Μάθημα : ΣΤ ΤΑΞΗ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Κωδικός : 9051271102
9051271102 - ΕΥΑΝΘΙΑ ΛΥΜΠΕΡΑΤΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος

Ιούνιος 2025
Θα ασχοληθούμε με:
Η δασκάλα σας των υπολογιστών
2. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΡΧΕΙΩΝ και ΦΑΚΕΛΩΝ - Βιντεομάθημα στο Φωτόδεντρο για τις βασικές εντολές των Αρχείων και Φακέλων
1. Υλικό του Η/Υ σχηματικά
2. Συσκευές Εισόδου - Εξόδου (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ)
4. Δημιουργήστε στο Φωτόδεντρο έναν Εννοιολογικό Χάρτη, στον οποίο να απεικονίζονται τα σημαντικότερα μέρη ενός Η/Υ.
6. Ιστορία των Η/Υ - Εκπαιδευτική ταινία κινουμένων σχεδίων από το Επιστημονικό Κέντρο ΝΟΗΣΙΣ.
Η ιστορία των ηλεκτρονικών υπολογιστών, από τους άβακες των αρχαίων Σουμέριων και τον μηχανισμό των Αντικυθήρων έως τη μηχανή Turing, τον ENIAC αλλά και τα laptops και τα tablets.
7. Ιστορική εξέλιξη των υπολογιστών και των παιχνιδομηχανών - Εικονική περιήγηση στην έκθεση του ΝΟΗΣΙΣ
8. Τα μέρη ενός Η/Υ - Εκπαιδευτικό Βίντεο από το National Geographic - DigiCrafts
9. Σωστή χρήση Υπολογιστικών Συσκευών
10. ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ Η/Υ
1. Δημιουργία ενός βίντεο μικρής διάρκειας - Κινούμενης Χριστουγεννιάτικης κάρτας στο POSTER MAKER TOOL.
1. Παρουσιάσεις:
2. Ασφάλεια στο Διαδίκτυο - Βιβλίο μαθητή, SaferInternet4kids
3. BINTEO:
4. Άσκηση ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ. Όταν την ολοκληρώσετε, θα σας εμφανιστούν οι σωστές απαντήσεις και ο βαθμός σας.
5. ΚΟΥΙΖ
- ΚΟΥΙΖ ΓΝΩΣΕΩΝ - SaferInternet4Kids 2021
- ΚΟΥΙΖ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΝΩΣΤΟΥΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ - SaferInternet4Kids
- ΚΟΥΙΖ ΓΙΑ ΨΕΥΔΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ - SaferInternet4Kids
6. Δημιουργία Διαφημιστικού σποτ στο POSTER MAKER TOOL με θέμα την "Ασφάλεια στο Διαδίκτυο", το οποίο να περιλαμβάνει:
α/ Ένα μήνυμα ή συμβουλή, π.χ. Σκέψου πριν δημοσιεύσεις
β/ Σχετικό βίντεο, από τη βιβλιοθήκη του εργαλείου
γ/ Ήχο, από τη βιβλιοθήκη του εργαλείου
- ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
- ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΗΨΗ ΑΡΧΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ POSTER MAKER TOOL
- ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Αποστολή βίντεο μέσω της Εργασίας 5. ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΣΠΟΤ
7. ΨΗΦΙΑΚΟ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ που έχει σκοπό όχι μόνο να διασκεδάσει μικρούς και μεγάλους, αλλά ταυτόχρονα να πληροφορήσει και να ευαισθητοποιήσει σχετικά με τους κινδύνους του διαδικτύου.
8. ΑΠΟΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΠΑΓΙΔΑ - παιχνίδι διαφυγής - έργο της Ε' τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Λυκόβρυσης και 1ου Δημοτικού Σχολείου Πεύκης με το οποίο λάβαμε μέρος στον διαγωνισμό SaferInternet4Kids.
6 Μαρτίου: Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
1. BINTEO
- ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ, από τους ποδοσφαιριστές της Super League
- "ΚΑΝΕ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ... ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ", Χαμόγελο του παιδιού
- ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ, SaferInternet
- ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ, ένα ηχηρό μήνυμα από μαθητές Ε' τάξης
- Λέμε ΟΧΙ στον σχολικό εκφοβισμό, ΣΤ1 - 2ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης - "The boys"
- ΤΑ ΧΕΡΙΑ... Ένα τραγούδι για τον Άλκη, Δ1 - 3ο Δημοτικό Σχολείο Επανομής
- Όχι στη βία, Τραγούδι ενάντια της σχολικής βίας
2. ΚΟΥΙΖ για τον Διαδικτυακό Εκφοβισμό
3. Δημιουργήστε ένα βίντεο στο CANVA με θέμα "ΜΗΝΥΜΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ" αφού παρακολουθήσετε το ΒΙΝΤΕΟ - ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ.
4. Δημιουργήστε μία αφίσα στο POSTERMYWALL δίνοντας ένα "ΜΗΝΥΜΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ" χρησιμοποιώντας κάποιο πρότυπο που σας αρέσει.
5. Ανεβάστε στο padlet τις δημιουργίες σας.
Εικονική περιήγηση στο Ελληνικό Μουσείο Πληροφορικής
Μπορούμε να δούμε βιντεάκια από την αρχή των υπολογιστών και όλη την εξέλιξή τους κάνοντας κλικ στους διάφορους συνδέσμους.
1. Εξερεύνηση της γης με το Google Earth
Πειράματα, Παρουσιάσεις, Χάρτες, Παιχνίδια, Διαδραστικά βιβλία, Βίντεο για όλες τις τάξεις του Δημοτικού
Ελάτε να παίξουμε τα παιχνίδια λογικής που γνωρίζουμε, παρέα με όλη την οικογένεια!
Παιχνίδια Λογικής
Βοήθησε τον βαρκάρη να περάσει στην άλλη όχθη του ποταμού τον λύκο, το πρόβατο και το λάχανο. Η βάρκα χωράει μόνο ένα από τα 3 κάθε φορά.
Προσοχή: όταν δεν είναι κοντά ο βαρκάρης ο λύκος τρώει το πρόβατο και το πρόβατο τρώει το λάχανο.
Τρεις ιεραπόστολοι και τρεις κανίβαλοι πρέπει να διασχίσουν ένα ποτάμι με μια πιρόγα που χωράει μόνο δύο άτομα. Η μεταφορά τους πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην μείνουν ποτέ λιγότεροι ιεραπόστολοι από κανίβαλους σε κάποια από τις όχθες του ποταμού.
Βοήθησε τα έξι άτομα να περάσουν τη γέφυρα σε 30 δευτερόλεπτα. Είναι νύχτα οπότε πρέπει αυτοί που διασχίζουν τη γέφυρα να κρατούν λάμπα. Η γέφυρα αντέχει το βάρος μόνο 2 ατόμων κάθε φορά. Το κάθε άτομο μπορεί να διασχίσει τη γέφυρα σε διαφορετική ταχύτητα (1, 3, 6, 8, και 12 δευτερόλεπτα). Όταν περνούν τη γέφυρα 2 άτομα μαζί, προχωρούν με τη ταχύτητα του πιο αργού.
Για να κατεβάσουμε και να εγκαταστήσουμε τα Δωρεάν Προγράμματα που ακολουθούν, θα χρειαστούμε τη βοήθεια των μεγάλων!
1. Scratch 2.0 (περιβάλλον προγραμματισμού)
2. Pivot Animator (πρόγραμμα δημιουργίας κινουμένων σχεδίων)
Οδηγίες εγκατάστασης του Pivot Animator
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -