Μάθημα : Τεχνολογία Α' Γυμνασίου

Κωδικός : 0501909353

0501909353  -  ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΧΡΙΜΑΝΗ

Μάθημα

Ζούμε σε μια κοινωνία απολύτως εξαρτώμενη από την επιστήμη και την τεχνολογία, όπου σχεδόν κανένας δεν ξέρει τίποτα για την επιστήμη και την τεχνολογία.

Καρλ Σαγκάν
, Αμερικανός αστρονόμος  (1934-1996)

Ενότητες

  • Τι είναι τεχνολογία;
  • Τι είναι επιστήμη;
  • Ποια η σχέση της τεχνολογίας με την επιστήμη;
  • Ποια τα αποτελέσματα της τεχνολογίας στους κυριότερους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας;
  • Ποια είναι η ανάγκη τεχνολογικής εκπαίδευσης;
  • Τι είναι εργαλείο;
    • Ένα εργαλείο είναι μια συσκευή ή αντικείμενο που χρησιμοποιείται για να εκτελεστεί μια συγκεκριμένη εργασία ή να διευκολυνθεί μια διαδικασία. Τα εργαλεία μπορεί να είναι απλά, όπως ένα σφυρί ή ένα κατσαβίδι, ή πιο πολύπλοκα, όπως ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής ή μια μηχανή. Σκοπός των εργαλείων είναι να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα και την ακρίβεια του ανθρώπου σε διάφορες δραστηριότητες, είτε αυτές αφορούν τη χειρωνακτική εργασία είτε την επεξεργασία πληροφοριών.
  • Απλές Μηχανές
  • Σύνθετες μηχανές
  • Έργο

Στο μάθημα αυτό θα μάθουμε:

  • την ανάγκη του σχεδίου ως μέσο επικοινωνίας
  • τις βασικές αρχές της σχεδίασης ενός προϊόντος (όψεις - πρόσοψη, κάτοψη, πλάγια όψη)
  • τις έννοιες μήκος, πλάτος, ύψος (επανάληψη και εμπέδωση από την Γεωμετρία Α’ Γυμνασίου)
  • την ανάγκη για κατανόηση των μονάδων μέτρησης του μήκους (επανάληψη και εμπέδωση από την Φυσική Α’ Γυμνασίου)
  • την έννοια της κλίμακας
  • την χρήση της κλίμακας για την απεικόνιση
Θέμα:

Ενέργεια: Μορφές, Μετατροπές και Χρήσεις

Σκοπός:

Να κατανοήσουν οι μαθητές τις μορφές της ενέργειας, πώς μετατρέπεται από τη μία μορφή στην άλλη, καθώς και τη σημασία των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Διδακτικοί Στόχοι

  • Οι μαθητές/τριες να αναγνωρίζουν τις διάφορες κατηγορίες μέσων μεταφοράς.
  • Να αντιληφθούν τη σπουδαιότητα κάθε διαφορετικής κατηγορίας των μέσων μεταφοράς.
  • Να αντιληφθούν με σαφήνεια την πορεία κατασκευής μέσων μεταφοράς.
  • Να αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των μέσων μεταφοράς.
  • Να αλληλεπιδρούν και συνεργάζονται αναπτύσσοντας τις απόψεις τους στην διάρκεια του μαθήματος.

Σε μία παράγραφο εξηγούμε τους λόγους που επιλέξαμε το αντικείμενο που θα κατασκευάσουμε.

Περιγράφουμε  γενικά την σημασία της ενότητας που ανήκει το θέμα μας και παρουσιάζουμε τα κυριότερα δημιουργήματα της ενότητας αυτής. Σε μία τρίτη ενότητα περιγράφουμε την συγκεκριμένη τεχνολογία στην χώρα μας.

Παρουσιάστε την χρονολογική βελτίωση του τεχνολογικού αντικειμένου που μελετάμε, από την ανακάλυψή του μέχρι τις σύγχρονες εξελίξεις. Παράλληλα επισημάνετε και τις επιδράσεις που επέφερε στον τρόπο ζωής του ανθρώπου, όποτε είχαμε μεταβολή του.

Δεν χρειάζεται να γράψετε μεγάλο κείμενο και πολλές πληροφίες. Μπορείτε να ετοιμάσετε ένα timeline με τις σημαντικότερες εξελίξεις του έργου που επιλέξατε.

Παράδειγμα timeline (χρονογραμμής)

Αναπτύξτε τις θετικές και αρνητικές επιπτώσεις από την χρήση του ατομικού έργου που επιλέξατε:

α)στην κοινωνία

β)στην οικονομία

γ)στον πολιτισμό και

δ) στο περιβάλλον.

3-4 ενότητες ,μία για κάθε τομέα που επιδρά

Παρουσιάστε:

  • 1η ενότητα: τα μέρη πού αποτελούν το θέμα που μελετάμε
  • 2η ενότητα: τον τρόπο λειτουργίας του συγκεκριμένου θέματος με απλή περιγραφή για κάθε τμήμα του , χωρίς ιδιαίτερες λεπτομέρειες που απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις.

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -