Μάθημα : Γεωμετρία Α Λυκείου τμήμα Α3

Κωδικός : 0590990291

0590990291  -  ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΩΣΤΑΣ

Μάθημα

Συνοπτική περιγραφή του μαθήματος

Στο μάθημα αυτό οι μαθητές θα γνωρίσουν βασικά θέματα για το μάθημα της Γεωμετρίας. Αρχικά οι μαθητές γνωρίζουν τα είδη ρων γωνιών καθώς και τα κριτήρια ισότητας τριγώνων, τις σχέσεις μεταξύ γωνιών και κύκλου

Στην συνέχεια ασχολούνται με τις παράλληλες ευθείες, τέλος ασχολούνται με τα παραλληλόγραμμα και τραπέζια

Για σύγχρονη τηλεκπαίδευση (webex)  θα πρέπει να συνδέεστε στο 

  https://minedu-secondary.webex.com/meet/kostas_jim 

ή χρησιμοποιώντας τον αριθμό 121 164 6142

Ευχομαι μαθητές να αγγαλιάσουν όλη αυτή τη προσπάθεια και να κάνουν κτήμα τους όλες αυτές τις γνώσεις που θα τους χρειαστούν στο μέλλον.

Ενότητες

Η ενότητα αυτή είναι εισαγωγική.

Στην ενότητα αυτή οι μαθητές θυμούνται θέματα που είχανδιδαχθεί οι μαθητές στο Γυμνάσιο όπως οξείες , ορθές αμβλείες γωνίες καθώς και τις σχέσεις μεταξύ γωνιών. 

Στην ενότητα αυτή θα μάθουμε να ονομάζουμε απλά γεωμετρικά σχήματα , και τα είδη τριγώνων ως προς τις πλευρές και τις γωνίες τους. 

Αφού δείτε και μάθετε τα σχήματα, μπορείτε να κάνετε το σταυρόλεξο.

https://crosswordlabs.com/embed/2025-02-04-53

Στην ενότητα αυτή αφού παρουσιάσουμε τα τρεία κριτήρια ισότητας τριγόνων θα κάνουμε εφαρμογές των κριτηρίων αυτών στην επίλυση ασκήσεων.

Στην ενότητα αυτή θα μελετήσουμε τις γεωμετρικές κατασκευές: Πιο συκεκριμμένα θα μάθουμε να κατασκευάζουμε γωνίες και πλευρές χρησιμοποιώντας το κανόνα και το διαβήτη. Οι αρχαίοι Έλληνες δεν είχαν μοιρογνωμόνιο ούτε χάρακα με μέτρο. Είχαν ωστόσο δύο γεωμετρικά όργανα τον κανόνα ή χάρακα (χωρίς αριθμούς ) και το διαβήτη. Με τη βοήθεια των δύο απλών γεωμετρικών οργάνων δημιουργήθηκε η Ευκλείδεια Γεωμετρία.    

Στην ενότητα αυτή θα ασχοληθούμε με τις Παράλληλες ευθείες.

Θα δούμε πότε δύο ευθείες είναι Παράλληλες καθώς και έννοιες όπως εντός εναλλάξ, εντός εκτός και επι τα αυτά γωνίες κ.α.

εδώ

Ερωτήσεις Κατανόησης για το Βίντεο Θεωρίας Γεωμετρίας

1. Ποιο είναι το κύριο θέμα του Κεφαλαίου 4 στη θεωρία της γεωμετρίας;
a. Εισαγωγή στη Γεωμετρία
b. Γεωμετρία Κύκλων
c. Γωνίες με Παράλληλες Πλευρές
d. Άθροισμα Γωνιών Τριγώνου

2. Τι συζητείται στην ενότητα 4.2;
a. Ιδιότητες Τριγώνων
b. Η Τομή Δύο Γραμμών
c. Αξιοσημείωτοι Κύκλοι στα Τρίγωνα
d. Κυρτοί Πολύγωνοι

3. Σύμφωνα με την ενότητα 4.4, ποια έννοια τονίζεται;
a. Παράλληλες Γραμμές και Γωνίες
b. Εμβαδόν Κύκλων
c. Ανισότητα Τριγώνου
d. Τετραγωνικές Εξισώσεις

4. Ποια είναι η σημασία των αξιοσημείωτων κύκλων στα τρίγωνα όπως αναφέρεται στην ενότητα 4.5;
a. Χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό του εμβαδού.
b. Βοηθούν στον καθορισμό ιδιοτήτων τριγώνων.
c. Είναι αδιάφοροι στη γεωμετρία.
d. Ισχύουν μόνο για τετραγώνες.

5. Στην ενότητα 4.6, τι δηλώνεται σχετικά με το άθροισμα των γωνιών σε ένα τρίγωνο;
a. Μπορεί να ποικίλει ανάλογα με το τρίγωνο.
b. Ισοδυναμεί πάντα με 180 μοίρες.
c. Είναι πάντα μεγαλύτερο από 180 μοίρες.
d. Είναι λιγότερο από 90 μοίρες.

6. Ποιο θέμα καλύπτεται στην ενότητα 4.8;
a. Η Περιφέρεια Κύκλων
b. Άθροισμα Γωνιών σε Κυρτούς ν-γώνους
c. Ιδιότητες Ορθών Γωνιών
d. Το Θεώρημα του Πυθαγόρα

7. Ποιο από τα παρακάτω περιγράφει καλύτερα ένα Ευκλείδειο αίτημα που αναφέρεται στο βίντεο;
a. Μια μέθοδος για την επίλυση εξισώσεων
b. Ένα αίτημα που σχετίζεται με τη διασταύρωση γραμμών
c. Ένα αίτημα για γεωμετρικές αποδείξεις
d. Ένας τύπος μέτρησης γωνίας

8. Ποια γεωμετρική έννοια εισάγεται στην ενότητα 4.1;
a. Βασικοί ορισμοί γεωμετρίας
b. Προχωρημένες γεωμετρικές θεωρίες
c. Ιστορικές προσεγγίσεις στη γεωμετρία
d. Εφαρμογές της γεωμετρίας στην πραγματική ζωή

9. Γιατί είναι σημαντική η κατανόηση του αθροίσματος γωνιών στα τρίγωνα, όπως συζητείται στο βίντεο;
a. Είναι κρίσιμη για την επίλυση αλγεβρικών εξισώσεων.
b. Βοηθά στη δημιουργία γεωμετρικών σχημάτων.
c. Είναι απαραίτητη για την κατανόηση 3D σχημάτων.
d. Δεν θεωρείται σημαντική.

10. Ποιο είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό των παράλληλων γραμμών που συζητείται στην ενότητα 4.4;
a. Πάντα διασταυρώνονται.
b. Δεν διασταυρώνονται και διατηρούν ίσες γωνίες.

c. Μπορούν να είναι κεκλιμένες σε τριδιάστατο χώρο.
d. Δημιουργούν αμβλείες γωνίες.

" sol β , 3, 8 α",     1, 10 γ          Sch      Μαγικό

Στην ενότητα αυτή θα δούμε τα βασικά τετράπλευρα. μπορείτε αφού μελετήσετε τα βασικά γεωμετρικά σχήματα να δοκιμάσετε το quiz εδώ

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...