Μάθημα : Εικαστικά Γ' και Δ΄ Δημοτικού

Κωδικός : 9460432187

9460432187  -  ΙΩΑΝΝΑ ΣΑΡΡΟΥ

Μάθημα

Στη Γ' και Δ' Δημοτικού, τα μαθήματα Εικαστικών προσφέρουν στους μαθητές την ευκαιρία να εξερευνήσουν την τέχνη με ποικίλους τρόπους. Τα παιδιά ασχολούνται με την δημιουργία έργων που εκφράζουν τη φαντασία τους, συνδυάζοντας χρώματα, σχήματα και υλικά. Καθ' όλη τη διάρκεια του μαθήματος, ενθαρρύνονται να πειραματιστούν με διαφορετικές τεχνικές ζωγραφικής και κατασκευής, να εκφραστούν συναισθηματικά μέσω της τέχνης και να αναπτύξουν τη συνεργατικότητα τους μέσα από ομαδικές δημιουργίες.

Αναλυτικά, οι μαθητές μπορεί να εργαστούν σε:

  • Ζωγραφική και σχέδιο με ποικίλα υλικά (νερομπογιές, μαρκαδόροι, ξυλομπογιές).
  • Κατασκευές από διάφορα υλικά (χαρτί, σύρμα, ξύλο, πλαστελίνη).
  • Κολάζ και άλλες εικαστικές συνθέσεις.
  • Αντιγραφή και ερμηνεία έργων τέχνης από διάσημους καλλιτέχνες ή παραδοσιακές μορφές τέχνης.
    •  

 

  • Μαθησιακοί στόχοι

    Στόχοι Μαθήματος Εικαστικών για Γ' και Δ' Δημοτικού:

    1. Ανάπτυξη Δημιουργικότητας και Έκφρασης:

      • Ενθάρρυνση της ελεύθερης δημιουργικότητας των μαθητών μέσω της χρήσης διαφορετικών υλικών και τεχνικών.
      • Προώθηση της ατομικής έκφρασης και της φαντασίας των μαθητών.
    2. Εξοικείωση με Διάφορες Τεχνικές:

      • Εισαγωγή σε βασικές τεχνικές όπως η ζωγραφική με νερομπογιές, ξυλομπογιές, ακρυλικά, κολάζ και άλλα.
      • Κατανόηση του ρόλου των εργαλείων (πινέλα, μαρκαδόροι, κόλλα, χαρτιά κ.α.) και των υλικών στη διαδικασία της δημιουργίας.
    3. Καλλιέργεια Αισθητικής Αντίληψης:

      • Ανάπτυξη αισθητικών κριτηρίων για την εκτίμηση και την αξιολόγηση έργων τέχνης.
      • Σύνδεση της τέχνης με την καθημερινή ζωή και το περιβάλλον.
    4. Ιστορία και Πολιτισμός μέσω της Τέχνης:

      • Εισαγωγή στους βασικούς εκπροσώπους της τέχνης και τη σύνδεση των έργων τους με διαφορετικές πολιτισμικές περιόδους.
      • Ανάλυση απλών έργων ζωγραφικής και κατασκευών από διαφορετικούς πολιτισμούς και εποχές.
    5. Ομαδική Συνεργασία:

      • Ενίσχυση της συνεργασίας και της αλληλοβοήθειας μεταξύ των μαθητών μέσω ομαδικών δραστηριοτήτων, όπως η δημιουργία κοινού έργου τέχνης

Ενότητες

Η ενότητα "Μορφικά Στοιχεία" επικεντρώνεται στην κατανόηση και την ανάλυση των βασικών στοιχείων που συνθέτουν ένα έργο τέχνης. Αυτά τα μορφικά στοιχεία είναι θεμελιώδη για την ανάπτυξη των εικαστικών δεξιοτήτων των μαθητών και περιλαμβάνουν τα εξής:

  1. Σχήμα: Η βασική γεωμετρική ή οργανική μορφή που απαρτίζει το έργο τέχνης. Οι μαθητές μαθαίνουν να αναγνωρίζουν διάφορα σχήματα (κύκλους, τετράγωνα, τρίγωνα, κ.λπ.) και να τα χρησιμοποιούν για τη δημιουργία των δικών τους έργων.

  2. Γραμμή: Οριοθετεί ή σχηματίζει το σχήμα και τη δομή των εικόνων. Οι μαθητές εξασκούνται στη χρήση γραμμών διαφορετικών τύπων (ευθείες, καμπύλες, διακεκομμένες) για να εκφράσουν κινήσεις ή να δημιουργήσουν υφή και βάθος.

  3. Χρώμα: Το χρώμα είναι ένα από τα πιο εκφραστικά μέσα στην τέχνη. Τα παιδιά γνωρίζουν τις βασικές χρωματικές κατηγορίες (ζεστά και ψυχρά χρώματα), την αντίθεση και την αρμονία χρωμάτων, καθώς και τις πρώτες έννοιες της χρωματικής θεωρίας.

  4. Υφή: Η υφή αναφέρεται στην αίσθηση της επιφάνειας ενός αντικειμένου ή του έργου τέχνης. Οι μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν την εντύπωση της υφής μέσω της εφαρμογής διάφορων τεχνικών, είτε με τη χρήση διαφορετικών υλικών είτε με την αναπαράσταση υφών στην επιφάνεια της ζωγραφικής.

  5. Μέγεθος και Κλίμακα: Στην τέχνη, το μέγεθος αναφέρεται στην αντίληψη του μεγέθους των αντικειμένων σε σχέση με το σύνολο της σύνθεσης. Οι μαθητές ενθαρρύνονται να πειραματιστούν με διαφορετικά μεγέθη και να εξετάσουν πώς αυτά επηρεάζουν την ισορροπία και τη δυναμική του έργου.

Αυτά τα μορφικά στοιχεία είναι τα «δομικά υλικά» κάθε έργου τέχνης και η εκμάθηση τους βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν τις εικαστικές τους ικανότητες και να κατανοήσουν πώς οι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν αυτά τα στοιχεία για να δημιουργήσουν εικόνες και συναισθήματα.

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -