Περιγραφή Μαθήματος

This online classroom ( eClass) has been designed to meet the learning needs of students and to offer additional material with the aim of enriching daily teaching at school. Educational content management tools and feedback will be uploaded.
The material that will be uploaded will complement the educational content of the textbooks and provide additional support to students in order to help them better understand it and manage the difficulties that may arise.
Γενικός Σκοπός: Η ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με το προσφυγικό ζήτημα
General Aim: Raising students' awareness about the refugee issue.
Παρακάτω θα βρείτε το link σχετικά με το διδακτικό υλικό της ενότητας
The 800-strong community on the small Greek island Tilos have made 50 refugees feel at home. Here you can see a video about the island of Tilos which has welcomed refugees with open arms
https://youtu.be/pwa9KPxbZWQ?feature=shared
Final evaluation
Γενικός Σκοπός: Να συζητάμε κριτικά θέματα της επικαιρότητας χρησιμοποιώντας τη γλώσσα στόχο.
General Aim: To critically discuss current issues using the target language.
Παρακάτω θα βρείτε το link σχετικά με το διδακτικό υλικό της ενότητας
Final Evaluation
Γενικός Σκοπός: Βελτίωση γλωσσικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων μέσα από την
εξοικείωση των μαθητών/-τριών με την παρατήρηση και την ανάλυση έργων τέχνης
General Aim: Improvement of linguistic and communication skills through the familiarization of students with the observation and analysis of works of art.
Παρακάτω θα βρείτε το link σχετικά με το διδακτικό υλικό της ενότητας
MATCH UP: a link of a game concerning this unit
Here is the link of the song "Starry-starry Night" by Don Mc Lean
https://youtu.be/dipFMJckZOM?si=JGnmYoAcBDJBsqmA
Here you can find the link of the paintings and stories of the famous artist
https://artsandculture.google.com/entity/0046/m07_m2?categoryId=artist
FINAL EVALUATION
5. Animals Rights
Παρακάτω θα βρείτε το link σχετικά με το διδακτικό υλικό της ενότητας:
PASSIVE VOICE Grammar and Exercises:
https://inglescarmelitaslb.wordpress.com/wp-content/uploads/2011/03/the-passive-voice1.pdf
Final Evaluation:
6. Fast Fashion
The goal of this unit is the enrichment of vocabulary, as well as the development of emotional skills through knowledge related to clothing and consumer habits that are harmful to the environment.
Prefix chart
anti antivirus
bi bilingual com/con compatriot de decompose dis disruptive em/en encourage ex excrete fore/pre foresee in/im inspired in/im/ir/il irresistible inter intercontinental mid midnight mis misunderstand
|
non non-organic
over oversleep per perform pre preoccupy re recycled semi semidetached sub subway super supernatural trans transformation tri triangular un unidentified under underestimate |
How to form an ADVERB: the 1st way to form an adverb from an adjective is by adding the suffix -ly
eg. general - generally
ultimate- ultimately
Σε αυτήν την ενότητα αναρτάται το γενικό υλικό που σας είναι απαραίτητο καθ'όλη την διάρκεια των μαθημάτων.
HOW TO WRITE A STORY:
https://eclass.sch.gr/modules/document/file.php/5204021213/how%20to%20write%20a%20story.pdf
HOW TO WRITE AN ARTICLE
https://eclass.sch.gr/modules/document/file.php/5204021213/HOW%20TO%20WRITE%20AN%20ARTICLE.pdf
HOW TO ORGANISE AN ESSAY & USEFUL LINKING WORDS
TENSES DIAGRAM
https://eclass.sch.gr/modules/document/file.php/5204021213/tenses%20diagram.pdf
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -