Μάθημα : The Hackers' Club
Κωδικός : 9460215341
9460215341 - ΕΥΤΥΧΙΑ ΣΟΡΚΟΥ
Η πλατφόρμα σάς ανακατεύθυνε αυτόματα στην αρχική σελίδα για να συνδεθείτε προτού προχωρήσετε σε άλλες ενέργειες. Πιθανόν, να έληξε η σύνοδός σας.
Περιγραφή Μαθήματος

Στο συγκεκριμένο ηλεκτρονικό μάθημα θα ανεβαίνει υλικό με τις ενότητες που θα ασχοληθούμε στον όμιλό μας.
Εύχομαι μια χαρούμενη, όμορφη και εποικοδομητική χρονιά για όλους και όλες μας!
Ο όμιλος απευθύνεται στους μαθητές των Δ, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων του δημοτικού σχολείου, οι οποίοι χωρισμένοι σε σταθερές ομάδες θα δουλεύουν συγκεκριμένα Project με θέμα την Τεχνολογία και επιμέρους τομείς της.
Στόχος του ομίλου είναι η γνωριμία των παιδιών με την τεχνολογία καθώς και με διάφορους τομείς της, οι οποίοι είναι αρωγοί για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη ενός νου, όπως η καλλιέργεια της υπολογιστικής και αλγοριθμικής σκέψης και η ανάπτυξη της δεξιότητάς επίλυσης προβλημάτων, χρησιμοποιώντας και το γνωστό σε όλους μας σκάκι!
Στην πρώτη φάση του ομίλου (διάρκεια 10 ώρες), οι μαθητές θα εξερευνήσουν και θα χρησιμοποιήσουν τον μικροελεγκτή microbit. Θα εξοικειωθούν με τις βασικές εντολές προγραμματισμού του microbit και θα κατακτήσουν την λειτουργία του.
Η δεύτερη φάση του ομίλου (διάρκεια 20 ώρες), στοχεύει στην καλλιέργεια της υπολογιστικής και αλγοριθμικής σκέψης και την ανάπτυξη της δεξιότητάς επίλυσης προβλημάτων. Ο παραπάνω στόχος θα επιτευχθεί με ποικίλες δραστηριότητες που θα περιλαμβάνουν δημιουργία κατασκευών LEGO και προγραμματισμό των συγκεκριμένων κατασκευών με τη βοήθεια του Λογισμικού WeDo 2.0 της LEGO.
Επιπλέον θα επιχειρηθεί η εμπέδωση των βασικών αρχών και εννοιών προγραμματισμού (εντολή, πρόγραμμα, προγραμματιστής, προγραμματιστικές δομές κ.α.), χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού Scratch.
Σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι η εφαρμογή των εννοιών προγραμματισμού στο παραπάνω περιβάλλον θα πραγματοποιηθεί με την υλοποίηση μικρών προγραμμάτων.
Στη συνέχεια τα παιδιά χρησιμοποιώντας τις τρισδιάστατες δημιουργίες του (1η φάση) και εφαρμόζοντας την κεκτημένη γνώση της 2ης φάσης θα δουν τα δικά τους ρομποτάκια να κινούνται.
Στην τρίτη φάση του ομίλου ( διάρκεια 6 ώρες), σε συνεργασία με την Ένωση Σκακιστικών Σωματείων Στερεάς Ελλάδας, οι μαθητές θα διδαχθούν και θα μελετήσουν τους κανόνες και τις βασικές κινήσεις ώστε χρησιμοποιώντας τα ρομπότ (LEGO) να κατορθώσουν να παίξουν σκάκι σε επιδαπέδια σκακιέρα.
Στην τέταρτη φάση του ομίλου (διάρκεια 4 ώρες), τα παιδιά θα εξοικειωθούν με τις τεχνολογίες του διαδικτύου. Στην προσπάθεια της εξωστρέφειας του σχολείου προς την κοινωνία, τα παιδιά που θα συμμετέχουν στον όμιλο, θα δημιουργήσουν το blog του ομίλου, το οποίο θα περιέχει την πορεία και τα αποτελέσματα της όμορφης και δημιουργικής συνεργασίας τους, παρουσιάζοντας πολυμεσικό υλικό.
Στην επόμενη εικόνα παρουσιάζεται μια 3Δ απεικόνιση της μακέτας που θα κατασκευάσουμε. Η κεντρική ιδέα είναι να δημιουργήσουμε "έξυπνες" καλλιέργειες χρησιμοποιώντας ρομποτικούς μηχανισμούς. Θα χρησιμοποιήσουμε το microbit (μέτρηση θερμοκρασίας), το robot Edison και το LEGO WEDO2.0
O μικροελεγκτής microbit θα προγραμματιστεί χρησιμοποιώντας το περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού:
Για να προγραμματίσουμε το robot Edison θα χρησιμοποιήσουμε το απλό περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού EdBlocks
Το σκάκι είναι μια άσκηση που μπορεί να προσφέρει άπειρες δυνατότητες στο μυαλό. Καλλιεργεί τη φαντασία, την οξύνοια, τη μνήμη, την προβλεπτικότητα, την παρατηρητικότητα, τη συγκέντρωση, τη λογική. Αναπτύσσει νοητικές ικανότητες που χρησιμοποιούνται σε όλη τη ζωή: συγκέντρωση, κριτική σκέψη, αφηρημένη λογική, επίλυση προβλημάτων, αναγνώριση προτύπων, στρατηγικό σχεδιασμό, δημιουργικότητα, ανάλυση, σύνθεση και αξιολόγηση, για να αναφέρουμε μερικά, μόνο, ακόμη. Σου μαθαίνει όχι απλά, ποιά είναι η λύση για ένα πρόβλημα, αλλά πέραν αυτού σου διδάσκει πώς να λύνεις κάθε πρόβλημα. Με άλλα λόγια σε μαθαίνει να σκέφτεσαι! Με το σκάκι μαθαίνουμε πώς να αναλύουμε μια κατάσταση, εστιάζοντας σε σημαντικούς παράγοντες και χωρίς να επηρεαζόμαστε από άλλους που δεν έχουν αξία. Μαθαίνουμε να επινοούμε δημιουργικές λύσεις και να θέτουμε ένα σχέδιο σε δράση. Επιπλέον το σκάκι γυμνάζει και καλλιεργεί τις ψυχικές μας δυνάμεις.
Για την εκμάθηση των βασικών εντολών Scratch, θα χρησιμοποιηθεί η online πλατφόρμα οπτικού προγραμματισμού Scratch 3.0.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -