Μάθημα : Ε - Γλώσσα

Κωδικός : 9520146203

9520146203  -  ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΑΡΔΙΚΛΗΣ

Ο βασικός στόχος είναι να αναπτυχθεί η ικανότητα των μαθητών να επικοινωνούν αποτελεσματικά (προφορικά και γραπτά) κατανοώντας και παράγοντας διάφορα είδη λόγου και είδη κειμένων (αφηγηματικά, περιγραφικά, κατευθυντικά κτλ.)  και μέσα στο πλαίσιο αυτό να γίνει δυνατή η συνειδητοποίηση του γλωσσικού συστήματος.

Τα παραπάνω πραγματώνονται τόσο μέσω της πρόσληψης (κατανόηση, επεξεργασία) διαφόρων ειδών κειμένων, όσο και μέσω της παραγωγής (προφορικά και γραπτά) των αντίστοιχων κάθε φορά ειδών των οποίων έχει γίνει προηγουμένως -στην ίδια ενότητα- επεξεργασία. 

Ενότητες

Σε αυτή την ενότητα:

  • Αφηγούμαστε ιστορίες­
  • Περιγράφουμε γεγονότα
  • Χρησιμοποιούμε σωστά τους χρόνους των ρημάτων
  • Χρησιμοποιούμε επιρρ­ήματα, προθέσεις, προτάσεις που φανερώνουν χρόνο


Είδη λόγου / Είδη κειμένων:

  • Αναφορικός λόγος (αφήγηση ιστορίας και περιγραφή γεγονότος)
  • Κείμενο λογοτεχνικό, ειδησεογραφικό άρθρο εφημερίδας και διαδικτύου - δημοσιογραφική ανταπόκριση (ρεπορτάζ), ενημερωτικό άρθρο περιοδικού

Σε αυτή την ενότητα:

  • Δίνουμε οδηγίες για να ζούμε καλύ­τερα στην πόλη και για να μετακινούμαστε σ' αυτή
  • Ξεχωρίζουμε τις εγκλίσεις του ρήματος
  • Χρησιμοποιούμε σωστά και κλίνουμε θηλυκά ουσιαστικά σε -ος και επίθετα σε -ης, -ης, -ες
  • Είδη λόγου / Είδη κειμένων:
    • Κατευθυντικός λόγος (καθοδηγητικά κείμενα)
    • Λογοτεχνική περιγραφή, ενημερωτικά κείμενα, οδηγίες, χάρτες

Σε αυτή την ενότητα­:

  • Περιγράφουμε ζώα
  • Μιλάμε για τη συμπεριφορά των ανθρώπων προς τα ζώα
  • Χρησιμοποιούμε επίθετα και μετοχές με λειτουργία επιθέτου
  • Χρησιμοποιούμε σωστά τα άρθρα (οριστικά και αόριστα)
  • Κλίνουμε επίθετα σε -ής, -ιά, -ί και -ύς, -ιά, -ύ


Είδη λόγου / Είδη κειμένων:     

  • Αναφορικός λόγος (περιγραφή ζώου)
  • Λογοτεχνία, εικονογραφημένη ιστορία (κόμικ), μύθος, ενημερωτικά κείμενα, άρθρα εφημερίδων, περιοδικών και διαδικτύου, μικρές αγγελίες 

 

Σε αυτή την ενότητα:
  • Γράφουμε επιστολές και προσκλήσεις σε φίλους
  • Περιγράφουμε δραστηριότητες με φίλους
  • Αλλάζο­υμε τον ευθύ σε πλάγιο λόγο και τον πλάγιο σε ευθύ
  • Αναγνωρίζουμε και χρησιμοποιούμε σωστά τις αποτελεσματικές και τελικές προτάσεις

Σε αυτή την ενότητα:
  • Αφηγούμαστε πώς περάσαμε σε μια συναυλία
  • Περιγράφουμε μουσικά όργανα και πώς κατασκευάζονται
  • Απαγγ­έλλουμε και τραγουδάμε στίχους
  • Περιγράφουμε έργα τέχνης
  • Αναγνωρίζουμε τα μεταβατικά και τα αμετάβατα ρήματα
  • Ξεχωρίζουμε το αντικείμενο από το κατηγορούμενο

Σε αυτή την ενότητα:

  • Διαβάζουμε βιογραφικά­ σημειώματα συγγραφέων
  • Παίρνουμε πληροφορίες από βιβλιοπαρουσιάσεις
  • Περιγράφουμε πώς λειτουργούν οι βιβλιοθήκες
  • Αναγνωρίζουμε τις ονοματικές και τις ρηματικές φράσεις
  • Ξεχωρίζουμε διαφόρους τρόπους σύνδεσης των προτάσεων
  • Το επίθετο πολύς, η πολλή, το πολύ και το επίρρημα πολύ

Σε ­αυτή την ενότητα:

  • Περιγράφουμε ταξίδια στο μέλλον
  • Αφηγούμαστε φανταστικές ιστορίες
  • Περιγράφουμε ανεξήγητα φαινόμενα και μυστηριώδη αντικείμενα
  • Χρησιμοποιούμε μελλοντικούς χρόνους
  • Αναγνωρίζουμε και χρησιμοποιούμε τις υποθετικές προτάσεις

Σε αυτή την ενότητα:

  • Περιγράφουμε πώς παίζονται διάφορα παιχνίδια
  • Κατανοούμε και δίνουμε οδηγίες για να παίξουμε παιχνίδια
  • Ξεχω­ρίζουμετις εγκλίσεις των ρημάτων
  • Χρησιμοποιούμε απρόσωπα ρήματα
  • Κλίνουμε επίθετα σε -ος, -ο και -ων, -ουσα, -ον

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -