Μάθημα : Από το σιτάρι στο ψωμί
Κωδικός : 9051039128
9051039128 - ΕΥΤΕΡΠΗ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα αυτό αναφέρεται στη διαδικασία που οι άνθρωποι ακολουθούν ώστε η πρώτη ύλη -το σιτάρι να γίνει αλεύρι και με αυτό να παρασκευαστεί το ψωμί.
Θα γνωρίσουμε τις εργασίες που γίνονταν με παραδοσιακό τρόπο ώστε να παραχθεί αλεύρι και στη συνέχεια ψωμί.
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Το μάθημα συνδέει τις Κοινωνικές Επιστήμες με τις προσωπικές εμπειρίες των παιδιών από την καθημερινή ζωή. Αναδεικνύει την εξάρτηση του ανθρώπου από την εξέλιξη φυτικών οργανισμών (σιτάρι, κριθάρι, βρώμη) για την παραγωγή της τροφής του. Παρουσιάζει τη συνεργασία και την ομαδική εργασία ως προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της παραγωγής των άλευρων από το σπόρο. Συνδέει το καθημερινό φαγητό των παιδιών, το ψωμί, με την παράδοση και τα πολιτιστικά στοιχεία του τόπου τους, επειδή παρουσιάζεται η διαδικασία παραγωγής του όπως γινόταν από παλιά.
Ο /Η μαθητής/μαθήτρια σε επόμενο μάθημα θα διερευνήσει εάν έχουν υπάρξει αλλαγές στη διαδικασία με την εξέλιξη των μηχανών, της τεχνολογίας.
Β. ΠΑΙΔΙ ΕΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Από το Θεματικό Πεδίο: "Β. ΠΑΙΔΙ ΕΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ" και τη θεματική ενότητα: Β2 "ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ" και τη θεματική υποενότητα: "ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ" οι στόχοι που επιδιώκονται είναι:
- Γνωριμία με συνήθειες και παραδόσεις (γνώσεις).
- Περιγραφή της παράδοσης που σχετίζεται με την παραγωγή του ψωμιού (δεξιότητες).
- Σεβασμός στην πολιτιστική τους κληρονομιά (στάσεις).
Ανακαλυπτική, βιωματική, συνεργατική μάθηση και αξιολόγηση
Θα χρησιμοποιηθούν πόροι από τα πολυμέσα, εικόνες, παρουσίαση και βίντεο ώστε ο/η μαθητής/μαθήτρια να παρακολουθήσει, να παρατηρήσει και να ανακαλύψει τη νέα γνώση.
Προκειμένου ο/η μαθητής/μαθήτρια να εμπλακεί βιωματικά στην ανακάλυψη νέας γνώσης, ενδέχεται να του/της δοθούν οδηγίες για να φυτέψει σπόρους σε δικό του/της γλαστράκι και να να καταγράψει την εξέλιξη του φυτικού οργανισμού.
Θα εφαρμοστεί η συνεργατική μάθηση καθώς θα δοθούν οδηγίες ώστε οι μαθητές/μαθήτριες να ανταλλάξουν συνταγές παρασκευής ψωμιού αναμειγνύοντάς το με υλικό προτίμησής τους.
Θα επιδιωχθεί η εμπλοκή και συνεργασία των γονέων, καθώς οι μαθητές/μαθήτριες θα διερευνήσουν στο διαδίκτυο και θα αναζητήσουν να προσθέσουν μία ή περισσότερες εικόνες σχετικές με την ενότητα του μαθήματος.
Οι μαθητές/μαθήτριες θα αυτοαξιολογηθούν ως προς την απόκτηση νέων γνώσεων και τη συμμετοχή τους. Επίσης θα αξιολογήσουν το μάθημα, το υλικό, τη χρησιμότητά του, και τις προτάσεις των συμμαθητών/συμμαθητριών τους (ετεροαξιολόγηση).
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Νηπιαγωγείο
Διδάσκουσα: Ευτέρπη Χατζηγεωργίου, Νηπιαγωγός
Πρόγραμμα Σπουδών, Βιβλιογραφία, Ηλεκτρονικές πηγές.
Το μάθημα αναπτύσσεται σύμφωνα με τις αρχές των Προγραμμάτων Σπουδών για την Προσχολική Εκπαίδευση:
- ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ Νηπιαγωγείου
- Πρόγραμμα Σπουδών για την Προσχολική Εκπαίδευση, Αθήνα 2022
- Οδηγός Εκπαιδευτικού, Πρόγραμμα Σπουδών για την Προσχολική Εκπαίδευση, Αθήνα 2022.
Η εκπαιδευτικός θα αναζητήσει πληροφορίες, και υλικό διδασκαλίας από το διαδίκτυο σε ιστοσελίδες, όπου δεν απαιτούνται πνευματικά δικαιώματα για χρήση εικόνων και βίντεο όπως είναι οι ιστοσελίδες:
Θα αναζητηθεί εκπαιδευτικό υλικό από την ιστοσελίδα: https://www.diptyxo.gr/
Θα χρησιμοποιηθούν, για προβολή, πολυμέσα από την ιστοσελίδα του Μουσείου "Λούλη" .
Επίσης θα χρησιμοποιηθούν η παρακάτω βιβλιογραφία:
- "Το σιτάρι", Άννη Θεοχάρη, εκδόσεις Λιβάνη, 2012
- "Παράθυρο στην Εκπαίδευση του παιδού", τεύχος 81, 2013
- "Ο κύκλος του ψωμιού", Ιστορικό Μουσείο Κρήτης.
Γεωργικές εργασίες:
Όργωμα χωραφιών
Σπορά σπόρων.
Μεγάλωμα σπόρων και ανάπτυξη φυτών.
Θερισμός χωραφιών.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -