Περιγραφή Μαθήματος

Ο σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός, ως εκπαιδευτική δραστηριότητα, επιδιώκει να σας βοηθήσει να διερευνήσετε πλευρές του εαυτού σας, να πάρετε αποφάσεις σχετικά με την επιλογή κατεύθυνσης στις Β΄ και Γ΄ τάξεις Γενικού Λυκείου και να αναζητήσετε εκπαιδευτικές διεξόδους μετά το Γενικό Λύκειο. Έτσι, θα είστε σε θέση να οργανώσετε όσο το δυνατόν καλύτερα αρχικά την προσωπική σας πορεία στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά και τη μελλοντική σας σταδιοδρομία σε μια διευρυμένη αγορά εργασίας (ευρωπαϊκή, παγκόσμια), παρακολουθώντας κριτικά τις συνθήκες που επικρατούν σ’ έναν ταχύτατα μεταβαλλόμενο κόσμο.
-
Μαθησιακοί στόχοι
Βασικός στόχος του βιβλίου που κρατάτε στα χέρια σας είναι η υποστήριξη της προσπάθειάς σας να πάρετε εκπαιδευτικές και πρώτες επαγγελματικές αποφάσεις και να σχεδιάσετε όσο καλύτερα γίνεται την πορεία ζωής σας. Βρίσκεστε ήδη στην A΄ τάξη Γενικού Λυκείου, γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, και σε αυτή τη φάση μέσα από τις σελίδες του βιβλίου, δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στη σύνδεση των χαρακτηριστικών του ατόμου με το χώρο της εργασίας, όπως αυτός διαμορφώνεται στη σημερινή εποχή. Το περιεχόμενο του βιβλίου είναι χωρισμένο σε κεφάλαια καθένα από τα οποία επικεντρώνεται σε θέματα που επηρεάζουν το σχεδιασμό της πορείας ενός ατόμου. Σε κάθε κεφάλαιο, μετά από μια σύντομη εισαγωγή, ακολουθούν δραστηριότητες στις οποίες δίνεται η ευκαιρία για προβληματισμό αλλά και για διερεύνηση πτυχών της προσωπικότητάς σας, των επιλογών σας και της μορφής συμμετοχής σας ως πολιτών και ως ενεργών μελών της σύγχρονης κοινωνίας.
Περιεχόμενο μαθήματος
Στα κεφάλαια 1-3 δίνεται η δυνατότητα να στρέψετε το φακό στον εαυτό σας και να διερευνήσετε πλευρές του. Στα επόμενα τέσσερα κεφάλαια (4-7) διερευνώνται θέματα που σχετίζονται με την αγορά εργασίας και τις ευκαιρίες εκπαιδευτικής και επαγγελματικής κινητικότητας, ώστε να γνωρίσετε καλύτερα το οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον που σας αγκαλιάζει και επηρεάζει τα σχέδιά σας. Στη συνέχεια, τα κεφάλαια 8 & 9 αφιερώνονται στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και τους παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση των επιλογών σας. Η διερεύνηση των ευκαιριών που προσφέρονται στο εκπαιδευτικό σύστημα, όπως κάθε φορά αυτό διαμορφώνεται, είναι το θέμα του 10ου κεφαλαίου. Στη συνέχεια το 11ο κεφάλαιο επικεντρώνεται στην εμπειρία σας να συνυπάρχετε, να επικοινωνείτε και να συνεργάζεστε καταρχήν στο σχολείο ή/και στο κοινωνικό σας περιβάλλον και αργότερα στον επαγγελματικό σας χώρο με άτομα διαφορετικά από εσάς και όμως πολύτιμα για εσάς. Το κεφάλαιο 12 σας ενημερώνει περισσότερο για τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να αξιοποιήσετε ερωτηματολόγια και τεστ που αφορούν στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό. Τέλος, στο Παράρτημα του βιβλίου, θα βρείτε πληροφορίες και διευθύνσεις οι οποίες μπορούν να σας φανούν χρήσιμες, όταν αναζητάτε συγκεκριμένα εκπαιδευτικά και επαγγελματικά στοιχεία. Η γλώσσα του βιβλίου -ανάμεσα στα άλλα- έχει δύο χαρακτηριστικά. Συχνά χρησιμοποιείται το δεύτερο ενικό ή δεύτερο πληθυντικό πρόσωπο στην προσπάθεια μιας αμεσότερης και πιο προσωπικής επικοινωνίας, στοιχείο που έτσι και αλλιώς χαρακτηρίζει τις υπηρεσίες Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Επίσης χρησιμοποιείται η διπλή γραφή ως προς το γένος, μια και τα κείμενα αναφέρονται σε κορίτσια και σε αγόρια ισότιμα.
Διδάσκοντες
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΑΝΔΑΛΗΣ
Στη δραστηριότητα αυτή η πρώτη ομάδα μαθητών παραθέτει κάποιες περιπτώσεις νέων ανθρώπων που κάνουν συγκεκριμένες σκέψεις για τις σπουδές ή το επάγγελμά τους.
Από τη άλλη πλευρά τα μέλη της δέυτερης ομάδας παραθέτουν απόψεις και απαντάνε σαν συμβούλοι Επαγγελματικού Προσανατολισμού οι οποίοι οφείλουν να γνωρίζουν καλύτερα τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά εργασίας.
Στη δραστηριότητα αυτή αναφέρονται οι πιο συνηθισµένες εργασιακές αξίες οι οποίες θα µπορούσαν να περιγραφούν όπως στον πίνακα της σελίδας 14-15. Σηµειώστε µε ένα + πόσο σίγουροι/ες είστε ότι µπορείτε να κάνετε µια δουλειά στην οποία κυριαρχούν συγκεκριµένα χαρακτηριστικά:
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...-
Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024 - 5:42 μ.μ.