Μάθημα : Νεοελληνική Γλώσσα, Γ4
Κωδικός : 0540921275
0551890364 - ΗΛΙΑΝΝΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος

- Το μάθημα δεν διαθέτει περιγραφή -
Εδώ θα βρείτε τους κειμενικούς δείκτες στους οποίους θα βασίζετε την απάντησή σας στο ερμηνευτικό σχόλιο.
Ως παράδειγμα μπορείτε να διαβάσετε το ερμηνευτικό σχόλιο για το ποίημα "Αντικλείδια".
Θέμα παραγωγής λόγου: Να γράψετε μία επιστολή στον Υπουργό Παιδείας αναλύοντάς τις δεξιότητες που καλείται να καλλιεργήσει το ελληνικό σχολείο στους νέους, ώστε αυτοί να ανταποκριθούν στη σύγχρονη αγορά εργασίας και να προτείνετε τρόπους με τους οποίους μπορούν αυτές να ενισχυθούν στο πλαίσιο του σχολείου.
από 18/11/20 έως 29/11/20
Κείμενο σχολικού βιβλίου "Νέοι, Ναρκωτικά, Βία".
Εργασία για το σπίτι: Σε ένα άρθρο 200 λέξεων που θα δημοσιευθεί στη σχολική εφημερίδα να αναπτύξετε τα αίτια για τα οποία ένας νέος στρέφεται στη χρήση ουσιών. Χρήσιμες εκφράσεις μπορείτε να βρείτε στα "Έγγραφα" με τίτλο "Εκφράσεις για αίτιο-αποτέλεσμα".
Στο διαδικτυακό μάθημα εξετάσαμε τα αίτια ακραίας εμφάνισης των νέων. Τα αίτια αυτά μπορούν να σχετιστούν και με τις παρακάτω συμπεριφορές των νέων:
- Γλώσσα των νέων , καινούργιες λέξεις/φράσεις που πλάθουν και χρησιμοποιούν
- ΔΙασκέδαση
- Επικίνδυνη οδηγηση
- Συγκρούσεις με τους μεγαλυτέρους
- Συμπεριφορά που αποκλίνεις από τη νόρμα (=από το συνηθισμένο)
Στα έγγραφα θα βρείτε σημειώσεις για να γράψετε μία προφορική εισήγηση με το θέμα που αναλύσαμε.
από 2/12/20 έως 12/12/20
Στην ενότητα αυτή θα δούμε το ποίημα "Η Αποκριά" του Μίλτου Σαχτούρη και θα διερευνήσουμε την προσωπική μας στάση απέναντι στους πολέμους.
Στην καρτέλα "Εργασίες" μπορείτε να δείτε την εργασία που θα παραδώσετε.
Εξετάσαμε απόσπασμα από το λογοτεχικό κείμενο "Κατάδικος" του Κωνσταντίνου Θεοτόκη. Στις "Εργασίες" θα βρείτε το φυλλάδιο με το κείμενο και τις ερωτήσεις.
Συζητήσαμε τρόπους καλλιέργειας της ελληνικής γλώσσας στο σχολείο.Μερικοί είναι οι κάτωθι, όπως προέκυψαν από το διαδικτυακό μάθημα:
ΤΡΟΠΟΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
-εκσυγχρονισμός του τρόπου διδασκαλίας των γλωσσικών μαθημάτων
(σύνδεση με την καθημερινή ζωή, χρήση των νέων τεχνολογιών, βιωματική μέθοδος διδασκαλίας)
- συμμετοχή μαθητών σε αυθεντικές καταστάσεις παραγωγής λόγου (γιορτές, θεατρικές ομάδες, ομάδες φιλαναγνωσίας, ρητορικοί όμιλοι)
- η εργασία σε ομάδες καλλιεργεί τον προφορικό λόγο
-συγγραφή εργασιών που απαιτούν συνδυασμό πολλών πηγών/πληροφοριών→ ανάγνωση κειμένων από διαφορετικούς συντάκτες , διεύρυνση των γλωσσικών ερεθισμάτων
-επαφή με την αρχαία ελληνική γλώσσα (ετυμολογία λέξεων , μελέτη των σύνθετων, επιβίωση αρχαίων λέξεων σε σύγχρονες γλώσσες)
-ασκήσεις αντικατάστασης των ξένων όρων από ελληνικούς (στο μάθημα των νέων ελληνικών, της πληροφορικής, της γυμναστικής, της μηχανολογίας/ηλεκτρονικών)
- λειτουργία σχολικών βιβλιοθηκών (δανεισμός βιβλίων, μελέτη άρθρων→ επαφή με διάφορα είδη κειμένων → καλλιέργεια των γλωσσικών ικανοτήτων, του λεξιλογίου
-αύξηση των ωρών γλωσσικής διδασκαλίας
Εξετάζουμε τις θετικές και αρνητικές πλευρές της διαφήμισης καθώς και τους τρόπους περιορισμού των αρνητικών πλευρών.
Στα "Έγγραφα"μπορείτε να δείτε σημειώσεις για τα παραπάνω θέματα.
Εξετάσαμε τεχνικές περίληψης στο εξής κείμενο: https://drive.google.com/file/d/1xKJxH0veIBTEggq1MiVqFJpD4A02XJER/view?usp=sharing
Είδαμε ένα ποίημα με θέμα τη βοήθεια προς τον συνάνθρωπο. https://drive.google.com/file/d/1tsEs48G2lFMN2bhbdWjmgCs9TxJAqkk_/view?usp=sharing
Εξετάσαμε τα βασικά χαρακτηριστικά της μοντέρνας/ νεοτερικής ποίησης.
Με βάση το δοκίμιο του Α.Τερζάκη Έλεγχος της Δημοκρατικής Ιδέας (σελ.50) εξετάσαμε τα οφέλη της δημοκρατίας και τις δημοκρατικές αξίες.Επίσης απαντήσαμε στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου.
https://docs.google.com/document/d/1IHYGrh5Rt3wSMnUsu3BkkZ7eCBQARskaSxcVc6VXSIc/edit?usp=sharing
Εξετάσαμε τρόπους με τους οποίους μπορεί να καλλιεργηθεί ο φιλειρηνισμός , ειδικά στο πλαίσιο του σχολείου.
https://drive.google.com/file/d/1_F_0XhPYPpJvCIQDGR4iZVd_NzaCjHCu/view?usp=sharing
Χρήσιμο υλικό παρέχουν και τα εξής κείμενα: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2216/Neoelliniki-Glossa_G-Gymnasiou_html-empl/indexf_1.html
Εξετάσαμε τη σημασία της παράδοσης και των ιστορικών μνημείων καθώς και τρόπους με τους οποίους μπορεί να ενισχυθει η σχέση των νέων με την παράδοση στο πλαίσιο του σχολείου.
https://drive.google.com/file/d/1yuws5NwghTj_ViFJ6sy2eCQ8ANynJ0rb/view?usp=sharing
Σχολιάσαμε μία ανάρτηση της Προέδρου της Δημοκρατίας, η οποία προβάλλει τις ανθρωπιστικές αξίες και γράψαμε περίληψη σε ένα απόσπασμα από το δοκίμιο του Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου για τον ανθρωπιστή.
https://www.neolaia.gr/wp-content/uploads/2014/05/%CE%AD%CE%BA%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7.pdf
https://docs.google.com/document/d/1daTpjQr2NryHOhXERVOlzmo_l6OxM9VtxYietUXdQZA/edit?usp=sharing
Εξετάζουμε τα χαρακτηριστικά του κάθε είδους δοκιμίου με βάση το αποδεικτικό δοκίμιο Η δύναμη της μάζας του Ευάγγελου Παπανούτσου και το λογοτεχνικό δοκίμιο Ένα άλλο π.Χ. ή μ.Χ. του Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου.
https://drive.google.com/file/d/1EYN7IMDwFMUK_6DsV2AbsicPBe9y-8C6/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1yvkWfaXVBhT93ScHByqHVNTWDgXvZDYi/view?usp=sharing
από 16/1/22
Εξετάσαμε τις θετικές πλευρές της Ενωμένης Ευρώπης μέσα από συζήτηση. Δόθηκε έμφαση στα οφέλη που έχει να αποκομίσει ένας νέος στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Για τις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχδτικά με το μέλλον, τις κοινές αξίες που διέπουν τα κράτη-μέλη καθώς και τις δράσεις της για τη στήριξη των νέων μπορείτε να δείτε στους παρακάτω συνδέσμους:
Προτεραιότητες, Απασχόληση των νέων, Διάλογος με τους νέους, Συμμετοχή των νέων στον διάλογο, 9 ευκαιρίες για τους Ευρωπαίους νέους (στ' αγγλικά)
Ερωτηματολόγιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους νέους
Σημειώσεις για την ενότητα και άρθρο σχετικό με την Ευρωπαϊκή Ένωση εδώ: https://drive.google.com/file/d/1_OjmghgfFyUfYX4SsEOcuiAYiRDP65qA/view?usp=sharing
Αναλυτικά τα χαρακτηριστικά της παραδοσιακής ποίησης είναι:
-Η δομή του ποιήματος βασίζεται στις στροφές, οι οποίες έχουν σταθερό αριθμό στίχων.
Οι στίχοι έχουν ορισμένο αριθμό συλλαβών.
Οι στίχοι έχουν συγκεκριμένο μέτρο (ιαμβικό, τροχαϊκόκτλ.) που παραμένει σταθερό.
Υπάρχει ομοιοκαταληξία.
Η χρήση των σημείων στίξης είναι σύμφωνη με τους κανόνες της γλώσσας.
Συνήθως, χρησιμοποιούνται λέξεις ποιητικές (δηλαδή λέξεις που δεν συνηθίζονται στην κοινή καθημερινή ομιλία, είναι εντυπωσιακές και συχνά δημιούργημα των ποιητών)
Τα χαρακτηριστικά της νεοτερικής ποίησης είναι:
-Δεν υπάρχουν στροφές με σταθερό αριθμό στίχων. Η δομή βασίζεται σε άνισες στροφικές ενότητες.
Ο στίχος είναι ελεύθερος: δεν έχει σταθερό αριθμό συλλαβών, δεν έχει μέτρο, δεν έχει ομοιοκαταληξία, δεν έχει ρυθμό (θυμίζοντας πολλές φορές τον πεζό λόγο).
Χρησιμοποιούνται λέξεις «αντιποιητικές» (από την καθημερινότητα, από το επαγγελματικό λεξιλόγιο κτλ.).
Απουσιάζουν ή χρησιμοποιούνται ελάχιστα τα κύρια σημεία στίξης.
Η νεοτερική ποίηση είναι υπαινικτική: δεν είναι εύκολη στην ερμηνεία, γιατί χρησιμοποιεί με τρόπο ανατρεπτικό τα γλωσσικά στοιχεία. Πολλές φορές δεν υπάρχει λογικός ειρμός στα νεοτερικά ποιήματα.
Επεξεργαστήκαμε το κείμενο του σχολικού βιβλίου Η διατροφή του πλανήτη (σελ.97) και απαντήσαμε όλες τις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου.
από 21/5/21 έως 21/5/21
Αναλύσαμε τα θετικά και τα αρνητικά της τηλεκπαίδευσης με βάση πρόσφατο άρθρο.
Στις "εργασίες" της ηλεκτρονικής τάξης μπορείτε να δείτε το κείμενο και τις ασκήσεις.
Εξετάσαμε τον ρόλο του επιστήμονα και απαντήσαμε ερωτήσεις για τις θεωρίες συνωμοσίας.
Με παράδειγμα τη δράση του Αντώνη Σαμαράκη συζητάμε για την ευθύνη των πνευματικών ανθρώπων.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -