Περιγραφή Μαθήματος

Το Metaverse θεωρείται το μέλλον του διαδικτύου.Η έννοια του Metaverse εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1992 στο μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας Snow crash του Αμερικανού μυθιστοριογράφου Neal Stephenson. Οι χαρακτήρες στο Snow crash γίνονται AVATAR και συμμετέχουν σε μια τρισδιάστατη (3D) εικονική πραγματικότητα, η οποία ονομάζεται Metaverse.
Είναι μια σύνθετη ελληνική λέξη του «meta», που σημαίνει υπέρβαση και εικονικότητα, και «σύμπαν».Αυτός ο όρος αναφέρεται στον ψηφιοποιημένo εικονικό κόσμο ως έναν νέο κόσμο που εκφράζεται μέσω ψηφιακών μέσων όπως τα smartphone και το διαδίκτυο. Μια άλλη διατύπωση είναι ότι το metaverse είναι διαδικτυακοί, τρισδιάστατοι εικονικοί κόσμοι, πολλών χρηστών, οι οποίοι μέσω Avatar, των ψηφιακών εαυτών, οι άνθρωποι επικοινωνούν, αλληλεπιδρούν, συνεργάζονται, και γενικά ζουν μία δεύτερη εικονική ζωή, πέρα από τους φυσικούς χωροχρονικούς περιορισμούς.Ξεκινήστε την μελέτη ακολουθώντας διαδοχικά τις ενότητες του μαθήματος. Εκπαιδευτικό υλικό υπάρχει στα Έγγραφα και στις συνδέσεις Διαδικτύου.
Email επικοινωνίας : dmagetos@unipi.gr
Παρακάτω θα βρείτε χρήσιμες πληροφορίες για το Metaverse.
Σημαντικό. Διαβάστε περισσότερα στα αρχεία, Εξέλιξη του Ιστού και Metaverse, που υπάρχουν στο φάκελλο Έγγραφα.
Δείτε τα παρακάτω βίντεο για να μάθετε για το Metaverse.
1. https://www.youtube.com/watch?v=d8bZr195fdY. Τι είναι το Metaverse.
2. https://www.youtube.com/watch?v=fiC6NWdGfxE Ένα μεγάλο εικονικό περιβάλλον
3. https://www.youtube.com/watch?v=Uvufun6xer8&t=927s
4. https://www.youtube.com/watch?v=v3ArVXQibe8 Πλατφόρμες Metaverse
Παρακάτω μπορείτε να μάθετε για τη δημιουργία εικονικών κόσμων στο Metaverse.
1. Το παρακάτω βίντεο δείχνει τον τρόπο δημιουργίας ενός εικονικού κόσμου στο metaverse spatial.
Στην πλατφόρμα αυτή δεν είναι αναγκαίος ειδικός εξοπλισμός, αλλά η πρόσβαση είναι εφικτή μέσω ενός υπολογιστή με σύνδεση στο διαδίκτυο.
https://eclass.sch.gr/modules/document/file.php/9050180164/spatial/index.html
2. Για επιπλέον πληροφορίες δείτε το αρχείο Tutorials στα Έγγραφα.
3. Επιπλέον εναλλακτικές πλατφόρμες Metaverse, τις οποίες μπορείτε να περιηγηθείτε για εμβάθυνση:
Μπορείτε στην πλατφόρμα spatial.io να δημιουργήσετε έναν εικονικό κόσμο με τα εξής ενδεικτικά θέματα:
1. Μουσείο της περιοχής σας.
2. Συλλογή από πίνακες ενός καλλιτέχνη.
3. Συλλογή αυτοκινήτων.
4. Μουσείο τεχνολογίας υπολογιστών.
5. όποιο άλλο θέμα της αρεσκείας σας.
Εναλλακτικά μπορείτε να κάνετε τη Δραστηριότητα1 που είναι στα Έγγραφα.
Η υλοποίηση της δραστηριότητας βαθμολογείται με μία μονάδα.
1.Δείτε παρακάτω μια παρουσίαση του Metaverse.
Η παρουσίαση περιέχει γύρω στις 30 διαφάνειες, με μια εισαγωγή σε εκπαιδευτικούς εικονικούς κόσμους, βίντεο με χρήση της εικονικής πραγματικότητας, πλατφόρμες metaverse, επίσης περιέχει αποθετήρια χρήσιμα με τρισδιάστατο περιεχόμενο το οποίο μπορείτε να τοποθετήσετε στους εικονικούς κόσμους.
https://eclass.sch.gr/modules/document/file.php/9050180164/spapre/index.html
2. Περιηγηθείτε σε έτοιμους εκπαιδευτικούς κόσμους. Στον παρακάτω τρισδιάστατο κόσμο μπορείτε να βρείτε εκπαιδευτικό υλικό για το μάθημα δίκτυα υπολογιστών. Παρακαλώ να τον περιηγηθείτε.
3. Εφόσον περιηγηθείτε στον προηγούμενο εικονικό κόσμο, παρακαλώ απαντήστε στο παρακάτω ερωτηματολόγιο:
4. Στους παρακάτω εικονικούς κόσμους μπορειτε να περιηγηθείτε σε ιστορικούς εκπαιδευτικούς κόσμους:
https://www.spatial.io/s/EducInfos-3D-Room-649400821989ab900a134ffe?share=606921031064779545
https://www.spatial.io/s/EducInfos-Digital-Scene-6527b41028d9069eddc34eeb?share=2565753408890956914
https://www.spatial.io/s/EducInfos-Digital-Scene-6527b41028d9069eddc34eeb?share=2565753408890956914
Αφού έχετε κατανοήσει τις απαραίτητες έννοιες και έχετε περιηγηθεί στο Metaverse, παρακαλώ απαντήστε το παρακάτω ερωτηματολόγιο.
Ευχαριστώ για την συμμετοχή σας.
Επιπλέον εικονικοί κόσμοι που μπορείτε να περιηγηθείτε ώστε να έχετε πιο σφαιρική άποψη είναι οι παρακάτω:
https://www.spatial.io/s/IMT-Reception-63ff2ee086dc54abc947e8b5?share=86476526008768778
https://www.spatial.io/s/Exclusible-Penthouse-62a88e88fb54c10001e26cc2?share=1051148410564314285
https://www.spatial.io/s/Apache-Art-Studio-63f4c63fcd25d669b5e3a68f?share=7430170041927996382
https://www.spatial.io/s/BMW-Motorrad-MetaRide-64a28a483ec3242e497a7100?share=5135508199241839204
https://www.spatial.io/s/Stonehenge-Summer-Solstice-653edd66fdee197e7e49b938?share=3076482630689811692
https://www.spatial.io/s/Suma-Alicante-Oficina-en-el-Metaverso-64c362852549537aaec63773?share=7835396385270633772
https://www.spatial.io/s/TOMMY-PARALLEL-SAIL-CLUB-6477a79f7bbb34ceb14cf08b?share=8399948075673699169
https://www.spatial.io/s/Airbus-380-63f1c8d0d8ccae27ac2eb3f8?share=7088823508511119124
https://www.spatial.io/s/Nomion-Co-Vat-Gallery-6552baa861e58b996920c570?share=6263280855266872244
https://www.spatial.io/s/Heaven-Sweet-Garden-63e5e38c479ebcfa21c20302?share=5945495173941475166
https://www.spatial.io/s/Shroom-Worlds-Art-Gallery-1-64232d355af5b189f32a59ce?share=6852709853547715528
https://www.spatial.io/s/Johns-Hopkins-University-65134b20fd9df09c543fd218?share=6329003287192263135
https://www.spatial.io/s/The-Cultureverse-65046ae68a0529af4fb952fb?share=2982457032697081926
https://www.spatial.io/s/Animatrix-Industrial-Showroom-646dc1260c0da65b4869b32f?share=602101485757564515
https://www.spatial.io/s/OLYMPUS-ACADEMY-6442718c696c551070625f5e?share=59916408657647031
Επιπλέον υλικό για το metaverse μπορείτε να βρείτε στους παρακάτω ιστότοπους:
https://metaverse.acm.org/
Αρθογραφία
- Avsar, B. (2023). Historical Process and Theoretical Foundations of Metaverse Starting from Web 1.0.
In Metaverse: Technologies, Opportunities and Threats (pp. 1-18). Singapore: Springer Nature Singapore. - Ball, M. Framework for the Metaverse. (2024). Available online:
https://www.matthewball.vc/all/forwardtothemetaverseprimer (accessed 12 January 2024). - Bartle, R. A. (2004). Designing virtual worlds. New Riders.
- Bulu, S. T. (2012). Place presence, social presence, co-presence, and satisfaction in virtual worlds.
Computers & Education, 58(1), 154-161. - Çelik, I. (2020). Social media-specific epistemological beliefs: A scale development study. Journal of
Educational Computing Research, 58(2), 478-501. - Chen, Z. (2022). Exploring the application scenarios and issues facing Metaverse technology in education.
Interactive Learning Environments, 1-13. - Cui, L., Zhu, C., & Hare, R. MetaEdu: a new framework for future education. Discov Artif Intell. 2023.
- Demir, G., Argan, M., & Halime, D. ?. N. Ç. (2023). The Age Beyond Sports: User Experience in the
World of Metaverse. Journal of Metaverse, 3(1), 19-27. - Díaz, J., Saldaña, C., & Avila, C. (2020). Virtual world as a resource for hybrid education. International
Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 15(15), 94-109. - Dwinggo Samala, A., Usmeldi, T. A., Bojić, L., Indarta, Y., Tsoy, D., Denden, M.,& Parma Dewi, I. (2023).
Metaverse technologies in education: A systematic literature review using PRISMA. International
Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 18(5). - Elfakki, A. O., Sghaier, S., & Alotaibi, A. A. (2023). An Efficient System Based on Experimental
Laboratory in 3D Virtual Environment for Students with Learning Disabilities. Electronics, 12(4),
989. - European Commission. (2020). The Virtual and Augmented Reality Industrial Coalition. Available
online: https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/virtual-and-augmented-realitycoalition (accessed on 12 January 2024). - European Commission. Digital Education Action Plan (2021-2027). Available at:
https://education.ec.europa.eu/el/focus-topics/digital-education/action-plan. - European Commission. (2022). People, technologies & infrastructure – Europe's plan to thrive in the
metaverse. https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/STATEMENT_22_5525. - European Parliament. (2022). Virtual worlds – opportunities, risks and policy implications for single market.
Available at: https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/IMCO-PR-751902_EL.pdf. - Falloon, G. (2010). Using avatars and virtual environments in learning: What do they have to
offer?. British Journal of Educational Technology, 41(1), 108-122. - Flavián, C., Ibáñez-Sánchez, S., Orús, C., & Barta, S. (2024). The dark side of the metaverse: The role of
gamification in event virtualization. International Journal of Information Management, 75, 102726. - Gartner. (2022). What’s New in the 2022 Gartner Hype Cycle for Emerging Technologies.
https://www.gartner.com/en/articles/what-s-new-in-the-2022-gartner-hype-cycle-for-emergingtechnologies.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -