Μάθημα : ΡΥΘΜΟΣ

Κωδικός : 9050571292

9050571292  -  ΑΛΕΞΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ

Μάθημα

Το μάθημα αυτό αφορά την επαφή των μαθητών/τριων με την έννοια του ρυθμού μια από τις τρείς βασικές συνιστώσες της μουσικής (ρυθμός, μελωδία, συνήχηση)

ρυθμός1

 

 

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Στο μάθημα αυτό γίνεται προσπάθεια να κατανοηθεί ο ΡΥΘΜΟΣ (υποδιαίρεση του χρόνου σε τμήματα αντιληπτά από τις αισθήσεις) το ένα δηλαδή από τα τρία βασικά συστατικά της μουσικής (μελωδία, συνήχηση). Θα εξεταστούν τα βασικά στοιχεία του όπως η διάρκεια των ήχων, οι παύσεις, τα ισχυρά,/μη ισχυρά μέρη.

    Μαθησιακοί στόχοι

    να επαναλαμβάνουν ρυθμούς με σαφή αίσθηση των θέσεων και άρσεων

    να ανταποκρίνονται ψυχοκινητικά σε ρυθμούς (2/4, 3/4/, 4/4)

    να μπορούν να εκτελούν απλά ρυθμικά σχήματα

    να προσεγγίσουν βιωματικά το ελλιπές μέτρο και τον αντιχρονισμό

     

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Το μάθημα στηρίζεται: α) στην ενεργητική μουσική ακρόαση και β) σε δραστηριότητες που αναπτύσσουν τις ψυχοκινητικές δεξιότητες. μέσα από τα προηγούμενα οι μαθητές/τριες αντιλαμβάνονται βιωματικά τους κτύπους (μονάδες ρυθμού) και τις εκφράζουν με το σώμα τους ή με μουσικά όργανα

    Διδάσκοντες

    Κωνσταντινίδης Αλέξιος

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    The new Grove Dictionary of Music and Musicians Vol 15, Μουσική Ε΄Δημοτικού Βιβλίο εκπαιδευτικού, Κ. Αποστολίδου, Χ. Ζεπάτου, ΟΕΔΒ, Αθήνα, Διαθεματικό ενιαίο πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών μουσικής, Πρόγραμμα σπουδών για το μάθημα της μουσικής στο δημοτικό, ΙΕΠ, Αθήνα 2021

Ενότητες

 

Στην ενότητα αυτή θα μιλήσουμε για τις έννοιες της άρσης και της θέσης και τα βασικά χαρακτηριστικά του μέτρου 3/4

 

 

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -