελέσματα της πίεσης και πώς μπορούμε να την μεταβάλλουμε
Πατήστε για το ΜΑΘΗΜΑ 26
Σχετικά video
Μανόμετρο 2:38 https://www.youtube.com/watch?v=1xeyd22F9ao
Πλήρης επεξήγηση για υδροστατική πίεση: 19:30 https://www.youtube.com/watch?v=q_qKQjiiTcE&list=PLTM6qN0B6w_3TKroT310EjDmArNbo4QM-&index=2
Κατασκευή μανομέτρου https://www.youtube.com/watch?v=cULnCRQFjW4
Συγκοινωνούντα δοχεία 6:31 https://www.youtube.com/watch?v=13ooxaWSNjk
Σε αυτό το μάθημα γράφουμε και απαντάμε στο τετράδιό μας ερωτήσεις για να συνοψίσουμε όσα είδαμε στο προηγούμενο μάθημα και να μπορέσουμε αργότερα να λύσουμε ασκήσεις. Επίσης αν οι συνθήκες το επιτρέψουν θα κάνουμε το πείραμα με τις Υδάτινες τροχιές. Στο μάθημα αυτό μαζεύω τα τετράδιά σας, δεν παραλαμβάνω τετράδια άλλη μέρα όπως σας έχω ήδη προειδοποιήσει.
Πατήστε για το ΜΑΘΗΜΑ 27
Πειράματα:
Τι συμβαίνει όταν πίνουμε με καλαμάκι;
Ποτήρι με νερό που δεν χύνεται.
Εργασία για το σπίτι: Γράψτε την εξήγηση κάθε πειράματος σύμφωνα με τη συζήτηση στην τάξη.
Ερωτησεις για να απαντηθούν στο τετράδιο.
1. Τι είναι η ατμοσφαιρική πίεση και πού οφείλεται; σελ. 72
2. Πόση είναι και από τι εξαρτάται η ατμοσφαιρική πίεση; σελ. 72
3. Γιατί η ατμοσφαιρική πίεση είναι μεγαλύτερη στην επιφάνεια της θάλασσας από ότι στα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας; σελ. 72
4. Πώς μετρήθηκε η ατμοσφαιρική πίεση για πρώτη φορά και από ποιόν;
5. Γιατί στη Σελήνη δεν θα μπορούσαμε να πιούμε με καλαμάκι;
- Απαντήστε στις ερωτήσεις 1,2,3 σελ. 82
- Λύνουμε τις ασκήσεις 1,3,4 σελ. 85-86
- Πατήστε για το ΜΑΘΗΜΑ 29
Λύνουμε τις ασκήσεις 1,3,4 σελ. 85-85
Για την αρχή του Pascal πατήστε διαδραστικό σχολικό βιβλίο
Να ξέρετε να διατυπώνετε την Αρχή του Pascal σελ. 76:
" Κάθε μεταβολή της πίεσεης σε οποιοδήποτε σημείο ενός περιορισμένου ρευστού που είναι ακίνητο προκαλεί ίση μεταβολή της πίεσης σε όλα τα σημεία του"
(Εικόνες 4.17 σελ. 75 και 4.19 σελ. 76)
Ερωτήσεις 1 έως 7 σελ. 83-84 - τις απαντάμε στην τάξη και σημειώνετε τς απαντήσεις.
Να μάθετε να διατυπώνετε τη Αρχή του Pascal σελ. 76 πάνω πάνω.
Πατήστε για το ΜΑΘΗΜΑ 32
Πατήστε για ΜΑΘΗΜΑ 34
Παρακολουθούμε το βίντεο για την εισαγωγή στην ενέργεια
https://youtu.be/ocJEdy2WeTw?si=QQQdx43Sj73JAQ3M
Πατήστε για την εισαγωγή στην ΕΝΕΡΓΕΙΑ σύμφωνα με το σχολικό βιβλίο: ΜΑΘΗΜΑ 35
Πατήστε για το ΜΑΘΗΜΑ 36
Η ύλη μας είναι όσα αναφέρονται στα μαθήματα 24 - 37 εδώ στο e-class. Τα μαθήματα αυτά αφορούν το κεφάλαιο 4 του βιβλίου σας και την παράγραφο 5.1 του κεφαλαίου 5 μαζί με επιλεγμένες ερωτήσεις και ασκήσεις τις οποίες λύσαμε και στο τετράδιο και κάποιες τις συμπληρώσαμε πάνω στο βιβλίο.
Πατήστε για το ΜΑΘΗΜΑ 38
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...-
Τρίτη 8 Απριλίου 2025 - 11:02 μ.μ.