Μάθημα : Δ τάξη - Εργαστήρια Δεξιοτήτων - Etwinning "Our Skills, Our Power"
Κωδικός : 9070068232
9070068232 - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Περιγραφή Μαθήματος

Χρήσιμοι σύνδεσμοι και παρουσιάσεις για τα εργαστήρια δεξιοτήτων και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα etwinning
Εδω θα βρείτε το σύνδεσμο για την αξιολόγηση του προγράμματος etwinning
Απαντήστε με ειλικρίνεια για το πως σας φάνηκε το πρόγραμμα και η συμμετοχή σας σε αυτο.
Η κυρία Νατάσα θα σας εξηγεί τις ερωτήσεις με τη σειρά.
ΚΑΝΕΤΕ ΗΣΥΧΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΕΤΕ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ΟΛΟΙ.
Και μην ξεχνατε την Παρασκευη ειναι η τελικη μας συνάντηση με τα παιδιά από τα άλλα σχολεία που συμμετείχαν και θα παίξουμε και το κουίζ με τις άλλες χώρες.
Το τελευταίο μερος του προγράμματος μας αφορα το ψηφιακό παραμύθι. Θα αρχίσουμε λοιπόν με την εικονογράφιση του.
Το κομματι που αφορά την τάξη μας είναι το εξής:
Θα πρεπει λοιπόν να ετοιμασουμε 4 ζωγραφιες αρχικα. Αρα χωριστειτε σε ομαδες χρησιμοποιειστε εντονα χρωματα και γεμιστε την σελιδα. με χρωματα ωστε να φαινεται ωραια στα σκαναρισμα. Μην αφησετε πολυ λευκο. Αν δεν προλαβετε θα το συνεχισουμε και μαζι.
Οι ζωγραφιες θα γινουν σε χαρτι Α4 που θα σας δωσει η κ. Νατασα.
Οι ζωγραφιες με βαση το παραμυθι θα ειναι οι εξης:
1 - Εξωφυλλο: Στο εξωφυλλο θα κανετε τα τρια γουρουνακια ισως και τον λυκο.
Να μερικες ιδεες:
ΠΟΡΣΟΧΗ: ΣΤΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΕ 3 ΓΛΩΣΣΕΣ (Ελληνικα Αγγλικα Ρουμανικα)
Τα τρία γουρουνάκια - The three little pigs - Cei trei purceluși ( θα το δουμε και μαζι την Παρασκευη αν δυσκολεύεστε)
2- Θα φτιάξουμε μια ζωγραφιά για το κομμάτι: Once upon a time, there were three little pigs who lived with
their mother.
Αρα θα πρεπει να εχουμε τα τρια γουρουνακια με τη μαμα τους
3- Θα φτιάξουμε μια ζωγραφιά για το κομμάτι:One day the mother pig said to the three little pigs, “You are all
grown up now. It’s time for you to go out into the world and live
on your own.”
Αρα θα πρεπει να ζωγραφίσουμε τη μαμα να μιλαει στα γουρουνακια και να τους λεεις οτι μεγαλωσαν και πρεπει να βγουν στο κοσμο και και ζήσουν μονα τους. Επειδη ομως δεν μπορουμε να γραψουμε κειμενο επειδη θα ειναι πολυγλωσσο θα κανουμε μια φουσκα σαν να μιλαει και εκει μπορουμε να σχεδιασουμε πχ τη γη με σπιτακια που θα πρεπει να πανε να ζησουν. ( Η βαλτε τηα φαντασια σας να δουλεψει και ενυτπωσιαστε με)
4- Θα φτιάξουμε μια ζωγραφιά για το κομμάτι: So the three little pigs gave their mother a big hug and kiss and
set out to fιnd their own places to live.
Αρα θα πρεπει να φτιαξουμε τα γουρουνακια που χαιρετουν την μαμα τους και φευγουν απο το σπιτι ισως ενα απο αυτα τη φιλαει για αποχαιρετισμο.
Προσοχη: Θελω ωραια σχεδια χωρις μουτζουρες και όμορφα χρωματα για να φαινεται ωραια στο βιβλιο. Αν δεν προλαβετε να τελειωσετε αυριο θα το συνεχισουμε μαζι την παρασκευη. Για αυτο μην βιαζεστε και κανετε μουτζουρες. Θελω καθαρες και ομορφες ζωγραφιες.
Κανόνες Διαδυκτίου
https://docs.google.com/document/d/1hwJ__ysNq86ulfFR3ojtD86DNocrn4F9ArnJn2MufHs/edit?usp=sharing
Για να ολοκληρώσουμε την δραστηρίοτητα για το ίντερνετ θα πρέπει να επιλέξουμε μερικές φράσεις απο το παραπάνω λεξικό σε δε διάφορες γλώσσες και να τις γράψουμε στα χέρια που θα φωτογραφίσουμε. Χωριζόμαστε σε ομάδες. Κάθε ομάδα έχει ένα μοντέλο στο οποίο θα γράψουμε τις λέξεις οι υπόλοιποι της ομάδας. Διαλέγουμε έντονα χρώματα για να φαίνονται ωραία στις φωτογραφίες. Δεν ξεχνάμε αφού τελειώσουμε και φωτογραφίσουμε τα χέρια με τη μηνύματα να πλυθούμε καλά με αντισηπτικό και με σαπούνι για να φύγουν τα χρώματα.
Η κυρία Νατάσα θα βγάλει τις φωτογραφίες.
Το αποτέλεσμα θα πρέπει να είναι κάπως έτσι:
Σε αυτήν την δραστηριότητα θα πρέπει να βρούμε λέξεις στα αγγλικά που να αφορούν τα δικαιώματα του παιδιού έτσι ώστε με αυτά να μπορέσουμε να φτιάξουμε ένα τραγούδι που θα τραγουδήσουμε. Το βιντεοκλιπ του τραγουδιού θα έχει ζωγραφιές μας σχετικές με τα δικαιώματα του παιδιού.
Ας κάνουμε μια επανάληψη και ας ξεκινήσουμε να δημιουργούμε.
Παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού (20 Νοεμβρίου)
Ας δουμέ και αυτό το φυλλάδιο για τα δικαιώματα.
Δικαιώματα του παιδιού με απλά λόγια
Άρθρα σύμβασης σε Αγγλικά και Ελληνικά
Σε ομάδες ή ακόμα και ατομικά, εμπνευστείτε από τα δικαιώματα των παιδιών και ζωγραφείστε κάτι σχετικό
Οι ζωγραφιές να είναι σε σελίδες Α4 και όχι σε μπλοκ ζωγραφικής. Θα τις συνεχίσουμε αυριο. Αφήστε τες στην τάξη.
Χρησιμοποιήστε ωραία και έντονα χρώματα για να φαίνονται στο βιντεοκλιπ.
Μερικές ιδέες:
- Όλα τα παιδιά είναι ίσα
- Δικαίωμα στην οικογένεια
- Δικαίωμα στην ψυχαγωγία
- Φροντίδα σε περίπτωση πολέμου
- Δικαίωμα να έχεις σπίτι
- Δικαίωμα να έχεις φαγητό
- Δικαίωμα για ιατρική φροντίδα
- Δικαίωμα να πηγαίνεις σχολείο
- Δικαίωμα να εκφράζεις ελέυθερα τις απόψεις σου
- Δεν πρέπει να σε χτυπούν και να σε κακομεταχειρίζονται
- Δικαίωμα να συγκεντρώνεσαι και να συνεργάζεσαι με άλλα παιδιά
- Όχι στην παιδική εργασία
- Προστασία από ναρκωτικές ουσίες
- Τα δικαιώματα του παιδιού να γίνουν γνωστά σε όλους.
Καλές δημιουργίες και τα λέμε την Παρασκευή. Να ακούτε την κυρία Νατάσα για να μπορέσουμε να φτιάξουμε ότι χρειάζεται.
Κωστόπουλος Γιώργος
Παρακολουθήστε τα παρακάτω βίντεο για τα δικαιώματα των παιδιών.
Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού
Παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού
Ένα τραγούδι για τα δικαιώματα των παιδιών.
Τα δικαιώματα των παιδιών - Όλα τα παιδιά έχουν δικαιώματα (τραγούδι)
Κοιτάξτε την παρακάτω εικόνα.
Ποιά από τις στολές της φωτογράφιας θα θέλατε εσείς να φορέσετε και γιατί;
Τι στολή πιστεύετε πως είναι αυτή που βρίσκεται μπροστά από το κορίτσι;
Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο.
Αφού παρακολουθήσατε το βίντεο κοιτάξτε και πάλι την αρχική εικόνα.
Την καταλαβαίνετε καλύτερα;
Τι σύναισθήματα σας βγάζει τώρα;
Τι σκέψεις σας δημιουργεί;
Διαβάζουμε το παρακάτω παραμύθι για τα σκουπίδια.
Ο Μπεν, η Μου και τα σκουπίδια
Αφού διαβάσουμε το παραμύθι μπορούμε να απαντήσουμε και στο παρακάτω κουίζ για να δούμε αν το καταλάβαμε.
Κουίζ ερωτήσεων με αφορμή το βιβλίο " Ο Μπεν η Μου και τα Σκουπίδια
Αυτήν την εβδομάδα θα ασχοληθούμε με το περιβάλλον και την ανακύκλωση.
Για το λόγο αυτό παρακολουθήστε τα παρακάτω βίντεο που είναι σχετικά με αυτό το θέμα, αν και είμαι σίγουρος πως γνωρίζετε ήδη πάρα πολλά για την ανακύκλωση.
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ
ΠΑΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΛΕ ΚΑΔΟ - ΕΕΑΑ
Εκτός όμως από τα γνωστά ανακυκλώσιμα υλικά καθημερινής χρήσης μπορούν να ανακυκλωθούν και άλλα πράγματα.
Για παράδειγμα οι ηλεκτρικές συσκευές και οι λάμπες δεν χρειάζονται να πετιόνται στα σκουπίδια καθώς και αυτες ανακυκλώνονται. Για δείτε:
Ανακύκλωση συσκευών - Δεν είναι Παραμύθι 1
Ανακύκλωση λαμπτήρων - Δεν είναι Παραμύθι 2
Επίσης ανακυκλώνονται και οι μπαταρίες. Επειδή περιέχουν διαφορετικά και επικίνδυνα υλικά για το περιβάλλον, ανακυκλώνονται σε ειδικους κάδους.
Και τώρα ώρα για παιχνίδι. Είστε έτοιμοι;
Βρείτε τις κρυμμένες λέξεις στο κρυπτόλεξο.
Καθένας που βρίσκει μια λέξη σηκώνει το χέρι του και η κα. Νατάσα τον σηκώνει για να τη σβήσει στο πίνακα.
Μπορείτε να ξεχωρίσετε το κάθε αντικείμενο στο σωστό κάδο για την ανακύκλωσή του;
Και μην ξεχάσετε φέρτε μαζί σας ανακυκλώσιμα υλικά: εφημερίδες, περιοδικά, πλαστικά ποτήρια, βαζάκια, καπάκια οτιδήποτε έχετε για πέταγμα στην ανακύκλωση και με αυτά θα δημιουργήσουμε κατασκευές στην τάξη που θα παρουσιάσουμε στους μαθητές των σχολείων από το εξωτερικό. Σκεφτείτε λοιπόν ιδέες για να φτιάξουμε με αυτά τα υλικά. Την Παρασκευή θα δημιουργήσουμε. Ελάτε με τις ιδέες σας και τα υλικά σας
Κωστόπουλος Γιώργος.
Χωριζόμαστε σε ομάδες όπως και στην εργασία με τα χρώματα και τα τρόφιμα. Κάθε ομάδα θα αναλάβει δυο γράμματα ( στα αγγλικά). Από κάθε γράμμα πρέπει να φτιάξει και να προτείνει ένα στιχάκι που να ξεκινάει από αυτό το γράμμα και να αφορά τους τρόπους συμπεριφοράς στο ίντερνετ και την ασφάλεια στο ιντερνετ. Ετσι στο τέλος θα έχουμε ένα ποίημα που με τα αρχικά κάθε στίχου θα σχηματίζεται η φράση SAFER INTERNET DAY.
(ΠΡΟΣΟΧΗ: Επειδή κάποια γράμματα υπάρχουν παραπάνω φορές για να τα ξεχωρίσουμε χωρίζονται με αριθμούς. πχ Ε1 και Ε2) Άρα ΠΡΟΣΕΧΤΕ ακριβώς ποιο γράμμα έχετε.
Για να φτιάξουμε το τελικό ποίημα θα συνεργαστούμε με τα άλλα παιδιά που θα είναι στην ίδια ομάδα με εμάς. Για αυτό το λόγο κάθε γράμμα έχει ένα φόρουμ ( το φόρουμ είναι κάτι σαν chat - τσατ όπου μπορούμε να στείλουμε μηνύματα και να μας απαντήσουν) που θα πρέπει να συμμετέχουμε και να πούμε τις ιδέες μας. Να προτείνουμε ή να συμφωνήσουμε ή να διορθώσουμε κάποια άλλη πρόταση. Αρα πρέπει να δείξουμε προσοχή στο φόρουμ για το κάθε γράμμα και φυσικά να είμαστε ευγενικοί στο φόρουμ. Άρα λέμε ένα γεια ( πάντα στα αγγλικά και αφού σκεφτούμε και το στιχάκι μας το προτείνουμε στο φόρουμ που μας αντιστοιχεί.
Οι ομάδες και τα γράμματα που τους αντιστοιχούν είναι οι εξής:
S+A1 = Giannis Ar, George Tz, Orestis
F+E1 = Konstantinos, Giannis At, Electra
I+N1 = Thomais, Fotini, Loukianna
T1+E2 = Vagia, Milena, Maria-Irene
R2+N2 = Sofia-Rafailia,Ioanna, Triantafyllina
T2+D = George Z.,Okan, Sotiris
A2+Y = Panagiotis, Aggelos, Haris
Άρα σημείωστε καλά ποιό γράμμα έχει κάθε ομάδα για να μπει στο σωστό φόρουμ. Επειδή κάθε ομάδα έχει δυο γράμματα θα πρέπει να μπει και στα δυο φόρουμ που της αντιστοιχούν.
Η κα. Νατάσα θα σας δώσει στον καθένα τον κωδικό για την πλατφόρμα του έργου. Κάθε ομάδα θα χρησιμοποιήσει τον κωδικό ενός μέλους από την ομάδα. Αυτούς τους κωδικούς τους φυλάτε και δεν τους χάνετε. Είναι για να μπορείτε να μπαίνετε στη σελίδα του έργου μας. (Καλό είναι να τους έχουμε μαζί μας κάθε φορά που θα έχουμε Εργαστήρια γιατί μπορεί να χρειαστεί να μπούμε μέσα. Αρα τους προσέχουμε και τους φυλάμε)
ΟΔΗΓΙΕΣ:
Μπαίνετε στον σύνδεσμο:
https://school-education.ec.europa.eu/en/pupil-login
και βάζετε τους κωδικούς σας. Έχετε μπεί στη σελίδα του έργου μας.
Άρα θα εμφανιστεί το παρακάτω.
Για την εργασία θα πρέπει να μπούμε όπως είπαμε και πιο πάνω στο φόρουμ που μας αντιστοιχεί. Άρα θα πατήσουμε στη σελίδα Forum όπως βλέπετε και στην παρακάτω εικόνα.
Εκεί λοιπόν θα συναντήσουμε τα παρακάτω. Εμείς θα πρέπει να πατήσουμε πάνω στο φάκελο Safer Internet Day (όπως βλέπετε και στην εικόνα) που αφορά την εργασία μας.
Αφού μπούμε μεσα στο φάκελο θα συναντήσουμε το φόρουμ για κάθε γράμμα. Πρέπει να μπούμε λοιπόν στο γράμμα που αντιστοιχεί στην ομάδα μας. Και αφού κάθε ομάδα έχει δυο γράμματα θα μπούμε και στα δυο φόρουμ.
Για παράδειγμα έχω το γράμμα Υ. Αν μπω μέσα στο Υ team. Θα βρώ τα παρακάτω. Άρα εκεί μπορώ να μπω και να γράψω το μήνυμά μου και αφού είμαι έτοιμος να πατήσω Post Comment. Άρα μπείτε να πέιτε ένα γεια αρχικά για να το δουν και όσοι μπουν μέσα και θα ανήκουν στην ομάδα σας. Και αφού σκεφτείτε το στιχάκι από το γράμμα που σας αντιστοιχεί κάνετε και την πρότασή σας για να το δουν και οι υπόλοιποι στην ομάδα σας.
Κάνετε το ίδιο και για τα δυο γράμματα της ομάδας σας.
Σκεφτείτε λοιπόν ιδέες για στιχάκια από τα γράμματα που σας αντιστοιχούν και θα τα συζητήσουμε και μαζί την Παρασκευή.
Αν έχετε ήδη κάποια πρόταση να την ποστάρετε τόσο το καλύτερο. Κάνετε και μια αναζήτηση στο ιντερνετ για να σας βοηθήσει να βρείτε ένα στιχάκι με το γράμμα σας που να είναι σχετικό με την ασφάλεια στο ιντερνετ.
Καλημέρα και τα λέμε την Παρασκευή. Να είστε φρόνιμοι για να ακούτε τις εξηγήσεις της κα. Νατάσας.
Κωστόπουλος Γιώργος.
Χωριστείτε σε ομάδες. 3 άτομα σε κάθε ομάδα.
Οι ομάδες είναι:
White team
Brown team
Red team
Orange team
Yellow team
Green team
Blue/Purple team
Κάθε ομάδα έχει ένα χρώμα, Θα πρέπει να βρείτε ένα τρόφιμο από το χρώμα της ομάδας σας και ναεξηγήσετε γιατί είναι καλό για τον άνθρωπο. Σε τι τον βοηθάει; Αν δεν προλάβετε στο εργαστήριο συνεχίστε την έρευνα στο σπίτι και να το φέρετε μαζί σας την Παρασκευή. Προσέξετε πρέπει να γράψουμε την εξήγηση για το που κάνει καλό το κάθε τρόφιμο στα αγγλικά.
Μπείτε στο παρακάτω λίνκ
https://app.bookcreator.com/qr/9w4Gf9vocZQY_yyV/Brown1
Βρείτε τη σελίδα με το χρώμα σας και αφού αποφασίσετε από κοινού για ένα τρόφιμο της ομάδας σας βρείτε και ανεβάστε τη φωτογραφία στην αντίστοιχη σελίδα του βιβλίου.
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΠΡΟΣΕΧΤΙΚΑ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΣΑΣ.
Η Μαλάλα μας μιλάει για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους
"Το Μεγαλύτερο Μάθημα του Κόσμου" από την Emma Watson
Επίσης μπορούμε να διαβάσουμε το κόμικ για να μάθουμε καλύτερα τους στόχους:
Και τώρα ώρα για παιχνίδι.
Παρακουλήθησε τα παρακάτω βίντεο για την ασφάλεια και τη σωστή συμπεριφόρα στο διαδύκτιο καθώς και τους πιθανούς κινδύνους.
Τώρα είσαι έτοιμος να ακούσεις και ένα τραγούδι για το ίντερνετ στα αγγλικά. Θα σε βοηθήσει για τις δραστηριότητες που θα έχουμε στη συνέχεια.
Και τώρα ώρα για παιχνίδι. Είστε έτοιμοι; Μπορείτε να γίνετε ήρωες του διαδυκτίου; Πατήστε το παρακάτω σύνδεσμο και το παιχνίδι ξεκινά.
Τι θυμόμαστε από τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε στο διαδύκτιο.
Ωρα να σχηματίσουμε ενα λεξικό με τους φίλους μας από το εξωτερικό και μετα ακολουθεί και συνέχεια
https://docs.google.com/document/d/1hwJ__ysNq86ulfFR3ojtD86DNocrn4F9ArnJn2MufHs/edit?usp=sharing
Κανόνες Διαδυκτίου
https://docs.google.com/document/d/1hwJ__ysNq86ulfFR3ojtD86DNocrn4F9ArnJn2MufHs/edit?usp=sharing
Eat a rainbow - nutrition
Artstep Ecology
https://www.artsteps.com/view/67cd9f7953f022895548c991
Rights of the children
https://padlet.com/elenpom/padlet-mge685wrwr9898bz
Logo contest
Safer Internet Day
Πολλά δραστηριότητες βρίσκονται σε εξέλιξη αυτό το διάστημα.
Αρχικά ολοκληρώθηκε η ηχογράφιση του τραγουδιού μας.
Μπορείτε να το ακούσετε εδω.
Με τις φωτογραφιες μας φτιάξαμε ενα παιχνίδι για το ασφαλές διαδυκτιο και τους κανόνες συμπεριφοράς που θα το βρείτε εδω:
https://view.genially.com/682a2694b2b0030da1450e86/interactive-content-our-skills-our-power
Τέλος όλα τα έργα που κάναμε σε συνεργασία με τα υπόλοιπα σχολεία μπορούμε πλέον εκτός απο την ισοτσελίδα του σχολείου να τα βρούμε και όλα μαζί στον ιστότοπο που φτιάξαμε αφιερωμένο στο πρόγραμμα και τις δράσεις που πραγματοποιήσαμε.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -