Μάθημα : ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ : ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Κωδικός : 9460038301

Μάθημα

Μέσα από μια   συστηματική  διερεύνηση    προκύπτει μια σχετικά  θετική εικόνα για τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών στο σχολείο μας . Οι πλέον, όμως  πρόσφατες συστηματικές ανασκοπήσεις των ερευνών, έχουν επισημάνει την ανάγκη αύξησης του αριθμού των συστατικών προγραμμάτων παρέμβασης, σε όλα τα επίπεδα (ατομικό, τάξης, σχολείου, κοινότητας) και για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Επίσης, έχουν καταδείξει τη θετική συσχέτιση της διάρκειας και έντασης του προγράμματος με τη μείωση της έκτασης του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού. Ως σχολικός εκφοβισμός ( bulling) ορίζεται η επιθετική εκείνη συμπεριφορά που είναι εσκεμμένη, απρόκλητη και επαναλαμβανόμενη και εμπεριέχει ανισότητα στη δύναμη, αντικειμενική ή αντιληπτική, και αποτελεί κατάχρηση της εξουσίας.   Έτσι στα πλαίσια αυτά   κρίθηκε απαραίτητο να αναπτυχθεί ένα σχέδιο σχολικής ασφάλειας για την ανατροπή του εκφοβισμού, ώστε να εξασφαλιστεί ότι κάθε μαθητής μπορεί να μαθαίνει σε ένα ασφαλές και άνετο περιβάλλον , χωρίς να μπορούν κάποιοι μαθητές να διαταράσσουν την εκπαίδευση των υπολοίπων μαθητών. Οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών επηρεάζουν καθοριστικά την ποιότητα της σχολικής ζωής και την αποτελεσματικότητα της μαθησιακής διαδικασίας. Επομένως, η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών αναμένεται να συμβάλει θετικά στην ανάπτυξη ενισχυτικών, υποστηρικτικών και αντισταθμιστικών παρεμβάσεων και στην προαγωγή του συντονισμού της σχολικής ζωής, των σχέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών και των σχέσεων μεταξύ σχολείου και γονέων .

Σκοπός του συγκεκριμένου σχεδίου δράσης είναι η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών για την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού μέσω της ενίσχυσης της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της αλληλεγγύης και της εμπιστοσύνης, ώστε να δημιουργηθεί ένα ακόμη πιο ασφαλές, ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον μάθησης.

Ειδικοί στόχοι του σχεδίου δράσης.

  1. Πρόληψη, ώστε να εξαλειφθούν τα φαινόμενα του σχολικού εκφοβισμού.
  2. Ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των εμπλεκομένων για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού.
  3. Εφοδιασμός εκπαιδευτικών με γνώσεις και δεξιότητες για την έγκαιρη διάγνωση και εντοπισμό παραβατικών συμπεριφορών και για τις τεχνικές επικοινωνίας και διαχείρισης προβληματικών καταστάσεων.
  4. Καλλιέργεια και ενίσχυση αυτοσεβασμού και σεβασμού των άλλων.
  5. Αποδοχή και συνεργασία με τους άλλους.
  6. Συναινετική διαμόρφωση πλαισίου κανόνων καλής συμπεριφοράς των μαθητών
  7. Σεβασμός στους κανόνες της τάξης και του σχολείου.
  8. Εκμάθηση, ανάπτυξη και χρήση κοινωνικά αποδεκτών τρόπων συμπεριφοράς.
  9. Απόκτηση βασικών δεξιοτήτων επικοινωνίας και επίλυσης συγκρουσιακών καταστάσεων με ειρηνικό τρόπο.

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -