Μάθημα : Γ (Γ1, Γ2) Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Κωδικός : 1201030451
1201030451 - ΑΡΓΥΡΩ ΓΙΑΝΝΑΚΑΡΑ
Περιγραφή Μαθήματος

ΕΡΓΑΣΙΑ:
Θεματική Ενότητα: «Ενδιαφέρομαι κι Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη»
- Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα
Τίτλος Εργαστηρίου: «Ένας κόσμος χωρίς φως, χωρίς ήχο»
Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ, περίπου 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι σε όλο τον κόσμο πάσχουν από κάποιας μορφής αναπηρία, το 80% των οποίων ζει στις αναπτυσσόμενες χώρες.
«Θέληση είναι η ικανότητα του ατόμου να θέτει στόχους και να επιμένει να τους πραγματοποιήσει ανεξαρτήτως των δυσκολιών που θα αντιμετωπίσει. Η ισχυρή θέληση είναι μια δύναμη, η οποία ωθεί τα άτομα να αναδείξουν τις μεγάλες δυνατότητες που διαθέτουν, προκειμένου να πραγματοποιήσουν σημαντικά επιτεύγματα, υπερπηδώντας τα εμπόδια που θέτει το περιβάλλον ή και αυτή ακόμη η κληρονομικότητα.» (Δημοσθένης).
Ταινίες-Ντοκιμαντέρ:
https://www.youtube.com/watch?v=t4nMr_aaeIo&t=16s
- Ένα σύντομο οδοιπορικό στην Ελληνική Κοινότητα Κωφών: https://www.youtube.com/watch?v=NhCrmS9oANM
- Η Κοινότητα των Κωφών: https://www.youtube.com/watch?v=5S26uJVWZxo
- «Τα λόγια της σιωπής», 2002, Λουκία Ρικάκη: https://archive.ert.gr/92523/
- «Το φως που σβήνει», 2000, Βασίλης Ντούρος: https://www.dailymotion.com/video/x8qeu55
Άρθρα:
3ης Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία: Ίσα δικαιώματα και βελτίωση της ποιότητας ζωής:
Τραγούδια στη νοηματική:
Εγώ κι εσύ μαζί | Νοηματική Γλώσσα
Όπου υπάρχει αγάπη | Νοηματική Γλώσσα
Τo Ίδρυμα - ΙΔΡΥΜΑ ΛΙΛΙΑΝ ΒΟΥΔΟΥΡΗ
- Αφόρμηση με βίντεο: Συζήτηση-Προβληματισμός για τους ανθρώπους με κώφωση ή τύφλωση.
- Μπαίνοντας στη θέση ενός κωφού ή ενός τυφλού- Παιχνίδι ρόλων. Καταγραφή των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι αυτοί στην καθημερινότητα.
- Αναζήτηση πληροφοριών (ανά ομάδες) για κωφούς ή τυφλούς ανά τον κόσμο και ανά τους αιώνες (πχ Μουσικούς-Μπετόβεν, Επιστήμονες, Ηθοποιοί, Παραολυμπιονίκες κλπ). Συζήτηση για το αν και πως μπορούν να ξεπεραστούν τα εμπόδια στην καθημερινότητα, αλλά και στην επαγγελματική σταδιοδρομία.
- Αναζήτηση πληροφοριών (ανά ομάδες) και παρουσίαση για τη νοηματική γλώσσα και τη γραφή Braille.
- Μετατρέπουμε ένα κείμενο ή τραγούδι κλπ. στη νοηματική γλώσσα και στη γραφή Braille.
Θεματική Ενότητα: «Φροντίζω το Περιβάλλον»
- Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά
Τίτλος Εργαστηρίου: «Ξεναγώντας - Δημοσιογραφώντας για την Πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μου»
ΕΡΓΑΣΙΑ:
Αναζητήστε πληροφορίες για τα εξής:
- Τι είναι η Πολιτιστική κληρονομιά;
- Τι είναι η υλική, άυλη, φυσική και ψηφιακή κληρονομιά;
Βοηθητικοί σύνδεσμοι:
Τι σημαίνει πολιτιστική κληρονομιά;... - VideoLink
Πολιτιστική κληρονομιά - Βικιπαίδεια
Πολιτιστική κληρονομιά - Πολιτισμός και δημιουργικότητα
Eθνικό Ευρετήριο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ελλάδας
UNESCO World Heritage Centre - World Heritage List
Αναζητήστε πληροφορίες για το στοιχείο πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου σας που επιλέξατε.
(Αναζητήστε πληροφορίες στο διαδίκτυο, φωτογραφίες, άρθρα, ρεπορτάζ, σκίτσα, εικόνες κλπ., ή πάρτε συνεντεύξεις από πρόσωπα του περιβάλλοντός σας για:
Μνημεία, Τοπία, Λαογραφία, Παραδόσεις, Φυσική κληρονομιά κλπ. του τόπου σας).
Θεματική Ενότητα: «Ζω καλύτερα-Ευ ζην»
- Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη
Τίτλος Εργαστηρίου: «Κατανοώ τον Εαυτό μου-Ανακαλύπτω την Προσωπικότητά μου»
ΕΡΓΑΣΙΑ:
Αναζητήστε πληροφορίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά και τα επαγγέλματα κάθε προσωπικότητας, σύμφωνα με το εξάγωνο Holland.
Ανεβάστε τις πληροφορίες αυτές στο παρακάτω Padlet:
Σύνδεσμος για το Γ1: https://padlet.com/Giannakara/1-holland-x08nchv3ks7qtx8r
Σύνδεσμος για το Γ2: https://padlet.com/Giannakara/2-holland-75j2tch86xa039mu
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -