Μάθημα : H ώρα του προγραμματισμού για παιδιά δημοτικού (HOUR OF CODE-RUN MARCHO)

Κωδικός : 9050141101

Μάθημα

https://hourofcode.com/gr/learn

 

1.Δραστηριότητες ώρας κώδικα

Δοκιμάστε έναν οδηγό εκμάθησης διάρκειας μιας ώρας σχεδιασμένο για όλες τις ηλικίες σε περισσότερες από 45 γλώσσες. Γίνετε μέλος ενός δικτύου εκατομμυρίων φοιτητών και καθηγητών σε περισσότερες από 180 χώρες ξεκινώντας από μία Ώρα του Κώδικα.

Ωριαία μαθήματα είναι διαθέσιμα σε περισσότερες από 45 γλώσσες και πολλά από αυτά και στη δική μας. Δε χρειάζεται καμία ιδιαίτερη προετοιμασία αφού ο επίσημος ιστότοπος θα σας παρέχει όλα όσα χρειάζεστε για να συμμετέχετε με τους μαθητές σας. Οδηγίες, σχέδια μαθήματος, βίντεο και έγγραφα, ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα και τη θεματική που θα επιλέξετε.

Για να συμμετέχετε, μπορείτε να κάνετε μια εγγραφή στον επίσημο Ιστότοπο. Στη συνέχεια, μεταβείτε στη σελίδα των δραστηριοτήτων. Είναι εντυπωσιακός ο ρυθμός με τον οποίο προστίθενται νέες εφαρμογές. Επειδή παρακολουθώ την πλατφόρμα καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, βλέπω ότι οι διαχειριστές δε σταματούν να ετοιμάζουν για εμάς νέο υλικό ώστε να μπορεί ο καθένας να επιλέξει αυτό που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες του. Να σημειώσω εδώ, πως κι εμείς οι εκπαιδευτικοί, μπορούμε να γίνουμε μαθητές, να δοκιμάσουμε όλες τις διαθέσιμες δραστηριότητες, ώστε να είμαστε ενήμεροι για το τι πρόκειται να αναθέσουμε στους μαθητές μας. Ενώ το κίνημα έχει ως στόχο να ολοκληρωθεί μια Ώρα Κώδικα από όσο το δυνατόν περισσότερους μαθητές, μπορούμε να τους παροτρύνουμε να συνεχίσουν να υλοποιούν δραστηριότητες από το σπίτι τους. 
 

ς δούμε τώρα πως θα δηλώσετε τους μαθητές που θα συμμετέχουν στην ενότητα που δημιουργήσατε. Πατήστε Προσθήκη Μαθητών και η πλατφόρμα θα σας προτείνει 3 τρόπους για τη σύνδεση/εγγραφή των μαθητών σας:

Η πρώτη επιλογή είναι για μικρούς μαθητές (δημοτικό). Η 3η επιλογή δίνει στους μαθητές τη δυνατότητα να εγγραφούν μόνοι τους. Εγώ όλα τα χρόνια χρησιμοποιώ τη δεύτερη. Γράφω σε μια λίστα τα ονοματεπώνυμα και η εφαρμογή δημιουργεί κωδικούς για κάθε μαθητή ξεχωριστά:

Τυπώνω μια σελίδα και κόβω και δίνω στον καθένα τον ατομικό σύνδεσμο με τον προσωπικό κωδικό του:

Πιστέψτε με, βολεύει!

Αν θέλετε μπορείτε να κάνετε ορατή την εκδήλωσή σας σε όλο τον κόσμο και να την προσθέσετε ως γεγονός (event) στον παγκόσμιο χάρτη εκδηλώσεων:

Επίσης μετά το πέρας των δραστηριοτήτων μπορείτε να τυπώσετε αναμνηστικά – πιστοποιητικά (certificates) για κάθε μαθητή που συμμετείχε!

Δεν έχει κάτι άλλο να κάνετε. Διαλέξτε μια δραστηριότητα (δοκιμάστε την πρώτα) που θεωρείτε ότι θα ανταποκρίνεται στην ηλικία και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών σας, και περάστε ευχάριστα και δημιουργικά μια ώρα!

Οι μαθητές θα το ευχαριστηθούν σίγουρα. Είναι κάτι ξεχωριστό, και ξεφεύγετε λίγο από τη «ρουτίνα» του καθημερινού μαθήματος. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι θα βάλετε τους μαθητές σας να σκεφτούν! Να προσπαθήσουν να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις της δραστηριότητας μέσα σε μία ώρα!

Φυσικά αν δεν προλάβετε, οι μαθητές μπορούν να συνεχίσουν σπίτι (με τους κωδικούς τους). Εσείς παρακολουθείτε την πρόοδό τους από τον πίνακα ελέγχου!

Δοκιμάστε το!

______________________________________________________________________________________________________________

2 . Τρέξε Μάρκο (Run Marco) - Λίγα λόγια για το παιχνίδι.....

Οι επίδοξοι μικροί προγραμματιστές αναλαμβάνουν το ρόλο του Μάρκου και εμπλέκονται σε μια περιπέτεια όπου πρέπει να οδηγηθούν στον θησαυρό καθοδηγώντας τον ήρωα κυριολεκτικά βήμα προς βήμα. Μόνο που, αντί να σύρουν το ποντίκι (σε PC μέσω Web app) ή το δάκτυλό τους (ως app για Android και iPad) στην οθόνη, όπως κάνουν συνήθως στα «άλλα» παιχνίδια, τα παιδιά καλούνται να τοποθετήσουν στην σειρά τις απαραίτητες εντολές για την κίνησή του.

Δοκιμάστε να οδηγήσετε το Μάρκο ή τη Σοφία χρησιμοποιώντας τις εντολές "Προχώρησε μπροστά" και "Στρίψε  Αριστερά ή Δεξιά"(μέχρι όποιο επίπεδο μπορείτε) .Οι εντολές εμφανίζονται όταν πατήσετε το μπλε τετραγωνάκι με το πρόσωπο του Marco .Σύρετε τα blogs αριστερά και δοκιμάστε να δείτε  αν δώσατε σωστές οδηγίες στο Μάρκο (ή τη Σοφία) για να καταφέρουν να φτάσουν στο στόχο τους πατώντας το βελάκι (play).

https://runmarco.allcancode.com/

 

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -